تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

بهترین کافه‌های پاریس

پاریس، این شهر افسانه‌ای، پایتخت مد و گذرگاهی امن برای هنر، باید هم محل تولد اولین کافه باشد. جایی که خواهران شنل در آن رفت‌وآمد کرده‌اند، ناپلئون در آن قدم زده و روسو و ولتر، برای خلق آثارشان از آن الهام گرفته‌اند. اگر عاشق کافه‌گردی هستید و می‌خواهید بدانید بهترین کافه‌های پاریس کجا هستند، در این مقاله از دالاهو همراه ما باشید.

تور فرانسه

کشور فرانسه کجاست؟

جمهوری فرانسه کشوری واقع در اروپای غربی با 68 میلیون جمعیت و البته سرزمین‌هایی در آمریکا، اقیانوس آرام، هند، آتلانتیک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قلمروهای منفصل اقتصادی در جهان است. فرانسه از سمت شمال شرقی با بلژیک و لوکزامبورگ، در شرق با آلمان، سوئیس و ایتالیا، در جنوب با دریای مدیترانه، اسپانیا و آندورا، در سمت غربی با خلیج Biscay و در سمت شمال به‌واسطه گذرگاه آبی Dover با کشور انگلستان همسایه است. فرانسه با بیش از 89 میلیون توریست در سال 2018، مقصد اول توریستی جهان بوده است و درآمد حاصل از توریسم آن در جایگاه سوم قرار دارد. فرانسه یکی از مقاصد اصلی مهاجرت با پذیرش 200000 مهاجر قانونی در سال است. از شهرهای بزرگ و مهم فرانسه می‌توان به پاریس، مارسی، لیون، تولوس، لیل، بردو، استراسبورگ و نیس اشاره کرد. در این مقاله می‌خواهیم کافه‌های شهر افسانه‌ای فرانسه یعنی پاریس را بررسی کنیم. مقصدی که یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای تور خارجی نیز محسوب می‌شود.

حال و هوا در شهر چراغ‌ها، پاریس

پاریس پایتخت فرانسه، با بیش از 2 میلیون نفر سکنه، پرجمعیت‌ترین شهر آن و مرکز فرهنگی و تجاری این کشور است. دمای هوا در تابستان‌های پاریس گرم و مطبوع با میانگین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد و آفتابی کم‌رمق است. البته چند روزی در سال هست که، دما تا 32 درجه بالا می‌رود. در زمستان عموماً متوسط دما 3 درجه است و ندرتاً ممکن است تا منهای 5 نیز پایین برود.

پاریس پایتخت فرانسه و شهری پر از شگفتی است

از جاذبه‌‌هایی پاریس می‌توان به برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای، خیابان شانزه لیزه، کلیسای نوتردام، اپرای ملی پاریس، Latin Quarter، رودخانه سن، دیزنی‌لند، Arc de Triomphe یا دروازه پیروزی، باغ لوکزامبورگ، هتل de la Marine، Montmartre، باغ مونه، اشاره کرد که همگی در تور فرانسه دالاهو قابل بازدید هستند.

سابقه تاریخی کافه‌های پاریس

از قرن 17 میلادی تا کنون، پاریس یکی از مراکز اصلی تجاری، سیاسی، فرهنگی، مد، شکم گردی و بسیاری از حوزه‌های دیگر بوده است. از قرن 18ام، پاریس به رستوران‌ها، سبک پخت و نحوه آماده‌سازی و هنر سرو غذا شهره بوده است.
سابقه تاسیس اولین کافه‌ها در پاریس نیز به قرن 17 میلادی می‌رسد. جالب است بدانید Café یک کلمه فرانسوی است و معادلی هم در زبان‌های دیگر ندارد. پس از آن در در قرن 18، کافه‌ها مراکز زندگی فرهنگی و سیاسی پاریس بوده‌اند. این مکان‌ها به طور سنتی محلی برای تبادل اخبار، شایعه‌پراکنی و ایده‌پردازی بوده‌اند و حتی آنچه در آنها ردوبدل می‌شد از روزنامه‌ها اعتبار بیشتری داشت. در سال 1723 تعداد 323 کافه در پاریس وجود داشت. چند سال بعد در سال 1790 این تعداد به 1800 رسید. در آن دوران معمولاً خانم‌ها وارد کافه نمی‌شدند گاهی زنان اشراف کالسکه‌های خود در بیرون از کافه نگه می‌داشتند و پذیرایی در داخل کالسکه‌شان انجام می‌گردید.

قدیمی‌ترن کافه دنیا در پاریس آغاز به‌کار کرده است

انقلاب فرانسه و کافه‌ها

در دوران انقلاب فرانسه، کافه‌ها به مراکز اتخاذ تصمیمات مهم سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی رهبران انقلابی بدل شدند. در دوران ناپلئون، به برخی از آنها اتاق بیلیارد نیز اضافه شد. در قرن نوزدهم، آوازخوانی، کنسرت و رقص نیز ارائه می‌شدند. در همین قرن بود که بانوان نیز جهت صرف نوشیدنی در صبح و عصر به کافه‌ها می‌آمدند. حالا دیگر همه اقشار جامعه و گرشگرانی که ویزای فرانسه را گرفته‌اند و به اینجا آمده‌اند، می‌توانند وارد کافه‌ها شوند.

رتبه‌بندی رستوران‌ها در فرانسه

راهنمای میشلین از سال 1900 به‌عنوان استاندارد رتبه‌بندی رستوران‌ها در فرانسه اعمال می‌گردد و طبق آن در سال 2018، از 27 رستوران 3 ستاره (بالاترین درجه کیفی رستوران) در فرانسه، 10 مورد در پاریس قرار داشته‌اند. از جمله L'Ambroisie با غذاهای سنتی فرانسوی و L'Astrance که غذاهای فرانسوی و آسیایی را درهم‌آمیخته است. در تور فرانسه دالاهو می‌توانید جذاب‌ترین خوراکی‌های فرانسوی را تجربه کنید.

تجربه کافه گردی در پاریس

پاریس دارای بیش از 9000 رستوران و کافه است. بسیاری از توریست‌ها، حتی آنها که از اروپا و آمریکا می‌آیند، عاشق کافه‌گردی در خیابان‌های پاریس هستند.
کافه‌های پاریس کافی‌شاپ نیستند؛ بلکه معمولاً یک آشپزخانه کامل هستند و منوی رستوران را با وعده‌های غذایی مناسب تمام ساعات روز ارائه می‌دهند. حتی ممکن است یک‌بار کامل هم داشته باشند. گاه در آنها بلیط‌های مترو و یا کارت‌های تلفن نیز به فروش می‌رسد.
تجربه کافه‌گردی در پاریس بیشتر نوعی سبک و استایل است تا چیزی مادی. برای سال‌ها، فیلم‌هایی چون Amelie و Midnight in Paris به دادن حال و هوای رمانتیک به کافه‌های پاریس کمک کرده‌اند. این کافه‌ها که مکان‌های خوبی برای تماشای مردم هستند، معمولا فضای چوبی دلچسب دارند و میزهایی که در پیاده‌روها با چند سانتی‌متری از هم فاصله چیده شده‌اند.

منوی کافه‌های پاریس کامل و بسیار هیجان‌انگیز است


کافه‌هایی چون Le Procope, Café de Flore, Les Deux Magots بدون شک اتمسفری را فراهم می‌آورند که اغلب گردشگران در آرزوی آن هستند و قهوه‌ای که در آنها سرو می‌شود از جنس دیگری است. بی‌شک زمانی که ویکتور هوگو و ولتر در این کافه‌ها، قهوه سیاه و تلخ فرانسه را صرف می‌کردند به روح مباحثه خود اهمیت بیشتری می‌دادند تا آنچه می‌نوشند.

معرفی چند کافه برتر پاریس

اگر می‌‌خواهید در تور فرانسه دالاهو شرکت کنید و پاریس را ببینید، خوب است که با چند کافه عالی در این شهر آشنا باشید. کافه‌هایی که هویت دارند و می‌توانند تجربه‌ای نو را برای‌تان پدید آورند.

کافه Le Procope

این کافه نه‌تنها قدیمی‌ترین کافه پاریس بلکه قدیمی‌ترین کافه در تمام دنیا است که به سال 1686 توسط سرآشپز سیسیلی با نام Procopio Cutò تأسیس شد. مشتریان این کافه بنجامین فرانکلین، توماس جفرسون، ولتر و روسو بوده‌اند.
رستوران لوکس La Taverne Anglaise در سال 1786 در پاریس مشغول به فعالیت شده است و رستوران Le Grand Véfour نیز همان قدر قدمت دارد. رستوران‌های قرن نوزدهمی پاریس شامل Café de Paris, the Rocher de Cancale, the Café Anglais, MaisonDorée و the Café Riche هستند. متعاقباً رستوران‌هایی چون Maxim's و Ledoyen و the Tour d'Argent ایجاد شدند.

کافه‌های پاریس سبک و زیبایی منحصربه‌فردی دارند

کافه Les Deux Magots

یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پاریس که از سال 1885 شروع به کارکرده و برای سال‌ها میزبان هنرمندان و شخصیت‌ها از جمله سیمون دوبوا، ژان پل سارتر، پابلو پیکاسو، جیمز جویس، برتولت برشت و ارنست همینگوی بوده است. بشقاب‌های صبحانه قابل سفارش در اینجا هر یک به نام یکی از نویسندگانی است که سال‌ها قبل در این مکان رفت‌وآمد داشته‌اند. دکور چوبی تیره، رومیزی‌های پارچه‌ای سفید و استاندارد بالای سرو غذا که شما را به این فکر وامی‌دارد که چطور اینجا را ترک کنید! در زمستان حتماً شکلات‌های داغ این کافه را امتحان کنید.

کافه Café de Flore

کافه‌ای قدیمی که از دهه 1880 تا کنون مشغول کار است و به دلیل مشتریان سرشناسش چون سارتر و دوبوا معرف است. این مکان از جنگ جهانی دوم به بعد تغییر چندانی نکرده است. آینه‌های بزرگ، چارچوب‌های قرمز و میزهای کوچک قرار گرفته در پیاده‌روی خیابان مشخصه این کافه‌اند. قیمت‌ها بالا هستند و منوی کافه نیز ساده طراحی شده است.

کافه La Rotonde

اگر تمایل دارید حس و حال طبقه مرفه و سرشناس دوران جاز را دریابید، آن را در این کافه کلاسیک خواهید یافت که در سال 1911 افتتاح شده است. دکوری با حس راحت، صندلی‌های چرمی نرم، چراغ‌های شیک و مدرن.
منوی اینجا به دلیل دسرهای فوق‌العاده از جمله کیک شکلاتی لاوا و ماکارون‌های لیمو، ریحان و کرم بروله‌های خامه‌ای مشهور است. این کافه نزدیک به یکی از بهترین مناطق پاریس جهت خرید قرار گرفته است. به‌همین دلیل در تور فرانسه دالاهو می‌توانید سری هم به اینجا بزنید.

کافه Café Tournon

کافه‌ای که به‌صورت روتین با نشریه‌نویسان، سیاستمداران و افراد مشهور پر می‌شود و برای اولین‌بار توسط دوک الینگتون که به همراه گروه موسیقی خود در اینجا جاز می‌نواخت مشهور شد. شهرت امروزه این مکان در بین پاریسی‌ها به‌علت طیف وسیع شراب‌ها، غذاهای خانگی‌فرانسوی و سرویس‌دهی عالی است.

کافه Angelina یا Rivoli

این کافه به‌جز آن‌که مشتریانی چون کوکو شنل و آدری هپبورن را داشته است، به شکلات‌های داغش معروف است. این کافه در Rue de Rivoli قرار گرفته است.

کافه Café des Deux Moulins

این کافه که با فیلم Amelie ساخت سال 2001 معروف شد در محله توریستی Montmarte قرار گرفته. شما می‌توانید نیمه‌شب و به‌دور از هیاهو به اینجا بروید. چراکه این کافه از ساعت 10 شب به‌بعد هم کار می‌کند و معمولا تا 2 صبح باز است.

فیلم‌ها به کافه‌های پاریس کمک کردند تا مشهورتر شوند

کافه Berthillon

بستنی‌ها و بستنی یخی اینجا معروف است. گرچه نسبتاً گران محسوب می‌شود؛ اما کیفیت بستنی‌ها کاملاً مشهود است و صف‌های طولانی مردم هر روزه گواه آن است.

کافه‌های دیگر پاریس

از قرن بیستم کافه‌های دیگری چون Le Dôme Café in Montparnasse وLa Coupole و Fouquet’s و Le Deauville هنوز مشغول به‌کار هستند و محلی برای گردهمایی‌های مهم نقاشان، نویسندگان و فلاسفه‌ محسوب می‌شوند. اگر به شناخت فرهنگ فرانسه علاقه دارید و می‌خواهید این سرزمین‌ها را از زاویه‌ای نو بشناسید، حتما به کافه‌های پاریس سر بزنید.

تور فرانسه دالاهو فرصتی برای شناخت این سرزمین افسانه‌ای است

تور فرانسه دالاهو

دالاهو که برگزار کننده‌ی تورهای تخصصی فرهنگی و طبیعت‌گردی در سرتاسر جهان است، به‌زودی عازم فرانسه و پاریس خواهد بود. در این سفر با نگاهی نو به این کشور اروپایی خواهیم پرداخت و زوایای پنهان آن‌را کشف می‌کنیم. شما هم اگر عاشق شناخت تاریخ و فرهنگ هستید و می‌خواهید به شهری الهام‌بخش قدم بگذارید، جای‌تان در تور فرانسه پیش ما خالی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در تور اروپا با ما تماس بگیرید.



1402/06/13 | کد مطلب: 4913
سپیدار وطنی

نویسنده، ارشد MBA، عاشق سفر و کتاب و فیلم



  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.