تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ییلاقات دیلمان و درفک

34 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 385 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 15 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

ییلاق دیلمان کجاست؟

دیلمان منطقه‌ای جلگه‌ای در استان گیلان است. این ییلاق در شرق گیلان و در نزدیک شهر سیاهکل قرار دارد. سیاهکل شهری جلگه‌ای در 15 کیلومتری لاهیجان است که از شمال و شمال‌ شرقی به لاهیجان، از شرق به لنگرود، از جنوب شرقی به املش و رودسر، از جنوب‌ غربی به رودبار و از غرب به رشت می‌رسد. ارتفاع دیلمان بیشتر از 2 هزار متر از سطح دریاست و برای رسیدن به آن باید از جاده‌ای جنگلی عبور کنید.

ییلاق زیبای دیلمان طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. 

چرا ییلاق دیلمان خاص است؟

می‌گویند دیلمان مرتفع‌ترین ییلاق استان گیلان است. وقتی به این ییلاق سفر کنید پی می‌برید چرا دیلمان از نظر بسیاری از گردشگرها زیباترین ییلاق شرق گیلان و یکی از بکرترین و دست‌نیافتنی‌ترین گوشه‌های خطه سرسبز گیلان است. آب و هوای این ییلاق سرد و کوهستانی است و به چشمه‌های فراوان و چشم‌اندازهای سبز و قله‌های پربرفش شهرت دارد. از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشر در ایران به شمار می‌آید، به طوری که آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان می‌دهد از 2 هزار سال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است.

ییلاقات زیبای دیلمان.

چشم‌اندازهای بی‌نظیردیلمان.

در ییلاق دیلمان چه می‌بینیم؟

دیلمان در منطقه سرسبز ایران قرار گرفته، برای رسیدن به آن باید از دریا و ساحل و شالیزار و مزارع چای گذشت و به جاده‌ای جنگلی رسید. با آرامش مناظر اطراف جاده را تماشا کنید و از چشم‌اندازهای بی‌نظیر مسیرتان لذت ببرید. کم کم تعداد اسب ها و دام‌ها زیاد می‌شود و سفرتان را رویایی‌تر می‌کند تا بالاخره به دیلمان برسید: ییلاقی سرسبز با منظره کوهی با قله پوشیده از برف در دوردست. یکی از دیدنی‌های این منطقه آبشار لوناک است. این آبشار در مسیر جاده‌ای قرار دارد که به دیلمان می‌رسد و در میان انبوه درختان صدای آن را خواهید شنید. در این سفر، به جز دیدنی‌های طبیعی آثار تاریخی هم خواهید دید. کاروانسرای تی تی یکی از این آثار است. این کاروانسرا با سنگ‌های رودخانه‌ای و آجر و با گچ و ساروج ساخته شده و برای کاروان‌هایی بوده که از سیاهکل و دیلمان به طالقان می‌رفته‌اند. حمام تاریخی دیلمان هم یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه و یادگاری است از دوران قاجار.

آبشار لوناک، محصور در میان درختان.

کاروانسرای تی تی.

کِی به ییلاق دیلمان برویم؟

هر زمانی که به ییلاق دیلمان سفر کنید منطقه‌ای بی‌نظیر و تماشایی خواهید دید. اما بیشتر گردشگرها فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند. این منطقه تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی سرد دارد. به طور کلی، به دلیل آب و هوای خنک این منطقه سفر به آن از اواسط بهار شروع می‌شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد.

در سفر به ییلاق دیلمان چه چیزهایی با خود ببریم؟

برای رفتن به ییلاق دیلمان سبک سفر کنید. حتما کفش مناسب پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بپوشید. اگر قصد اقامت شبانه دارید کیسه خواب هم بردارید. اگر قرار است کنار آبشار بروید، بادگیر یا لباسی به همراه داشته باشید که در برابر رطوبت شما را محافظت کند. دیلمان هوایی سرد و خنک دارد و برای سفر به آنجا باید لباس و تجهیزات کافی همراه داشته باشید. حتما یک دست لباس گرم بردارید و آماده یک سفر به یادماندنی بشوید.
و اما نکته‌ آخر: ییلاق دیلمان منطقه‌ای بکر و جزو گنجینه‌های طبیعی ایران است، مراقب زیبایی این منطقه باشیم و حتما کیسه‌ زباله همراه ببریم.

 

نسخه انگلیسی تور ییلاق دیلمان: (Deylaman (Gilan Province


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1398/12/04 16:01
درود بزرگوار تصاویر عالی بود
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/12/05 10:09
دوست عزیز
سلام

ممنون از شما

عمو عبدالله
1398/02/03 01:11
همه چی آرومه....
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور ییلاقات دیلمان و درفک نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر