تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

راه‎های رفت و آمد از فرودگاه صبیحه گوکچن به مرکز شهر استانبول

یکی از فرودگاه‌هایی که در آن ایرلاین‎هایی با قیمت ارزان‌تر، مثل پگاسوس (Pegasus Airlines) پرواز دارند، فرودگاه صبیحه گوکچن است. نکته‌ای که راجع به این فرودگاه وجود دارد مکان آن است که در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و از مرکز شهر دور است. اما نگران مسافت نباشید؛ ما در این مطلب به شما می‎گوییم که چطور با وسایل حمل و نقل عمومی و ارزان از این فرودگاه به مرکز شهر بروید و هزینه‎های سفرتان را کاهش دهید.

ترانسفر فرودگاهی استانبول

کرایه وسایل نقلیه را با لیر پرداخت کنیم یا دلار؟

شما برای برای سوار شدن هر وسیله نقلیه نیاز به لیر ترکیه دارید. بنابراین حتما قبل از بیرون آمدن از فرودگاه کمی از پولتان را به لیر تبدیل کنید و سعی کنید حتی الامکان کمی پول خرد نیز همراه داشته باشید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که صرافی‌های فرودگاه ممکن است کمی نرخ ارز را گران تر حساب کنند.

آیا به زبان انگلیسی می‎توان با راننده‎های استانبول صحبت کرد؟

با این که استانبول شهری توریستی است و هر ساله میزبان گردشگران از سراسر دنیاست، اما بسیاری از راننده‌های تاکسی ممکن است اصلا انگلیسی بلد نباشند. حتی اگر انگلیسی هم بلد باشند آنقدر در استانبول هتل وجود دارد که ممکن است یک فرد محلی نیز آدرس تمام آن‌ها را نشناسد. پیشنهاد ما این است آدرس و تلفن هتل یا مقصد مورد نظرتان را روی کاغذی همراه داشته باشید یا از «راهنمای فارسی زبان همیشه» همراه کمک بگیرید

راه‌های حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن:

 

اتوبوس فرودگاه (Havabus)

یکی از گزینه‌های رفت و آمد ارزان از فرودگاه صبیحه به مرکز شهر استفاده از خطوط این اتوبوس‌های فرودگاه است که هاوابوس (Havabus) نامیده می‌شوند. این سرویس اتوبوسرانی متعلق به شهرداری است. با توجه به اینکه هنوز خطوط متروی استانبول این فرودگاه را پوشش نمی‌دهد، بهترین و مطمئن‌ترین گزینه  حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن  همین اتوبوس‌ها محسوب می‌شوند. با استفاده از این اتوبوس ها می‌توانید از فرودگاه به هتل یا مرکز شهر بروید. برای تهیه بلیط می‌توانید مبلغ کرایه را به راننده بدهید و بلیط دریافت کنید.

یکی از گزینه‌های رفت و آمد ارزان از فرودگاه صبیحه به مرکز شهر استفاده از خطوط این اتوبوس‌های فرودگاه است.

مهم‌ترین مسیرهای اتوبوس‎های فرودگاه صبیحه:

فرودگاه صبیحه گوکچن به مقصد میدان تقسیم: به دلیل موقعیت مکانی میدان تقسیم، این مسیر شاید پرتردد ترین مسیر اتوبوس باشد. این اتوبوس ها از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال هستند و مسیر فرودگاه تا میدان تقسیم را در مدت زمان تقریبی ۹۰ دقیقه (بسته به میزان ترافیک) طی می‌کنند. علاوه بر کرایه خودتان، مبلغی نیز بابت چمدان و وسایل از شما دریافت می‌شود.

فرودگاه صبیحه گوکچن به سلطان احمد: شما از دو مسیر می‌توانید به منطقه تاریخی سلطان احمد بروید. یکی این است که بعد از رسیدن به میدان تقسیم با تراموا یا تاکسی خود را سلطان احمد برسانید. مسیر دوم این است که اتوبوس های کادیکوی (Kadıköy) را سوار شوید. این اتوبوس ها از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال هستند و مسیر فرودگاه تا کادیکوی را در مدت زمان ۶۰ دقیقه طی می‌کنند. وقتی به کادیکوی رسیدید باید سوار کشتی‌های (Ferry) شوید که به سمت امینونو (Eminönü) در بخش اروپایی حرکت می‌کنند. این کشتی ها در عرض ۱۵ دقیقه به امینونو می‌رسند و در این مسیر چشم انداز زیبای از تنگه بسفر دارید و می‌توانید از تماشای هر دو منطقه آسیایی و اروپایی لذت ببرید.

تاکسی

اگر مشکلی با پرداخت کرایه ندارید، راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن، تاکسی است. تاکسی‌ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می‌کنند. با این تاکسی‌ها از فرودگاه می‌توانید به میدان تقسیم، منطقه سلطان احمد یا بیوگلو بروید. از آنجا که فرودگاه صبیحه گوکچن از بخش اروپایی دور است کرایه به نسبت گران می‌شود. به طور میانگین مسیر فرودگاه تا منطقه سلطان احمد حدود یک ساعت طول می‌کشد ولی ممکن است به دلیل ترافیک کمی در مسیر معطل شوید. برای استفاده بهتر از تاکسی‌ها مطلب «نکات مهم تاکسی گرفتن در ترکیه» را مطالعه کنید.

تاکسی‌ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می‌کنند.

ترانسفر فرودگاهی

بسیاری از هتل‌های استانبول و شرکت‌های گردشگری خدمات ترانسفر و حمل و نقل فرودگاه را نیز با دریافت مبلغ جداگانه به مسافران ارائه می‌دهند. بنابراین اگر نگران گم شدن در شهر هستید و می‌خواهید در زمانی سریع‌تر به هتل برسید می ‌توانید هماهنگی‌های لازم را قبل سفرتان  انجام دهید. برای آشنایی با شرایط این خدمات می‌توانید «خدمات دالاهو در استانبول» را مشاهده کنید. این گزینه بی دردسرترین گزینه حمل و نقل فرودگاه صبیجه گوکچن خواهد بود.

ترنسفر با خودروی اختصاصی در استانبول.

در آخر اگر انتخاب شما استفاده از وسایل نقلیه عمومی است، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول» را مطالعه کنید.



1397/11/02 | کد مطلب: 4414
برچسب‌ها: استانبولترکیه
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.