تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ییلاقات دیلمان و درفک

34 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 385 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 15 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تور داخلی

تور ییلاق دیلمان

تور ییلاق دیلمان سفر به منطقه‌ای ییلاقی در شمال ایران است که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. این تور داخلی مسافران را به منطقه‌ای می‌برد که به آب‌وهوای سرد و کوهستانی، چشمه‌های فراوان و چشم‌اندازهای سرسبز خود معروف است و فرصتی بی‌نظیر را برای کشف آرامش و سرسبزی طبیعت به افراد می‌دهد.

دیلمان از نظر تاریخی یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسان در ایران به شمار می‌رود. آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی، مفرغی و سفالی به دست آمده از این منطقه کاملاً نشان‌ می‌دهند که زندگی در این ناحیه قدمت بالایی دارد. این منطقه را خاستگاه حکومت‌های «آل بویه» و «دیلمان» می‌دانند و همین مسئله باعث می‌شود در کنار طبیعت، دیلمان از لحاظ تاریخی نیز مورد توجه باشد.

دیلمان در استان گیلان قرار گرفته و از توابع شهرستان «سیاهکل» به شمار می‌رود. این منطقه با اینکه امروزه یک منطقه نسبتاً کوچکی را شامل می‌شود؛ اما در گذشته نام بخش بزرگی بوده که از غرب گیلان تا بابل و از جنوب تا قزوین ادامه داشته است. در قرن هشتم بخش‌های مختلف دیلمان با نام‌های جداگانه از آن جدا شدند و محدوده فعلی به نام دیلمان باقی مانده است.

نام این منطقه به معنی «محل مرتفع چرای دام» است و به همین دلیل دامداران گیلانی دیلمان را بهترین جا برای چرا دام‌هایشان می‌دانند.

مردم دیلمان مردمی خونگرم هستند که تعداد آنها طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۱۶۵۶ نفر بوده است. این مردم به شغل دامداری مشغول‌اند و همین مسئله باعث می‌شود که دام‌های در حال چرا به زیبایی این منطقه اضافه کنند.

یکی از مناطقی که در تور داخلی دیلمان در کنار این منطقه از آن دیدن می‌شود منطقه درفک است که به کوه زیبا و پر برف خود شناخته می‌گردد. پوشش گیاهی بی‌نظیر اطراف این کوه که به شکل دشت و جنگل دیده می‌شود به زیبایی آن اضافه می‌کند و باعث می‌شود درفک در کنار قله، یخچال و غار خود یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در این تور داخلی باشد.

تور دیلمان سفر به طبیعتی بکر و خوش آب‌وهوا در شهرستان سیاهکل است که می‌تواند زیبایی بی‌حد و حصری را به زندگی روزمره شما بازگرداند.

 

مسیر تور دیلمان

مسافران تور داخلی دیلمان برای رسیدن به این منطقه بسیار زیبا با اتوبوس از تهران به سمت روستای «ملومه» خواهند رفت و از آنجا راه خود را به سمت دیلمان ادامه خواهند داد.

بهترین فصل سفر با تور دیلمان کی است؟

با اینکه دیلمان در تمام فصول دیدنی است؛ اما بیشتر مسافران در فصل‌های بهار و تابستان در این تور داخلی شرکت می‌کنند. تابستان‌های این منطقه بسیار خنک است و به همین دلیل زمان مطلوب‌تری برای سفر به شمار می‌رود. در زمستان هوای این منطقه سرد است و به همین دلیل افراد کمتری برای شرکت در تور داخلی داوطلب می‌شوند.

 

جاهای دیدنی تور دیلمان کجاست؟

دیدنی‌های تور دیلمان یا تور درفک از همان ابتدای مسیر قابل مشاهده‌اند. در نزدیکی دیلمان یک روستای بسیار زیبا وجود دارد که به آن «اسپیلی» می‌گویند. در این روستا یک مخمل سبز رنگ بر روی کوه و دشت کشیده شده و مناظر شگفت‌انگیز سرسبزی را در مقابل نگاه مسافران ترسیم می‌کند. «آبشار لونک» یکی دیگر از دیدنی‌های تور درفک به شمار می‌رود که به زیبایی در حال خروشیدن است و با سرسبزی و زیبایی طبیعت اطراف خود مسافران را مبهوت می‌سازد. روستای درفک یکی دیگر از روستاهای بسیار خاص اطراف دیلمان است که باید حتماً به سراغش رفت. «جنگل لاریخانی» در ۵ کیلومتری دیلمان نیز با طبیعت زیبا و چشمه‌های آب‌معدنی مسافران تور دیلمان را به کشف خود دعوت می‌کند. دشت شقایق وحشی در روستای «پس کوه» از دیگر دیدنی‌های این منطقه است که در ماه خرداد شانس دیدن این گل‌های زیبا را به مسافران تور داخلی می‌دهد.

 

غذاهای محلی تور درفک چیست؟

در تور درفک یا تور دیلمان مسافران می‌توانند طعم و مزه غذاهای محلی این منطقه را بچشند. غذاهای محلی دیلمان در واقع همان غذاهای سنتی گیلان هستند. «میرزاقاسمی» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این منطقه است که طعم اصیل آن را می‌توان در دیلمان چشید. «باقلاقاتق» غذای خوشمزه دیگری است که با باقلای رشتی، شوید، سیر و تخم‌مرغ پخته می‌شود و می‌توان طعم لذیذ آن را در این سفر امتحان کرد. «انار بیچ» یکی دیگر از غذاهای معروفی است که ظاهری شبیه فسنجان دارد و می‌توانید برای خوردن آن را انتخاب کنید. «کباب ترش» را فراموش نکنید که از کباب‌های معروف مردم این منطقه است و می‌توانید از طعم آن حسابی لذت ببرید.

 

چه وسایلی برای تور دیلمان برداریم؟

برای سفر با تور داخلی دیلمان باید حتماً یک کفش مناسب پیاده‌روی به پا داشته باشید تا بتوانید در مسیرها به راحتی راه بروید. برای زمانی که می‌خواهید به کنار آبشار بروید حتماً یک بادگیر یا لباس مقاوم در برابر رطوبت به همراه داشته باشید. یک دست لباس اضافه حتماً بردارید تا اگر خیس شدید بتوانید لباس خود را به راحتی تعویض کنید. به همراه داشتن یک دست لباس گرم نیز برای شب‌های سرد این ناحیه توصیه می‌شود. یک کوله‌پشتی نیز به همراه ببرید و در آن لوازم شخصی ضروری، داروها و کمی خوراکی قرار دهید. دیلمان طبیعت بی‌نظیری برای عکاسی دارد پس برای ثبت عکس‌های زیبا یک لباس رنگارنگ یا گل‌گلی که عکس‌های شما را زیباتر کند از یاد نبرید.

 

سفر با تور درفک برای چه کسانی مناسب است؟

در تور داخلی دیلمان تمام افراد بالای ۷ سال می‌توانند شرکت داشته باشند. در روز اول این سفر مسافران تور درفک حدود ۳ ساعت جنگل پیمایی در شیب متوسط و در روز دوم حدود ۳ ساعت پیاده‌روی در شیب ملایم خواهند داشت که باید با توجه به آن در این تور داخلی شرکت کنند.

 

دیلمان را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور داخلی دیلمان توسط آژانس گردشگری دالاهو در دو روز برگزار می‌شود. در این دو روز مسافران تور درفک زمان کافی خواهند داشت تا از تمام زیبایی‌های این منطقه در فرصت کافی دیدن کنند.

در سفر با تور دیلمان کجا بمانیم؟
مسافرانی که با تور درفک دالاهو به این منطقه می‌روند در یک خانه محلی تجهیز شده اقامت خواهند داشت. این خانه محلی با توجه به استانداردهای آژانس گردشگری دالاهو انتخاب شده و می‌تواند یک اقامتگاه مطلوب برای یک اقامت شبانه باشد.

افرادی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند، هم می‌توانند در این منطقه کمپ کنند و هم در خانه‌های محلی این منطقه اقامت داشته باشند.

 

قبل از تور دیلمان بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی دیلمان نکات زیر را حتماً پیش از سفر خود به یاد داشته باشند:

· مسافرانی که در منطقه دیلمان تصمیم به کمپ کردن دارند باید نسبت به روشن کردن آتش در این منطقه دقت کافی داشته باشند. در صورت روشن کردن آتش باید حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرد.

· بسیار مهم است که مسافران در این سفر کیسه زباله به همراه داشته باشند و به هیچ عنوان زباله‌های خود را در این منطقه رها نکنند.

· احترام گذاشتن به فرهنگ مردم بومی این منطقه بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت.

سوغات و صنایع دستی تور دیلمان

در منطقه دیلمان مسافران تور داخلی می‌توانند به سراغ خوردنی‌های معروف این منطقه همچون نان‌ها و لبنیات محلی و داروهای گیاهی و گیاهان کوهی بروند. این منطقه همچنین فندق‌های بسیار خوشمزه‌های دارد که مسافران می‌توانند از آنها خریداری کنند. مردم دیلمان هنرمندان بسیار خوبی نیز به شمار می‌روند و می‌توان از آثار هنری آنها همچون سفال، ظروف فلزی قلمکاری شده و لباس‌های پشمی دستباف خریداری کرد و به عنوان سوغات به عزیزان خود هدیه داد.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1398/12/04 16:01
درود بزرگوار تصاویر عالی بود
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/12/05 10:09
دوست عزیز
سلام

ممنون از شما

عمو عبدالله
1398/02/03 01:11
همه چی آرومه....
پاسخ دهید...

سفرهای ییلاقات دیلمان و درفک رو دیدی؟

1

ییلاقات دیلمان

18 مرداد 1403
مشاهده سفر