تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

 خرید خودرو در ترکیه چگونه است؟

اگر مهاجرت به ترکیه پیش روی‌تان است، خرید ماشین یکی از مواردی است که ممکن است در برنامه‌تان داشته باشید. در این مطلب شما را برای خرید آسان ماشین نو و مراحل خرید ماشین دست دوم راهنمایی می‌کنیم. هم‌چنین ممکن است در مورد نحوه دریافت گواهینامه در ترکیه با سوالاتی رو به رو شوید. در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد. 

 

تور دور ترکیه

انواع ماشین در ترکیه

ماشین‌های ترکیه بنزینی و دیزلی هستند. در ترکیه ماشین‌های دیزل (مازوت) محبوب‌تر هستند زیرا هم مصرف سوخت‌شان کمتر است و هم قیمت سوخت‌شان حدود ۱ لیر از بنزین کمتر است. این ماشین‌ها همچنین سالانه افت کمتری در قیمت دارند.

روش خرید ماشین نو در ترکیه

برای خرید ماشین نو لازم است که به کمپانی مورد نظرتان مراجعه و مدل مد نظرتان را انتخاب کنید. مراحل خرید و تحویل توسط کمپانی انجام خواهد شد و ماشین پلاک شده را به شما تحویل می‌دهند. اگر ماشین پلاک نداشته باشد در این حالت برگه‌ای جهت تحویل پلاک به شما می‌دهد تا به مرکز چاپ پلاک رفته و آن را تحویل بگیرید.

خرید ماشین نو در ترکیه بسیار آسان است.

روش خرید ماشین دست دوم در ترکیه

سایت‌های فروش ماشین دست دوم ترکیه:

در ترکیه هم مانند ایران سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید در آن ماشین مورد نظرتان را جستجو کرده و قرار بازدید و معامله بگذارید.

  1. arabam.com
  2. araba.com
  3. hurriyetoto.com
  4. tasit.com
  5. sahibinden.com

خرید ماشین از سایت‌های فروش ماشین دست دوم.

نمایشگاه‌های ماشین در ترکیه

روش دیگری که برای خرید ماشین دست دوم وجود دارد این است که به نمایشگاه‌های ماشین که عموما در یک محل جمع هستند مراجعه و  ماشین مد نظرتان را پیدا کنید. یکی از این نمایشگاه‌ها در استانبول اروپایی، جنب بازار torium mall و دیگری در باشاک شهیر قرار دارد.

یکی دیگر از راه‌های خرید ماشین دست دوم، مراجعه به نمایشگاه‌های ماشین است.

مراحل خرید حضوری ماشین دست دوم در ترکیه

  1. بعد از دیدن ظاهر و توافق قیمت خرید ماشین و گرفتن مشخصات ماشین لازم است که شروطی را با بنگاه هماهنگ کنید. مثلا اگر می‌گویند «۲ پارچه بویا» به معنی این است که ماشین ۲ جا رنگ خورده است. اگر به شما گفتند «۱ پارچه دیشتیر» به معنی این است که ۱ قطعه تعویض شده و فنی ۱۰۰% سالم است. در این حالت برای کارشناسی ماشین می‌روید. با پرداخت مبلغی حدود 150 لیر رنگ و تمام موارد فنی ماشین چک می‌شود و برگ کارشناسی به شما داده می‌شود. اگر نظر کارشناسی با حرف بنگاه یکی بوده باشد این هزینه به عهده شما خواهد بود. در غیر این صورت به عهده بنگاه است. لازم به ذکر است که همه این موارد را باید حتما از قبل با بنگاه به توافق برسانید.
  2. در این مرحله باید به دفاتر نوتر (دفاتر ثبت اسناد رسمی) مراجعه کرده و ماشین رو به نام بزنید. معمولا در دفاتر نوتر یک مترجم فارسی زبان صدا وجود خواهد داشت که مطمئن شود شما مشکلی ندارید و خرید را درست انجام می‌دهید. در زمان خرید ماشین کلیه هزینه‌های قبلی مثل مالیات و جریمه و …  به عهده فروشنده است ولی هزینه نوتر ترجمه پاسپورت و مترجم حدودا ۲۵۰ لیر است.  
  3. بعد از ثبت نوتر باید بیمه بگیرید اصطلاحا سیگورتا (sigorta) نام دارد و هزینه آن حدودا ۱۰۰۰ لیر است.
  4. بعد از گرفتن سند و برگ اجازه نامه ماشین (کارت ماشین) ۱ ماه برای گرفتن پلاک به نام خودتان فرصت دارید. توجه کنید که پاسپورت و کد ورگی (مالیاتی) که آدرس داخلش ثبت شده باشد در تمام این مراحل لازم است. شما با مراجعه به اداره پلیس مرکزی نزدیک به خودتان می‌توانید درخواست پلاک کنید. قبل از مراجعه باید از طریق سایت، راندوو (وقت ملاقات حضوری بگیرید. برخی از مغازه‌های اطراف پلیس نیز با گرفتن مبلغی این وقت را برای‌تان می‌گیرند. پس از مراجعه به اداره پلیس، مدارک و پلاک ماشین رو تحویل میدهید و آن‌ها یک برگه پلاک، کارت ماشین و ثبت پلاک پلیس را به شما میدهند.
  5. از همان‌ اداره پلیس آدرس مغازه‌ای برای چاپ پلاک نیز به شما می‌دهند. آن‌جا با دریافت هزینه‌ای حدود ۳۲ لیر پلاک جدید رابه شما تحویل می‌دهد. پلاک تحویلی شما Ma تا Mz خواهد بود که مشخصه خارجی‌های مستقر در ترکیه است.

 

سفر به ترکیه

پیش از آنکه برای اقامت در ترکیه و خرید ماشین در این کشور اقدام کنید، بی شک باید سفرهایی به این کشور داشته باشید. برای بسیاری از ایرانی‌ها، تور کاپادوکیا دالاهو، تور قونیه و تور استانبول، فرصت خوبی برای شناخت شهرها و مردمی است که می‌خواهند بعدها با آنها زندگی کنند. به خصوص استانبول که دارای تو بخش آسیایی و اروپایی است و مهاجران بسیاری از اقصی نقاط دنیا به سمت آن آمده‌اند. در این تورها شما با تاریخ و فرهنگ ترکیه آشنا می‌شوید و می‌بینید که گذشته این ملت را چه چیزی شکل داده است. چه چیزهایی برای آنها افتخار و چه چیزهایی بدون ارزش است. پس از آن می‌توانید با طبیعت ترکیه و آب و هوای آن آشنا شوید. برای مثال روزهای بارانی و برفی استانبول را با شهری که در آن زندگی می‌کنید مقایسه نمایید و ببینید که می‌توانید در این آب و هوا، درس بخوانید یا به محل کارتان بروید؟ حتما با متروی استانبول مسیری را طی کنید، در کافه‌های غیرتوریستی بیاستید و با فرهنگ خیایانی ترکیه نیز آشنا شوید. آن وقت می‌توانید برای مهاجرت به ترکیه، خرید ملک و زمین در ترکیه و یا خرید انواع ماشین در ترکیه از افراد خبره کمک بگیرید. دالاهو با سال‌ها تجربه در برگزاری تورهای ترکیه همراه‌تان خواهد بود.

تور قونیه



1397/09/25 | کد مطلب: 4343
برچسب‌ها: ترکیه
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
حمیدرضا
1402/04/04 16:51
سلامچطور میشه توضیحات بیشتر در مورد کارشناسی رنگ و فنی خودرو در ترکیه بدست آورد؟من تهران شغلم کارشناسی خودرو هستش
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/04/11 09:20
دوست عزیز
سلام

تمام اطلاعاتی که در این زمینه داشتیم در متن نوشته شده است.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.