تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قبل از سفر به استانبول بخوانید

یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب که هر ساله افراد بسیاری را در قالب تور استانبول به سمت خود می‌کشاند کشور ترکیه است. استانبول قلب این کشور به شمار می‌رود و مسافران بسیاری هر ساله به دلیل نزدیکی ترکیه، به این شهر زیبا و دیدنی سفر می‌کنند. پیش از سفر بسیار مهم است تا مسافران تور ترکیه نکاتی را مورد این مقصد بی‌نظیر بدانند. در ادامه با این نکات که برای هر مسافری لازم هستند، آشنا می‌شوید.

تور استانبول

آغاز سفر؛ ورود به استانبول

اولین نکته‌ای که برای هر سفری دانستن آن لازم است نحوه رفتن به یک کشور و یا خروج از آن است. خوشبختانه سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارد و به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران، مسافران می‌توانند با وسیله‌های حمل‌ونقل متفاوتی همچون قطار، اتوبوس یا هواپیما خود را به استانبول برسانند.
اگر انتخاب شما سفر هوایی است به طور معمول پرواز شما در فرودگاه بزرگ استانبول در بخش اروپایی به زمین می‌نشیند. یک فرودگاه دیگر در بخش آسیایی استانبول به نام «صبیحه» نیز وجود دارد که برخی از پروازها در آن انجام می‌شوند.

تور استانبول سفری پرهیجان برای دیدن جاذبه‌های گوناگون است


نکات کلی در مورد استانبول
پیش از سفر به هر کشوری مسافران تور خارجی باید برخی نکات مهم و کاربردی را در مورد مقصد بدانند. این نکات در مورد شهر استانبول به شرح زیر هستند:

زبان مردم استانبول

در استانبول مردم به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند؛ هرچند بسیاری از افراد به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. مسافران تور خارجی مشکلی بابت زبان خود نخواهند داشت.
ارز و پول در استانبول
واحد پول استانبول لیره (TL) است. مسافران می‌توانند ارز موردنظر خود را از ایران با خود ببرند و یا در صرافی‌های موجود در استانبول تبدیل کنند.

موبایل و سیم‌کارت

بیشتر مسافران تور استانبول می‌توانند با خرید سیم‌کارت اعتباری امکان تماس و استفاده از اینترنت را داشته باشند. قیمت خرید یک سیم‌کارت در استانبول چیزی در حدود ۸ دلار است.
ساعت استانبول
ساعت استانبول حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه از ساعت ایران عقب‌تر است.

هزینه‌های روزانه

پیش از سفر شاید مسافران تور خارجی بخواهند کمی در مورد محدوده قیمت‌ها در این شهر بدانند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین هزینه‌ها در استانبول آشنا می‌شوید:

هزینه اقامت

- اقامت در هاستل: هر شب حدود ۱۷ دلار
- اقامت در هتل‌های متوسط: هر شب حدود ۵۵ دلار
- اقامت در بوتیک هتل‌ها: هر شب ۱۴۰ دلار

هزینه خوردوخوراک

- هزینه یک فنجان چای: حدود 0.15 دلار
- هزینه قهوه‌ترک: 0.40 دلار
- هزینه یک بطری آب کوچک:0.20 دلار
- هزینه صبحانه سنتی ترکی: ۵ تا ۸ دلار
- هزینه غذاهای خیابانی: حدود ۲ دلار
- هزینه غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط: ۱۱ تا ۲۰ دلار
- هزینه غذا برای دو نفر در یک رستوران بین‌المللی: ۱۹ تا ۲۸ دلار

قیمت غذا در استانبول در 2 تا بیش از 20 دلار است

حمل‌ونقل در استانبول

حمل‌ونقل شما از فرودگاه استانبول به داخل شهر و در مسیرهای درون‌شهری بسیار اهمیت دارد. اگر با تور استانبول سفر کرده‌اید به راحتی از فرودگاه به هتل موردنظر با ترانسفر رسانده می‌شوید. پس از آن می‌توانید از امکانات تور در داخل شهر استفاده کنید و یا در نهایت به سراغ وسایل نقلیه عمومی بروید. سیستم حمل‌ونقل عمومی در استانبول بسیار پیشرفته است و شما می‌توانید از انواع مختلف آنها تنها با خرید یک استانبول کارت یا کارت اعتباری استفاده کنید. انواع این وسایل نقلیه به شرح زیر هستند:
- تراموا: این وسیله نقلیه، غرب شهر و منطقه «باجیلار» را به «کاباتاش» نزدیک میدان تقسیم در «بی اوغلو» می‌رساند و در بین راه ایستگاه‌های متعددی دارد.

حمل و نقل عمومی در استانبول خود یک تجربه جذاب است


- تاکسی: تاکسی‌ها از جمله وسایل نقلیه بسیار در دسترس در استانبول هستند؛ هرچند هزینه آنها بالاست و مسافران تور خارجی کمتر آنها را انتخاب می‌کنند.
- مترو: در استانبول سیستم مترو نیز بسیار فراگیر است و مسافران تور خارجی به راحتی می‌توانند جهت رسیدن به نقاط مختلف شهر از آن استفاده کنند.
- قطار کابلی: مسافران تور خارجی می‌توانند برای رفتن از خط تراموا به خیابان استقلال از قطار کابلی استفاده کنند. یکی از خطوط این قطار کاباتاش را به میدان تقسیم و «کاراکوی» را به تونل متصل می‌کند.
- اتوبوس: مسافران تور استانبول می‌توانند جهت حمل‌ونقل از اتوبوس‌های متعدد استانبول استفاده کند.
- قایق: قایق‌ها مناسب جابه‌جایی بین سواحل آسیایی و اروپایی استانبول، رفتن و بازگشتن از جزایر پرنس، و گشت‌وگذار در بالا و پایین شاخ طلایی و تنگه بسفر هستند.

اقامت در استانبول

یکی از دغدغه‌های مسافران تور استانبول مسئله اقامت است. به دلیل اینکه استانبول یک شهر توریستی به شمار می‌رود مملو از هتل، مهمان‌سرا و سوئیت است و مسافران می‌توانند با توجه به بودجه خود مورد مناسبی را جهت اقامت انتخاب کنند. اگر با تور استانبول هم‌سفر شده‌اید هتل شما از قبل رزرو شده است و مشکلی نخواهید داشت. در غیر این صورت می‌توانید از سایت‌های مختلف انواع اقامتگاه‌ها را چک کنید و در نهایت موردی مناسب را پیش از سفر رزرو نمایید. بهترین مناطق برای رزرو هتل مناطقی همچون بی اوغلو، میدان تقسیم، و سلطان محمد هستند.

هتل‌های استانبول انواع و ویژگی‌های خاص خود را دارند

مناطق دیدنی استانبول

پیش از سفر با تور خارجی استانبول بهتر است کمی در مورد جاذبه‌های استانبول بدانید تا بتوانید از همه آنها در طول سفر خود دیدن کنید. از جمله جاذبه‌های شهر استانبول که نباید در حین تور استانبول از دست بدهید موارد زیر هستند:
- مسجد ایاصوفیه
- مسجد آبی
- بازار بزرگ استانبول
- برج گالاتا
- میدان تقسیم و خیابان استقلال
- کاخ توپکاپی
- کاخ دلمه باغچه
- تنگه بسفر
- آب انبار باسیلیکا

ورودی برخی از دیدنی‌های استانبول رایگان است

کارهایی که نباید در استانبول انجام داد

استانبول یک شهر توریستی است و به همین دلیل امنیت بالایی دارد. با این وجود باید مواردی را در هنگام سفر با تور استانبول در نظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. از جمله این نکات موارد زیر هستند:
- از تعداد بیش از حد متکدیان متعجب و نگران نشوید. این افراد به ندرت مشکلی ایجاد می‌کنند.
- در میدان تکسیم مکانی به نام خیابان «ترلابسی» وجود دارد که در آن خلاف‌کاران و قاچاقچیان مواد مخدر زندگی می‌کنند، پس بهتر است به سراغ این خیابان نروید.
- پوشش در استانبول آزاد است؛ اما در هنگام حضور در مساجد و اماکن مذهبی باید لباس پوشیده به تن داشته باشید.
- پس از تبدیل ارز خود در صرافی، پول را در جای امنی قرار دهید و در خارج از صرافی پول خود را نشمارید.
- به افراد ناشناسی که تسلط کافی به زبان فارسی دارند و به سراغتان می‌آیند اعتماد نکنید.
- سعی کنید در ساعات دیروقت در محل‌های خلوت و کوچه‌پس‌کوچه‌ها نمانید و خود را به مرکز شهر و جاهای شلوغ برسانید.
- در استانبول سگ‌ها و گربه‌ها بدون مزاحمت برای دیگران به راحتی تردد می‌کنند. همه آنها واکسینه شده‌اند و برچسب به گوش دارند؛ پس لازم نیست از آنها بترسید.

در استانبول پول و مدارک خود را در سیف باکس هتل بگذارید

سخن آخر

سفر با تور استانبول به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران یکی از سفرهای بسیار در دسترس و اقتصادی است. پیش از سفر با تور خارجی استانبول بهتر است مسافران با نکات کلی در مورد این شهر آشنا باشند تا بتوانند با آرامش خاطر بیشتری در این شهر به گردش بپردازند. نکات گفته شده کمک می‌کند تا مسافران تور استانبول از هنگام ورود به فرودگاه تا زمان بازگشت، مشکلی در اقامت، حمل‌ونقل یا امنیت خود نداشته باشند.
در صورت تمایل به شرکت در تور خارجی استانبول مشاوران آژانس گردشگری دالاهو می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در مورد این تور خارجی به شما ارائه دهند.



1397/06/20 | کد مطلب: 4202
برچسب‌ها: نکات سفراستانبول
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

ترجمه: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.