تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
دم مارمولک سیانور دارد؟!

آیا واقعا دم مارمولک سمی است؟

مردم بر این عقیده‌اند که مارمولک‌ها دم خود را به این علت جا می‌گذارند تا موجود شکارچی آن را خورده و به واسطه وجود سم در دم مارمولک (نظرات خرافی در مورد وجود سیانور یا ترکیباتی از آن) بمیرد. باید گفت که هیچ‌ یک از این اخبار پایه علمی ندارند. اگر می‌خواهید واقعیت را درباره مارمولک و دم سمی آن بدانید ادامه مطلب را ببینید.

تورهای داخلی

آنچه باید درباره مارمولک بدانید

درباره مارمولک‌های خانگی بدانید

مارمولک‌های خانگی در گروه سوسمارها از خزندگان قرار می‌گیرند. این مارمولک‌ها بدنی نرم و لطیف دارند که در خانه‌های مسکونی در نقاط مختلف ایران پراکنده شده‌اند. با توجه به نوع آب و هوا نوع مارمولک خانگی نیز تفاوت می‌کند اما به‌ طور کلی یک گونه مارمولک خانگی کوچک به نام Cyrtopodion scabrum در اکثر اماکن مسکونی ایران زندگی می‌کنند.

 

آیا مارمولک‌های خانگی سمی هستند؟

بر اساس باورهای عامه مارمولک‌های خانگی سمی هستند و سم سیانور دارند. معمولا بر اساس شایعات دم این مارمولک‌ها حاوی سیانور است که خانواده‌ای ۷ یا ۸ یا در برخی مواقع ۱۰ نفره را کشته است. بر اساس شایعات مارمولک در غذا افتاده و باعث مرگ خانواده شده است. وجود سم در حیوانات نوعی وسیله دفاعی بوده و این زمانی است که حرکت در آن حیوان آرام بوده و جانور بخواهد به واسطه این سم از جان خود دفاع کند. مانند برخی مارها. اگر به حرکت در این جانوران توجه کنید خواهید دید که آن‌ها موجوداتی آرام هستند ولی موجودات غیرسمی مانند مارهای غیرسمی اکثرا در زمان احساس خطر بلافاصله و با سرعت زیاد فرار می‌کنند. مارمولک‌ها نیز در زمان احساس خطر روش‌های متفاوتی را اعمال می‌کنند.

مارمولک‌‌ها با کنترل جمعیت حشرات، بشر را در جهت برداشت محصول بیشتر و سالم‌تر از زمین یاری می‌کنند.

مارمولک‌ها به هنگام احساس خطر چه می‌کنند؟

۱- فرار: برخی مارمولک‌ها بلافاصله پس از احساس خطر به سرعت فرار می‌کنند مانند اسکینک‌ها. این مارمولک‌ها خیلی از لانه خود دور نمی‌شوند.

۲- دفاع: برخی مارمولک‌ها مانند سوسمارهای خاردم از دم خاردار خود برای دفاع از جان‌شان و دور کردن حیوان مهاجم استفاده می‌کنند به‌ نحوی که بلافاصله داخل سوراخ خود فرار کرده و با حرکت دادن دم تیغ دارشان و ایجاد ضربات محکم، جانور شکارچی و یا حتی انسان را از خود دور می‌کنند و برخی مارمولک‌ها مانند بزمجه‌‌ بیابانی علاوه بر وارد کردن ضربات قوی توسط دم، گازهای محکمی نیز می‌گیرند.

۳- خودبری دم: مکانیسم دیگری که در اکثر مارمولک‌ها دیده می‌شود قطع شدن دم به صورت ارادی است. دم برخی از مارمولک‌ها در زمان ایجاد تماس توسط دشمن به‌طور ارادی طی عمل انقباض ماهیچه‌های دم کنده می‌شود. دم کنده شده به‌علت باقی ماندن خاصیت عصبی- عضلانی به‌طور موقت شروع به جنبیدن کرده و حواس جانور شکارچی را به خود جلب می‌کند. در این حین خود حیوان فرصت فرار می‌یابد.

مکانیسمی که در اکثر مارمولک‌ها دیده می‌شود قطع شدن دم به صورت ارادی است.

اعتقاد اشتباه مردم در مورد دم مارمولک‌ها

مردم بر این عقیده‌اند که مارمولک‌ها دم خود را به این علت جا می‌گذارند تا موجود شکارچی آن را خورده و به واسطه وجود سم در آن (نظرات خرافی در مورد وجود سیانور یا ترکیباتی از آن) بمیرد. گاهی شاهد درج خبرهایی هستیم که بیانگر افتادن یک مارمولک در دیگ غذا یا قوری چای و مردن عده‌ای آدم بوده‌ایم. باید گفت که هیچ‌ یک از این اخبار پایه علمی ندارند.

طبق مطالعات انجام شده توسط محققان خزنده شناس دانشگاه برکلی کالیفرنیا، آقایان پروفسور اندرسون و پروفسور پاپنفوس، و ویژه‌نامه چاپ شده توسط مجله رپتایلز مورخ آگوست سال ۲۰۰۲ این قضیه به اثبات رسیده است که هیچ مارمولکی دارای سم نیست و علت قطع شدن دم در آنها گمراه کردن جانور شکارچی است.

شایعه مذکور نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان وجود دارد (De Silva ۲۰۰۵). متاسفانه سمی بودن مارمولک‌ها آن‌چنان برای مردم جوامع مختلف جا افتاده است که هرچه سعی بر رد این موضوع از طریق افراد علمی می‌شود متاسفانه فایده‌ای ندارد. امید است که با خواندن این موضوع هم‌وطنان محترم دید بدی را که نسبت به مارمولک‌های خانگی دارند از بین ببرند، از کشتن این گونه مفید جانوری جلوگیری کنند و سعی در حفاظت مارمولک‌های خانگی نمایند.

انواع مارمولک‌ها را بشناسیم

مارمولک‌‌ها در دنیا از اندازه ۲ سانتی‌متر (گکوهای پلنگی) تا حدود ۵/۳ متر (اژدهای کومودو) دیده می‌شوند و نباید مارمولک‌هایی مانند اژدهای کومودو را که دارای اندازه درشتی هستند با تمساح و کروکودیل اشتباه گرفت.

سوسمارها مانند سایر خزندگان موجوداتی خونسرد هستند. این بدان معنی است که دمای بدن آن‌ها تابع درجه حرارت محیط بوده و با هر تغییری در درجه حرارت محیط اطراف تغییر می‌کند. لذا در درجه حرارت‌های پایین به‌ ویژه در پاییز و زمستان به خواب زمستانی و در روزهای گرم تابستان به خواب تابستانی فرو می‌روند. تقریبا می‌توان گفت سوسمارها در همه جای ایران پراکندگی دارند. از بیابان‌های پست با زمین‌های داغ گرفته تا مناطق مرطوب و جنگلی شمال، سواحل دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان، ارتفاعات کوه‌های البرز و زاگرس و مناطق مسکونی. بیشتر سوسمارها حشره خوارند و بسته به اندازه و جثه‌شان از بندپایان و گاهی جوندگان تغذیه می‌کنند. بعضی از مارمولک‌هایی که روی دیوار خانه‌ها دیده می‌شوند به قصد شکار بندپایانی از قبیل عنکبوت‌ها، رتیل‌ها و حشراتی که دور نور لامپ ها جمع شده‌اند به آن‌جا می‌آیند. در مطالب زیر با انواع مارمولک‌های ایران آشنا شوید:

انسان با از بین بردن مارمولک‌ها از چرخه طبیعت به واقع یکی از فاکتورهای اصلی را حذف خواهد کرد.

ارزش اکولوژیک مارمولک‌ها

از آنجایی که مارمولک‌ها از بندپایان تغذیه می‌کنند، بنابراین یکی از فاکتورهای طبیعی کنترل‌کننده جمعیت بندپایان به‌ حساب می‌آیند. در نتیجه، از لحاظ اکولوژیکی در هرم انرژی دارای ارزش بالایی هستند. انسان با از بین بردن مارمولک‌ها از چرخه طبیعت به واقع یکی از فاکتورهای اصلی را حذف خواهد کرد. امروزه متخصصان علوم کشاورزی و محیط زیست به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر از سموم آفت‌کش برای مبارزه با حشرات آفت استفاده نکنند زیرا این سموم آثار مخربی را بر محیط زیست وارد کرده و هر چند سال یک بار باید نوع سم به کار رفته را به علت ایجاد مصونیت در آفات تعویض کرد و سم‌های قوی‌تری را به کار برد. این امر خود به مراتب آثار وارد بر محیط زیست را بیشتر خواهد کرد. از این رو بشر به فکر پرورش و استفاده از انواع مختلفی از بندپایان، مارمولک‌ها و پرندگانی مانند جغد به قصد مبارزه با آفات مزارع افتاده است. این روش مبارزه که امروزه در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرده تحت عنوان مبارزه بیولوژیک نام گرفته است. همان‌طور که ذکر شد، مارمولک‌‌ها با کنترل جمعیت حشرات، بشر را در جهت برداشت محصول بیشتر و سالم‌تر از زمین یاری می‌کنند.

خدمت مارمولک به انسان

طی مطالعات به‌عمل آمده توسط مهندسین ژنتیک و متخصصین بیوتکنولوژی بر روی ژن‌ها و ساختار دم مارمولک‌ها احتمال این می‌رود که بتوان این خاصیت را (رشد مجدد یک عضو مانند دم در مارمولک‌ها) در مورد انسان هم اعمال کرد، بدین نحو که فردی که عضوی از بدنش مانند دست یا پا بر اثر یک سانحه قطع شده است بتواند دوباره آن را به‌دست آورد. همان‌طور که ذکر شد، مارمولک‌ها یا سوسمارها از نظر اکولوژیکی دارای ارزش بالایی بوده و به‌دلیل از بین رفتن آن‌ها و برخی موجودات دیگر که از بندپایان تغذیه می‌کنند (مانند خفاش) شاهد وجود جمعیت زیادی از حشرات اعم از سوسک‌ها و پشه‌ها در جوامع شهری هستیم. همچنین دیده می‌شود که جمعیت بزرگی از ملخ‌ها که آفت گیاهان زراعی هستند به مزارع حمله کرده و محصولات را از بین می‌برند. اگر جمعیت موجودات حشره‌خوار مانند مارمولک‌ها حفظ شود و هر شخصی به هر علتی از جمله خرافات و ذهنیات غلط اقدام به کشتن این موجودات مفید نکند، شاید دیگر جامعه بشری شاهد چنین پدیده‌هایی نباشد و هر یک از افراد در محیط شهری به واسطه از بین رفتن یا کاهش جمعیت حشرات آلوده از بهداشت و سلامت فردی بیشتری برخوردار شود.

 



1397/12/27 | کد مطلب: 748
برچسب‌ها: حیات وحش
علی شجاعی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1403/01/21 18:04
سلام تو دستشویی ما یدونه مارمولک قایم شدا چجوری بیارمش بیرون؟
پاسخ دهید...
سینا
1402/12/18 04:09
یه یارو تو کرمان با ماست مارمولک رو زنده خورد گوگل سرچ کنید میاره
پاسخ دهید...
رضا غیاثی دکتر
1402/08/26 16:55
عزیزان به خدا به پیر به پیغمبر مارمولک دم اش سمی نیست ولی داخل مغز مارمولک یه غده وجود داره که وقتی مارمولک میمیره یا کشته میشه اون لحظه از خودش سیانور ترشح میکنه و باعث میشه وقتی مارمولک داخل دیگ غذا میوفته این ماده ترشح شده مخلوط غذا میشه و تمام افرادی که از آن غذا بخورند احتمال مرگ شون وجود داره
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/09/01 15:27
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین. دالاهو نظرات هیچ یک از ماربران را تایید یا رد نمی کند لطفا قبل از هر اقدامی با متخصص مربوطه مشورت کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/08/08 09:58
سلام مارمولک در گونی برنج خشک باشدایامیتوان برنج رومصرف کردیانه؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/08/10 16:05
دوست عزیز
سلام

مارمولک به خودی خود سمی نیست اما ممکن است این حیوان هنگام عبور از بعضی نقاط آبوده شده باشد؛ در این صورت حتما سعی کنید نکات بهداشتی را رعایت کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/07/18 09:10
سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگه مدفوع مارمولک جایی باشه مثلاً توی چای خشک موردی داره؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/07/24 09:36
دوست عزیز
سلام

اسن مطلب در خصوص سمی نبودن دم مارمولک نوشته شده و خرافاتی مانند این که در وصرت دست زدن به دم مارمئبک امکان مسمومیت هست و... قطعا وجود مدفوع یا بقایای مارمولک از نظر بهداشتی مناسب نیست.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/06/26 12:36
سلام آیا همه حشرات وقتی میکشیم درد حس میکنند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/06/27 12:57
دوست عزیز
سلام

بله.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/06/22 16:16
چرا وقتی رو سر سوسک با دمپایی می‌زنیم به پشت میافتد و دست و پا میزنه
پاسخ دهید...
محمد
1402/05/28 15:53
سلام من امروز داشتم تو حیاط بازی میکردم ویهو خسته شدم اومدم خونه قبل از اینکه برم خونه روی پرده یه نارمولک دیدم و یهو افتاد پایین بعدش گفتم با خودم که بکشمش با چوب روی شکمش زدم! یهو از وسط نصف شد دمش قطع و خودش رفت جای دیگر
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/06/05 11:22
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/05/11 23:18
با سلام، اگر مارمولک در داخل غذا رفته باشد، یا اگر از داخل لیوانی که کمی آب در آن باقی مانده ، نوشیده باشد آلوده نمی باشد؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/05/14 10:18
دوست عزیز
سلام

تمام اطلاعاتی که در این زمینه داشتیم داخل متن نوشته شده است.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/02/28 03:34
اها چون ملخ میخوره بیاد تو خونه زندگی کنه براش نوشابه ام بریزم بخوره تو خودت صب پاشی یه مارمولک رو صورتت رژه بره با شمشیر نصفش میکنی
پاسخ دهید...
محمدمهدیسیفلیتکوهی
1402/01/12 15:06
سلام ممنون از اطلاعات خوبتونلطفا از حیوانات وحشرات دیگه هم اطلاعات مفید بزارین
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/01/14 14:56
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین. حتما سعی می کنیم مطالب بیشتری درباره حیات وحش بنویسیم.

با تشکر از پیام شما

بهار گرگان
1401/08/03 05:56
يه بيبى مارمولك رفته زير مبلم سريع لباسامو جمع كردم زير مبلم كلى اسپرى زدم فرار كردم از خونه چندروز نبودم امشب برگشتم جرات مبارزه ندارم چاره اى جز همزيستى ندارم توهم ميزنم زير پام نباشه هر چيزى ب تنم ميخوره ميپرم هوا.همه گفتن مراقب باش سميه باز الان خيالم راحت شد ضررى نداره انگار.ممنونم برام دعاكنيد
پاسخ دهید...
محمد
1402/02/26 03:16
سلام دوستان لطفا جواب بدید اگه شب یه موقه اتفاقی بره دهن آدم خطری تهدید نمیکنه؟یا خطرناکه؟
Shin_m
1401/08/02 12:11
سلام. داشتم زير تخت رو تميز ميكردم. ديدم مارمولك برگشته مرده مگه ميشه مارمولك برگرده بميره؟؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1401/07/30 10:42
آیا مارمولک ها دندون دارند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/08/04 09:33
دوست عزیز
سلام

بله، چون از مهره داران هستن.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/02/31 18:26
سلام نه ندارن
ناشناس
1401/07/26 13:40
سلام، وقت بخیر ، ی بچه مارمولک داخل ماشین لباسشویی بود و موقغی که لباسها شسته شده مرده ، بنظرتون لباسها و لباسشویی آلوده شدن ؟ چکاری باید انجام بدیم ؟ممنون میشم پاسخ بدید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/07/27 14:55
دوست عزیز
سلام

تمام اطلاعاتی که در این زمینه داشتیم داخل متن نوشته شده است؛ لطفا مطلب را مطالعه بفرمایید.

با تشکر از پیام شما

احمد
1401/06/06 08:39
سلام قبلا یه مارمولکی داشتم خیلی کوچک بودم همیشه هم کنارم مینشست رو میز کامپیوتر ، کنار موس کامپیوتر و هیچ ترسی هم نداشت. خیلی چشمای قشنگی داشت بعد از 3 ماه یه هویی غیبش زدو دیگه پیداش نکردم . یادش بخیر سال 91 بود ، واقعا خیلی فیس قشنگی داشت. هواستون باشه به هیچ عنوان مارمولک هارو نکشید.
پاسخ دهید...
مریم
1401/05/27 21:45
سلام وقت بخیرپسر۱سالونیمم مدفوع مارمولک که زیرمبل بودخوردیکمیشوخطرناکه ببریمش دکتریعنی
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/05/29 14:59
دوست عزیز
سلام

تمام مواردی که در این زمینه اطلاع داشتیم در متن نوشته شده است، لطفا برای جزئیات بیشتر در مورد اتفاق پیش آمده حتما به متخصص مراجعه کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/05/24 00:40
سلام ، این باور قدیمی درست است که اگر مارمولک را بکشیم دست ادم بی نمک میشه؟؟
پاسخ دهید...
حامد
1401/05/13 01:53
سلام ممنون بابت مجله مفیدتون آیا این باور که لمس مارمولک باعث بیماری پوستی میشه درسته ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/05/15 13:25
دوست عزیز
سلام

تا جایی که در متن اشاره شده است امکان بروز حساسیت پوستی و امراض پوستی از طریق لمس دم مارمولک امکانپذیر نیست. اما بهرحال ممکن است این دم آلوده شده باشد بنابراین حتما در صورت بروز مشکل با متخصص مربوطه مشورت کنید.

با تشکر از پیام شما

آدم دهقانی
1401/04/27 01:39
سلام ممنون ازاین مطالب خوب وآگاه کنندتون ماروازنگرانی درآوردی.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/05/04 13:06
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را تا انتها مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

شه بخش بلوچی
1401/04/10 06:57
ممنونم که حیوان بیچاره بخاطرخرافات ازبین میروندحداقل اتشاراین خبرخطرراازحیوان دورمیکند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/04/11 16:30
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را تا انتها مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

احمدی
1401/03/26 22:33
ممنون از نگرانیم کم شد چون امروز گربه ام دم یه مارمولک رو خورد.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/03/31 14:45
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

الی
1402/05/23 22:37
سلام گربتون سالمه الان؟
محمد
1401/03/05 01:15
سلام.خیلی خوب بود.و این باور غلط که درباره مارمولک‌ها داشتیم.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/03/12 09:37
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/02/28 15:23
عالیه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌من‌که‌استفاده‌بردم‌خیلی‌برام‌جالب‌بود‌ودیگه‌ماروملکای‌بیچاره‌رو‌نمیکشم‌باتشکرفراوان
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/02/31 15:58
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/01/14 13:38
سلام آیا در بدن حشرات عصب موجود دارد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/02/18 09:46
دوست عزیز
سلام

بله.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/12/29 11:17
پس چرا جواب سوال هارو نمیدید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/01/06 12:03
دوست عزیز
سلام

اطلاعات کامل داخل متن نوشته شده است و کامنت ها به مرور در حال پاسخگویی هستن.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/12/25 09:05
سلام میشه بگید رنگ خون مارمولک چه رنگی هست و قلب مارمولک در کجای بدنش قراردارد ممنون
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/01/06 12:01
دوست عزیز
سلام

با توجه به اینکه اکثر مهره داران خونشان قرمز رنگ است، مارمولک هم به همین شکل است.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/12/17 10:48
مارمولک قلبش کجا قرار دارد و رنگ خونش چه رنگی هست
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/01/06 12:13
دوست عزیز
سلام

رنگ خون مانند اکثر مهره داران قرمز رنگ و قلب آن در سمت چپ است.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/12/15 09:47
قلب مارمولک درکجای بدنش قراردارد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/01/06 10:47
دوست عزیز
سلام

سمت چپ همانجایی که قلب پستانداران قرار دارد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/12/14 19:21
سلام کشتن مارمولک گناه دارد یا نه
پاسخ دهید...
پردیس
1400/12/19 16:13
این چه حرفیه نه بکششمیتونی پیف پاف هم استفاده کنید
واعظی
1400/11/22 16:37
سلام داخل کیسه برنج مارمولک مرده خشک شده پیدا کردم- درست کردن این برنج اشکالی برای سلامتی نداره؟ لطفا پاسخ بدین
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/11/25 13:11
دوست عزیز
سلام

مارمولک به خودی خود سمی نیست و ماده خطرناکی در بدنش ندارد اما ممکن است این مارمولک از جای آلوده‌ای عبور کرده باشد که در این صورت رعایت اصول بهداشتی را به شما توصیه می‌کنیم.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/12/19 16:13
سلام مگه نمیگی مرده بده عزیزم نخورش
علی اضغر
1400/11/01 04:27
سلام من از مارمولک خیلی بدم میاد حتا دوست ندارم جاهای که مارمولک راه رفته دست بزنم چیکار کنم که برن دیگه نیان؟ آیا خیلی کثیف وسمی اند
پاسخ دهید...
کیهان
1400/08/20 08:50
چرا دم مارمولک انقد زود کندع میشع ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/08/22 10:52
دوست عزیز
سلام

استراتژی دفاع و فرار برای مامولک بستگی به دم این جانور دارد. از انجائیکه دم تا مدتها تکان می خورد و حواس دشمن را به خود معطوف می کند دُم مارمولک کنده شده فرصتی را برای خود مارمولک فراهم می‌کند تا فرار کند.

با تشکر از پیام شما

مریم
1400/08/18 17:22
آیا سوسک عصب دارد که حس درد کند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/08/22 10:46
دوست عزیز
سلام

بله.

با تشکر از پیام شما

آریگا
1401/11/21 04:34
درد حس کند درسیشس فکر کنم ،مال مارمولک چندشترین موجودس و به محض مشاهده باید به طرز سامورایی کشتش،من یوزپلنگ ببینم این قد نمیترسم ک یک مارمولک میبینم
حمید
1400/08/17 18:03
آیا سوسک وقتی میکشیمش درد میکشد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/08/18 10:36
دوست عزیز
سلام

به هر حال هر موجود زنده ای که دارای عصب باشه درد را حس می کند.

با تشکر از پیام شما

تینا
1400/08/02 21:02
منم دیدم دارم سکته می کنم
پاسخ دهید...
1400/05/19 23:15
سلام مارمولک آمده توی خونمون و من خیلی میترسم و ما توی شمالی باید چیکار کنم
پاسخ دهید...
پردیس
1400/12/19 16:09
اگه توی شمال هستید ماهم شمالیم مارمولک ها توی جای سردهیچ کاری برای کوشتنشون نیست و من خ. دم باجارو کشتمش و اگه خیلی وقته آمده باید خودت بکوشیش شاید بچه دار بشه
زهره
1400/05/05 15:25
من با مارمولک های خونمون همزیستی مسالمت آمیز دارم برای چندتاشون هم اسم گذاشتم. اصلا دلم‌نمیاد بکشمشون چون نگاهشون خیلی مظلومان است گاهی می گیرمشون تو حیاط آزادشون می کنم
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/05/12 15:28
آره منم دوستشون دارم اصلا دلم نمیاد بکشمشون
زهرا
1400/05/02 21:14
سلام مارمولک رفته بود تو چای‌ساز منم ندیدم زده بودم گوشی ه بود مارمولک بدبخت هم پخته بود اما موقع چای ریختن شانسی دیدم الان چند روزه چایسازمو با وایتکس و ریکا شستم و آب جوشوندم ریختم دور ، اما بازم میترسم اگر استفاده کنم مسموم بشیم مخصوصا نوزاد دارم شیرخشک میخوره . الان به نظر شما چایسازم قابل استف
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/05/03 09:57
دوست عزیز
سلام

مارمولک به خودی خود سمی نیست و مشکلی ندارد. شما هم چندین مرتبه مطابق گفته خودتان ظرفی که مامورلک در آن مشاهده شده است را ضدعفونی کرده‌اید؛ بنابراین به احتمال زیاد مشکلی نخواهد بود. باز هم توصیه می‌کنیم با یک متخصص صحبت کنید.

با تشکر از پیام شما

پردیس
1400/12/19 16:11
نه اگه توی چای ساز افتادهبهتره یکی دیگه بگیری
ناشناس
1400/04/13 21:20
سلام اگه مارمولک داخل دیگ شیر بیفته شیر نجس است یا نه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/04/16 08:54
دوست عزیز
سلام

اگر منظور شما سمی بودن مارمولک است، این موجود به خودی خود سمی نیست اما ممکن است این حیوان یا هر حیوان دیگری به دلیل عبور از محیطی نامناسب آلوده شده باشد. بنابراین در مصرف شیر احتیاط کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/04/02 12:17
خوردن کدم جیگر حیوان وحشی انسان روانی می کند
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/03/23 13:05
سلام ببخشیدایامارمولک بیفته تو غذا انسان را میکشد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/03/24 12:29
دوست عزیز
سلام

شایعاتی که درباره سمی بودن مارمولک وجود دارد هیچ کدام صخت ندارند. اما بهرحال مشخص نیست مارمولک از چه جاهایی عبور کرده و داخل غذا افتاده. بهرحال ممکن است در محیط آلوده شده باشد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/05/12 23:13
سلام یه بجه مارمولک تو اتاق من هست چون کمد وجا برای قایم شدن هست نمیتونم پیداش کنم من نگران اینم که مسموم بشم یا اینکه خطری داشته باشه نگرانی من به جاست
محمد خان
1400/03/16 10:20
کاش یه دوست چینی داشتم همشون و میخورد خیلی چندش آور میدونم کاری نمیکنن ولی چندش اورن
پاسخ دهید...
m
1402/05/03 20:26
سلام البته همه چینی ها این گونه نیستند الحمدلله
علی شیخ زاده
1400/02/31 13:09
مارمولک نفعی برای انسان دارد که خداوند آن را آفریده
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/03/01 13:31
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/02/28 13:29
خیلی جالبه من تاالان به خاطر دوم مارمولک ازش میترسیدم اما الان که این مطلبو خوندم دیگه نمی ترسم ممنون بابت مطلبتون
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/02/29 09:38
دوست عزیز
سلام

خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده. از اینکه وقت گذاشتین و مطالعه کردین از شما بسیار ممنونیم.

با تشکر از پیام شما

NAFAS
1400/02/03 21:39
سلام من نفس هستم
پاسخ دهید...
Aali
1400/03/12 16:12
سلام خوبه که نفس هستی؟
ناشناس
1400/04/12 13:20
نفسم گرفت م.اظب خودت باش
زینب خانوم
1399/12/07 05:47
در ضمن من از بچگی فکر میکردم داخل بدن مارمولک سمه اما حالا فهمیدم نه سمی نیست پس سمی بودن مارمولک تفکر کودکانه ای است هیچ حیوان یا موجودی سمی نیست درسته میگن قارچ یا غورباقه سمی هست اما اون قارچ یا غورباقه توسط عوامل محیطی سمی شدند خداوند هیچ حیوانی را سمی نیافرید
پاسخ دهید...
زینب خانوم
1399/12/07 05:42
پس اسلام نه تنها توصیه ای به کشتن موجودات نکرده است بلکه از کشتن آنها نهی کرده است بنظرم برخی افراد میخواهند دینی که گفته است با حیوانات مهربان باشیم را خراب کنند بنده کم مانده بود نظرم درباره اسلام عوض شود اما با تحقیق بیشتر فهمیدم پیامبر هیچ دستوری برای کشتن هیچ حیوانی صادر نکرده است
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/01/17 18:07
اول فکر کن بعد متن بزار
زینب خانوم
1399/12/07 05:39
در روایتی به نقل از امام صادق(ع) چنین آمده: «هنگامی که نمرود پس از محاکمه حضرت ابراهیم(ع) نسبت به شکستن بت‌ها تصمیم به سوزاندن آن‌حضرت گرفت، دستور به جمع‌آوری هیزم داد و هیزم زیادی جمع‌آوری و آتش زده شد، به گونه‌‌ای که هر پرنده‌‌ای که از کنار آن می‌گذشت در هوا می‌سوخت. هنگامی که حضرت ابراهیم در منجن
پاسخ دهید...
زینب خانوم
1399/12/07 05:37
کاربرانی میگسن ثواب داره کشتن مارمولک یک حدیث مناسب بیارید من در سایت اسلام کوئیست یک حدیث معتبر درباره این موضوع پیدا کردم که از کشتن غورباقه نهی کرد
پاسخ دهید...
زینب خانوم
1399/12/07 05:36
سلام بنده خیلی از هزارپا و عقرب میترسم و عکسشان را میبینم وحشت میکنم ولی از مار نمیترسم و از سوسک هم کم میترسم فقط از هزارپا و عقرب انقدر میترسم که احساس میکنم از ترس سکته کنم آخه خیلی چندشن فکرشونو میکنم میترسم خدا به این مارمولک و غورباقه برکت بده که این موجودات را میخورند با این ترسم چکار کنم؟
پاسخ دهید...
زینب خانوم
1399/12/07 05:32
سلام کشتن مارمولک و غورباقه در اسلام نهی شده است و ثوابی هم ندارد و اینکه میگن مارمولک به آتش حضرت ابراهیم فوت کرده است تا شعله ور شود نادرست است بلکه آن وزغ بوده پس از نظر من کشتن وزغ ها اشکالی ندارد چون هم سمی و خطرناک میباشند اما غورباقه و مارمولک خطری ندارند به هر حدیثی باور نکنید
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/11/30 12:38
چراسوسک خون ندارد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/12/02 09:30
دوست عزیز
سلام

چون سوسک در خانواده بندپایان جا دارد و خون ویژه مهره داران است.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/03/22 00:13
ندارم دیگه
ناشناس
1399/11/27 08:50
سلام مارمولک یا سوسک وقتی میکشیم درد را حس میکنند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/11/27 10:06
دوست عزیز
سلام

بله بهر حال موجود زنده هستند.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/11/27 08:48
مارمولک حس درد میکند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/11/27 10:03
دوست عزیز
سلام

بله.

با تشکر از پیام شما

محمد
1399/09/21 00:16
من 1 سال پیش توی رخت خوابم یک مارمولک پیدا کردم بدون ترس با ارامی و مهربانی گرفتمش و بردمش توی کوچمون آزادش کردم دمش کنده شد من مار مولک یا مار دوست دارم چون داییم مار داشت
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/22 09:46
دوست عزیز
سلام

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/09/19 11:00
ایامارمولک موقع کشتن درد حس میکند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/20 09:19
دوست عزیز
سلام

بله قطعا.

با تشکر از پیام شما

0000
1400/03/29 23:53
اره همه حیوانات و حتی حشرات به خاطر داشتن عصب درد را حس میکنند و برخی حتی بیشتر از ما ان را حس میکنند به خاطر این که برخی اعصاب پیشرفته تر و بیشتر از پنج حس اصلی ما دارند
Omid
1399/09/03 02:19
من خیلی چندشم میشه اگه ببینم حتما میکشم خیلی ثواب داره شما هم دیدید،نگاه نکنید زود بکشید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/15 09:18
دوست عزیز
سلام

ما کاری که شما پیشنهاد کردین را اصلا توصیه نمی کنیم.

با تشکر از پیام شما

ایلیا صدری خاتون
1399/12/24 14:53
آخه بنده خدا چرا موجود خدا رو بدون بی رحمی می کشی مدوستان عزیز به هیچ وجه به توصیه این آقا عمل نکنید
0000
1400/03/29 23:53
خودت از خدا پرسیدی ثواب داره یا خودش اومد پیشت بهت گفت؟
گمنام
1400/06/01 16:55
هیچ نوع خونریزی ای در هیچ آیینی دارای ثواب نیست..تمامی آیین های بزرگ دنیا در راستای چرخش حیات هستند لطفا بدون استناد و از روی شرووریات خودتون فرمان الهی صادر نکنید..
متین
1399/08/15 21:57
من میخوام مارمولک صحرایی کوچک رو به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنم.این مارمولک سمیه؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/08/18 09:37
دوست عزیز
سلام

لطفا حیوانات را از محیط طبیعی‌سان که مناسب رشد آنهاست دور نکنیم.

با تشکر از پیام شما

0000
1400/03/29 23:54
کار درستی نیست چون اون ها کلن مناسب نگهداری نیستن
نازنین
1399/07/29 17:40
من سوپ خوردم یه کاسه کاسه دوم داشتم میخوردم دیدم مارمولک توشه سریع بالا آوردم اورژانس اومد گفت مشکلی نیس بازم میترسم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/08/01 09:48
دوست عزیز
سلام

با توجه به اینکه اوژانس هم اومدن و شما را معاینه کردن، مشکلی نیست.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/07/04 22:04
یادمه بچه که بودیم مارمولک می گرفتیم تف می کردیم تو دهنش بعد از چند دقیقه منفجر می شد بقول معروف می پکید خاطره شاید مال ۳۷ سال پیشه چرا اینجوری می شد.
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/07/25 23:23
سلام، خداييش بچگيت گودزيلا بودي ها! اين چه كاري بوده مي كردي، من بچگي هام از تمام حشرات و حيوانات مي ترسيدم! دروغ نگم هنوز هم بخشي از اين ترس باقي مونده.
ناشناس
1399/09/27 05:32
اینو از کجا دراوردی..
0000
1400/03/29 23:55
چرا هامچین کاری میکردییییی چه بچه بدی بودی!
ناشناس
1400/05/12 15:33
چقدر چاخانی تو
شهرزاد
1399/06/26 02:11
سلام خونه ی ما حیاط داره و پر از دار و درخت هستشو کلی مارمولک روی دیوارهای حیاط ولی هیچ هیچ آزاری برای ما ندارند .با اینکه خونه باغ هستش و قدیمی ولی به خاطر وجود مارمولک ها اصلا سوسک نداریم توی حیاط . دَم مارمولک ها گرم . سوسک خیلی وحشتناکه . مارمولک ها اصلا داخل خونه نمیشن . نمی‌دونم چرا؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/07/25 23:26
حد و مرز خودشون رو مي شناسن، مارمولك هاي قرن بيست و يكم هستند ديگه!
زاهدی
1399/06/19 00:16
ما تو خونه‌مون پرررر از مارمولکه!ولی یه عالمه هم عنکبوت داریم!هیچ فرقی نداره تازه به هم انکار کمک میکنن روز به روز بیشتر میشن!بحث کشتن و نکشتن و اینا نیست!اینا جاشون تو خونه کنار آدمیزاد که نیستش!باعث رعب و وحشت میشن!باید برن!ولی توی مقدار حشرات هیج فرقی ندارن اینو تجربه چندین ساله خودم میگه...
پاسخ دهید...
زاهدی
1399/06/19 00:16
ما تو خونه‌مون پرررر از مارمولکه!ولی یه عالمه هم عنکبوت داریم!هیچ فرقی نداره تازه به هم انکار کمک میکنن روز به روز بیشتر میشن!بحث کشتن و نکشتن و اینا نیست!اینا جاشون تو خونه کنار آدمیزاد که نیستش!باعث رعب و وحشت میشن!باید برن!ولی توی مقدار حشرات هیج فرقی ندارن اینو تجربه چندین ساله خودم میگه...
پاسخ دهید...
حامد
1399/06/11 17:18
یه مدت بود از دست زنبور های وحشی در داخل خونه و حیاط امان نداشتم ، یکی دو بار بخاطر نیش زنبور ها بیمارستان رفتم ، در این مدت نمیگذاشتم یه دونه مارمولک خونه بیاد ، بعدش یه اتفاقی افتاد ک دیگ حوصله هیچ کاری نداشتم ، بعد کم کم دو سه تا مارمولک خونه سر میزدن ، چند روز دیگ تموم یه دونه زنبور خونه نبود
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/06/03 03:44
مارمولک واسه من که از استان سیستان و بلوچستانم وهرموجودزنده ای رادوست دارم    چندش آورترین واشغالترین موجود کثیف دنیاست به قدری موجود بی شعور و بی درک و فهمی است که درون خانه های ما زندگی میکنند تولیدمثل میکنند فقط و فقط منو راهنمایی کنید که وقتی میبینمشون اینهمه این پدرلعنتهارو اذیت نکنم سپاسگزار
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/05/31 10:24
مرغما مارمولک خورده
پاسخ دهید...
حمید
1399/06/09 19:56
هیچیش نمشه
ناشناس
1399/05/15 14:37
شما که اینقدر میترسید پس چرا تو حیاط پهن میکنید یه جایی بزارید که میدونید اونجا نیست.
پاسخ دهید...
مصطفی نظری
1399/05/15 04:15
یک سرچ کنین میفهمین که قران و پیامبر چقدر مردم به کشتن سریع مارمولک سفارش کردن حتی ثواب داره کشتنش حتما دلیل داره بعدشما میگی نکشبرو بابا فردا میگی سوسک و پشه هم نکشید
پاسخ دهید...
بنده خدا
1399/08/18 18:56
کمی به حرف خودت فکر کن ببین با عقل جور در می آید؟بعد آیا قرآن و پیامبر به چیزی که با عقل جور در نمی آید، مردم را به کشتن مخلوق خدا و حیوان بی آزار سفارش میکنند؟ اگر قصد داری به کار نادرستت ادامه بدهی چرا از خدا و پیغمبر مایه میگذاری و به ایشان نسبت ناروا میدهی؟
ناشناس
1399/11/07 23:09
سلام ما شام میخوردیم انگار یه مار مولک تو غذا بود میترسم نمیریم
0000
1400/03/30 00:51
خدا و پیغمبر خودشون اومدن بهت گفتن یا خودت رفتی پیش شون و بهت گفتن اینو؟. یا نکنه تو جلد دوم قران دیدی نوشته ؟ شایدم از خود مارمولکه شنیدی؟ کدوم؟
ناشناس
1400/05/12 15:36
لطفا اینقدر از حدیث و روایت نگین ی مطلب بزارین پایه و اساس علمی داشته باشه
ناشناس
1399/05/14 23:36
سلام من امروز سبزی درست کردیم توحیاط پهن کردم به نظر شما رفته تو سبزی میترسم درستش کنم
پاسخ دهید...
زهرا
1399/05/12 23:16
سلاممن عاشق خزنده ها هستم،مخصوصاً مارمولک.خیلی نازن.ما یه بار رفته بودیم صحرا اونجا مارمولک ۳۰ یا ۴۰ سانتی پیدا کردم اونقدر دونبالش کردم تا اینکه گرفتم، بعد از اینکه نگاه کردم ولش کردم،مارمولک های خانگی هم زیاد گرفتم،هیچ اتفاقی هم برام نیوفتاد.
پاسخ دهید...
زهرا
1399/05/12 22:40
سلاممن خزنده ها رو دوست دارم یه بار تو صحرا یه مارمولک سی سانتی گرفتم بعد ولش کردم بره اما هیچ اتفاقی برام نیوفتاد،در ضمن به مارمولک های خانگی هم زیاد دست زدم چیزی هم نشد.
پاسخ دهید...
حمید
1399/06/09 19:59
من یه بار رفتم امام زاده حدود سی چهل تا از این بزمچه ها که کله شان شبیه ماهی است اون پشت داشتند افتاب می‌گرفتند. وکاملا مستتر بودند به ناگاه پایم را گذاشتم و لشکری از آنان به زیر سنگ ها فرار کرد. صحنه خیلی باحالی بود
ناشناس
1399/05/06 17:23
خداکنه نسلشون منقرض بشه مارمولک چندش آورترسناک
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/05/07 09:46
دوست عزیز
سلام

تمام این موجودات برای چرخه حیات وجودشون لازم و ضروری هست.

با تشکر از پیام شما

خدا باید کل گونه رو منقرض کنه؟
1399/05/13 14:16
حالا چون شما ی نفر از مارمولک بدتون میاد
ناشناس
1399/05/05 15:04
یادمه بچه که بودیم یکی از تفریحی‌ترمون بازی با مارمولک بود می شستیمش و تخت راش درست میکردیم لای دستمال می گذاشتیم روی تختش دمش هک کنده میشد ورمیداشتیم کنارش میگذاشنیم ولی هیچ اتفاقی هم نیفتاد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/05/07 09:36
دوست عزیز
سلام

آزار و اذیت حیوانات و انجام تبلیغات برای آن اصلا کار درستی نیست.

عادله
1400/03/25 03:59
ایا راسته دم مارمولک مار میشود...
منیر
1399/05/01 23:47
سلام نوک اتود هام ریخته بور رو زمین بعدش قبل اینکه جمع کنم یه مارمولک از روشون رد شد.حالا چکار کنم قید نوکارو بزنم؟اخه اگه استفاده شون کنم ممکنه دستام هم الوده بشن
پاسخ دهید...
Me
1399/05/03 14:23
لطفا جواب بدید
تولید محتوای دالاهو
1399/05/04 09:57
دوست عزیز
سلام

همانطور که در مطلب نوشته شده است، مارمولک ها به خودی خود سمی نیستند مگر اینکه در اثر حرکت روی زمین از جایی مواد آلوده به آنها چسبیده باشد و باعث آلودگی شود در غیر اینصورت سمی نیستند.

باتشکر از پیام شما

میلاد
1399/04/26 08:39
چندسال پیش دختر عمم خواب بود و مارمولک موقه ی خواب از طریق ک.. رفته بود داخل بدنش در جا کشتش البته نظر پزشکی قانونیه.مارمولک توی خونه دیدین حتما بکشینش خیلی خطرناکه
پاسخ دهید...
کیوان
1399/04/22 00:25
سلام بیشتر تو خونه هتی قدیمین دیروز یه بزمجه تو زیر زمین خونه پدربزرگم بود خیلی هم بزرگ بود ولی فرار کرد
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/04/21 22:35
من شب دیگه خوابم نمیبره چه کار کنم شما بگید
پاسخ دهید...
مهسا
1402/06/27 17:27
وای منم خونمون داره شب حالم نمیبره
K_a
1399/04/12 23:18
سلام تا حالا صدای جیغ مارمولک ها رو شنیدین من هر وقت مارمولک ها رو می گیرم شروع می کنن به جیغ کشیدن خیلی باحاله قصد اذیتشونو ندارم درواقع هیچ حیوونی رو نمی کشم حتی سوسک ها رو یا مار ها رو همه رو میگیرم و آزادشون می کنم ولی مارمولک ها واقعا بامزن
پاسخ دهید...
مهشاد
1399/05/20 23:14
تو رد دادی
ناشناس
1402/07/22 20:50
ای برو به بن سوفی
زهرا ذبیحی منش
1399/04/01 14:43
سلام تو باغ انگور ما ی نوع مارمولک بزرگ ما به زبون خودمون میگیم بزغاله مار به اندازه یک متر خطر برای انسان نداره؟؟؟ نگرانیم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ دهید...
ابراهیم
1399/04/20 06:42
سلام بزمچه هست و سمی هست و طعمه را با گاز گرفتن و تزریق سم به بدن از پای در می أورد .
0000
1400/03/30 00:57
به محیط زیست خبر بدید اگرنه یا خودتون یه بلایی سرص میارید یا اون ناخواسته یه بلایی سر شما میاره اصلن تهدیدش نکنید کاری نداشته باشید بهش بی ازاره ولی بترسونیش ممکنه حمله کنه پس زمانی که دیدید به محیط زیست خبر بدید که بدون ازار رسوندن ببرندش
ناشناس
1399/03/31 03:30
تو تمام عمرم از هیچ چیزی نه ترسیدم نه نفرت داشتم اما مارمولک واقعا چندش آوره منفورترین حیوان روی زمین خیلی موذی و وحشتناکن
پاسخ دهید...
نگار
1399/04/15 21:21
خیلی باحاله
حمید
1399/06/09 20:02
تو دره یه مار کبرا رو از نزدیک دیدم از فاصله یه متری یه بار دیگه هم نزدیک بود یه مار از بالای درخت بیفته رو سرمون که خدا رحم کرد.
آیدا
1402/07/01 17:54
از زندکی بیزارم حالم بده چاره هم ندارم از دستش
صفی الله
1399/03/29 08:40
سلام میشه معلومات بتین آیا زیر پای کردن چلپاسه باعث پیسی می‌شود یا خیر
پاسخ دهید...
صدیقه
1399/03/28 18:01
امروز یک مارمولک اومده بود توی خونه ما ماهم مهمان داشتیم یک دفه افتاد وسط غذا همه بلند شدن رفتن چه شبی بود
پاسخ دهید...
محمدی
1399/03/07 22:24
سلام ببخش از اینگه میگن مارمولک نمک دوست دارد ایا صحت دارد یانه
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/02/27 02:17
سلام ی مارمولک تو اشپزخونمونه رفت پشت یخچال الان خوابم نمیبره چجوری بیرونش کنم توروخدا جواب بدین
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/04/09 10:01
اسپری مگس کش بزن منم این کارو کردم بیهوش شد بعد انداختمش بیرون
ناشناس
1399/06/31 05:47
نمیدونم به خدا خودمم الان یکی تو خونمونه نمیدونم چکار کنم
0000
1400/03/30 01:00
کاریش نداشته باش کاری نداره مگس کش هم نزن بیچاره میمیره اونی که میگه بیهوش شد ، مارمولک بیچاره رو نادانسته مسموم کرده و لکن مارمولک بیچاره از درد میمیره شما بعدن هم میبینیدش خودشو نشوند میده سر فرصت بگیرید و توی حیاط رها کنید فقط بلایی سرش نیارید خواهشن. .......
سینا
1399/02/23 10:30
سلام یه مار پولک تو اتاقم ومن نمی تونم درس بخونم هر کاری کردم برا بیرون نتونستم ازش می ترسم خیییلی خواهش می کنم کمکم کنید تا با هاش کنار بیام آخه یه کنکوریم
پاسخ دهید...
زینب خانوم
1399/03/14 21:59
نترس مارمولک کاریت نداره
رضا
1399/06/17 12:14
نمیخورتت که
0000
1400/03/30 01:02
هیچچچچ کاری نداره خیالت راحته راحت...... با خیال راحت بشین درستو بخون هر کاری میکنی فقط طفلی رو نکش گناه داره از عمد نیامده
محسن
1399/02/14 02:00
سلام توی باغم یک مدل خاص مارمولک هست متاسفانه خیلی بزرگ و زشت هستن و باعث وحشت خودم و اطرافیانم میشن دور و اطرافم مزرعه جو هستش تا الان چندتاشون و کشتم کاش میشد عکسشون و براتون بفرستم چیکارشون کنم هم بزرگن هم زیاد
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/02/12 06:06
عاشق امروز تو میگی مارمولک مفیده نکشیدشون،خب دو روز دیگه یکی دیگه میاد میگه ملخ و پشه هم مفیده
پاسخ دهید...
حمید
1399/06/09 20:05
مارمولک موجودات موذی رو میخوره سوسک و ملخ و....   قورباغه ها هم همینطور اگه نباشند جمعیت حشرات به طور انفجاری رشد میکنه نمونه اش در چین که گفت گنجشک ها رو بکشید بعد شد بزرگ تری قحطی چون حشرات محصولات را خوردند
0000
1400/03/30 01:05
معلومه که مفیدن وا..این که ما از اون ها خوشمان نمیاد به این معنا نیست که بیخودی ان و باید بمیرن اگه همون حشرات نباشن کره زمین نابود میشه چون دیگه گرده افشانی نمیشه و هیچ گیاهی وجود نداره و دیگه هیچ جانوری هم آمده نمیمونه حتی شما
کامران
1399/02/09 13:12
سلام،توی اتاق باغ چند تا مارمولک هست و گاها میشینم شکار کردن حشرات رو توسط مارمولک نگاه میکنم ولی بعضی از جاهای اتاق ی ماده سفید رنگ هست ک بجا مونده از مارمولک هاس، خواستم ببینم در مورد این ماده اطلاعاتی دارین ؟؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/02/10 12:27
دوست عزیز
سلام

متاسفانه اطلاعاتی در این مورد اگر اطلاعاتی کسب کردیم حتما در وبلاگ درج خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/05/07 23:19
سلام من محمد زیرک هستم من روی دیوار خانه م شباه مارمولک میاد چند بار توخانم آمدن خانومم خیلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میترسه‌چکارکنوم‌
ملیکا
1399/01/07 22:54
توخونمون مارمولک داریم چیکارکنم
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/02/19 17:56
سم پاشی کن
شهرام
1398/12/08 11:16
من يه جوجه خروس داشتم دو ماهه شده بود ااز كفتر بزرگتر شده بود خيلي هم زبر و زرنگ بود يه شب توي حياط يه مارمولك خورد يه دفعه ديدم بي حركت شد و به يه جا خيره شد نيم ساعت بعد هم مرد در صورتي كه هيچ مشكلي هم نداشت
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/02/29 00:12
ایراد از دروغ شماست
0000
1400/03/30 01:09
چه بد ... . ولی بعیده چون مرغ و خروس معمولان با خوردن مارمولک چیزیشون نمیشه..    اگه هم بشه یههو نمیمیرن ولی خب به هر حال متاسفم بابت پرندت منم مرغ و خروس دارم و مردنشون خیلی دردناکه
ناشناس
1398/11/28 17:49
چندش ترین موجودروی زمین حال بهم زن ترین اگه توخونه ببینم دیگه ادامه زندگی برام ممکن نیس
پاسخ دهید...
☠ムℳℐℛ ムℬℬムᎦ☠
1398/09/13 00:22
سمی باشن یا نباشن حق حیات دارن بجای کشتن مارمولک باید تا میتونیم سوسک بکشیم که پر از بیماری و دشمنای موذی و مردم آزاری هستن
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/01/15 13:30
دوست محترم هر موجودي حق حيات داره بجاي كشتن سوسك بگيرش با پلاستيك بزارش بيرون اين يعني انسانيت نه اينكه يک موجود رو بكشي و يكي ديگرو نه.
زینب خانوم
1399/03/14 22:01
کاملا راست میگه سوسک هم حیات داره به پدرش بگه بگیره بندازه بیرون
نگار
1399/04/15 21:24
شیر سوسک مفید تر از شیر گاو هست چند تا دانشمند اینو تایید کردن
ناشناس
1398/09/06 22:11
سلام یه مارمولک تو مدفوع بچم بوده ۵روز پیش دکتر بردم گفت اشکال نداره من تو روستا زندگی میکنم تو راخدا یه جواب درست بهم بدین بچم یک سالش این ۵روز کارم فقط گریه وزاریست توراخدا کمکم کنید چکار کنم ببرمش یه متخصص دیگه
پاسخ دهید...
H gh
1398/09/13 13:44
سلاماگه میخواست طوری بشه تا الان شده بود برو نگران‌نباش
ناشناس
1398/08/23 12:36
سلام خوبین راستش یه مارمولک مرده که خشکم شده بود تو ظرفی که برنج داخلش هست افتاده یعنی ممکنه برنج الوده شده باشه؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/08/26 09:02
دوست عزیز
سلام

مارمولک زنده سمی نیست و این یک باور غلط است. اما با توجه به اینکه مارمولک مرده از نظر بهداشتی ممکن است مشلاتی ایجاد کند.

با تشکر از پیام شما

حسین
1398/07/07 14:38
سلام ببخشید ما داریم رب میپزیم دیدیم مارمولک افتاده تو قابلمه الان رب رو درست کنیم یا ن سمیه و خطرناکه مقدار زیادیم هست داخل قابلمه موندیم بریزیم دور یا نه؟ لطفا جواب بدین سمیه یا ن ؟
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/07/09 16:52
دوست عزیز، سلام
همانطور که گفتیم مارمولک سمی نیست اما ممکن است آلودگی‌هایی به همراه داشته باشد. بهتر است از خوردن رب صرف نظر کنید.
با تشکر از پیام شما.
بختیار از سنندج
1398/06/10 20:12
دوستم یه مارمولک رو روی دیوار خونه دید، با دستش پشت مارمولک رو گرفت که ببره بیرون خونه. سریعا رنگ صورت و دستش کدر و بیحال شد. بردیم بیمارستان که دو امپول بهش زدند بهتر شد اما هنوز کمی بی حال بود. گفتند خطر مرگ نداره و این داروها رو مصرف کنه و بسلامت. الان یه یکی تو حموم دیدم سرچ کردم اینجا رو دیدم
پاسخ دهید...
رامین مردی
1399/04/08 13:42
شما نگران نباشدوستت وانمود میگرده نمیترسه اما از ترس فشارش افتاده
ناشناس
1398/05/29 21:17
سلام میخواستم بدونم مارمولک واقعا سمی است و باعث مسومیت و مرگ میشود؟؟ لطفا زود بهم بگید ممنونم میشم.
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/06/02 14:36
دوست عزیز، سلام
لطفا متن فوق را مطالعه بفرمایید.
با تشکر از پیام شما
سامیار
1398/06/18 12:52
کمی پرخطر اس اگه دردست بگییریش بی حال میشی وقش مکنی اگه بخوریش میمیری
ناشناس
1398/08/19 08:22
نه عزیزوم نه قربونت بروم
حمید
1398/05/27 09:28
آیا مارمولک وقتی می کشیمش درد حس میکنه
پاسخ دهید...
زینب خانوم
1399/03/14 22:03
صد در صد درد حس میکنه
ناشناس
1399/04/04 16:37
برای خنده می گمنه غل غلکش میاد میگه و بعد می که دستت درد نکنه
حسین
1398/05/22 20:42
خیلی عجیب بود مارمولک روی کف خونه که سرامیک بود نمیتونست حرکت کنه
پاسخ دهید...
سامیار
1398/06/18 12:54
چون زمین لیزه
نوح ایرانی طبلی
1399/01/30 12:00
چون پاهای او برای سرامیک خوب نیست واگر روی سرامیک راه برودپای او زخم میشود
سارا
1398/05/20 06:44
همین که مارمولکها میان این سوسکهای چندش اور و کثیف را میخورند باید ازشون در خانه مراقبت کرد تا دیگر این حشرات کثیف چاه دستشویی نتوانند وارد محل زندگی ما شوند.پس زنده با مارمولک
پاسخ دهید...
مریم
1398/05/18 18:38
سلام میخواستم ببینم که مارمولک کثیف و میکروبی و ممکنه ازش بیماری پوستی گرفت؟اخه به لباسم یه مارمولک رفت ومن بعد شستمش وقتی پوشیدمش احساس خارش میکنم
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/05/19 16:09
دوست عزیز، سلام
امکان انتقال آلودگی از هر موجودی وجود دارد. لطفا به متخصص مراجعه کنید.
با تشکر از پیام شما
ناشناس
1398/05/29 15:44
بله درسته خارش داره
ناشناس
1398/06/06 06:49
منو نیش زد لامصب چشمم ورم کرده
سارا
1398/05/04 04:19
تورو خدا جواب منو بدید نمیتونم بخوابم بچه دارم و شدیدا میترسم مارمولک روی تخت میاد یا نه؟
پاسخ دهید...
منصور عسگری
1398/05/07 01:34
خو بیاد اژدها که نیس که. مارمولک‌ه
امین
1398/05/17 20:19
سلاممارمولک تا وقتی جنبنده ی بزرگی به اندازه ی انسان نزدیکش باشه فقط فرار میکنه. بنابر این مارمولک روی تخت بیا نیست مگر اینکه بخواد از روی تخت استفاده کنه برای فرار کردن. مارمولک روی دیوار، کف و سقف حرکت میکنه. بیرون هم روی درختان. مارمولک در فضای باز نمیاد. همیشه یک گوشه ست
حمید
1398/06/01 14:52
احتمالا یه لقمه چپت میکنه خخخ
ناشناس
1398/08/19 08:25
نگران نباشید مارمولک مثل اف 14فقط در ارتفاع ب شکارش حمله میکنه
ناشناس
1398/05/04 04:12
سلام من یه سوال دارم من مستاجرم و تو خونه مارمولکه خیلیم میترسم یه بچه کوچیکم دارم میخوام بدونم ایا رو تخت میان یا نه نمیتونم بخوابم اصلا
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/04/04 20:32
چرا مارمولک ها اگه بیفتن تو غذا هرکی بخوره مسموم میشه خونه مادربزرگ من افتاده بود تو ظرف ماست خدا وکیلی کل خانواده رو مسموم و راهی بیمارستان کرد
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1398/04/09 11:23
فکر می‌کنید اگر به جای مارمولک، سوسک در ماست میفتاد و شما استفاده می‌کردید چه اتفاقی میفتاد؟ علت مسمویت، «سمی بودن دم» نیست؛ هر موجودی که در طبیعت زندگی می‌کنه، ممکنه باکتری‌ها و میکروب‌هایی رو به همراه داشته باشه که در صورت لمس یا خوردن اون موجودات، به بدن شما منتقل بشه.
ناشناس
1398/03/31 19:16
چقد تو قشنگی چه مطلبه قشنگی آفرین پسر جان
پاسخ دهید...
Nooshin
1398/03/31 04:19
امشب یه کاسه گذاشتم رویه یه مارمولک بزرگباورتون میشه مارمولکا صدا دارن!!!!!! حتی صداشو هم ضبط کردم!!!!
پاسخ دهید...
مصطفی
1398/04/20 04:37
مارمولکای بزرگ صدا دارن انگار ما هم امشب یکی کشتن تو خونمون وقتی زدن تو سرش صدا داد.
ناشناس
1398/03/27 21:05
اطلاعات خوبی در اختیار ما قراردادید . ممنون
پاسخ دهید...
محمد
1398/03/19 10:16
خوب بود ولی هیچ مارمولکی رونبایدبکشید ..
پاسخ دهید...
**
1398/03/18 14:55
اه اه چندش
پاسخ دهید...
.
1398/07/04 10:23
سلام عزیزان یه مارمولک رفته تولباسشویی الان که داشتم لباس می انداختم لباس شویی تولای لاییه لاستیکی مردشودیدم این هفته چندبار لباس انداختم لباس شویی ایااین لباس هارو دوباره نیاز هست بندازم لباس شویی توروخدا زود جواب بدین
کتایون
1398/03/18 10:28
یه مارمولک اومده خونه ماو من نمیتونم بگیرمش و امروز دیگه به خودم قبولوندم بذارم این مهمون موچولو هروقت تصمیم گرفت خودش باپای خودش بره..الانم که این مقاله روخوندم خیالم جمع شد که سمی نیست اما باز چون حیوونه حواسم هست توی غذا نیوفته..☺
پاسخ دهید...
قاسم
1399/05/24 03:36
:|||| اوخی
ناشناس
1398/03/16 11:43
ممنون. واقعا مطالبتون عالی و توضیحاتتون کاربردی هستش.فقط اگه منبع یا منابعتون هم ذکر بشه ارزش علمی کارتون بیشتر و موثق تر خواهد بود
پاسخ دهید...
امیر
1398/02/24 17:07
به نظر من هر کی مارمولک دید بکشتش چون هم سمیه هم خیلی کثیف و چندش اوره
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/06/13 22:06
نرود میخ آهنی در سنگ.نظرتو برای خودت نگه دار.
ناشناس
1398/12/08 11:23
اشتباه نكن مارمولك هيچ آزاري به انسان نميرسونه فقط عنكبوت و سوسك هارو ميخوره با مگس
ناشناس
1398/02/24 16:53
سلام ممنونم از مطالب مفیدتون ولی اگه مارمولکو نمیکشین حداقل تو یه چیزی مثل شیره که میوفته   دیگه اونو استفاده نکنین سمی هم که نباشه حداقل خیلی کثیفه پس خواهشا استفاده نکنین
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/09/06 21:19
تو را خدا جواب منو بدین از استرط ونگران دارم میمرم تو مدفوع بچم مارمولک بود
امین
1398/01/21 12:25
خواهشا جون هیچ حیوون رو نگیریم چون ما بهش جون ندادیم ک ما بگیرم ازش خوش نمیاد بگیرش ببر جای دیگه خب
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/02/12 06:14
اوف حالا ایقد نمیخاد قوربون صدقه اش برین،نگران جون ادما ک میمیرن نیسین نگران جون یه جونور چندش اور هستین،خب وقتی خودش با پای خودش از خونمون نمیره بیرون،مجبوریم بکشیمش،این ینی دفاع از حق،خخخخ
شراره
1397/07/29 23:41
من هیچ وقت مارمولکی را نمیکشم چون حیوان هست مثل یک گربه و با حشرات فرق میکنه. بعضیها فکر میکنن مارمولک جزو حشرات هست. امیدوارم شاهد روزی باشیم که انقدر سطح فرهنگ مردم بالا رفته باشه که هیچ حیوانی ار از مارمولک گرفته تا سگهای مهربون و .. نه آزاربدیم و نه بکشیم بلکه بهشون برسیم و‌ انسانیت رایاد بگیریم
پاسخ دهید...
مهرداد
1398/02/15 22:03
شما جرأت میکنی نزدیک مارمولک شی که اونو بکشی
قاسم
1398/04/28 05:31
یعنی تو میگی باید حشرات رو باید کشت؟؟ چه استدلال مسخره ای!
قاسم
1399/05/24 03:39
اوخی حشره جون نداره مگه؟
Kourosh anshan
1397/06/22 01:30
من ناموسا خیلی میترسم امشب یک نبرد خونین باهاش داشتم ولی بعد از این که یه دمپایی ول دادم رو سرش صدای جیغی از خودش در آورد من که خیلی دلم سوخت، تازه این مقاله رو هم که خوندم دیگه ماتم گرفتم شاید براش مراسم عزاداری بگیرم
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/07/10 21:40
ایول منم میترسم
مصطفی ت
1398/03/13 21:56
مارمولکه جیغ زد؟!!!!
محدثه
1397/06/15 13:02
من که به شدت ازمارمولکهامتنفرم وقتی میبینمشون چندشم میشه ازشون خیلی بی ریخت هستن
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/08/07 04:37
اونام همين حس و به شما دارن
محمود
1397/09/27 16:30
خدایی دلت میاد به مارمولک های خونگی که شبیه اسکار هستن بگی زشت اافاقن خیلی نازن با اون چشای قلمبیده خوشرنگشون واقعن نازن
ناشناس
1398/11/28 17:44
دقیقاهمینطوره چندش
قاسم
1399/05/24 03:41
خودت بیریختی امشب یکی گرفتم انداختم زیر لیوان یه چند ساعتی داشتم بهش نگاه میکردم XD
هانیه
1397/06/14 06:02
برای من مهم نیست که سمی هست یانه ولی به دوستانی خیلی راحت ب محیط زیست آسیب میرسونن پیشنهادمیکنم یه تحقیقی راجب هستی بان هاکنن وبدونن که جانوران هم حق حیات دارند
پاسخ دهید...
مهشید
1397/06/16 17:03
راجع به.....نهراجبدر زبان فارسی کلمه ای بعنوان راجب نداریم. لطفا دقت کنید
ناشناس
1398/05/07 01:36
وای که اگه استاد طاهری نبود چه بدبختی‌های که نمیکشیدیم. درود بر شما. پکیج طلب خیر هم برشما باد
د
1398/06/22 00:33
خانم مهشید باید به عرضتون برسونم اصلا راجع به لغت فارسی نیست بلکه عربی هستش و ریشش رجع هست
نصیر
1397/06/05 20:57
آیا برای فراری دادن مارمولک چه کمکی میتونین کنین تشکر
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/01/10 16:26
دوست عزیز، سلام
این متن بیانگر ارزش اکولوژیک مارمولک‌هاست. در خصوص سوال موردنظر اطلاعی نداریم.
با تشکر از پیام شما
ناشناس
1398/05/07 01:37
باقاشق بزن به ظرف فلزی در می‌ره . مثه ماه گرفتگی
ناشناس
1397/05/29 14:33
سلام بر مارمولک دوستان
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/05/27 10:01
من مقداری برنج داشتم که کرم گرفته بود و تو پله ها پهن کرده بودم که هوا بخوره صبح رفتم سر بزنم یه مارمولک زیر سینی بود و خیلی نگران شدم ََه برنجهاسمی نشده باشه یعنی جای نگرانی نیست؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1397/05/27 20:02
خیال‌تان از بابت سم راحت باشد اما به‌هرحال هر موجود زنده‌ای، ممکن است الودگی‌های دیگری به همراه داشته باشد. پیش از استفاده، حتما با دقت شستشو دهید.
عاطفه
1398/03/21 12:30
نه به هیچوجه دیگه استفادش نکن...سمی هست.این متن دروغه که مارمولک سمی نیست... ای خدا چرا مردم انقد ساده هستن
قاسم
1399/05/24 03:44
اصلا هم سمی نیست قشنگ انگشتمو زده به دوم مارمولک کنده شد بعد چند باری با انگشتم دم رو اینور اونور کردم بعد گذاشتم انگشتمو تو دهنم سالم سالمم XD
ملودی
1397/05/17 07:01
این متن رو خود شهرداری درست کرده گذاشته که کسی به مارمولکها کاری نداشته باشه چون خود شهردلری اینارو تو شهرو فاضلابها پراکنده کرده
پاسخ دهید...
مصطفی ت
1398/03/13 21:55
که چی بشه؟!!
الهام
1397/05/09 01:34
سلام مرسی از سایت خوبتون.من حدودا نیم تا یک ساعت پیش توی خونه راه میرفتم ک پا گذاشتم روی مارملک مرده و خشک شده و پای من خیلی کوچیک زخم شد میخواستم بدونم خطرناکه باید برم دکتر یا ن ضد عفونی کردم بتادین و الکل زدم ب پام ب محضی ک پا گذاشتم ولی باز شک دارم ک نکنه چرک کنه یا اتفاقی بی افته ممنون
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/01/10 15:58
دوست عزیز، سلام
برای اطمینان می‌توانید به متخصص مراجعه کنید.
با تشکر از پیام شما
باران
1397/04/28 17:06
سلام ببخشید ی سوال اگ کسی نفهمه مارمولک بره توشکمش ینی بخورتش توبدن خفه میشه وبعدش دفع میشه؟تروخداجواب بدید ممنون
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/01/10 11:37
دوست عزیز، سلام
لطفا به متخصص مراجعه کنید.
با تشکر از پیام شما
باران
1397/04/28 17:03
سلام ببخشید ی سوال اگه کسی نفهمه ومارمولک بره توشکمش ینی بخورتس توشکم میمبره و ازبدن دفع میشه؟تروخداجواب بدید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/01/05 11:59
دوست عزیز سلام

لطفا به پزشک مراجعه کنید، ما اطلاعاتی در این مورد نداریم.

با تشکراز پیام شما.

David
1397/04/25 01:01
جاتون خالی یه ساعت پیش یکی از همین مارمولک ها افتاد رو صورتم، انقد خودمو کیسه کشیدم ولی بازم از خومدم بدم میاد، سرچ کردم ببینم واقعا سمی هست یا نه الان که مطالبتون رو خوندم خیالم راحت شد، کاش نمیکشتمش
پاسخ دهید...
مریم
1397/04/21 11:40
من فوبیا مارمولک دارم خیلی حالم بده وقتی میبینمش به شدت میترسم و ساعتا گریه کردم مکیدونم چکار کنم از خودم بدم اومده دیگه
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/04/15 17:17
آخه کجای مارمولک چندشه مارمولک به این بانمکی. من که دوسشون دارم
مهدی
1398/04/28 05:36
نترس عزیزم بیا بغلم خخخخخخخخخ
موژان
1398/10/01 13:33
دقیقا مثل من ‌. وقتی مارمولک می بینم حالم بد میشه
مریم
1397/04/08 10:39
من یه دخترم و به شخصه عاشق مارمولکم.فوق العاده از دیدن چهره ی معصوم مارمولکها لذت میبرم.خیلی نازن.مثل اسکار میمونن
پاسخ دهید...
Saman1987
1397/05/22 09:39
خوب خدارو شکر فوبیاتون به مارمولک درست شده
علیرضا بربری
1397/07/02 13:12
دقیقا منم دوستشون دارم وایییییی منم داشتم تو شیشه رو میزم امروز ازادش کردم.
ناشناس
1398/04/15 17:20
اسکار کارتتون باید بانمک باشه.اما اینا واقعین
ناشناس
1400/03/20 01:44
خدااااااا خوشبحال همسرایندت
ناشناس
1397/03/29 17:14
خیلی خوب بود
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/03/17 13:25
واقعا عالی است واموزنده است عالیییییییی
پاسخ دهید...
سعید
1397/03/16 11:27
با سلام،پس این مطلب که وجود یک مارمولک در مواد غذایی باعث مرگ اعضای یک خانواده شده صحت نداره؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1397/03/21 20:49
خیر. صحت ندارد.
رقیه
1396/07/15 01:05
ماهم مثه همه تو خونمون مارمولک داریم وقتایی ک میومدن داخل اتاق و پذیرایی و حتی اشپزخونه همه منو صدا میزنن منم اصلا اجازه نمیدم کسی بکشتشون خودم با دست میگرمشون و میذارمشون بیرون از خونه تا اینک دوستم گفت ک سمی ان ومنم همش تو این فکر بودم چرا تا حالا نمردم خخخخخ خیلی ممنون از مطلبتون خیالم راحت شد
پاسخ دهید...
رقیه
1398/03/30 15:09
سلام منم رقیه هستم، شما واقعأ چه دل و جرأتی دارین، واقعأ قابل ستایشه
ناشناس
1398/09/16 03:30
مارمولک از غذای من خوردومن ازآن غذا خوردم والان چندروزیه حالت تهوع واستفراغ میکنم چیکارباید بکنم خیلی توفکرم
رامین مردی
1399/04/08 14:02
چیزی که باعث بد شدن حال افراد پس از لمس مارمولک میشه اینه که ما فکر میکنیم سمی هستند و از ترس فشارمون میافته
سارا
1399/05/05 14:14
وای چه جراتی .....متاسفانه من خیلی میترسم دلم میخاد طور دیگه ای باشم ولی از بچگی ترس از مارمولک در من جا افتاده.امشب هم یه بچه مارمولک کشتم. خیلی ناراحتم. صداش هم در اومد. خدا منو ببخشه .
ليلي
1396/07/09 05:23
از مارمولك متنفرم واقعا برام چندش آوره الان يه كليپ ديدم كه فردي إيراني مارمولك زنده رو گذاشت لاي نُون و براحتي خورد وقتي اين كليپو ديدم بحدي بالاآوردم كه رنگم پريد حتي شام هم نتونستم بخورم از بس چندشم شده بود
پاسخ دهید...
شروين پورنعيمى
1396/08/20 01:15
اون بنده خدا ديگه خيلي وحشى بوده خدا شفاش بده و از گناهش بگذره چون كه جان دارد و جان شيرين خوش است ...
ناشناس
1397/06/16 17:05
در همه ادیان انسان از خوردن موجود زنده نهی شده است و این جزء اصول انسانیته
علیرضا
1396/06/21 21:20
از وقتی که فهمیدم سمی نیستند نشستم باهاشون دردودل میکنم یکیشون هم سه بار دمشو از دست داده واقعا دلم براش سوخت مرسی بابت مطلب مفیدتون
پاسخ دهید...
رضا
1396/06/14 07:40
سلام ماچند روزپیش شیره انگورگرفتیم امافهمیدیم که مارمولک درون شیره ها افتاده مقدارشیره ماهم ۲۰۰کیلوگرم بوده به نظرشماآیامااین شیره هاروبخوریم یانه
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1396/06/14 08:26
با سلام
مارمولک دارای سم نیست اما ممکن است مثل هر جاندار دیگری، آلودگی‌های پوستی داشته باشد.
تهمینه
1396/07/02 21:20
نه دیگه نریزید دور گفتن سمی نیست بعد قدیما که این وسایل بسته بندی و این ظرفای دردار نبوده مگه مارمولك نمیرفته تو خوراکیا ؟ نمیریختن بره که
ناشناس
1396/07/03 16:45
بخور داداش نوش جان خود مارمولک هم راضی نیست که این همه شیره رو دور بریزی
ناشناس
1396/07/13 08:09
به نظرمن به ريسكش نمي ارزه
خودم
1397/06/14 00:10
شیره هاتون رو بدید ما که براتون بریزیمش دور چون سمی هم نباشه باز بهداشتی نیست :)
Sky
1396/05/31 14:04
سلام من بچه مارمولک پیدا کردم و میخوام ازش نگهداری کنم اما نمیدونم چی باید بنم بخوره ... میشه راهنمایی کنین لدفن.
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/07/03 16:49
بنده ی خدا رو چیکار داری حالا که به فرزند خوندگی قبولش کردی یه مهتابی واسش بخر بزارش زیر مهتابی خودش راهشو پیدا میکنه در ضمن یه شکاف یا سوراخ هم واسش تو دیوار درست کن که روزا بگیره بخوابه نه که شبا بیداره روزا به خواب احتیاج داره راستی سوراخه تو سایه باشه وگرنه قهر میکنه میره
نرگسی
1396/05/30 21:34
سلام..خیالم راحت شد که سمی نیستن ...اخه ما پر خونمون مارمولکه فک کنم ده تایی هستن که تازه تخم گذاری هم میکنن و متاسفانه قراره بیشتر بشن خخخخخخ
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/06/12 23:38
این هم خیلی خطرناک هست و هم خیلی گناه دار
ناشناس
1396/07/03 16:51
داداش شما پرورششون بده آینده ی روشنی در انتظارته خدا رو چه دیدی شاید اومدن ازت خریداریشون کردن واسه مزارعشون و به عنوان پرورش دهنده ی نمونه انتخاب شدی
ناشناس
1400/03/20 01:47
خب گاهی هم بدنیست نگهداری کنید ی وقت بکارمیان
سحر رستمی
1396/05/30 15:00
خیلی جالب بود .ممنون از اطلاع رسانیتون
پاسخ دهید...
میلی
1396/05/24 04:25
نمیدونم چرا اصلا تا آدم مارمولک میبینه دستش میره رو دمپایی . وقتی هم میزنش احساس چندش میکنه . ولی من تازه فهمیدم مارمولک عجب شکارچیه باحالیه . دیگه نمیکشمش . مرسی
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/06/12 23:39
وقتی با سم سیاه نور یکی از اعضای خانواده رو کشتن ان وقت ازش تعریف کن
ناشناس
1396/07/03 16:53
شما بعنوان دوستدار محیط زیست انتخاب شدی مرسی از حرکت جسورانت
س
1398/01/22 14:39
من یه بار همراه نودل خوردم و الان سالمم
حمید
1396/03/23 22:00
من توی حیاط خونه مون مرغ و جوجه دارم که شبا یکسره دنبال مارمولک میگردن و واسشون غذای لذیذیه و تا حالا هم از خوردنش نمردن،در ضمن مارمولکها در کاهش جمعیت حشرات موذی سهم عمده ای دارند و توی روایات هم داریم که زمانی که حضرت ابراهیم را توی آتش انداختن مارمولکها برای خاموش کردن آتش تلاش میکردن ولی مار و عقرب و رتیل توی آتش هیزم میریختن برای همین از کشتن مارمولک که جاندار مفیدی هست نهی شده ایم
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/06/12 23:41
ممنونم از راهنمایی تون خیلی جزاب بود
تهمینه
1396/07/02 21:18
چه جالب بود
ناشناس
1396/07/03 16:54
میشه منبع حکایتتو ذکر کنی.با عرض تشکر
ناشناس
1398/04/01 23:06
ماهم چند تا مرغو جوجه داریم دیروز یکی شون بدون علت مرد ولی کنارش مارمولک دیدیم حالا نمیدونم علتش شاید مارمولک بوده
رامین مردی
1399/04/08 14:08
چرا وقتی میشه علمی اثبات کرد میریم سراغ داستانها و خرافات جعلی
Asma
1396/03/19 20:56
عالی
پاسخ دهید...
طاهره
1396/03/02 00:29
وای توروخدا اینارونگید من توزندگیم وحشتی که همیشه دارم ازتابسون پیدایش همین مارمولک چندشه.این موجودبرام یه کابوسه .ازترس اون نگاهش گاهی نمیتونم تکون بخورم ازاون بدن زشتش که کلا حالت تهو میگیرم.باورکنیددست خودم نیست واقعاازش بدم میاد خیلیییییییییی
راستی من الان یدونه رتیل روتوشیشه زندانی کردم.بنظرتون باهاش چیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/01/28 14:34
باسلام : ببخشید شما اححیاناً متولد ماه *آبان* نیستید
ناشناس
1400/03/20 01:49
بکشش اخه این چ کاریه .یاببر دوراز خونتون رهاش کن بره
جعفر نیازی
1396/02/22 19:57
سلام، خسته نباشید، از مطالب مفید بود استفاده بردیم. با تشکر
پاسخ دهید...
mary
1395/12/21 03:25
سلام
ممنون بابت مطلب علمی و مفیدتون
متشکرم از دوستان بابت تجربیاتشون
ولی دمه اون دوستمون گرم که مارمولک رو از تو شیر درآوردن و شیر رو حیف نکردن و میل نمودن :))
پاسخ دهید...
مجید
1395/08/30 17:47
ممنون خیلی مفید بود ولی بحث داشتیم سر این موضوع
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/07/27 11:45
ممنون از مطالب علمی و آگاه کننده
پاسخ دهید...
مهدی
1395/07/27 00:00
اگه فردا کسی به خاطر این خبر مارمولک رو نکشت ولی با خوردنش مرد شما مسوولیت رو قبول میکنین؟اگه اره من نمیکشم مارمولکو
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1395/07/27 10:24
دوست عزیز، موضوع این مقاله درخصوص شایعه «وجود سیانور در دم مارمولک» است که قویاً رد کرده و مسئولیت آن را نیز می‌پذیریم.
آلیس انصاری
1395/08/28 13:32
اره مسولم
مهمد انصاری
1395/07/15 19:48
ممنون بابت متن قشنگتون
پاسخ دهید...
علی لطفی
1395/07/13 12:02
باسلام مرسی از مطلب اموزنده ای ک گذاشتین اتفاقا تونستم بااین مطلب دوست خودمو بفهمونم ک دم مارمولک سمی نیس چون دوساعت سر این مطلب بحث داشتیم...باتشکر
پاسخ دهید...
اسماعیل بیرانوند
1395/07/01 07:01
سلام دوستان عزیز وقتی راجب این موضوع تحقیق شده چرا بعضی با گمراه کردن باعث ازبین بردن این خزنده بی ازاررادارند نکنید این کارو
پاسخ دهید...
پروین والی زاده
1396/06/20 20:30
سلام چطور من مارمولک رو از بین ببرم . آخه تنها تو خونه هستم میترسم برم طرفش ..... لطفا راهنمائیم کنید . متشکرم
ناشناس
1396/07/02 21:21
خیلی ترسناکه من حتی این مطالبو خوندم از ترس سرم گیج رفت و بدنم لرزید
ساسان دقايقي
1395/06/28 13:57
سلام.بسيار آموختم؛سپاس از همه شما كه دوستدار محيط زيست هستيد.دوستتان دارم.
پاسخ دهید...
مهدی آذریزدی
1395/06/27 15:04
دهان انواع مارمولک وسوسمار پر از باکتری خطرناک تر از سم هست ....بشدت احتیاط کنید.
تحریریه محترم دالاهو شما هم احتیاط کنید.هر مقاله علمی را با بررسی جوانب نشر کنید.
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1395/06/28 13:16
دوست عزیز، سلام
این مقاله، صرفاً درخصوص شایعات بی‌اساس «سمی بودن دم مارمولک» نگاشته شده و درخصوص وجود و یا عدم وجود باکتری و میکروب در دهان این موجودات حرفی زده نشده است.
وحید
1395/06/25 18:17
کوچیک بودم یه طناب میبستم دم مارمولکا بهدهمه میگفتم ایین ۲۰۶ منه
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/06/19 23:57
هااااا صد هزار تومن
ناشناس
1395/06/05 16:44
سلام مقداری شیر روی اجاق گاز در حال جوش دادن بود که یه مارمولک خانگی در سطل شیر در حال جوش افتاد مارمولک را از شیر خارج کردیم و شیر را استفاده کردیم .باعث مسمومیت شدید در حد مرگ شد شما هم امتحان کنید مارمولک را در آب بجوشانید و بعد از سرد شدن میل کنید اگر قصد خود کشی دارید
پاسخ دهید...
میلاد
1395/06/24 11:56
دمه شما گرم که دیدین مارمولک افتاده توش باز اون شیرم خوردین.مارمولک مگه فقط باید سمی باشه تا نخوریش دوست عزیز؟؟؟؟؟؟؟
tanii
1395/08/28 13:36
دم شما ولرم چندشتون نشد ک شیر رو خوردین
تو فک کن یه غریبه
1396/08/11 08:59
خوب مگه مجبور بودید که بخورید بد مسموم بشید
netdivar.ir
1395/05/30 04:07
سلام. اینکه چقدر این مطلب صحت داره رو نمیدونم. ولی شنیدم که از بوی سیر و پیاز و همچنین بوی تخم پرندگان فرار میکنند و جایی که یه کدوم از اینها باشه نمیان. جاهایی هم که پرنده زیاد باشه میترسن و فرار میکنن.
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/05/06 09:30
سلام خيلي عالي بود دستتون درد نكنه
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/04/30 11:51
عالی بود متشکرم
پاسخ دهید...
صادق هدایت
1395/04/16 20:13
زنده باد مارمولک
پاسخ دهید...
حسین
1395/04/15 04:47
کاش رسانه ایش کنید این موضوع رو به خدا دلم براشون می سوزه.طفلیا کاری نمیکنن مزاحمتی ندارن کنار نور لامپای خونه می شینن به امید شکار یه حشره موزی بد ترکیب چندش آور.یه مارمولکو از نزدیک صورتشو دیدین واقعا با نمکن.خواهشا نکشینشون نکنین این کارو.مرسی
پاسخ دهید...
حبیب الله
1395/04/12 06:11
مارمولک. سلام. من 41 سال دارم و فقیر هستم سرپرست خانوار پنج نفری هستم. من ماهی و حتی در سال یکبار میتونم به خانوادم گوشت بدم اون هم گوشت خر یا پای مرغ یا روده گوسفند می دهم. حالا که این موضوع را به عنوان یک واقعیت علمی دانستم می تونم بیشتر به خانوادم گوشت بدم آخه خونمون خیلی مارمولک دارد. متشکرتون هستم.
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/05/15 01:58
سلام ممکن است که این مارمولک ها پر از باکتری و میکروب باشند.
رامین مردی
1399/04/08 14:18
جناب حبیب اللهچطور میشه که شما فقیر هستید و در سال نمی‌تونید یکبار گوشت بخورید و تصمیم گرفتید که مارمولک بخورید ولی از طرف دیگه اینترنت دارید و توی سایتها نظر میدید. خوب اون گوشی اندروید یا کامپیوتر خودتونو بفروشید چند کیلو گوشت بخریدشرافت چیز خوبیه
ناشناس
1395/04/01 22:53
مارمولک ها خیلی ناز و جیگرن و بدن نرم و چشمای نازی دارن.اینقد دوسشون دارم که هر روز ماجراهای اسکار مارمولک رو میبینم خخخ.اینهایی که از مارمولک بدشون میاد حتما کارتون اسکار رو ببینن
پاسخ دهید...
فرشته
1395/03/22 17:25
واااااااای توروخدا انقدر نگین نازه دوست داشتنیه
و از این حرفا
من الان که دارم اینارو میخونم از ترس نفسم درنمیاد
چه برسه از نزدیک ببینم
وای من به شدت وحشت دارم از تمامی حشرات
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/04/14 11:44
مگه مارمولک حشره س؟
ناشناس
1398/06/13 22:28
وای خدای من
ناشناس2
1398/08/01 19:27
ديپلمت تجربيه؟؟
حمید دهقان
1395/02/31 20:11
بنده از مارمولک خوشم نمیاد ولی از این به بعد سعی میکنم کمتر برای ازبین بردنشون تلاش کنم....
پاسخ دهید...
رفیق
1395/02/22 00:49
یه موقع دماشونا میخوردم که بمیرم، جات خالی بعد از دوست شدن با این موجودات بامزه و باهوش، به دلیل رفیق دار شدن الان باهاشون حال میکنم و کلی رفیق شفیق بدلیل ترسوندن از دست دادم. جون تو اگه قحطی بشه همینارو با دلچسبی میخورم. بماند که ننم یه خورده عصبی شده...
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/02/19 03:16
حدیث داریم که کشتن حیوانات موذی مستحبه. یعنی هر حیوانی که به آدم آسیب برسونه یا باعث وحشت آدم بشه، و این ربطی به مفید یا غیر مفید بودنش نداره. بهتر است گزاره هایی که با دین تعارض جدی دارند را منتشر نکنید. مارمولک هم حیوانی موذیست و کشتنش مستحب است.
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1395/02/19 08:20
دوست عزیز، سلام
پیشنهاد می‌کنم شما هم احادیث و دین رو تفسیر به رای نکنید. مارمولک نه تنها حیوان موذی نیست که مفید هم هست و در کنترل بدنپایان نقش موثری دارد.
علی
1396/06/20 00:11
و دین و احادیث جعلی و مورد دلخواه برخی مراجع باز هم سبب عملیات غیر انسانی و وحشیانه انسانهای سست عنصر و سست مغز و خودخواه ...گویا تاریخ قصد تغییر مسیر ندارد....چقدر بیرحم است این تاریخ....
کالوس
1397/02/21 16:07
ماحق نداریم در طبیعت دخل وتصرف کنیم سگ را بکشیم چرا که نجسه مارمولک و....اگر سوسک مارمولک نباشند اثار بعدی دارد در چرخه محیط زیست
ناشناس
1397/07/19 01:00
خدا شما را شفا دهد.
ناشناس
1398/01/22 14:47
اگه کشتنش مستحبه پس چرا آفریده شده؟تاحالا با این موضوع فکر کردی؟
يصؤلعثاؤذ
1398/08/01 19:29
بستگي داره كجا اينو بخواي نگاه كني تو مسجدالحرام كه نبايد هيچ موجودي رو كشت
فرناز
1395/02/12 21:18
مارمولک ها موجودات بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند. هروقت میریم به دل طبیعت ، من دنبال اونا میرم و خیلی آروم میگیرمشون. و ازشون عکس میندازم . سرشون خیلی شبیه ماره و چشم های درشت و زیبایی دارند. من چند گونه ی مختلف اون هارو گرفتم. و بعد آزاد کردم. من فکر می کنم مارمولک های صحرایی با مارمولک های خانگی توی یک گونه نباشن . آخه بیشتر شبیه سوسمار یا بزمچه هستن . بدنشون پولک های رنگی داره و برخلاف گکو ها که همون مارمولک های کرمی رنگ هستن ، پلک دارن .همچنین من مشاهده کردم که مثل مار زبونشون رو بیرون میارن .و قرنیه ی چشمشون عمودی نیست بلکه گرد و زیباست .همون طور که خودتون هم اشاره کردید ، در کنترل جمعیت حشرات تاثیر زیادی دارند. ما می تونیم برای از بین بردن پشه سوسک و دیگر حشرات مزاحم، این خزندگان کوچک رو به خونه بیاریم و در حیاط خانه آزاد کنیم. مارمولک ها می تونن منبع غذا برای پرنده ها و جوجه تیغی ها باشن و از این نظر هم مهم هستن . کشتن این موجودات کار غیر منطقی و غلطی هست. اگه ازشون می ترسین از یکی که نمی ترسه بخواین تا اون هارو بگیره و در طبیعت آزاد کنه. این طوری هم آفریده ی خداوند رو از بین نبردید و هم موجب کنترل جمعیت حشرات موذی شدید. در نظر انسان های با ایمان هیچ موجودی حتی سوسک زشت نیست.
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/02/11 12:36
اگه سمی نیست پس چرا پرندگان از دم مارمولک استفاده نمیکنند۰یه روز رفتم لونه شاهین پیدا کردم داخل لونه بیش از پانصد دم مار مولک بود اگه سمی نبود شاهین دمشون جدا نمیکرد
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/08/16 22:05
اگر مطلب را کامل خونده بودین میدیدن که میگه مارمولک تو لحظه خطر خودش دومشو میندازه نه اینکه شاهین تنوع غذایی داشته باشه یا بهخاطر سمش نخورده باشه
سیاوش سهامی
1395/01/18 23:14
همه عزیزانیکه شک دارن جمع بشن من سوپ دم مارمولک با کمال میل میخورم تا این جاندارو اذیت نکنید کمی بخودمون بیایم پاینده باشید.سیاوش
پاسخ دهید...
مهدی
1394/12/09 20:28
سلام خسته نباشید با مطالعه مطالب فوق نظرم نسبت به چلپاسه ها عوض شد. زیرا دیشب با ورود یک مورد از اینها به محیط استراحت کلی تلاش کردیم که نابودش کنیم.
پاسخ دهید...
شاهی جون
1394/12/05 20:07
چه پیامای باحالی گذاشتید ملت همیشه در صحنه
پاسخ دهید...
سلطان
1394/08/02 01:56
باسلام. من دانشجوهستم وپدرم چوپان گوسفنده منم تابستونا پیشش کمک میکنم وگوسفندا روکه به چرا میبرم کلی مارمولک هست توصحرا من بادودستم میگیرمشون وبازیشون میکنم وبعدهم میام باهمون دستام غذامیخورم واقعاتحقیقاتم جواب داده ومن تاحالاکه نمردم.شماهم امتحان کنیدتاحقیقت روبفهمید.وخواهشادیگه مارمولک هارونکشین چون هرساله به جمعیت پشه هاافزوده میشه.
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/08/03 09:49
با عرض سلام و درود
اگرچه حرف شما صحیح است و این روشن سازی شما قابل تقدیر؛ اما تقاضا داریم تا حدامکان کمترین ارتباط را با مارمولک ها داشته باشید زیرا پوست ایت جانور بسیار حساس است و ممکن است باعث آسیب به آنها شود.
با تشکر
بهار
1394/07/16 16:01
من عاشق مارمولکم
پاسخ دهید...
فایناز
1394/06/23 18:32
ی بار تو خونه بچش   بود شوهرم با اسپری آتیش زدش بدبختو بعد با دمپای لهش کرد. منم ی بار دیدم تو آشپزخانه در حیاط خلوتو باز کردم خودش رف بیرون !!آخی انگار فمید دوس ندارم بمیره.چن روز بعد در گازو باز کردم ی دونه اون تو بود شبیه همون ک خودش رفته بود بچه بود ، جیم شد سریع، تو گازم چند تا بچه سوسک بود ک دیدم ترتیبشونو داده اما ی شب ساعت 3 نصفه شب ی سوسک گنده چندش دیدم نزدیک گاز ک دیگه مجبور شدم سم پاشی کنم ک سوسکه چپه شد مرد اما فعلن جنازه مارمولک ندیدم امیدوارم فرار کرده باشه چون اون کوچیک بود سوسکه اندازه قایق موتوری بود نتونست بخورش ،من فک کنم استثنام ک نمیترسم چون عاشق ایگوآنام ک از دسته مارمولکه و دوسدارم داشته باشمش اما شوهرم متنفره .مامانم میگه کشتن مارمولک دست آدمو بی نمک میکنه! دیدن ریخت سوسک برام زجرآوره واقعن.
ی سوال دارم راسته ک بو بدن بعضی افراد ی حشره رو ب خودش جذب میکنه؟ آخه جاهای ک بودم اصن ملخ نداشته اما نمیدونم از کجا میومدن میپریدن رو صورتم حتا تو برج طبقه بالا بودم!؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1394/07/13 16:27
باید از فرست استفاده میکردی یه دور با قایق موتوری میزدی!!آخه کدوم سوسکی اندازه قایق موتوریه؟هااااااا...
مرتضی سیادتی
1394/06/22 21:32
با سلام مارمولکهای خانگی حیوانات مفیدی هستندمثلا مدتی بود که سوسکهای منزلمون زیاد شده بود تا اینکه سروکله مارمولک پیدا شد وبه مقدار قابل توجهی سوسکها کم شدند .من به بچه ها گفتم مبادا اونارو اذیت کنن بلکه باید مواظبشون هم باشن.
پاسخ دهید...
عباس
1394/06/14 15:49
آخه یکی نیست بگه کجای مارمولک خانگی مفیده.آقایی که این مقاله رو نوشتی.اگه خیلی مارمولک دوس داری و میخوای حفاظت کنی ازشون من چند تا از حیاط خونمون میگیرم میارم واست بعد میفهمی چقد مفیدن و باید ازشون مواظبت کردن.خیلی مفیدن جون خودت.وقتی از شلوارت برن بالا میفهمی
پاسخ دهید...
پوریا
1397/05/10 10:01
دریغ از ذره ای علم . نمیدونم چرا انسان هایی مثل شما در مقابل دانستن و علم مقاومت شدیدی میکنند ! التماس شفا
ناشناس
1397/07/04 19:33
واقعا حرف درست رو زدید
شهناز
1394/06/11 20:11
چسب موش گیری بخر روی مقوا یا پلاستیک 15 سانت بمال بذار تومسیر حرکتشون چند روز بعد میچسبد بهش ورش دار بنداز تو زباله - مدفوع اون سیانور داره
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/01/10 15:25
دوست عزیز، سلام
همانطور که در متن فوق خواندیم، مارمولک‌های خانگی سیانور ندارند.
با تشکر از پیام شما
احسان کریم شالی
1394/06/11 13:23
سلام من هم با این نظر موافقم
پاسخ دهید...
مهرداد متهور
1394/05/27 23:28
" ین مارمولک‌ها بدنی نرم و لطیف دارند "

پنج گونه ای که من دست زدم پشتشون خشن بود و زیر شکمشون نرم.

پاسخ دهید...
سپیده
1394/05/14 04:33
مدت ها بود که صدای عجیبی تو اتاقم میشنیدم صدایی مثل ساییده شدن لولای در قدیمی تا اینکه بعد یک هفته مارمولک کوچیکیو تو اتاقم دیدم حدودا ده سانت
از سوسک مرده استفاده کردم که به دام بیاندازمش وقتی که در حال خوردن سوسک بود متوجه شدم اون صدا صدای بلعیدن سوسک توسط این سوسمار کوچولوه میدونم خیلی مفیده اما از اینکه موقع خواب رو بدنم راه بره و لمسش کنم وحشت دارم با این مزاحم خونگی چه کنم؟؟؟؟؟ نتونستم بگیرمش چون سرعتش خیلی خیلی بالاست حتی از دیدم خارج میشه
پاسخ دهید...
علی
1394/05/13 12:35
من چند وقت پیش یه مرغ زنده خریدم و اونو توی حیاط خلوت خونمون گذاشتم و براش آب و دانه ریختم ، یه روز صبح اومدم توی حیاط خلوت دیدم مرغ مرده ، بدنشو کالبد شکافی کردم دیدم توی معدش دم مارمولک وجود داره .
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/05/13 22:46
به شما اطمینان میدیم که دلیل مرگ مرغ شما مارمولک نبوده!
asal nasiri
1394/05/10 13:04
مارمولک ها از چی بدشون میاد؟وای یدونشون تو بالکن ماس الن ی هفتس منمیبینمش ازترس فشارم میفته.چیکارش کنم بمیره؟انقدم زود فرار میکنه نمیتونم ببینم کجا میره چیکار کنم نیاد خونه؟دمش واقعا سمیه؟؟؟توروخداج بدید :'(
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/05/12 12:52
دوست عزیز، اگر این مطلب رو مطالعه می‌فرمودید، متوجه میشدید که دم مارمولک سمی هست یا خیر.
پوریا
1397/05/10 10:03
خوب بیاد خونه ! باور کنید اون موجود نمیتونه شمارو بخوره ! اژدها ک نیست یه موجود خیلی کوچیکه . چرا بکشینش ؟؟ !!!!
فرانك
1394/05/03 06:00
مارمولك خيلى خوشگل و نازه و دوستداشتنيه. البته همه ى موجودات زيبا و دوست داشتنى هستن و واقعا وجودشون مفيد و ارامبخشه. ، البته به جز انسان كثيف
پاسخ دهید...
فيريك
1394/05/09 06:40
فرانک توم مثل مارمولک میمونی هم نازی هم دوستداشتنی. اصلا تو خود مارمولکی. خخخخخخخخ
حمید
1396/08/22 10:23
مارمولک کی بودی تو
ناشناس
1396/11/23 10:14
عشقم به هر حال همزادته دیگه منم همزادمو خیلی دوس دارم خوشگل و بامزه هم هست عینه تووووووووووو
اباصالح گروهی ساردو
1394/04/31 16:19
حیف شد می خواستم خودکشی کنم لطفا لایک کن
پاسخ دهید...
مجتبی چراغی
1394/04/31 03:01
ممنون از اطلاعاتتون که در خدمت عموم قرار دادین.
پاسخ دهید...
اباصالح گروهی ساردو
1394/04/31 16:13
حیف شد می خواستم خودکشی کنم لطفا لایک کنید
مریم
1394/04/26 12:02
سلام تازه داشتم فک میکردم که دم مارمولک گزینه مناسبی برای خودکشی هست ولی متاسفانه نیس
پاسخ دهید...
نعمت اسدبيگي
1394/03/28 15:21
اگه تو سطل برنج بره اون برنج رو بريزم دور
يا تميزه
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/30 11:34
با سلام
اگر منظورتون سمی بودنه! خیر، سمی نیست و می تونید از برنج استفاده کنید.
اما اگر منظورتون آلودگیه، فکر می کنم با شستشور برنج، آلودگی هم رفع بشه.
ناشناس
1396/11/23 10:15
بببببببخخخخخخخووووووورررررشششششششششش
داود
1394/03/15 19:37
ازبچگی آرزوداشتم یه قفس توری داشتم و پرورش مارمولک راه مینداختم.صادراتش روهم بعداز یه مدت انجام میدادم.منم دارم به این موجوددوس داشتنی ومحیط زیست خیانت میکنم و اونا رومنقرض میکنم.خونمون پرشده ازانواع حشرات 2تاهزارپای بزرگ روقالیچه وپتوپیداکردم.مارمولکا دوستتون دارم ولی همسرم روبیشتردوس دارم که ازشمامیترسه
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/11/23 10:17
زن زلیل بدبخت داود پس حرفایی که گفتی چی شد             مارمولک
داود
1394/03/15 19:36
ازبچگی آرزوداشتم یه قفس توری داشتم و پرورش مارمولک راه مینداختم.صادراتش روهم بعداز یه مدت انجام میدادم.منم دارم به این موجوددوس داشتنی ومحیط زیست خیانت میکنم و اونا رومنقرض میکنم.خونمون پرشده ازانواع حشرات 2تاهزارپای بزرگ روقالیچه وپتوپیداکردم.مارمولکا دوستتون دارم ولی همسرم روبیشتردوس دارم که ازشمامیترسه
پاسخ دهید...
محمد دشتبان
1394/03/14 11:33
با تشکر ازروشنگری نصبت به موضوع مقاله .
پاسخ دهید...
فاطمه
1394/03/11 09:35
باز هم نباید یقین داشت که سمی نیست.چون توی شمال ۲بار این اتفاق افتاده.دم مارمولک توی سبزی افتاده..مارمولک در فسنجون افتاده و مهمونها خوردن و همه مردن..
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/14 21:16
سلام به شما دوست عزیز
اتفاقا باید یقین داشت که دم مارمولک سمی نیست!
من نمی‌دونم چه اتفاقی در شمال افتاده یا شما بر اساس چه منبعی این حرف رو دارید می‌زنید، اما به یقین، مشکل از مارمولک بدبخت نبوده.
بهنام
1394/03/30 09:59
واقعا"!!!!!
علیرضا تک
1394/01/20 16:16
جالب بود ولی برای دختر ها بیشتر به درد میخوره .....
پاسخ دهید...
سکوت
1394/01/20 15:09
تا کوچولو و ظریفن قشنگن بزرگ شن ترسناکن مثه بچه آدم.
پاسخ دهید...
ترسو!
1393/12/09 17:43
اگه بگید مارمولکها عامل ضد سرطان و...... هستند بازهم من از اون قیافه ی زشت مارمولکیشون میترسم. خدا کنه تو خونه تکونی بهم سر نزنند. چون قبلا این کارو کردند!
پاسخ دهید...
وحيد
1393/11/27 20:48
سپاسگزارم مقاله جالب و بي نظيري بود
پاسخ دهید...
امیرسام
1393/11/02 21:23
من فقط یه جمله بگم و تمام....خطرناک ترین موجود دنیا همین آدمه.... تو از آدم به این بزرگی و خطرناکی نمیترسی اونوقت از ی موجود کوشولو مث مارمولک میترسی؟؟؟؟؟
پاسخ دهید...
امیرمهدی
1399/03/07 20:51
تو الان خودت مارمولک هستی خخخخخ
مهدی
1393/10/06 18:43
دمت گرم برو2 عاشقدم
پاسخ دهید...
پرنیان قاتحی نسبت
1393/09/08 16:23
اگه میشه درباره ی بیماری هاش هم بگید .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ دهید...
محمد فرزاد
1393/08/16 14:36
باسلام به همگی عزیزان؛بنده در وبلاگ اختصاصی مجتمع مسکونی خودمون مطالب مفید و برگزیده ای از موضوعات مختلفی از جمله راههای مقابله با انواع حشرات خانگی از جمله سوسک،پشه وغیره قرار دادم که لینک مطالب رو برای بازدید قرار میدم.البته مطالب کاربردی فراوانی از جمله مسائل حقوقی آپارتمان نشینی،آشنایی با عملکرد و مخاطرات آسانسور،استفاده از منبع نور مناسب،تغذیه،پیشگیری از بیماریها،آشنایی با خطرات ظروف یکبارمصرف،مضرات سیگار و قلیان و بسیاری مطالب مفید دیگر در وبلاگ وجود داره که امیدوارم برای عزیزان مفید باشه. تشکر
http://farahang2.mihanblog.com/post/130 ، http://farahang2.mihanblog.com/post/129
پاسخ دهید...
رضا
1393/08/10 00:21
حیف شد میخاستم ی نفر بکشم.
پاسخ دهید...
امید صفا
1393/08/06 13:16
سلام.بالاخره جهت آزمایش واثبات این نظریه که مارمولک حاوی سیاه نور نمیباشه باید به صورت عملی رو یه جاندار آدم آزمایش کنه اگه طرف نمردش که شما راست میگین اگر هم مرد که در کل شما مقصرین چون درکل گفتین سمی نیست وسیاه نوری این وسط وجود نداره!!!!!!!!!!!!پس همین امروز من یه مارمولک پیدا میکنم به خورد یه نفر میدم تا معلوم بشه
پاسخ دهید...
پری
1393/08/02 22:42
سلام اخه مارمولک ترس داره هم خوشگله هم تمیزه نه مثل سوسک که تو فاضلابه با اون دست و پا شاخک های زشتش، من که عاشقه این موجودم نه تنها نمیکشمش بلکه خیلی هم خوشحال میشم اگه تو خونمون بیاد ، تازه حتما باید بهش دست بزنم از بزرگشم نمیترسم اخه بد بخت کاری به کار ما نداره
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/11/23 10:19
قطعا مارمولک از سوسک و البته شما خیلی خیلی خیلی بهتره
ستاد حمایت از مارمولک باشعور
1396/11/23 10:21
تازه بهش می گم یع سر به خونتون هم بزنه حتما
گالی
1393/07/19 03:12
سلام من با وجود این که شک داشتم مارمولک ها سمی هستن یا نه مدتی سه سال هست که به شدت عاشق این جانوران کوچولو شدم وزرای اونا هرشب سوسک ومگس میکشم ومیزارم داخل حیات واون میان ومیخورن من مدتهاست که با این موجودات دوستم تو فصل گرما میان وتو فصل سرما تو سوراخ میمونی به نظر من باید به صورت عملی این موضوع رو به مردم نشون بدین مثلا یک غذا رو با مارمولک پخموجودات ته کسی اون رو بخوره   ودر تلویزیون ورسانها مردم ببین تا بهشون ثابت شه وآسوده تر در مورد کشتن وترس از این
پاسخ دهید...
نرگس مختاری
1393/07/15 14:42
واقعا ؟؟؟؟ من باورم نمیشه آخه تمام دنیا می‌دونن که مارمولک سمیه
پاسخ دهید...
دالاهونیوز
1393/07/15 16:10
این تمام دنیا که می‌فرمایید! همین باورهای غلط من و شماست.
ناشناس
1393/07/14 15:34
سلام.خیالتون راحت .مارمولک ها ی خانگی مفید و اصلا سمی نیستن.حشره خوارت و حشرات موزی رو میخورم. به نظر من مارمولک دیدن بهتر از دیدن سوسک های چندش آوره
پاسخ دهید...
ساجده
1393/07/13 16:32
سلام...امروز رفتم نونوایی نون خریدم...وقتی اوردمش دیدم ی مارمولک توش پخته شده بود...
همه بدنم میلرزه...
اگه میخوردمش مرده بودم؟؟؟؟
اون مارمولک کامل جسدش توی نون هستش الان گذاشتمش توی ی نایلون
پاسخ دهید...
دالاهو نیوز
1393/07/14 13:03
سلام دوست عزیز.
آیا این مطلب رو به طور کامل مطالعه کردید و باز هم این سوال رو مطرح می‌کنید؟!!
سید یونس پوریعقوبی
1393/07/12 10:56
من داشتم می رفتم حیاط خلوت پامو تو دمپایی کردم فکر کردم پام رو یک تکه چوبه ولی اومدم زیر پامو نگاه بندازم یکدفه جیغم رفت روهوا پامو رو یک مارمولک گذاشته بودم ولی لهش نکرده بودم فورن رفتم حمام و کف پامو شش بار با صابون شستم واقعا چندشم شد.
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/06/13 22:48
نشکنه النگوهات آقا یونس
ناشناس
1401/06/30 02:55
سلام منم همقسم پام روی مارمولک گذاشتم حال هیچزی نمیشه لطفا معلومات دهید
پریشان
1393/07/09 23:41
کسی میدونه چقدر طول میکشه تا دوباره دمش کامل شه؟
پاسخ دهید...
محمد امین
1393/07/04 00:14
به نظر من مارمولک یکی از جانوران زیبای طبیعت است. چون من اونها رو اگه بیان تو خونه با دست می گیرم و بیرون رهاشون می کنم. کاملا بی ضرر و بی دفاع هستند پیشنهاد می کنم شما هم همین کارو بکنید.
پاسخ دهید...
مجید
1393/06/29 15:47
سلام
هر جوری فکر میکنم راه نداره یا جایه منه تو خونه یا مارمولک حرفم که حالیش نمیشه بگی برو بیرون که نمیره منم میکشم البته اگه کسی ناراحت میشه آدرس بدم بیاد هر چی هست ببره برا خودش حشرات خونتونو بخوره من با حشره بهتر کنار میام
پاسخ دهید...
MAJID
1393/06/28 11:54
خدا خیرتون بده
دمتون گرم
مطالبتون بسیار بسیار ارزنده و عالی بود
پاسخ دهید...
بهمن
1393/06/22 13:55
بسیار عالی می باشد
پاسخ دهید...
یه پسپولیسی
1393/06/03 12:36
خیلی خطرناکه.من میکشمش خیلی رااحت
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/06/13 22:51
ادما بی فرهنگ کارای غیر اخلاقی رو همیشه براحتی انجام میدن!!!
ناشناس
1393/05/28 15:12
الان یکی زیر مبل رفته بیرون نمیاد
پاسخ دهید...
امیرسام
1393/11/02 21:19
باهاش منطقی صحبت کن ازش بخاه بیاد و دلایل کاراشو توضیح بده
ناشناس
1393/05/28 15:00
چندش اوره
پاسخ دهید...
ronika
1393/05/20 23:05
همین حالا یکیشون از اتاقم بیرون کردم امیدوارم برنگرده چون این بار دیگه شاید...
پاسخ دهید...
ronika
1393/05/20 20:05
ممنون خیالم راحت شد.
پاسخ دهید...
گیسو
1393/05/14 02:45
چگونه مارمولک را ریشه کن کنیم
پاسخ دهید...
علي
1393/05/06 12:30
دم هيچ مارمولکي سمي نيست
پاسخ دهید...
سارا
1393/05/05 11:40
سلام خيلي ممنون جالب و مفيد بود مخصوصا براي من كه براي زندگي به تازگي به جنوب نقل مكان كردم و اينجا مارمولك زياد دارد و من از سمي بودن انها مي ترسيدم راستي مارمولكهاي جنوب هم غير سميند ديگر؟
پاسخ دهید...
باربد
1393/05/04 14:17
ممنون از مقاله خوب تون. از نظر پسر من، كه 8 ساله است، مارمولك ها خيلي ناز و خوشگل اند و مارمولك ها را خيلي دوست دارد.
پاسخ دهید...
مينو بانو
1393/04/31 23:35
بنظر من خيلي موجودات باهوش و فرزي هستن. هر موجودي كه حشرات مخصوصا عنكبوت و سوسك رو بخوره واقعا مفيده. ممنون از مقاله خوبتون. من از بچگس ميترسيدم كه دم مارمولك سيانور داره. خيالم راحت شد
پاسخ دهید...
آرمان
1393/04/14 04:45
آخه مارمولک کجاش ترس داره در مقابل حشرات و خزندگان دیگه الاهه ی زیبایی هم هست/ من با همه موجودی تو این دنیا کنار میام به جز سوسک های حمام / یعنی وقتی که میبینمشون از خونه میزنم بیرون/ خدا وکیلی به نظر خودتون مارمولک زشت تره یا سوسک؟؟؟؟
پاسخ دهید...
سید یونس پوریعقوبی
1393/07/12 11:03
به نظر من سوسک زشت تره ولی مارمولکم چندش آوره همین چند شب پیش یه سوسک حمام از زیر رادیاتور رد شد هنوز که هنوزه پامو زیر شوفاژ نمیزارم اصلا پامو روی رد مارمولک و سوسک نمیزارم
شاذی
1393/04/11 14:10
من دیشب یه مارمولک کشتم دمش کند خودشم له شد خونشم در اومد صبح زود جسدش بود ولی ظهر دیگه نبودش !!!!!
احتمال داره زنده شده باشه؟؟؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1393/05/28 15:02
بی رحم
مارال
1393/02/31 08:56
وایییییییییییییییییییییییییی منم خیلیییییییییی میترسم از مارمولک یعنی بره توو لباسم سکته رو میزنم درجا. خدایااااااااا هیچوقت مارمولک به بدن من نخوره ازت خواهس میکنممممممممم :((((((((
پاسخ دهید...
???
1396/07/25 17:47
??????? ?? ??? ?????
فاطمه
1393/02/29 16:41
سلام
ممنون از راهنمایی هاتون خیلی عالی بود.دیوار های خونه ما پره از مارمولک هر وقت میدیدم ماتم
میگرفتم چطوری بکشمشون منم فک میکردم سمی هستن
پاسخ دهید...
فاطمه
1393/02/29 16:41
سلام
ممنون از راهنمایی هاتون خیلی عالی بود.دیوار های خونه ما پره از مارمولک هر وقت میدیدم ماتم
میگرفتم چطوری بکشمشون منم فک میکردم سمی هستن
پاسخ دهید...
آریا
1393/02/29 03:18
سلام،ممنون ازمقاله ی خوب تون.
درودبر حافظین محیط زیست.
پاسخ دهید...
ناشناس
1393/02/20 12:06
دیگه شبا وقتی میخوابم دهنمو باز میکنم!!!!!
پاسخ دهید...
علی
1393/02/12 14:04
منم یکی دیدم میخوام بگیرم و به دامان طبیعت بازگردانم
پاسخ دهید...
داود
1393/01/30 18:05
بابا من هی فکر میکنم داره میره تو پاچم
یشب ی بچه ها تو زیرزمینمون داشت چرت میزد یهو رفت تو لباسش
طفلی جلو هممون لخت مادرزاد شد
لباسشا ک تکوند ی مارمولک گنده پرید بیرون
رنگش شده بود عین گچ
اونوقت تو میگی خوبه
پاسخ دهید...
مارال
1393/02/31 09:03
:))))))))))))) آخی بیچاره من بودم مرده بودم الان از ترس دیگه پسرا ک انقد بترسن از ما دخترا توقعی نیست
ناشناس
1393/01/29 12:52
خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید چطور میتوانم یک مارمولک کوچک که آ مده داخل آپارتمانم را بیرون کنم . در عین اینکه شدیدآ از تماس با آن میترسم.قبلآ از راهنمایی شما متشکرم
پاسخ دهید...
ناشناس
1393/06/07 12:55
مجید
1393/06/29 15:39
یک اسپری حشره کش بردار یک فندک روشن جلوش بگیر و اسپری کن آتیش اول پاهای مارمولک رو از کار میندازه و نمیتونه فرار کنه بعد یا با همون آتیش یا با دمپایی ترتیبشو بده این روش منه
ریحانه
1393/11/04 22:53
وقتی رو زمین یا رو دیوار دیدیش یه ظرف پلاستیکی شفاف بذار روش، بعد یه مقوا از زیر ظرف رد کن تا بتونی ظرف رو جابه جا کنی و ببریش بیرون.
ناصر
1397/10/04 19:06
زنگ بزن آتش نشانی بیان بیرونش کنن
سحر 93
1393/01/11 03:13
سلام
یکی از فامیلامون وقتی خواب بوده مارمولک میوفته روگردنش با احساس سوزش از خواب بلند میشه و مارمولک رو پرت میکنه.
جای یه مارمولک روی گردنش میمونه و مثل اینکه سوخته باشه پوست مینداخته الان هم چند سالی از اون ماجرا میگذره وهنوز جای مارمولک رو گردنش هست.
این چطور ممکنه وقتی شما میگید خطری نداره؟
من به خاطر همین از این موجودد میترسم بااینکه خیلی بانمکه!

پاسخ دهید...
بهاره
1393/01/05 21:27
من باورم نمیشه برای امحتحان می خوام یک دنب مارمولک را بندازم تو غذایی گربه ام ونتیجه را بینینم تا باور کنم
پاسخ دهید...
-_-
1399/04/26 21:06
احمقی عقل تو کلت هست ؟به درک که باورت نمیشه عزیزم اگه بیماری پوستی و هزار ا مریضی دیگه داشته باشه چی؟گربه خودت و به کشتن میدی ؟این مقاله فقط گفته سیانور نداره من نمیفهمم تا وقتی مردم احمقی مثل شما ها هستن چه نیاز به دشمن واسه نابودی داریم ؟متاسفم که هم نوعتمچرا رو خودت امتحانش نمیکنی ؟ . .
همسایه بغلی
1392/12/25 11:28
6تا مارمولک گرفته بودم خواستم دونه ای رو 100 تومن بفروشم جای سیلنور...
حیف شد.
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/12/08 12:26
من دیروز یکیشون رو دیدم ولی خدا وکیلی روم نشد بکشمش.
پاسخ دهید...
مسلم
1392/12/07 17:41
حیف تو اپارتومان اجازه نگهداری حیوانات رو نمیدن والا یه دونه میخریدم نگهداری میکردم تازه این از سگ همسایمون تمیز تره
پاسخ دهید...
مسلم
1392/12/07 00:08
بابا تمساح هم امد با جارو بزن بکشش   اگه تونستی
پاسخ دهید...
مسلم
1392/12/04 13:57
من عزا دارم یکی با دمپایی زده سر بچه هام اونو کشته بهش بگید دارم میام انتقام مارمولک جونمو بگیرم من بابا بزگ مارمولک هستم اسم من رو بهش بگید اون منو میشناسه من   کورو کودیل هستم   اهای نفس کش امدم
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/11/29 13:15
لطفا بنویسید بجز فراری دادن انها چه راهی وجود دارد که جلوی کشته شدنشان را توسط افراد خوانواده و اشنایان بگیریم الان چند سال است که من دارم تلاش می کنم نسلشان را حفظ و از کشته شدن انها جلو گیری کنم
پاسخ دهید...
سهیلا معارف وند
1392/11/16 19:56
از مقالتون خیلی ممنون
واقعا این درسته که مارمولک حشرات رو میخوره چون یه زمانی تو اتاق ما یک مارمولک بود وتا زمانی که اون مارمولک تو اتاق بود از مورچه و عنکبوت خبری نبود...
پاسخ دهید...
رامین
1392/11/02 23:28
مر30 عزیزم از این مطالب آموزنده،فقط میخاستم بدونم میشه اون و خورد؟ آخه تو یه برنامه خارجی دیدم یارو همه نوع جانور مخصوصا مارمولک مبخورد،
پاسخ دهید...
ronika
1393/05/21 17:30
خارجی ها عادت کردند نباید زیاد جدیشون گرفت
مسعود ف
1392/10/24 21:56
چرا مردم ازمارمولک میترسن؟مارمولک حیوانی بسیار خوب و دوسداشتنی است
پاسخ دهید...
آیدا
1402/07/01 18:08
گاش دلم مسی دل تو بود من بخاطری این موجودات دست به خودکشی زدم
mariyam
1392/09/23 15:38
منم خیلی میترسیدم خیالم راحت شد
پاسخ دهید...
ناشناس
1394/04/06 13:04
مرسی جالب بود
وحيد
1392/09/13 15:56
منم تو دستگاه حفاري 65 يه مارمولك دوستمه
پاسخ دهید...
ریحانه سادات
1392/07/24 18:57
مقاله جالب بود ولی فکر نمی کنم بتونه نظر خیلیا مثل من رو عوض کنه : مارمولک کثیف و زشت و بدترکیبه و بهیچ دردی هم نمی خوره . دم همه اونایی گرم که خونه هاشونو از لوث وجود این جونورای موذی پاک می کنن .
پاسخ دهید...
پوریا
1397/05/10 10:14
از انسانها خیلی تمیز تره ! رو چه حساب و مدرک علمی اثبات کردید که کثیفه ؟؟؟ اتفاقا خیلی هم با نمک و خوش ترکیبه . شما که میکشیدش موجود کثیفی هستید با عرض معذرت. سایزتون اندازه خرس قطبیه از یه مارمولک میترسید !
آریا
1392/07/21 00:57
سلام:
آقا من همین الان یه بچه مارمولک توی اتاقم پیدا کردم و قصد دارم که بزرگش کنم :D
پاسخ دهید...
;)
1392/07/20 13:12
vali man hanooz mitarsam nemidoonam chera bishtar be khatere ghiafash na domesh;)
پاسخ دهید...
ناشناس
1393/05/20 21:39
باز این یه حرفیه
علي
1392/07/19 12:11
واي خيلي جالب بود.من ديگه از مارمولك نميترسم دستتون دردنكنه.
پاسخ دهید...
:)
1392/07/19 08:14
من تاحالا ده بیستا دم مارمولک کندم.اگه دیدمشون دوباره می کنم چون از دمشون می ترسم.
پاسخ دهید...
ronika
1393/05/20 20:15
دم اون مگه میکشتت
مت
1392/07/19 00:56
مارمولک ها سمی ان
پاسخ دهید...
ابوالفضل
1400/03/02 00:34
لطفا از انتشار دروغ خودداری نمایید
مخشود
1392/07/17 12:40
در محل زندگی ما تعداد زیادی مارمیلیک وجود دارد. من خوشحالیم از اینکه مارمولک ها در حیات ما رژه میروند ولی همسرم به شدت از این جانور بی آزار می ترسد. البته مارمولک های منزلمان اسم هم دارند که سردسته آنها تیمور نام دارد. تیمور حدود 20 سانت قد دارد و خیلی خوشحال است که با ما زندگی میکند.
پاسخ دهید...
هادی
1392/07/13 15:24
با سلام من همین الان یه دونه کوچولوی نازنازیشو کشتم آخه خانومم جوری جیغ کشید فک کردم کروکودیل اومده خونمون منم با دست جوری مارمولک بدبختو چک زدم که رفت چسبید به تاریخ جغرافیا کافر دلم کوره کرد...
پاسخ دهید...
مخشود
1392/07/17 12:43
کافر واش چاری زم بسه وات کاری ناشت، چارش داشتی
مر سدس همتی
1394/02/11 16:57
خیلی با حالی جیگر
عرشیا ترکمن
1392/07/12 21:29
سلام.من که دوست دارم یک مارمولک خونگی داشته باشم و ازش نگه داری کنم. اصلا هم ترس نداره
پاسخ دهید...
مهتا
1392/07/09 09:15
سلام جالب بود.من یه سوال هم داشتم مارمولک از کجا وارد خونه های ما میشه آیا از فاضلاب هم میشه که بیان یا نه؟
پاسخ دهید...
علي
1392/08/14 12:03
تا اونجا که من اطلاع دارم! محل زندگی مارمولک‌ها، فاضلاب نیست و ورد اونها به خونه، از هواکش‌ها، درب و پنجره باز و... هستش.
پروین
1392/07/01 00:43
نه که آدما خیلی حالیشونه کجا باغ و مزارعه و نباید مزاحم جونورا شد و محل زندگی اونا رو ویران نکرد؛ با این وصف آیا حق داریم حیوانات رو محکوم کنیم؟!
دوست من هروقت آدما مرزهارو رعایت کردن من تضمین میدم حیوانات هم رعایت کنن و بی اجازه وارد منازل ایشون نشن!
پاسخ دهید...
علی
1392/06/31 19:32
من که از این جونور می ترسم و خوشم نمیاد. نمی شد این جونور ت باغ و مزارع زندگی می کرد نه که تو خونه ها؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دهید...
تامی
1392/06/30 18:54
ممنون خیلی مفیده کاشکی صداو سیما برنامه های بذاره که همه اگاه بشن
پاسخ دهید...
نفسم محمد
1392/06/30 12:48
واقعا که چرا نظرمنو نذاشتید؟؟؟؟؟؟
پاسخ دهید...
نفسم محمد
1392/06/29 18:51
بااین وجود من ازمارمولک متنفرم وازش وحشت دارم......شاید باور نکنید ولی وقتی میبینم از ترس تمام وجودم میلرزه وگریه میکنم...به امید این که هیچ مارمولکی دیگه خونه ما نیاد انشاا...شماهم دعا کنید....................
پاسخ دهید...
ghaza
1392/06/27 12:21
یه مارمولک اومده تو خونمون و خیلی سریعه اصلا نمیشه گرفتش. 2 روز بود غصه داشتم که بره تو غذا چه غلطی بکنم.الان خیالم راحت باشه ینی؟:))))
پاسخ دهید...
امیرسام
1393/11/02 21:10
اگه اوندقی که شما میگی تیز و فرزه دیگه انقد حواسش هست که تو غذا نره که..بابا اینا موجودات فهیمی هستن دست کم نگیرینشون
ریحان
1392/06/19 00:06
سلام من دریاکنارم بیرون ویلا چند تا مارمولک دیدم از ترس خوابم نمیبره دست خودم نیست خیلی ازشون میترسم
پاسخ دهید...
امیرسام
1393/11/02 21:09
در اینجور مواقع سعی کن استرس نداشته باشی اولین کاری که میکنی به چیزای خوب فکر کن بعدش کم کم جیم شو بعدشمسعی کن دیگه دریا کنار نری اگه هم خیلی میترسی سعی کن اصلا ویلا نری
پروین
1392/06/15 02:14
زین پس هیچ مارمولکی را نخواهم کشت :-)
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/06/13 16:40
دمت گرم داداش...متاسفانه یه بچه مارمولک رو غیر عمدی له کردم.......... البته فکر کنم زندس.......شما هم دعا کنید...
پاسخ دهید...
zal
1392/06/11 18:02
سلام من جايي زندگي كردم كه پراز مارمولك بود نخلستانهاي جنوب اما همه زنده هستيم اما خانمم از هيچ كس نمي ترسه جزء ازمارمولك من را مجبور ميكنه كه بكشمشون وبخاطر اين كار از خدا طلب بخشش ميكنم كه اين حيوانات مفيد را بكشم خدا منو ببخشه
پاسخ دهید...
لایک
1393/06/31 15:16
فرشته
1392/06/10 01:59
سلام!واقعن دستتون درد نکنه !سوال برادرم بود...
ولی من بازم از مارمولک میترسم
پاسخ دهید...
یاس
1392/06/06 23:46
ممنون جالب بود
پاسخ دهید...
سجاد
1392/06/05 22:09
واقعا دستتون درد نکنه خیالم راحت شد
خونمون پره مارمولک شده بود
دیگه شبا راحت میخوابم
پاسخ دهید...
غنجعلی
1393/03/30 19:47
بی معرفت دعوتمون کن تا کبابشون کنیم اخه
دور هم خیلی می چسبه
مر سدس
1394/02/11 17:08
واقعا                I LOVE YOU
حمداللو
1392/05/02 23:31
مرسی عالی بود
من متاسفانه همشونو میکشم آخه خانمم خیییییلی ازشون میترسه در حد جیغ!
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/11/29 13:21
به این فکر کن که این مارمولک می تواند جلوی جیق هایی که خانمتان از ترس سوسک و موش و دیگر جانوران می کشد را بگیرد چون با زنده ماندنش انها را از بین خواهد برد و می توانید وانمود کنید که فرار کرده و نمی توانید بکشیدش یا این که بگویید خودتان هم می ترسید
حامد
1393/06/17 22:03
دوست عزیز،آقا/خانوم ناشناس مارمولک سوسک و مورچه رو میتونه بخوره،ولی عزیز دل برادر موش آخه؟؟؟!!!مارمولک موش میخوره؟؟؟!!!نه من فقط همینو میخوام بدونم...اون مارمولکی که موش بخوره وجدانن من که ازش میترسم شمارو نمیدونم
هادی ام
1394/05/24 12:27
فیلم جومونگ رو دیدی اخیرا
پوریا
1397/05/10 10:20
ناشناس جان احتمالا اون مارمولکی که مد نظرتونه که موش میخوره مارمولک نیست اژدهای کومودو عه :| مارمولک موش بخوره ؟؟؟ !!! جل المخلوق
سحر
1392/05/02 16:16
من اگه مارمولک ببینم کای به سمی بودنش ندارم با اون اظطرابی که دارم جیغ میزنم و اونو میکشم واز ترس انتقام فک وفامیلاش چند روزی استرس دارم
پاسخ دهید...
آریا
1392/07/21 01:01
آخر ننه و باباش میان میخورنت:D
ریحانه
1392/11/19 11:31
آخه سحر چجوری دلت میاد بکشیش گناه داره آخه، چجوری میکشیش مگه؟با پیف پاف؟ دمپایی؟دستمال کاغذی؟
پارسا
1393/03/26 00:01
تو که دیگه آخرشی:)))))))))))))
حسی
1393/07/07 18:11
وای.بلا نبرت
امیرسام
1393/11/02 21:07
قدیما یه نفر یه مارمولک رو کشته بود چهارسال بعدش نوه ی پسریش اومد ازون آدم انتقام گرفت الانم کسی ازش خبری نداره...برو خودتو ناپدید کن سحر
مبین
1397/02/01 14:55
حق داری نابودشون کنم خودم امروز به سم کامل رو یکیش خالی کردم تا مرد غلط کرد اومدن تو خونمون چندشن نرمن کشتنشون هم ترسناک اونایی ک دوستشون دارن بیان ببرنشون مارمولکای چندشو
ابوالفضل
1400/03/02 00:32
به چینی ها بگین میخورن
مسعود
1392/04/31 22:39
با سلام وتشکر از مطلب بسیار اموزندتون بیزحمت ایروهم بگید که ایا دست زدن به مارمولک یا خود مارمولک بیماری زاست منظور ان است که الوده به میکروب هست یا خیر نمیدونم چرا اما من و خیلیهای دیگر با دیدن مارمولک حتی دیگر میلی به غذا خوردن نداریم یا با دیدنش حالت تهوع به من دست میدهد
پاسخ دهید...
مسعود
1392/04/31 05:26
لطفالطفالطفا درمورد تمیز بودن یا الوده بودن مارمولک هم بگویید.بدبختانه من حس بدی در مورد این موجود دارم حس میکنم کثیف ترین موجوده درحدی که اگر از جلوی من رد بشه 2 روز غذا نمیخورم حالم بهم میخوره
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/11/29 13:18
از سوسک و که باعث اسم می شود بترس و کمک کن مارمولک ها شر سوسک ها را بکنند
شاهد
1394/07/05 14:09
آموزشهایی انسان راباانواع حشرات وحتی تمام هستی همفازمی کند درطب مکمل فرادرمانی درطی اشنایی با فراکل نگری نرم افزارهایی دردرون اصلاح میشود ودرعمل شاهدمیشویم که آنها هیچ خطری برای ماندارندومیتوانیم راههای عملی زندگی درست باانهارابیاموزیم
مهدی
1398/04/28 05:38
هیچ موجودی بدون دلیل آفریده نشده حتی سوسک....
نسترن
1392/04/26 14:29
من به مارمولک ها علاقه ی زیادی دارم و هیچ وقت هم این رو باور نکردم که مارمولک ها سم دارند . چون اگر سم داشتند من تا الان مرده بودم.
پاسخ دهید...
الهام ناظری
1392/04/24 00:02
خیلی مفید بود ممنون
پاسخ دهید...
مريم
1392/04/23 00:59
خيلي برام جالب بود خيالم راحت شد ولي هنوز از مامولك مترسم
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/12/28 22:34
ناشناس
1398/03/31 19:18
نترس من هستم
حسین
1392/04/14 11:25
خیالمو راحت کردید! ممنون.
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/07/14 14:45
خونه ما موریانه زده به سقف،نایلون کشیدم رو سقف که نریزن رو سرمون.بعداز چند روز سروکله سه تا مارمولک تو سقف که روی نایلون راه میرفتن پیدا شد و دارن ازموریانها تغذیه میکنن و اصلا موریانه ای روی نایلون نمیبینیم چون مارمولکا سریع میخورنش الانم یه قدوهیکلی گرفتن مارمولکا که نگو
ب
1392/04/13 14:45
حیف شد می خواستم با دم مارمولک یه نفر بکشم :(
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/06/14 11:52
روانی میخواستی آدم بکشی
امین
1392/04/09 23:05
خیلی مقاله قشنگی بود. ممنون
پاسخ دهید...
تینا
1392/04/01 20:11
خیلی ممنون از مقاله خیلی جالب بود
پاسخ دهید...
Ahmad
1396/05/13 02:15
در هر حال مقاله خوبی بود ممنون
ناشناس
1397/07/07 07:14
به هر حال خیلی احتیاط کنید نمیدونم مارمولک سیاه نور داره یا چیز دیگری چند روز پیش سه خواهروبرادر درکرمان بخاطر همین مارمولک جان خود را از دست دادند
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.