تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

غواصی در ترکیه

تصورش را بکنید در اعماق دریا، کنار ماهی‌ها شنا کنید و مرجان‌ها و آبزیان نادر را از نزدیک ببینید. ماجراجویی در دنیای رنگارنگ و هیجان‌انگیز زیر آب‌ها رویای دوری نیست. کافیست قدری به غواصی علاقه نشان دهید و دل به اعماق آب‌ها بسپارید. ترکیه، کشور آب‌های زلال و سواحل بی‌نظیر، جزو بهترین مقاصد برای غواصی است! انتخاب‌های بی‌شماری در کشور ترکیه پیش روی‌تان است؛ بستگی به شما دارد که بین دریای مدیترانه، اژه یا مرمره کدام یک را برای غواصی انتخاب کنید. هر کدام از این دریاها در ترکیه مناظر جذابی برای غواصی دارند.

 

چرا ترکیه را برای غواصی انتخاب کنم؟

وجود تنوع گسترده‌ای از ماهی‌ها، صخره‌های تماشایی مرجانی و تکه‌هایی از کشتی‌های تاریخی همه دلایلی هستند که زیر آب‌های ترکیه را تماشایی کرده‌اند. وجود دریای مدیترانه، اژه و مرمره از دلایلی دیگر است که ترکیه را به مقصد مناسب غواصی تبدیل کرده است.

آنتالیا

سواحل آنتالیا مشرف به دریای مدیترانه است و  در سراسر جهان شهرت دارد. تابستان که از راه می‌رسد، سیل انبوهی از گردشگران راهی این مقصد می‌شوند. همان اندازه که سواحل دریای مدیترانه جذابند زیر آب‌های آن نیز حرفی برای گفتن دارند. اگر سری به آنتالیا زدید، ماجراجویی زیر آب‌های آنتالیا را از دست ندهید. از آنجا که غواصی در آنتالیا پرطرفدار است، سایت‌ها و کلاس‌های غواصی بی‌شماری در آن به وجود آمده است.

 اگر سری به آنتالیا زدید، ماجراجویی زیر آب‌های آنتالیا را از دست ندهید.

مرسین

آب‌های شفاف مرسین و آثار کشتی غرق شده در جزیره دانا از دلایل شهرت این مکان برای غواصی است. بیشتر سایت‌های غواصی این منطقه در ساحل تاشاجو قرار دارند. 

آب‌های شفاف مرسین و آثار کشتی غرق شده در جزیره دانا از دلایل شهرت این مکان برای غواصی است

کاس

اگر بیش از هر چیز به کشف گونه‌های متنوع گیاهی، اسفنج‌ها و مرجان‌های دریایی اهمیت می‌دهید، کاس را انتخاب کنید. برای غواصی در کاس به اطراف شهر کالکان بروید و راهی ساحل پاتارا را بشوید.  

ر بیش از هر چیز به کشف گونه‌های متنوع گیاهی، اسفنج‌ها و مرجان‌های دریایی اهمیت می‌دهید، کاس را انتخاب کنید.

کمر

غارهای زیر آبی و جانداران زیبایی مثل سفره ماهی خالدار از جمله دلایلی است که کمر را به مکان محبوب غواصی تبدیل کرده است. برای دیدن صحنه‌های رویایی زیر آب سری به کمر بزنید. منطقه تکیروا و جزایر اطراف آن مناطق جذابی در کمر هستند. 

برای دیدن صحنه‌های رویایی زیر آب سری به کمر بزنید.

موغله

تا اینجا زیر آب‌های مدیترانه غواصی کردیم. اما لازم است بدانید، دریای اژه نیز عالم خود را دارد. موغله در کنار دریای اژه واقع شده و تجربه‌ای بی نظیر برای طرفداران غواصی خواهد بود. دلفین‌ها، کوسه‌ها و دنیای رنگارنگ زیر آبهای اژه چیزی نیست که بتوان از آن گذشت.

موغله در کنار دریای اژه واقع شده و تجربه‌ای بی نظیر برای طرفداران غواصی خواهد بود.

چاناق قلعه

می‌توانید غواصی را در نزیکی استانبول بدون اینکه فاصله چندانی از استانبول بگیرید تجربه کنید. چاناق قلعه در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است. نزدیکی به استانبول، وجود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری، ویرانه‌های تاریخی زیرآب از دلایل اهمیت چاناق قلعه برای غواصی است.

می‌توانید غواصی را در نزیکی استانبول بدون اینکه فاصله چندانی از استانبول بگیرید تجربه کنید.

بدروم

بدروم از دیگر مقاصد پرطرفدار غواصی در ترکیه است. این منطقه بخش‌های پرعمق و کم‌عمق بسیاری برای غواصی دارد. حفره‌ها و اسفنج‌های رنگارنگ آن بسیار تماشایی هستند. جزیره اوراک، بویوک بانگو و  Kocek مقاصد مناسبی برای غواصی در بدروم هستند.

بدروم از دیگر مقاصد پرطرفدار غواصی در ترکیه است. این منطقه بخش‌های پرعمق و کم‌عمق بسیاری برای غواصی دارد.

 

 

 



1397/11/23 | کد مطلب: 4432
برچسب‌ها: ترکیه
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.