تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

15 دانستنی جالب درباره ژاپن

تور ژاپن با شهرهای شلوغ و آینده‌نگر مثل توکیو تا مناظر زیبا از کوه‌ها و جنگل‌ها، کشوری خیره‌کننده است. جای تعجب نیست که این کشور آسیای شرقی با ترکیبی شگفت‌انگیز از فرهنگ و فناوری، در فهرست مکان‌های دیدنی بسیاری از مردم دنیا قرار دارد. اگر شما هم دوست دارید به این کشور افسانه‌ای سفر کنید، خوب است از 15 حقیقت خیلی جالب درباره این کشور مطلع باشید.

تور ژاپن

سفر به ژاپن و دانستنی‌های مهم

ژاپن ترکیبی جذاب از سنت‌های باستانی و بافت مدرنی پیشرفته است. از مناظر خیره‌کننده و حیات وحش منحصر به فرد گرفته تا میراث فرهنگی غنی، ژاپن را پر از شگفتی‌ها و لذت‌های بی‌پایان کرده است. این کشور دوست‌داشتنی 15 حقیقت جالب دارد که می‌تواند قبل از سفر به ژاپن برای‌تان خواندنی باشد.

تور

1. ژاپن از بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است

در حالی که بیشتر مردم در مورد جزایر اصلی هونشو، هوکایدو، کیوشو و شیکوکو می‌دانند، ژاپن در واقع از بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است. بسیاری از این جزایر خالی از سکنه هستند و زیبایی های طبیعی بکری را ارائه می‌دهند. برخی دیگر از جزیره‌ها هم مملو از مکان‌های فرهنگی و تاریخی هستند. این مجمع‌الجزایر بیش از 3000 کیلومتر (حدود 1860 مایل) از دریای اوخوتسک در شمال تا دریای چین شرقی در جنوب، امتداد دارند.

2. کشتی سومو ورزش ملی ژاپن است

سومو ریشه در آیین‌های باستانی دارد و اعتقاد در کشور ژاپن بر این است که خدایان را سرگرم می‌کند. کشتی‌گیران سومو، یا سوموتوری، بسیار منظم زندگی می‌کنند. همه جنبه‌های زندگی آنها، از رژیم غذایی گرفته تا فعالیت‌های روزانه، برای ایجاد قدرت و انعطاف طراحی شده است. این ورزش منظره‌ای جذاب از قدرت، استراتژی و سنت است که منعکس کننده میراث فرهنگی غنی ژاپن هم می‌باشد.

سومو یک مدل کشتی و ورزش ملی در ژاپن است.

3. غذاهای ژاپنی در فهرست یونسکو قرار دارد

Washoku، غذاهای سنتی ژاپنی، با مواداولیه فصلی، طعم متعادل و شیوه ارائه خاص به یکی از میراث یونسکو تبدیل شده است. در سال 2013، واشوکو به فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو اضافه شد و نقش آن در تقویت سلامت، انسجام اجتماعی و ارتباط با طبیعت را تایید کرد. در ژاپن وعده‌های غذایی اغلب برای نشان دادن تغییر فصول و جشن گرفتن نعمت‌های زمین و دریا طراحی می‌شوند، که تجسم فلسفه ژاپنی و زندگی با هماهنگی طبیعت است.

غذاهای ژاپنی نماینده‌ای از باورهای مردم این کشور هستند

4. کوه فوجی بلندترین قله کشور است

کوه فوجی، یک آتشفشان فعال و بلندترین قله ژاپن با ارتفاع 3776 متر (12389 فوت)، نماد مهم این کشور است. مخروط تقریباً  متقارن آن برای قرن‌ها الهام بخش هنرمندان و زائران ژاپنی بوده است. بالا رفتن از کوه فوجی نه تنها یک چالش فیزیکی، بلکه یک سفر معنوی است و جایگاه آن را به عنوان یک مکان مقدس در سنت شینتو تقویت را می‌کند.

5. درآوردن کفش قبل از ورود به خانه، ریوکان (مهمانخانه) یا معبد مرسوم است

این کار این عمل نشانه احترام است و تمیز نگه داشتن فضای داخلی در ژاپن را نشان می‌دهد. Genkan، یک محوطه ورودی در خانه‌ها و بسیاری از ساختمان‌ها، به عنوان محل تعیین شده برای درآوردن کفش‌هاست. بعد هم از کفش‌های مهمان معمولاً در جاکفشی‌های مشخصی نگهداری می‌شود. این رسم ارزش نظافت و احترام به محیط خود و خانه دیگران را نشان می‌دهد.

قبل از ورود به خانه و معابد ژاپنی باید کفش‌تان دربیاورید.

6. قطارهای فوق سریع

قطارهای شینکانسن ژاپن یا قطارهای گلوله‌ای که به دلیل دقت و سرعت خود مشهور هستند، با سرعتی شگفت‌انگیز از کشور عبور می‌کنند. سرعت برخی از آنها به بیش از 321 کیلومتر (200 مایل) در ساعت می‌رسد. سریع‌ترین شینکانسن، سری Maglev L0، در مراحل آزمایشی به سرعت 603 کیلومتر در ساعت (374 مایل در ساعت) رسیده است و سریع‌ترین قطار در جهان است.

قطارهای ژاپن می‌توانند تا 600 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

7. شلوغ‌ترین گذرگاه عابر پیاده در ژاپن است

در گذرگاه شیبویا در توکیو، هزاران نفر به یکباره از همه جهات عبور می‌کنند. این نقطه قلب تپنده توکیو را در خود جای داده است و برای هر بازدید کننده‌ای ضروری است که یک بار از این معبر بگذرد. برای تماشای منظره جالب این حرکت به بالای ساختمان شیبویا بروید تا عکس‌هایی جذاب را به‌یادگار داشته باشید.

8. مودبانه است که نودل خود را بنوشید

شیوه خاص خوردن نودل در ژاپن نشانه قدردانی است. شما می‌توانید نودل را کمی له کنید تا طعم‌ها بیشتر درهم فرو بروند. بعد هم آن‌را سربکشید. سرآشپزان ژاپنی هم از این عمل شما خوشحال خواهند شد.

9. عدد چهار بدشانس محسوب می‌شود

در فرهنگ ژاپنی، عدد چهار که  «شی» تلفظ می‌شود، به دلیل شباهت آوایی آن به کلمه مرگ، بدشانس در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، بسیاری از ساختمان‌ها طبقه چهارم را حذف می‌کنند یا ممکن است در هتل اتاقی با عدد 4 پیدا نکنید.

10. Hanami سنت تماشای شکوفه گیلاس

تور خارجی

تماشای شکوفه‌های گیلاس یا هانامی شامل جمع شدن خانواده و دوستان زیر درختان برای لذت بردن از غذا، نوشیدنی و زیبایی شکوفه‌ها است. این سنت منعکس‌کننده مفهوم فلسفی ژاپنی مونو بدون آگاهی است، یک آگاهی تند و زننده که گذرا بودن چیزها و زیبایی زودگذر آنها را یادآوری می‌کند.

خانواده‌های ژاپنی زیر درختان گیلاس به پیک‌نیک می‌روند.

11. هزاران چشمه آبگرم در ژاپن هستند

اونسن یا چشمه‌های آب گرم طبیعی، بخشی دوست‌داشتنی از فرهنگ ژاپنی است که در تور ژاپن آنها را خواهید دید. این حمام‌های حرارتی نه تنها مکانی برای آرامش و تجدید قوا هستند، بلکه جنبه تشریفاتی نیز دارند. چشمه‌ها اغلب به شیوه‌های شینتوئیستی یا بودایی و برای پاکسازی استفاده می‌شوند. هر اونسن بسته به ترکیب مواد معدنی، موقعیت مکانی و سنت، تجربه منحصر‌به‌فردی را ارائه می‌دهد.

در تور ژاپن هزاران چشمه آبگرم را خواهید دید

12. امید به زندگی ژاپنی‌ها بالاست

ژاپن رکورد بیشترین تعداد صد ساله‌ها را در جهان دارد. منطقه اوکیناوا، به ویژه، به عنوان یک کانون طول عمر شناخته می‌شود. این رکورد اغلب به یک رژیم غذایی سالم، سبک زندگی فعال و جامعه اجتماعی قوی نسبت داده می‌شود که در تور خارجی ژاپن آن‌را خواهید دید.

13. توکیو، پرجمعیت‌ترین کلان شهر جهان است

توکیو، پایتخت شلوغ ژاپن، به عنوان پرجمعیت‌ترین کلان شهر جهان شناخته می‌شود. از سال 2021، منطقه شهری بیش از 37 میلیون نفر را در خود جای داده است که از جمعیت بسیاری از کشورها پیشی گرفته است. این شهر پرجنب‌وجوش، پراکندگی شهری متراکم از مناطق است که هر کدام ویژگی و جذابیت خاص خود را دارند. در تور ژاپن 1403 دالاهو زیبایی‌های توکیو را خواهید دید.

14. ژاپن، تور خارجی با دستگاه فروش خودکار

ژاپن خانه تعداد شگفت‌انگیزی از ماشین‌های فروش خودکار است. بیش از 5 میلیون دستگاه در این کشور استفاده می‌شود. این یعنی تقریباً یک دستگاه فروش خودکار برای هر 23 نفر است! دستگاه‌های فروش خودکار فقط برای میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های معمولی شما نیستند. در ژاپن می‌توانید ماشین‌های فروش خودکاری پیدا کنید که از چتر گرفته تا خرچنگ‌های زنده را می‌فروشند.

در ژاپن دستگاه‌های فروش خودکار همه چیز می‌فروشند

15. سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن تاخیر ندارد

قطارها، به ویژه، آنقدر به‌موقع هستند که تأخیر فقط یک یا دو دقیقه می‌تواند عذرخواهی رسمی از ارائه دهنده خدمات را تضمین کند. این قابلیت اطمینان، مایه غرور و انعکاس فرهنگ گسترده‌تر ژاپن بر احترام، کارآمدی و خدمات است.

تور ژاپن با دالاهو

تور خارجی به شرق آسیا می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر باشد. اگر دوست دارید ژاپن را ببینید و سفری خاص را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید، دالاهو همراه شماست. ژاپن با دالاهو کاملا دقیق، امن و برنامه‌ریزی شده است تا با رضایت کامل از سفرتان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر با دالاهو به شماره 02141663000 تماس بگیرید.



1403/02/23 | کد مطلب: 5001
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.