تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

معرفی نرم‌افزارهای مناسب سفر (2)

قبل از ظهور تلفن‌های هوشمند، همیشه تهیه دفترچه‌های راهنمای مسافرین از موارد ضروری هر سفری بود، اما امروزه با فراگیر شدن تجهیزات هوشمند دیگر نیازی به وسایل سنتی نیست.

 

تورهای داخلی

نرم‌افزارهای مسافرتی

همسفر

جاده‌های کشور ما در ایام نوروز و هر تعطیلات دیگری مملو از مسافر شده و به همین دلیل مشکلاتی هم در تردد پیش می‌آید. تصادف و انسداد مسیر، بزرگ‌ترین مشکلی است که در این میان رخ می‌دهد و برای گریز از آن نیاز به آگاهی از وضعیت معابر خواهیم داشت. ازاین‌رو مراجع مختلفی پدید آمده‌اند تا این آگاهی را به مسافران داده و به آن‌ها در داشتن یک سفر لذت‌بخش کمک کنند. “همسفر ” برنامه‌ای است که به همین منظور تولیدشده است.
این نرم‌افزار اینترنتی بوده و سرعت آن کاملاً بستگی به‌سرعت اینترنت مورداستفاده شما دارد.

قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار همسفر:

  • آخرین اخبار راه و اطلاعیه‌های وزارت راه
  • مسیریابی بدون نیاز به گوگل و مناسب اینترنت موبایل
  • نمایش آخرین تصادفات و انسداد راه روی نقشه
  • نمایش بهترین مسیر حرکت از یک شهر به شهر دیگر
  • لیست تمام شهرهای مسیر و فاصله آن‌ها
  • نوع جاده‌های مسیر مبدأ تا مقصد (بزرگراه، جاده اصلی و...)
  • نمایش امکانات مسیر شامل (پمپ‌بنزین‌ها، هتل‌ها، تعمیرگاه‌ها، مساجد و …)
  • آخرین وضعیت مسیرهای بسته، یک‌طرفه، در دست تعمیر و... 

www.dalahoo.com

 

هیپمانک (Hipmunk)

Hipmunk، یکی از بهترین و جدیدترین نرم‌افزار‌های مناسب برای جست‌وجوی هتل و پرواز است. این اپلیکیشن توان بالایی برای دسته‌بندی این موارد دارد. به‌طور مثال، کاربر می‌تواند بر اساس کلاس یا خدمات، خط هوایی موردنظر خود را جست‌وجو کند. همه نتایج یافت شده نیز بسیار مرتب به کاربر نمایش داده می‌شوند. همه آن‌ها بر اساس رنگ از یکدیگر جدا می‌شوند. به‌طورکلی باید گفت رابط کاربری بسیار عالی دارد و کاربر به‌هیچ‌عنوان از استفاده آن گیج یا سردرگم نخواهد شد. با این نرم‌افزار‌ می‌توانید طول مدت پرواز، قیمت، امکانات خط هوایی یا هرگونه اشکالی را متوجه شوید و بر اساس همه آن‌ها هواپیما و پرواز موردنظر خود را انتخاب کنید.

موتور جست‌وجوی هتل بسیار بهتر کار می‌کند. به‌ویژه برای پیدا کردن هتل نزدیک می‌توانید به‌خوبی به آن اعتماد کنید. با توجه به محله، رستوران یا فروشگاهی که جلسه کاری شما در آن برگزار می‌شود می‌توانید هتل موردنظر خود را انتخاب کنید. حتی فیلترهای جست‌وجو همچون هتل مناسب کار، لوکس، رمانتیک یا مناسب کودک نیز می‌توان برای نرم‌افزار‌ تعیین کرد.

www.dalahoo.com

 

وایبر (viber)

سال‌ها است که در اختیار کاربران قرار دارد و یکی از بهترین نرم‌افزارهای تماس رایگان است. به‌ویژه هنگامی‌که در یک کشور خارجی هستید و به سرویس مخابراتی دسترسی ندارید، این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا با هیچ هزینه‌ای و فقط با اتصال به اینترنت، با دوستان یا همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

نرم‌افزار وایبر با امکانات فراوان خود یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارها در این زمینه می‌باشد که در هر به‌روزرسانی این نرم‌افزار شاهد کامل‌تر شدن آن هستیم. رابط کاربری زیبا، سرعت بسیار بالا در برقراری ارتباط، کیفیت مطلوب ارتباط با توجه به میزان انتقال دیتا و بسیاری ویژگی‌های دیگر از زیبایی‌های این نرم‌افزار بشمار می‌آید.

www.dalahoo.com

 

فوراسکوئر (Foursquare)

گردش در نقاط مختلف شهر به‌منظور خرید و تفریح و همچنین گذراندن اوقات فراغت در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، جزو سرگرمی‌های خیلی از افراد محسوب می‌شود. مسئله‌ای که در اینجا مهم به نظر می‌رسد، انتخاب بهترین مکان به‌خصوص برای خرید کردن و خوردن و آشامیدن است.

اپلیکیشن فوراسکوئر که پیش‌ازاین قابلیت Check-in یا اعلام حضور در محل را داشت، هم‌اکنون تنها به یافتن مکان‌های ثبت‌شده می‌پردازد. با این نرم‌افزار شما به‌سادگی می‌توانید نزدیک‌ترین کافه، رستوران، موزه، فروشگاه و هر محل دیگری که در آن ثبت‌شده باشد را پیدا کنید.
یکی از قابلیت‌های مفید نرم‌افزار فوراسکوئر این است که شما می‌توانید پیشنهادت خود را به‌طور مثال در رابطه با سرویس‌دهی یک رستوران بنویسید و همچنین نظرات دیگر کاربران را مشاهده کنید.
خوشبختانه به لطف کاربران فعال ایرانی اطلاعات بسیار زیادی از مکان‌های دیدنی و پیشنهادت آن‌ها در این نرم‌افزار وجود دارد.

www.dalahoo.com

 

تریپ‌ادوایزر (TripAdvisor)

این نرم‌افزار موقعیت هتل‌ها، رستوران‌ها، پروازهای ارزان‌قیمت و دیگر موارد موردنیاز برای سفری آسان‌تر را به کاربر نشان می‌دهد. با کمک TripAdvisor کاربران می‌توانند در سفرهایشان به خارج از کشور، مکان‌های مختلفی را جهت استراحت، صرف غذا و پرداختن به سرگرمی پیدا کنند.

TripAdvisor برای برنامه‌ریزی و اجرای سفری بی‌عیب و نقص، پیدا کردن بهترین غذاخوری‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و تفریحات دیگر طراحی‌شده است.

امکاناتکلیدی نرم‌افزار تریپ‌ادوایزر:

  • دسترسی به بیش از ۵۰ میلیون دیدگاه و بررسی که توسط دیگر کاربران نوشته‌شده است
  • امکان نوشتن نظرات کاربر درباره هتل‌ها، رستوران‌ها و نقاط دیدنی
  • مشاهده تصاویر
  • مشاهده موقعیت مکان‌های مهم و امکانات واقع در اطراف کاربر
  • مشاوره گرفتن به کمک فروم‌های مربوطه
  • امکان ذخیره‌سازی هتل‌ها، رستوران‌ها و … برای مراجعات بعدی
  • تور مجازی: مشاهده نمایی هم‌سطح (Street-level view) از مقصد، به همراه هتل‌ها، رستوران‌ها و …

www.dalahoo.com

 

کایاک (KAYAK)

ارزان سفر کنید یا حداقل آمار ارزان‌ترین خدمات را بدانید تا بتوانید به‌راحتی هزینه‌های خود را پایین بیاورید. اغلب مردم، برای برنامه‌ریزی تعطیلاتشان، به‌اندازه یک تعطیلات زمان لازم دارند! نرم‌افزار سفر کایاک برای همین طراحی‌شده است. کمک به شما برای برنامه‌ریزی راحت‌تر
 آدرس هتل‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، بنگا‌ه‌های اجاره خودرو و… در کنار رابط کاربری خوب، کایاک  را به یک نرم‌افزار کاربردی برای مسافران تبدیل می‌کند. در نرم‌افزار کایاک شما می‌توانید با مقایسه پروازها و ماشین‌های کرایه‌ای و پیگیری پروازهای، مسافرتی ارزان را برای خود برنامه‌ریزی کنید. این برنامه با داشتن جستجوی پرواز و ماشین و همین‌طور جستجوی هتل، برنامه سفر را در زیر انگشتان شما قرار می‌دهد.

قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار کایاک:

  • مقایسه هتل‌ها، پروازها و ماشین‌های اجاره‌ای
  • رزرو بلیت هتل از طریق برنامه
  • پیگیری وضعیت پرواز
  • مدیریت هزینه‌ها

دسترسی به اطلاعات فرودگاه و خطوط هوایی و...

www.dalahoo.com

 

وی‌فیر (WAYFARE )

دیگر مهم نیست کجای دنیا زندگی می‌کنید؛ چه در یک کلان‌شهر بزرگ و پرجمعیت باشید و چه در یک جزیره کوچک و دورافتاده، با کمک اینترنت قادرید به اقصی نقاط دنیا سفری مجازی بکنید. نرم‌افزار WAYFARE ابزاری است که شمارا در این سفر شگفت‌انگیز همراهی می‌کند.

WAYFARE درواقع نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد هر هفته، به توری مجازی در نقطه‌ای از دنیا بروید و با فردی ساکن همان منطقه هم‌صحبت شوید. با ورود به وی فر، پس از ثبت مشخصات و محل سکونت، اپلیکیشن به‌صورت رندوم بین کاربرانش در نقاط مختلف دنیا جستجو کرده و شخصی را برای صحبت به شما معرفی می‌کند.

برای استفاده از این نرم‌افزار ابتدا باید به اینترنت متصل باشید.

www.dalahoo.com

 

تروور (Trover)

با تروور همیشه برای ماجراجویی بهترین زمان است! با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌صورت تصویری در سراسر دنیا گردش کنید و تصاویری که دیگران تهیه‌کرده‌اند را مشاهده نمایید!

امکان آپلود کردن عکس توسط شما نیز وجود دارد و می‌توانید در هر نقطه‌ای از دنیا که هستید عکس‌های زیبایتان را با دیگران به اشتراک‌گذارید! هدف برنامه Trover، معرفی بهترین‌های هر کشور است.
 از این برنامه می‌توانید برای مشاهده زیباترین مکان‌های دنیا که توسط انجمن Trover عکاسی شده‌اند بهره ببرید.

www.dalahoo.com

 

منبع: فارنت، بهترین‌ها، دیجیاتو، بازار



1393/11/01 | کد مطلب: 2345
برچسب‌ها: نکات سفر
حامد احمدی

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت



  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.