تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آبشار شیوند

44 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 190 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 8 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

آبشار شیوند تا سد کارون کجاست؟

اسم ایذه را حتما شنیده‌اید‌؛ ایذه از توابع خوزستان است و در جنوب غربی کشورمان قرار دارد. این شهر باستانی به خاطر طبیعت زیبا و آثار تاریخی مختلف، در برخی فصول، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. اغلب ساکنان این شهر را بختیاری‌هایی تشکیل می‌دهند که به کشاورزی و دامداری مشغولند. موقعیت جغرافیایی ایذه آن را به جایی منحصر به فرد برای کشاورزی تبدیل کرده است: جایی میان کوه‌های زاگرس و رود کارون. برای دیدن اغلب جاذبه‌های ایذه باید به اطراف این شهر بروید.

چرا آبشار شیوند تا سد کارون خاص است؟

طبیعت جنوب کشورمان زیبایی منحصر به فردی دارد؛ طبیعتی که اگر در فصل بهار و زمستان آن را ببینید، فراموش نمی‌کنید. برخی می‌گویند به چشم ما هیچ طبیعتی زیبایی طبیعت جنوب را ندارد. چشم‌انداز کارون در میان کوه‌های زاگرس، مناظر سرسبز، شقایق‌های قرمز، تنفس هوای معتدل، تجربه قایق‌رانی و کمپینگ همه و همه دلایل کافی برای سفر به این منطقه است.

طبیعت زیبای کارون.

در آبشار شیوند تا سد کارون چه می‌بینیم؟

 

آبشار شیوند

در 30 کیلومتری ایذه، روستایی است که به خاطر موقعیت ویژه‌اش منحصر به فرد شده است. روستایی میان کوه‌های زاگرس و سد کارون که وجود جنگل‌های بلوط، رودخانه‌ها، آبشارها و صخره‌ها آن را به جایی بکر تبدیل کرده است. برای رسیدن به آبشار باید از مسیری رویایی عبور کنیم؛ مسیری که رودخانه پرآبی از آن می‌گذرد و مناظر سرسبز آن چشم‌نواز است. بعد از گذر از این مسیر، به کوه منگشت می‌رسیم، همان کوهی که آبشار شیوند از آن سرچشمه می‌گیرد. این آبشار یکی از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت خوزستان است. جلوی آبشار که بایستید، عظمت آن شما را به وجد می‌آورد. دور تا دور آبشار درختان بلوط، گیاهان دارویی پونه، کتیرا و غیره دیده می‌شود. عطر این گیاهان در هوا و نجوای آبشار در گوش‌تان می‌پیچد. چشمان‌تان را ببندید و محسور این همه زیبایی شوید. اگر اوایل بهار را برای دیدن آبشار انتخاب کنید، آن ‌را در اوج زیبایی‌اش خواهید دید.

آبشار زیبای شیوند.

دشت سوسن ایذه

تصور کنید در میان دشتی سرسبز ایستاده‌اید؛ تا چشم کار می‌کند مراتع کشاورزی دیده می‌شود. دور تا دورتان کوه‌های زاگرس است. سر که بچرخانید شقایق‌های قرمزی را می‌بینید که منظره‌ای بی‌نظیر ساخته‌اند. رود کارون از میان این دشت می‌گذرد و آن را به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌کند. زمین این‌جا حاصلخیز است و منطقه‌ای فوق‌العاده برای کشاورزی. زیبایی دشت سوسن به طبیعت آن ختم نمی‌شود. تاریخ این دشت را از مجسمه‌های سنگی‌ای بشنوید که به شیر سنگی معروفند؛ این شیرها به عنوان نمادی از شجاعت و قدرت صاحبان قبر بر روی قبرها ساخته شده‌اند.

منظره بی‌نظیری از شقایق‌های قرمز.

جزیره کوشک

از دشت تماشایی سوسن که دیدن کردید با قایق موتوری از میان دریاچه‌ای می‌گذرید و به جایی سرسبز می‌رسید؛ یک خشکی درست وسط دریاچه. در دوردست، کوه‌های زاگرس با صلابت ایستاده‌اند. هوا بی‌نظیر است و هوش از سرتان می‌برد: این گوشه‌ایی از زیبایی‌های جزیره کوشک است. جزیره کوشک از توابع شهرستان اندیکا در جوار رود کارون و در دل دریاچه سد شهید عباس‌پور قرار دارد.

جزیره زیبای کوشک از توابع شهرستان اندیکا.

بعد از استراحتی لذت‌بخش در جزیره کوشک مسیر شمال غرب را پیش بگیرید و راهی مسجد سلیمان شوید. در مسیر، از دزفول و شوشتر دیدن کنید و با خاطرات خوش راهی تهران شوید.

کی به آبشار شیوند تا سد کارون برویم؟

ایذه یکی از مناطق گرمسیر است. بنابراین مانند هر منطقه گرمسیر دیگر بهتر است بهار و زمستان به این منطقه سفر کنید. در این فصول ایذه و جاذبه‌های آن واقعا دیدنی است.

در سفر به آبشار شیوند تا سد کارون با خود چه چیزهایی ببریم؟

کوله‌تان را بردارید و وسایل ضروری و شخصی را در آن قرار دهید. کفشی مناسب بپوشید، لباس گرم و کیسه خواب را برای کمپینگ فراموش نکنید. حالا که همه چیز را برداشتید با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید.

یادمان باشد محافظ این طبیعت بکر باشیم و در مواقع لزوم از کیسه زباله استفاده کنیم.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
تارا
1403/01/21 12:22
درود بر شماما نوروز 1403 به این روستای زیبا سفر کردیم و البته شلوغ با لندیگراف رفتیم و از جاده برگشتیم حدود 2 کیلومتر جاده خاکی روان بود و ما بقی آسفالته بسیار عالی و تازه بودساعت ها در صف سوار کردن ماشین به لندیگراف بودیم رفتن از جاده بهتر بود چرا که طبیعت زیبای زراس میتونید ببینید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/21 13:39
دوست عزیز
ُسلام

ممنون که مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

bahramsalehi1373@gmail.com
1402/01/02 19:31
اطلاعات دروغ به مردم ندین دهستان شیوند واقع در بخش قارون شهرستان دزپارتهاصن ایذه کجا شیوند کجا؟؟مث این که بگی کشور افغانستان تو قاره اروپاست اطلاع درست به مردم بدید
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/03/01 20:10
دوست عزیزابشار شیوند با شهر شیوند ارتباطی ندارهما پریروز رفته بودیم خیلی زیبا و دیدنی اما مسیر رفت بسیار ناهمواربودولی با لندیگراف خیلی راحت و سذحال به ابشار شیوند بروید
Ali.mohammadi@gmail.com
1402/03/18 23:30
شیوند ۳۵ کیلومتری ایذه هستشهیون نزدیک دزفول و سردشت در کنار سد دز
ناشناس
1401/03/14 13:21
جای قشنگیه. ولی 1 ساعت جاده خاکی بد جای پارک نداره. برای اینکه بالاتر نری میگن آخرش همینجا.که پارکینگ خودشونو بدنت. به رفتنش نمی زه. یه دیسکو صفحه و زیر بند ماشینم خراب شد.
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/02/05 18:42
خب بالندی گراف میرفنین ک ماشین نبرید اون طرف
ناشناس
1399/07/19 08:11
آبشار شیوند یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران است و مردم بسیار خونگرم و مهمان نوازی دارد
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/04/25 16:58
جای قشنگیه. ولی مردمش پول پرستن. حتی برا کنار آبشار نشستن هم پول میگیرن. میگن زمین خودمونه. ما یه شب کنار آبشار خوابیدیم. بغلمون هم توالت صحرایی بود. بدترین شرایط رو تحمل کردیم تا صبح شد. اونوقت یه نفر اومد 100 هزار تومن ازمون گرفت
پاسخ دهید...
جلیل
1398/03/15 12:02
سلام مردم مهمان نوازی نداره خیلی بد بود بی فرهنگی بیداد می‌کرد جای خطرناکی پیشنهاد نمیدم کسی بره
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/05/20 01:08
اتفاقا ما رفتیم خیلی مردم مهمون نواز و ساده و بی شیله پیله ای داره... خیلی خوش گذشت پیشنهاد میکنم حتما برید از نزدیک برید خصوصا آبشار شیوند و دشت سوسن...بنظرم آبشار شیوند از آبشار بیشه درود و آبشار مارگون چیزی کم نداره و زیباتر هم هست...
رضا روشن نیا
1398/02/21 17:37
تو برنامه ی شیوند . میتونید تنگ قاسمی رو هم اضاف کنید . تو مسیر قایق سواری شیونده . و فقط ۵ دقیقه وقت میگیره . باقایق میرین تا انتهای تنگه و ابشارو میبینید و برمیگردین
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/03/26 22:04
قاسم ورسه
ناشناس
1401/01/17 09:08
نیم ساعت تایم

در حال حاضر تور آبشار شیوند نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر