تور سرعین ( چشمه های آبگرم) | اردیبهشت 1403 + قیمت هوایی و زمینی
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سرعین

27 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 984 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 160 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

جایی در نواحی شمال شرقی ایران، شهری قرار گرفته که به چشمه‌های آب گرمش مشهور است. می‌گویند این چشمه‌ها خاصیت درمان جسمانی دارند. اما درمان و آرامش ذهنی در این شهر حتما به خاطر طبیعت زیبا و بی‌نظیرش است. در سفر به سرعین می‌توانید یک تجربه هیجان‌انگیز در قله‌های پربرف سبلان داشته باشید، یا استراحت آرامی را در کهن‌ترین روستای دامنه‌های آن تجربه کنید. شما کدام را بیشتر می‌پسندید؟

 

تورهای داخلی

1. کهن‌ترین روستا

کهن‌ترین روستای دامنه کوه سبلان سرسبز است و رویایی. سرمای زمستان که بار و بندیلش را ببندد، دانه‌های برف چشم‌های‌شان خواب‌آلود می‌شود و نرم و آرام دست به دست هم می‌دهند تا چشمه‌ها پرآب شوند. آن وقت بهار با عشوه از راه می‌رسد. سر حوصله گل‌های ختمی ‌و لاله‌های سرخ و شقایق‌ها را دانه دانه از خواب بیدار می‌کند. گل‌های وحشی و گون‌ها، سر حال و رنگارنگ، دشت را پر می‌کنند و ماهی‌های قزل‌آلا بازیگوشی‌شان گل می‌کند؛ در چشمه‌ها چرخ می‌زنند و صدای خنده‌شان به گوش رمه‌ها می‌رسد. رمه‌ها از بوی علف تازه مدهوش می‌شوند و جست و خیزکنان به سمت خانه‌های خشتی روستا می‌دوند. خانه‌هایی که مردان و زنانی مهربان در آنها زندگی می‌کنند: مردانی با لباس‌هایی به رنگ کوه و زنانی با دامن‌های چین‌دار مثل دشت‌های پر از گل روستا. کهن‌ترین روستای دامنه سبلان همیشه چشم انتظار مهمان‌هاست. آلوارس منتظر گردشگرهاست.

کهن‌ترین روستای دامنه کوه سبلان سرسبز است و رویایی.

 

2. استراحت داغ

همین الان دست از کار بکشید و چند حرکت ورزشی ساده انجام بدهید تا خستگی از تن‌تان بیرون برود. کمی قدم بزنید یا دست‌های‌تان را نرمش بدهید. مراقب گردن و کمرتان باشید. سعی کنید به یک نقطه در دوردست نگاه کنید تا چشم‌های‌تان کمی استراحت کند. حالا پلک‌های‌تان را روی هم بگذارید و تصور کنید در یک منطقه آرام و خنک هستید. رو به روی‌تان کوه‌های برفی است و دور تا دورتان دشت‌های سرسبز و پر از گل. گرمای ملایمی را روی پوست‌تان حس می‌کنید و آرامش به تمام بدن‌تان نفوذ می‌کند. انگشت‌های دست و پای‌تان را به آرامی حرکت بدهید و بدون اینکه به چیزی فکر کنید در سکوت حسابی استراحت کنید. چنین حال و هوایی را می‌توانید در یکی از چشمه‌های آب گرم سرعین تجربه کنید. چشمه‌هایی که شاید ابتدا آب‌شان کمی داغ به نظر برسد اما می‌گویند خاصیت درمانی دارند. پس یادتان باشد کارهای‌تان که تمام شد یک استراحت داغ برای خودتان تدارک ببینید!

دور تا دورتان دشت‌های سرسبز و پر از گل و خودتان در چشمه آب گرم!

3. مهمانی تاریخی

شما به یک مهمانی تاریخی دعوت شده‌اید! برای رفتن به این مهمانی باید کمی صخره‌نوردی کنید و از کنار چشمه‌هایی بگذرید که از بین ریشه‌های درخت‌های سر به فلک کشیده چنار عبور می‌کنند. پس لباس راحت بپوشید و کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید. وقتی کوه‌های بلند را از دور دیدید کمی مکث کنید و برای ورود به مهمانی آماده بشوید. یادتان باشد قرار است مهمان خانه‌هایی بشوید که زمانی آدم‌هایی از دوران اشکانی، سلجوقی، تیموری و صفوی در آن‌ها قدم گذاشته‌اند؛ خانه‌هایی که از سنگ ساخته شده‌اند و اتاق‌های‌شان با ظرافت تمام در دل کوه و صخره تراشیده شده است. مهمانی در خانه‌های دهکده‌ای پنهان در دخمه‌های سنگی ویند کلخوران خوش بگذرد.

مهمانی تاریخی در دخمه‌های سنگی ویند کلخوران.

 

4. آبشار معروف

قله بلندی را تصور کنید، پوشیده از برف با دامنه‌های سرسبز و پر گل. در دل این کوه دره‌های طبیعی کوچک و بزرگی را در نظر بگیرید با صخره‌هایی باعظمت و محکم که لانه‌های پرندگان مختلف بر دیواره‌های سنگی آنها قرار گرفته. دشت‌های دامنه کوه را پر از گل‌های وحشی رنگارنگ تصور کنید و به این زیبایی چشمه‌هایی جوشان از دل زمین اضافه کنید. این چشمه‌ها وقتی به هم می‌رسند آبشاری خروشان را می‌سازند که از دل کوه سرازیر می‌شود. این منظره دیدنی و هیجان‌انگیز در واقعیت هم وجود دارد: نام این قله سبلان است و نام آبشار زیبایی که در دره سرسبز و طبیعی آن جریان دارد آبشار ورگه سران؛ همان آبشار مشهوری که گردشگرهای زیادی برای دیدنش به سرعین سفر می‌کنند.

آبشار ورگه سران، در دره سرسبز و طبیعی.

نسخه انگلیسی تور سرعین: Ardabil and Sara’eyn Tour


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل