تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ای برادر، نزد من آی، به مسکو

مسکو یکی از مبهم ترین مقاصد اروپا است. تاریخ شگفت‌انگیز، معماری رنگارنگ و الهام‌بخش آن همتا ندارد. در کوچه‌ و خیابان‌های مسکو، لابه‌لای دیوار کاخ‌ها و حتی روی سنگ‌فرش خیابان، رازهایی نهفته است. اگر عاشق شهرهای تاریخی هستید و دوست دارید بیشتر درباره سرزمین اسرارآمیز روسیه بدانید، این مطلب که درباره جاذبه‌های دیدنی موسکو است را از دست ندهید.

تور شفق قطبی روسیه

مسکو کجاست؟

بسیاری از تورهای روسیه از مسکو، پایتخت روسیه آغاز می‌شوند. جایی که اولین بار یکی از شاهزادگان روسیه به‌اسم یوری دولگوروکی، به‌سبب همجواری این شهر با رود موسکوا، در نامه‌ای که به برادرش نوشت، آن‌را مسکو نامید و به او گفت، ای برادر، نزد من آی، به مسکو. حالا مسکو مرکز موسیقی، سیاست، هنر، علم و بسیاری دیگر است. پس هنگام بازدید از شهر مسکو این موارد مهم را به ذهن بسپارید که سفری بهتر و تجربه بی نظیری داشته باشید. میدان سرخ، کرملین و منطقه‌های اطراف آن را جستجو کنید تا با گذشته به بهترین شکل آشنا شوید. معماری چشمگیر قرن نوزدهمی پیش روی چشمان شماست، از آن لذت ببرید و خودتان را به تاریخ شگفت‌انگیز مسکو بسپارید. در اینجا از دیدنی‌های مسکو بیشتر برای‌تان گفته‌ایم تا در این تور خارجی تجربه‌های بهتری داشته باشید.

کیتای گورود محله تاریخی در مسکو

کیتای گورود یک محله تاریخی از مسکو و یک مکان گردشگری مهم است. در داخل کیتای گورود، در امتداد دیوار شرقی کرملین، میدان سرخ، مرکز تشریفاتی پایتخت و صحنه رژه‌های تعطیلات قرار دارد. مقبره ساده لنین، کلیسای شفاعت واقع شده که بیشتر به عنوان کلیسای جامع سنت باسیل مقدس شناخته می‌شود. فروشگاه بزرگ دولتی(GUM)، موزه تاریخی ایالتی و کلیساهای قدیمی و زیباییکه در این منطقه وجود دارد، می‌توان کلیسای تثلیث نیکیتنیکی (1628–1634) که برای تاجر گریگوری نیکیتنیکوف ساخته شده است و کلیسای قرن پانزدهمی سنت آنا و کلیسای جامع را نام برد. کیتای گورود برای قرن‌ها مرکز تجاری مسکو بود و خیابان‌های باریک و شلوغ آن هنوز دارای بانک‌های سابق، ساختمان بورس و انبارها است. خانه قرن شانزدهمی پسران رومانوف و سفارت قدیمی انگلیسی و صومعه نشانه قرن هفدهم، هنوز باقی مانده است که برای دیدن آن باید وقت گذاشت.

GUM یا فروشگاه اصلی جهانی

قدیمی‌ترین مرکز خرید مسکو یک شگفتی معماری است. GUM (مخفف Glávnyj Universálnyj Magazin یا "فروشگاه اصلی جهانی") در اواخر دهه 1800 به سبک نئوروسی ساخته شد تا ترکیبی زیبا از یک اسکلت فولادی و 20000 صفحه شیشه‌ای را به نمایش بگذارد که سقفی قوسی شکل می‌دهد. این یک سازه منحصر به فرد در آن زمان بود، زیرا شیشه باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند زمستان‌های پر برف روسیه را تحمل کند. این فروشگاه برندهایی مانند گوچی و مانولو بلانیک شعبه دارند. در طبقه سوم مرکز خرید، رستوران‌های خوبی نیز وجود دارد، از جمله یک رستوران به سبک شوروی که غذاهای سنتی روسی سرو می‌کند، و یک غرفه برای فروش بستنی‌های با استفاده از دستور قدیمی و اصلی 1954 که در اصل توسط دولت شوروی تایید شده بود؛ باید جالب باشه!

فروشگاه اصلی جهانی از دیدنی‌های روسیه است

کرملین جاذبه مشهور مسکو

کرملین که در قلب پایتخت روسیه قرار دارد، قدیمی‌ترین شاهکار و مکان رویایی هر گردشگر برای بازدید در مسکو است. به عنوان یکی از پرطرفدارترین سایت‌های بازدید و توریستی در مسکو، که با تمام رویدادهای مهم سیاسی و تاریخی روسیه از قرن سیزدهم گره خورده است.این نماد قدرت و اقتدار روسیه و شوروی است. کرملین، یک مجموعه مستحکم قرن پانزدهمی است که مساحتی معادل 275000 متر مربع را پوشش می‌دهد شامل مجموعه کاخ‌ها و کلیساهای گنبدی شکل که با برج‌‌ها پوشیده و توسط دیوارهایی احاطه شده است که در سال 1400 ساخته شده‌اند کرملین که در سال 1990 به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد، مجموعه ای از 20 برج، 15 ساختمان است.

کاخ کرملین بزرگ

کاخ بزرگ یا کاخ کرملین بزرگ که در سال 1849 تأسیس شد، یکی از مکان‌هایی است شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کاخ بزرگ کرملین که به زیبایی و با دقت در جزئیات ساخته شده است، منعکس کننده معماری Revival به زبان روسی است که کاملا با سبک معماری احیای بیزانس ترکیب می‌شود. این کاخ دارای بیش از 700 اتاق است و زمانی محل زندگی خانواده تزار بوده و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است. این مجموعه عظیم همچنین شامل بسیاری از ساختمان‌های دیگر نیز می‌شود که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان به طور مرتب از آنها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع (از جمله یکی که زمانی تزارها در آن تاجگذاری می‌کردند) و تعدادی برج، کرملین همچنین ساختمان اسلحه خانه کرملین یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید است که در محوطه کرملین مسکو واقع شده است. یک گنج‌خانه در قلب مسکو، اسلحه خانه درواقع یک موزه منحصر به فرد است که حدود 4000شیئ منحصر به فرد و گرانبها که همه چیز را از تاج سلطنتی و کالسکه‌های امپراتوری گرفته تا تخت عاج ایوان مخوف و تاج عاج ایوان مخوف را در خود جای داده است و از سال 1851 به عنوان موزه شناخته شده است.

صندوق الماس در مسکو (Diamond Fund)

صندوق الماس (Diamond Fund)، معدن سنگ‌های قیمتی، جواهرات، صندوق الماس یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در مسکو برای کسانی است که عشق به الماس بی حد و حصر است. این محلی است که توسط امپراتور پیتر اول روسیه در سال 1719 تأسیس شد و در محوطه کرملین معروف مسکو قرار دارد.

صندوق الماس از جاذبه‌های دیدنی در تور روسیه است

میدان قرمز مسکو Red Squer

میدان سرخ در شرق کرملین ساخته شده است محلی برای تجمع توریست بوده و دارای یک بازار است و همینطور به عنوان مکان برگزاری جشنواره‌ها، رژه‌های نظامی، سخنرانی‌ها و تظاهرات برای نمایش قدرت نیروهای مسلح شوروی سابق مشهور بود. میدان سرخ از با آجرهای قرمز رنگش در دهه 1490 به عنوان میدان نمادین و مرکزی مسکو ساخته شد.

میدان سرخ مسکو مکان برگزاری جشنواره‌ها و رژه‌هاست

موزه لنین مسکو

آرامگاه لنین (مقبره لنین) که تنها چند قدم دورتر از دیوار کرملین در میدان سرخ قرار دارد، یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها برای بازدید در مسکو و شاید معروف‌ترین «مومیایی مدرن» در جهان است. این بنا 24 متر طول و 12 متر (39 فوت) ارتفاع دارد و در آگوست 1924 به روی عموم باز شد. این بنای یادبود شوروی توسط معمار الکسی شوسف است که در آن بقایای مومیایی شده ولادیمیر ایلیچ اولیانوف، است. پس از ابراز تمایل او برای دفن شدن در سن ‌پترزبورگ با مادرش، که به نام لنین شناخته می شوند، بقایای او حفظ شده‌اند.

موزه لنین از خاص‌ترین دیدنی‌های مسکو است

کلیسای سنت باسیل یا St. Basil's Cathedral

کلیسای سنت باسیل که یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در مسکو محسوب می‌شود، در میان مردم محلی به کلیسای جامع واسیلی متبرک نیز معروف است. این کلیسای جامع که یکی از نقاط دیدنی مسکو است در قلب میدان سرخ واقع شده است. قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی‌گردد و از دیدنی‌های مسکو است.

سنت باسیل از جذاب‌ترین جاذبه‌ها در مسکو است

موزه پوشکین موسکو

اگر می‌خواهید از یکی از بهترین مکان‌های توریستی در مسکو دیدن کنید تا مجموعه گسترده‌ای از شاهکارهای اروپایی را ببینید، باید به موزه پوشکین بروید. موزه شامل سه بخش است که شامل هنر بیزانس، رنسانس و عصر طلایی است.

در موزه پوشکن روسیه می‌توانید آثار ارزشمندی را ببینید

تئاتر بولشوی در موسکو

تئاتر بولشوی با نام رسمی تئاتر آکادمیک دولتی بولشوی روسیه، یکی از شرکت‌های پیشرو باله و اپرا در جهان با بیش از 200 رقصنده است. تاریخ بولشوی زمانی آغاز شد که شاهزاده پیوتر اوروسوف از امپراطور کاترین دوم اجازه افتتاح یک تئاتر عمومی در مسکو را دریافت کرد. این یک تئاتر تاریخی در مسکو است که توسط معمار جوزف بووه در سال 1824 طراحی شده است که نمایش‌های باله و اپرا را برگزار می‌کند.

تاتیر بولشوی از جاهای دیدنی مسکو است

موزه تاریخی دولتی مسکو (State Historical Museum)

موزه تاریخی دولتی یکی از پنج موزه بزرگ جهان است. این موزه به دستور امپراتور الکساندر دوم تأسیس شد. در انتهای مقابل میدان سرخ از کلیسای جامع سنت باسیلقرار گرفته است. ساختمان آجر قرمز در سال 1874 توسط ولادیمیر شرود به سبک احیاگر روسی طراحی شد که هر اتاق دارای دیوارهایی با تزیین بسیار است.

موزه یادبود کیهان‌نوردی (Memorial Museum Of Cosmonautics)

موزه یادبود کیهان‌نوردی، خیره‌کننده، منحصربه‌فرد و با هدف لمس آسمان، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری مسکو است. اگر  به آسمان شب، یادگاری‌ها و داستان کیهان، علاقه دارید، حتما در برنامه بازدید خود سری به این موزه نیز بزنید.

در تور روسیه موزه کیهان‌نوردی این کشور را ببینید

Moskvarium بزرگترین آکواریوم مسکو

Moskvarium از زمانی که در سال 2013 تأسیس شد، یکی از محل‌های فراموش نشدنی برای بازدید در مسکو است. این مکان از  80 آکواریوم ساخته شده و حدود 8000 گونه موجودات دریایی را در خود جای داده است. در این آکواریوم‌ها بیش از 500 گونه ماهی ازجمله دلفین، کوسه‌های 3 متری، نهنگ‌های قاتل و ماهیان خاویاری روسی زندگی می‌کنند.

آکواریوم مسکو پر از موجودات خاص و عجیب است

پارک ملی Losiny Ostrov

از میان تمام نقاط دیدنی مسکو، پارک ملی Losiny Ostrov ترکیب کاملی از طبیعت و حیات وحش را ارائه می‌دهد. این پارک از نظر وسعت و عظمت که اغلب با پارک ایالتی پدرا برانکا در ریودوژانیرو و پارک ملی تیبل مونتین کیپ تاون مقایسه می‌شود، اولین پارک ملی پایتخت روسیه است. 

غذاهای سنتی مسکو

غذاهای روسی متمایز و منحصر به فردند و تحت تأثیر عوامل مختلف محیطی، اجتماعی، جغرافیایی، اقتصادی و تاریخی شکل گرفته است. از ویژگی غذاهای روسی، فراوانی و تنوع محصولات مورد استفاده برای پخت و پز است. غذاهایی که با خمیر درست می‌شود، مانند پای، کیک، رول، بلینی و غذاهای بدون خمیر از جمله کوفته و رشته فرنگیرا می‌توان نام برد. گوشت قرمز، مرغ و ماهی نیز در مناسبت‌های مختلف سرو می‌شوند.

غذاهای روسی از جاذبه‌های این کشور هستند

بهترین فصل بازدید از مسکو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به مسکو مارس، آوریل، می، ژوئن، جولای و آگوست است. در سپتامبر و اکتبر آب و هوای مسکو معتدلی است و گردشگر کمتری وجود دارد. پاییز و زمستان نیز، مسکو زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد. ضمنا گردشگران بسیاری به روسیه می‌آیند تا بتوانند به مناطق شمالی‌تر بروند و شفق قطبی را از نزدیک ببینند.

از مسکو چه سوغاتی‌هایی بیاورید؟

خاویار، لباس‌های خزدار، شکلات روسی، ماگ یا بشقاب‌های نقاشی شده از ساختمان‌های معروف مسکو، سماورهای زیبای دکوری روسی، ماترویشکا یا همان عروس‌کهای تودرتو روسی، از جمله یادگاری‌هایی هستند که می‌توانید از مسکو با خود به خانه بیاورید.

چه مدارکی برای سفر به مسکو ضروری است؟

پاسپورت (باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد)
دو قطعه عکس سه*چهار (با زمینه سفید)
بلیط نهایی رفت و برگشت

برای شرکت در تور روسیه، دالاهو همراه شماست

رسید نهایی هتل یا هر محل اقامت دیگر
فرم «تعهد بازگشت به کشور»
فرم مشخصات فردی



1402/08/24 | کد مطلب: 4927
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.