تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

10 شهربازی جذاب در ژاپن

یکی از جاذبه‌های ژاپن که باعث می‌شود افراد برای بردن کودکانشان به این کشور تردیدی به خود راه ندهند شهربازی‌ها و تم پارک‌های جذاب این کشور است. ژاپن تعداد بسیار زیادی تم پارک و شهربازی محبوب دارد که برخی از آنها مانند «دیزنی‌لند» و «یونیورسال استودیوز» برای بیشتر مسافران تور خارجی شناخته شده‌اند. جدای از این پارک‌های بسیار معروف، ژاپن دارای شهربازی و تم پارک‌های دیگری نیز هست که یک تجربه هیجان‌انگیز را به مسافران تور ژاپن می‌دهند. در ادامه از این شهربازی‌ها بیشتر خواهیم گفت.

تور ژاپن

معروف‌ترین شهربازی‌های ژاپن

اگر خودتان و فرزندتان برای تجربه یک فضای متفاوت و هیجان‌انگیز در کشوری مانند ژاپن آماده هستید حتماً نام شهربازی‌هایی را که در ادامه می‌آیند به خاطر بسپارید:

شهربازی‌های ژاپن با تم‌های گوناگون، جایی عالی برای تفریح و دور هم بودن هستند.

دیزنی سی توکیو/ Tokyo DisneySea

یکی از تم پارک‌هایی که می‌توانید در تور خارجی ژاپن ببینید «دیزنی سی» است که درست در کنار دریا قرار دارد. این پارک بر اساس اسطوره‌ها و افسانه‌های مرتبط با دریا ساخته شده و دارای ۷ بخش است. بندر مدیترانه، جزیره اسرارآمیز، تالاب پری دریایی، ساحل عرب، دلتای رودخانه گمشده، بندر دیسکاوری و آب‌نمای آمریکایی نام این بنادر هستند. این پارک به شکلی طراحی شده که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است و می‌توانید به شکل خانوادگی در آن حسابی خوش بگذرانید.

دیزنی سی توکیو جایی اسرارآمیز و پر از تفریح‌های آبی است.


• ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۲۲
• قیمت بلیط ورودی:
7900 تا 10900 ین برای بزرگسالان
6600 تا ۹۰۰۰ ین برای نوجوانان
۴۷۰۰ تا ۵۶۰۰ ین برای کودکان ۴ تا ۱۱ سال

دیزنی‌لند توکیو/ Tokyo Disneyland

معروف‌ترین تم پارک ژاپن، «دیزنی‌لند توکیو» است. این تم پارک بر اساس فیلم‌های تولید شده توسط والت‌دیزنی ساخته شده و دارای هفت بخش است که به عنوان «سرزمین» از آنها یاد می‌شود. این پارک در سال 1983 به عنوان اولین پارک موضوعی دیزنی در خارج از ایالات متحده افتتاح شد. در حال حاضر این پارک به حدی معروف است که از آن به عنوان یکی از معروف‌ترین پارک‌های دیزنی جهان یاد می‌شود. دیزنی‌لند توکیو از «دیزنی‌لند کالیفرنیا» و «پادشاهی جادویی در فلوریدا» الگوبرداری شده و یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که در تور ژاپن باید به سراغش رفت.

دیزنی لند توکیو با الهام از دیزنی لند کالیفرنیا ساخته شده است.


• ساعات بازدید: ۸ صبح تا 22
• هزینه بلیط ورودی: 7900 تا 10900 ین برای بزرگسالان
6600 تا ۹۰۰۰ ین برای نوجوانان
۴۷۰۰ تا ۵۶۰۰ ین برای کودکان ۴ تا ۱۱ سال

یونیورسال استودیوز/ Universal Studios

یکی دیگر از دیدنی‌های تور ژاپن یونیورسال استودیوز ژاپن است. این مکان اولین پارک موضوعی تحت برند «یونیورسال استودیو» بود که در آسیا ساخته شد. این تم پارک در سال 2001 در منطقه خلیج «اوزاکا» افتتاح شد و امروزه یکی از پربازدیدترین پارک‌هایی است که مسافران تور خارجی به دیدن آن می‌روند.
یونیورسال استودیوز در حال حاضر دارای ۱۰ بخش جذاب مانند هالیوود، سانفرانسیسکو، پارک ژوراسیک، «سرزمین عجایب جهان» و «دنیای جادوگرانه هری پاتر» است. علاوه بر این بخش‌ها مسافران تور خارجی می‌توانند از چرخ‌وفلک تا ترن‌های هیجان‌انگیز این پارک استفاده کنند و حسابی خوش بگذرانند.
• ساعت بازدید: ۹ صبح تا 20
• هزینه بلیط ورودی:
۸۴۰۰ تا ۹۴۰۰ ین برای افراد ۱۲ تا ۶۴ سال
۵۴۰۰ تا ۶۳۰۰ ین برای افراد ۴ تا ۱۱ سال

فوجی-کیو هایلند/ Fuji Q Highland

یکی از پارک‌های محبوب دیگر که در تور خارجی ژاپن می‌توانید به سراغش بروید فوجی -کیو هایلند است که در منطقه «پنج دریاچه فوجی» در دامنه این کوه قرار گرفته است. این شهربازی دارای پنج ترن هوایی بزرگ است که برخی از آنها رکورددار هستند. یکی از رکوردهای این پارک به ترن «دودونپا» (Dodonpa) در سال ۲۰۰۱ تعلق گرفته که بالاترین سرعت را دارد. رکورد دیگر به ترن «تاکابیشا» (Takabisha) تعلق دارد که به عنوان شیب‌دارترین ترن هوایی جهان در سال ۲۰۱۱ شناخته شده است.

در فوجی کیو هایلند می‌توانید سوار ترن هوایی‌‌های بزرگ و عجیب شوید.


• ساعت بازدید: ۹ صبح تا 17
• هزینه بلیط ورودی:
ورود به پارک رایگان است؛ اما هزینه سواری هر شخص برای هر سواری 400-2000 ین است.
بلیط 1 روزه برای سواری نامحدود 6000-7800 ین است که با توجه به روز هفته تعیین می‌شود. اگر این بلیط بعد از ساعت ۱۴ خریداری شود با توجه به روز 4100-5900 ین هزینه دارد.

ناگاشیما اسپا لند/ Nagashima Spa Land

یکی از جاهای متفاوت‌تری که در تور ژاپن می‌توانید به آن سر بزنید «ناگاشیما اسپا لند» است. این استراحتگاه در خارج از «ناگویا» قرار دارد و از ۵ مرکز تفریحی اصلی همچون یک پارک آبی، یک مجموعه چشمه آب گرم و پارک تفریحی تشکیل شده است. در این پارک مسافران تور خارجی می‌توانند در حوضچه‌های آب گرم و اسپاها وقت بگذرانند و به کودکان خود امکان سواری با وسیله‌های هیجان‌انگیز داخل پارک را بدهند. «اژدهای آهنین ۲۰۰۰» یکی از جذاب‌ترین ترن‌های این پارک است که باید در این تور خارجی به سراغش رفت.
• ساعت بازدید: از ساعت ۹:۳۰ تا 17 در زمان‌های کم بازدید و از ساعت ۹:۳۰ تا 19:3۰ در فصل‌های پربازدید
• روزهای تعطیل: چند روز در ماه‌های ژانویه و ژوئن، همچنین پارک آبی از اواخر سپتامبر تا اوایل جولای بسته است.
• هزینه بلیط ورودی:
6800 ین (ورودی + سواری نامحدود در اسپالند و پارک آبی)
5500 ین (ورودی + سواری نامحدود در اسپانیا)
3800 ین (ورودی + سواری نامحدود در پارک آبی)
1600 ین (فقط ورودی)
هزینه‌های سواری انفرادی از 300 ین تا 2000 ین در هر سواری متغیر است.

تور خارجی

پارک Huis Ten Bosch

اگر می‌خواهید در تور ژاپن به دیدن یکی از کشورهای اروپایی بروید باید سری به این پارک بزنید. این پارک در استان «ناکازاکی» قرار دارد و یک شهر هلندی را بازسازی کرده است. در این پارک فضاهای اروپایی با کمک کانال‌های زیبا، آسیاب‌های بادی نمادین، باغ‌های زیبا و معماری خاص در مقابل چشمان مسافران تور ژاپن گسترده شده‌اند.

فستیوال گل لاله در ژاپن، در استان ناکازاکی که شبیه یک شهر هلندی ساخته شده، برگزار می‌شود.


گل‌های فصلی این پارک نیز از دیگر جاذبه‌های آن به شمار می‌رود که می‌تواند امکان بودن در منظره‌های زیبا و گرفتن عکس‌های یادگاری را برای مسافران تور خارجی ممکن کند. در این پارک که به انگلیسی معنای «خانه‌ای در جنگل» را می‌دهد فستیوال‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود. یکی از معروف‌ترین آنها «فستیوال گل» در ماه می است که در آن بیش از ۷۰۰ گونه مختلف گل لاله به نمایش گذاشته می‌شود و مسافران تور ژاپن را در زیبایی گل‌ها غرق می‌کند.
• ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۲۲
• هزینه ورودی: 7000 ین (ورودی پارک و ورود نامحدود به اکثر جاذبه‌ها)

بهشت دریایی هاکیجیما/ Hakkeijima Sea Paradise

این بهشت دریایی در جزیره‌ای کوچک در نزدیکی ساحل قرار گرفته است. این پارک در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای با قطار از جنوب مرکز شهر «یوکوهاما» قرار دارد و به دلیل آکواریوم بسیار چشمگیر خود یکی از پربازدیدترین پارک‌های تفریحی در تور ژاپن است. این پارک از دو بخش «آکوا ریزورت» و «سرزمین لذت» (Pleasure Land) تشکیل شده که هر کدام بخش‌های مختلفی دارند. در بخش آکوا پارک تماشای شنای دلفین‌ها و دیدن ماهی‌های دریایی، شیر دریایی و فک‌ها برای مسافران تور خارجی امکان‌پذیر است. در بخش سرزمین لذت نیز مسافران تور ژاپن می‌توانند اوج هیجان را با سقوط آزاد از ارتفاع ۱۰۷ متری تجربه کنند و یا سوار چرخ‌وفلک بشوند.

در بهشت دریایی می‌توانید موجودات دریایی بزرگ، آکواریوم‌ها و تفریح‌های بسیاری را ببینید.


• ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۷ (ممکن است در تعطیلات طولانی‌تر باشد.)
• هزینه ورودی:
3300 ین (آکوا ریزورت)
3500 ین (سواری نامحدود در سرزمین لذت)
5600 ین (آکوا ریزورت و سواری نامحدود در سرزمین لذت، مارس تا نوامبر)
5100 ین (آکوا ریزورت و سواری نامحدود در سرزمین لذت، دسامبر تا فوریه) یا 300-1000 ین برای هر سواری انفرادی در سرزمین لذت

پادشاهی نینجا ایسه/ Ninja Kingdom Ise

اگر به دوره‌های تاریخی ژاپن یا زمانی که سامورایی‌ها حکومت می‌کردند علاقه دارید باید در تور ژاپن به سراغ این پارک موضوعی بروید. این پارک همانند یک «شهر قلعه کوچک» ساخته شده است. موزه نینجا، زمین‌بازی ماجراجویی نینجا، گالری شمشیر، سالن‌های تئاتر و رستوران‌ها از بخش‌های مختلف این پارک هستند. علاوه بر این قسمت‌ها، یک حمام آب گرم عمومی نیز در کنار ورودی پارک قرار گرفته و به مسافران تور ژاپن امکان می‌دهد تا تجربه یک حمام مطلوب نیز در این پارک داشته باشند.
این پارک با پارک‌های دیگری که معرفی کردیم کمی تفاوت دارد؛ اما همین تفاوت باعث می‌شود تجربه خاص‌تری را پس از بازدید آن داشته باشید.
• ساعات بازدید: شهر قلعه: 9 صبح تا 17 (آخرین ورود از ساعت 16:00)
• هزینه ورود:
4900 ین (جاذبه‌ها، لباس و ورود به شهر قلعه و حمام)
3600 ین (لباس و ورود به شهر قلعه و حمام)
1500 ین (فقط ورودی شهر قلعه)
750 ین (فقط ورود به حمام؛ 850 ین در تعطیلات آخر هفته)
هزینه هر جاذبه انفرادی 500-3000 ین است.

میدان جهانی توبو/ Tobu World Square

یکی دیگر از جاهایی که باید در تور ژاپن حتماً به سراغش بروید «میدان جهانی توبو» است. این میدان یک پارک موضوعی است و در «کینوگاوا اونسن» قرار دارد. در این میدان کپی‌هایی از ساختمان‌های معروف سراسر جهان در مقیاس 25/1 قرار داده شده‌اند. این ساختمان‌ها، بناهای باستانی، گنجینه‌های فرهنگی و سایت‌های میراث جهانی یونسکو هستند که با جزئیات کامل به نمایش درآمده‌اند. این پارک نیز در نوع خود بسیار جذاب است و می‌توانید در سفر با تور خارجی ژاپن به سراغش بروید.

در میدان جهانی ژاپن می‌توانید بناهای مهم دیگر کشورها را هم ببینید.


• ساعت بازدید
9 تا 17 (اواسط مارس تا نوامبر)
9:30 تا 16 (دسامبر تا اواسط مارس)
پذیرش یک ساعت قبل از بسته شدن به پایان می‌رسد.
• هزینه ورود: ۲۸۰۰ ین

لگولند/ Legoland Japan

«سرزمین لگو» در سال 2017 در ناگویا افتتاح شد تا یکی از بهترین جاهای سرگرم کننده برای علاقه‌مندان لگو در تور ژاپن باشد. سرزمین لگو به چندین بخش با موضوع‌های مختلف تقسیم شده است. در بخش کارخانه مسافران تور ژاپن می‌توانند در مورد نحوه تولید آجر لگو و انواع ماشین آلات مورد استفاده در ساخت لگوها اطلاعات زیادی را به دست آورند. در بخش Bricktopia مسافران تور خارجی می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند و درباره ایجاد مدل و رباتیک بیشتر بیاموزند. نمایش‌های مختلفی نیز در این پارک به نمایش در می‌آید؛ هرچند به زبان ژاپنی هستند و باید این نکته در نظر گرفته شود. در این پارک فروشگاه لگو نیز وجود دارد و می‌توانید به راحتی لگوی مورد علاقه خود را از آن خریداری کنید.

سرزمین لگوها در لگو لند ژاپن تور ژاپن را برای‌تان خاص‎تر خواهد کرد


• ساعات بازدید:
از ساعت 10 تا 16 در روزهای هفته
ساعت 10 تا 17 در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات ملی
• هزینه بلیط ورودی:
بزرگسالان بالای ۱۹ سال: 4800-7900 ین
کودکان ۳ تا ۱۸ سال: 3500-5300 ین

سخن آخر

یکی از جاذبه‌های کشور ژاپن که بسیاری از مسافران تور خارجی به سراغ آن می‌روند انواع پارک‌های موضوعی و شهربازی‌های ژاپن است. ژاپن در این زمینه تنوع بالایی از شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی را به مسافران تور ژاپن ارائه می‌کند و فرصتی مناسب را برای کشف هیجان‌های جدید در این تور خارجی خلق می‌کند. می‌توانید در تور ژاپن با توجه سلایق خود و کودکتان به سراغ این پارک‌ها بروید و در دنیای هیجان‌انگیز اسباب‌بازی‌ها و فانتزی پارک‌های موضوعی کمی از دنیای واقعی فاصله بگیرید.



1403/03/19 | کد مطلب: 5015
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.