تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سرعین

27 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 984 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 160 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

 

تور  داخلی

تور سرعین کجاست؟

انرژی زمین از پرقدرت‌ترین نیروهای جهان است. این انرژی از قلب هسته کره‌ای که روی آن زندگی می‌کنیم گاهی به سمت بالا می‌آید و با نمودهایی چون آتشفشان‌ها خودش را نشان می‌دهد. اما این انرژی یک روی خاص و جذاب هم دارد. چشمه‌های آبگرم که پر از شگفتی هستند و از زمان‌های دور انسان‌ها برای آرامش و درمان به آنها پناه برده‌اند. یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای لذت بردن از این موهبت طبیعی؛ سرعین است. جایی پر از چشمه‌های جذاب که در تور داخلی سرعین می‌تواننداوقاتی خوش را برای‌تان رقم بزنند.
علاوه بر این چشمه‌ها، سرعین و حوالی آن پر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است. در این منطقه می‌توانید گل‌های شقایق و خطمی زیبا را خواهید داید.، دشت گل‌های بابونه آن شهرت دارد و گیاهان دارویی معطر دیگری را هم خواهید دید.

تور سرعین فرصتی برای آشتی باطبیعت آن‌هم در کنار مردمی خونگرم، باسلیقه و بسیار تمیز است.

مسیر تور سرعین

برای رسیدن به سرعین ما با اتوبوس از تهران به سمت اردبیل خواهیم رفت. بنابر وضعیت جاده و آب‌وهوا، زمان سفرمان متغیر خواهد بود. اما برای آنکه زمان‌تان را از دست ندهید، سفرمان در شب آغاز می‌شود تا روز بعد بتوانید سرحال و آماده، به تور سرعین بروید. ما در مسیر تور سرعین با هم بیشتر آشنا می‌شویم، بازی می‌کنیم و درباره جاذبه‌های مقصد با هم گفتگو خواهیم کرد. اما اگر شما نمی‌توانید با اتوبوس سفر کنید، خودتان را با وسایل دیگری مثل قطار و هواپیما به اردبیل برسانید و درآنجا به تور ملحق شوید.

بهترین فصل سفر به سرعین

سرعین هوایی خنک، پرباران و لطیف دارد. اگر بخواهیم هوای آن‌را با جایی مثل تهران مقایسه کنیم باید بگوییم سرعین تقریبا 10 درجه از پایتخت خنک‌تر است. این شهر حدود 1650 متر از سطح دریا فاصله دارد که باز هم در مقایسه با تهران، 400 متر بلندتر است. پس با هوایی خنک و عمدتا همراه با بارش طرف هستید که برای بهار و تابستان عالی است. یعنی زمانی که کولرها در دیگر شهرها روشن شده‌اند، می‌توانید با لباس‌های بهاری در سرعین قدم بزنید و از خنکی محیط اطراف خود لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک به سرعین

سرعین جایی پر از شگفتی است که در راس آنها می‌تواند چشمه‌های آبگرم را در نظر گرفت. از معروف‌ترین چشمه‌های آبگرم سرعین می‌توان به گاومیش‌گلی و چشمه سبلان اشاره کرد. روستا و پیست اسکی آلوارس هم از جاذبه‌های دیدنی سرعین است که در هر فصلی زیبایی و طراوت خاص خودش را دارد. غار و روستای کنزق و تماشای گردنه حیران، تله‌کابین گردنه حیران، بازدید از دریاچه شورابیل، بازدید از مجموعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی هم در این سفر پر از شگفتی خواهد بود. تور سرعین دالاهو مطابق با فصل و شرایط برخی از این جاذبه‌ها و چند جاذبه زیبای دیگر را در برنامه سفر خود گنجانده تا سفرتان به سرعین به‌یادماندنی باشد.

غذای محلی تور سرعین

آش دوغ از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌توانید طعم اصیل آن‌را در تور سرعین بچشید. این آش ترکیبی از سبزی، نعناداغ، حبوبات و دوغ است. علاوه‌براین، کاسه کباب اردبیل هم طعمی عالی و به‌یادماندنی دارد. کاسه کباب غذایی پراز گوشت‌های متنوع است که در یک کاسه گود سرو می‎شود. حجم کاسه کباب معمولا زیاد است و شاید یک غذا برای دو نفر کافی باشد.

چه وسایلی برداریم

برای شرکت در تور وسایل شخصی، بالش کوچک و یک پتوی سفری سبک را بردارید. حتما کفش راحت داشته باشید و کوله‌ای با ابعاد مناسب را انتخاب کنید. اگر اهل مطالعه هستید شاید بردن کتاب «ماجراجو در اردبیل» برای‌تان جالب باشد. دل‌تان می‌خواهد از استخرهای آبگرم سرعین در این تور داخلی بهره ببرید؟ پس لباس مناسب و دمپایی را فراموش نکنید.

تور سرعین برای چه کسانی مناسب است؟

تور سرعین برای آنهایی که عاشق ماجراهای تازه، گذراندن وقت در طبیعت و استفاده از چشمه‌های آبگرم هستند می‌تواند جذاب باشد. در این سفر ما به نقطه‌ای پرجاذبه از سرزمین‌مان خواهیم رفت. جایی که هوا خنک، غذاها تازه و طبیعت در شکلی زیباست. پس اگر دوست دارید در سفری پر از شگفتی قدم بگذارید، تور داخلی سرعین را از دست ندهید.

سرعین را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور سرعین دالاهو در 3/5 روز برگزار می‌شود. این زمان مناسبی برای طی کردن مسیر و لذت بردن از مقصد است. همچنین اگر زمان کافی برای سفر ندارید و نمی‌توانید برای مدت طولانی مرخصی بگیرید، این زمان برای‌تان عالی است تا سفری خوب بروید و از زمان خود نیز استفاده کافی را ببرید.

قبل از تور سرعین بدانید

پیش از سفر به سرعین این نکات را درنظر داشته باشید:

- سرعین شهری خنک و گاهی بسیار سرد است. پس لباس گرم و کفش مناسب را فراموش نکنید.

- سرعین در فصل گردشگری گاهی بسیار شلوغ می‌شود پس بهتر است با تور بروید و زودتر ثبت‌نام کنید.

- برخی از چشمه‌های آبگرم گوگردی برای امراض پوستی مثل اگزما خوب نیستند پس قبل از ورود به آب درباره ترکیب‌های آن بپرسید.

سوغات و صنایع دستی تور سرعین

سرعین محصولات خاصی دارد که می‌توانید آنها را به‌عنوان سوغات با خود به خانه بیاورید. انواع عسل، حلواها و شیرینی‌های تازه را در این تور خواهید دید. سرعین برای خرید جاجیم، جوراب پشمی و گلیم هم جایی مناسب است.

 

نسخه انگلیسی تور سرعین: Ardabil and Sara’eyn Tour


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل