تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
7 پیشنهاد تور خارجی

کریسمس کجا بریم؟

شما هم امتیاز بدهید!

کریسمس و جشن سال نو میلادی از رویدادهایی است که با شکوه بسیار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. این جشن آن‌چنان شور و تابی در شهرها و کشورها بر پا می‌کند که بسیاری از تورهای خارجی در این زمان برنامه‌ریزی می‌شوند. اگر علاقه دارید زیر نورپردازی‌های رنگارنگ کریسمس قدم بزنید و با بابانوئل عکس یادگاری بگیرید، تور کریسمس یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. اینجا از 7 پیشنهاد ارزشمند برای‌تان گفته‌ایم.

بهترین مقاصد برای کریسمس کجاست؟

تور کریسمس به طور معمول در کشورهایی برنامه‌ریزی می‌شود که در کریسمس حال و هوای خاصی دارند تا مسافران بتوانند کریسمس را به بهترین شکل ممکن در آنها تجربه کنند. از جمله کشورهایی که آژانس گردشگری دالاهو تور خارجی کریسمس را در آنها برنامه‌ریزی کرده موارد زیر هستند:

تور خارجی

سفر در ایام کریسمس یک انتخاب جذاب با تجربه‌های جدید است

تور کریسمس کوبا

کشور کوبا، سرزمین فیدل کاسترو، مزارع تنباکو و ماشین‌های کلاسیک یک کشور دیدنی است. کشور کوبا جزیره‌ای است که در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری است که مسافران بسیاری را به دل خود می‌کشاند. «هاوانا» به عنوان پایتخت کوبا مسافران تور خارجی را به خیابان‌های سنگ‌فرش قدیمی و به کنار اتومبیل‌های قدیمی می‌برد و در «ترینیداد» به آنها اجازه می‌دهد در یک موزه زنده قدم بزنند و شهر جهانی صنایع‌دستی را از نزدیک ببینند.
تور خارجی کریسمس در کوبا یکی از تورهایی است که امکان شرکت در این جشن را در این کشور فراهم می‌کند. کریسمس در کوبا تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرد؛ زیرا تا سال‌ها این جشن در کوبا ممنوع بود. پس از انقلاب «فیدل کاسترو»، کوبا به عنوان یک ملت آتئیست شناخته شد و در سال ۱۹۵۹ وزارت فرهنگ این کشور اعلام کرد که جشن کریسمس یک جشن وارداتی و بیگانه با فرهنگ کوبا است و نباید برگزار شود. در سال ۱۹۹۷ فیدل کاسترو به شکل موقت ممنوعیت کریسمس را در این کشور لغو کرد تا پیش از دیدار پاپ، کریسمس در این کشور جشن گرفته شود و پس از آن ممنوعیت کریسمس هرگز برقرار نشد.

تور کوبا در کریسمس سفر به سرزمینی خاص با جشن‌های متفاوت است


امروزه کریسمس در کوبا به شکل پرهیجانی جشن گرفته می‌شود و مسافران تور خارجی می‌توانند درختان کریسمس و تزیینات آن را در ویترین، فضای داخلی مغازه‌ها و رستوران‌ها ببینند. یکی از بهترین جشن‌ها در کوبا و در شب کریسمس مراسمی است که در شهر «رمدیوس» در نزدیکی سانتا کلارا برگزار می‌شود. در هفته پیش از کریسمس در این شهر مراسم آتش‌بازی و مهمانی‌های خیابانی برگزار می‌شود و مسافران تور خارجی را در هیجان و شور خود غرق می‌کند. همچنین در هاوانا می‌توان تعطیلات کریسمس را به بهترین شکل تجربه کرد؛ زیرا بسیاری از رستوران‌های خصوصی یک منوی ثابت به همراه کنسرت در شب کریسمس دارند. اگر می‌خواهید شاهد جشن‌های سنتی‌تر با آوازخوانی و شام بوقلمون یا ژامبون باشید هتل‌های توریستی مجلل انتخاب‌های بهتری هستند.

تور کریسمس ژاپن

تور ژاپن نه تنها در تمام سال یکی از بهترین تورهایی است که می‌توان در آن شرکت کرد در کریسمس نیز جذابیت خاصی دارد و یکی از بهترین تجربه‌های کریسمس را رقم می‌زند.
ژاپن این کشور آسیایی ترکیبی عالی از سنت‌های چندصدساله و تکنولوژی‌های مدرن است. هم‌جواری سنت و مدرنیته یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود همواره مسافران تور ژاپن از دیدن آن حیرت‌زده شوند. این کشور با تاریخ غنی و مکان‌های دیدنی خود دل مسافران تور خارجی را می‌رباید و با طبیعت خاص و زیبایش روح تازه‌ای به سفر می‌دهد. کاخ امپراتوری توکیو، پارک نارا، قلعه اوس و جزیره هوکایدو تنها تعدادی از جاذبه‌هایی هستند که می‌توان در تور ژاپن بیننده آنها بود و اگر در کریسمس به این کشور سفر کنید دیدنی‌های بیشتری در انتظارتان است.

ژاپن در کریسمس تبدیل به مقصدی رویایی با جذابیت‌های جدید می‌شود


کریسمس در ژاپن ترکیبی منحصربه‌فرد از سنت و مدرنیته است. در ژاپن مردم این کشور سنت‌های جهانی را با آداب‌ورسوم محلی در هم می‌آمیزند و آن را به شیوه جذاب و کاملاً ژاپنی برگزار می‌کنند. کریسمس یک جشن غیرمذهبی در ژاپن به شمار می‌رود و به دلیل اینکه مسیحیت یک دین اقلیت در ژاپن است کریسمس به عنوان تعطیلات عمومی در ژاپن شناخته نمی‌شود. در کریسمس شهرهایی مانند توکیو و اوزاکا با نورپردازی‌های خیره‌کننده به سرزمین‌های شگفت‌انگیز نور تبدیل می‌شوند به‌طوری‌که «کوبه لومیناری»، «توکیو شیبویا» و مناطق «روپونگی» به دلیل نمایش نورهای تماشایی خود مشهور هستند. نورپردازی این مناطق تا سال جدید ادامه می‌یابد و روح جشن کریسمس را با سنت‌های ژاپنی در جشن پایان سال ترکیب می‌کند.
در شب کریسمس مردم ژاپن با خوردن غذاهای خاص، کیک کریسمس، وقت گذراندن با یکدیگر و هدیه دادن این روز را جشن می‌گیرند و حضور آنها در خیابان‌ها و آماده شدنشان برای جشن کریسمس زیباترین صحنه‌هایی را می‌سازد که می‌توان در تور ژاپن تجربه کرد.

تور کریسمس روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان با قدمت تاریخی و داستان حکومت تزارها همواره یکی از بهترین مقاصد تور خارجی است. این کشور بیشتر با مسکو و سن‌پترزبورگ شناخته می‌شود هرچند جاذبه‌های بسیار دیگری نیز دارد. کلیسای جامع سنت باسیل، کلیسای کاتولیک مریم مقدس، موزه هنر پوشکین و صومعه «نوودویچی» تنها تعدادی از جاذبه‌هایی هستند که در تور خارجی روسیه می‌توان به تماشایشان نشست.
روسیه با کریسمس خود نیز شناخته می‌شود و یکی از زیباترین جشن‌ها را به مسافران تور خارجی تقدیم می‌کند. کریسمس در روسیه به شکل فراگیر در ۷ ژانویه جشن گرفته می‌شود؛ زیرا کلیسای ارتودوکس روسیه این روز را بر اساس تقویم جولیان جشن می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود که روس‌ها دو کریسمس در تاریخ‌های ۲۵ دسامبر و ۱۴ ژانویه داشته باشند و یک کریسمس ادامه‌دار را تجربه کنند.

دیدن روسیه در کریسمس، فرصتی برای کشف دوباره کلیساها و قصه‌های آنهاست


بسیاری از سنت‌های مسیحی ارتودوکس روسیه شبیه سنت‌های کریسمس در سایر بخش‌های اروپای شرقی است. در کریسمس تزیینات خاصی در خانه‌های مردم روسیه دیده می‌شود. مردم در این روز کف زمین و روی میزهای خود را با یونجه می‌پوشانند تا به نوعی آخور نوزاد عیسی را به وجود آورند و بعد یک سفره سفید را به عنوان نماد لباسی که عیسی را در آن قنداق کردند پهن می‌کنند.
در کریسمس و در فضای شهر جدای از نورپردازی‌ها و جلوه‌گری درختان کریسمس که به زیباترین شکل ممکن تزیین شده‌اند راهپیمایی رسمی صدها کشیش در «کلیسای جامع مسیح منجی» از جاذبه‌هایی است که باید در تور خارجی روسیه از آن دیدن کرد. همچنین مراسم مختلفی از صبح در خیابان‌های خاص روسیه با اجرای تئاتر، نواختن موسیقی و اجرای برنامه سیرک برگزار می‌شود که شور و حال خاصی به تور کریسمس روسیه می‌دهند.

تور کریسمس گرجستان

اگر مسافران بخواهند تور کریسمس را در مکانی نزدیک‌تر به ایران تجربه کنند تور کریسمس گرجستان یکی از بهترین انتخاب‌ها است. گرجستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تفریح و گردش به شمار می‌رود و ترکیبی از زیبایی‌های طبیعت و آثار تاریخی را به مسافران تور خارجی تقدیم می‌کند. از جمله دیدنی‌های گرجستان منطقه اوشگولی با روستاهای بسیار زیبا، شهر غاری اوپلیستسیخه، کلیسای جامع ترینیتی مقدس، قلعه ناریکالا و بافت تاریخی تفلیس هستند.
گرجستان در زمان کریسمس نیز حال و هوای خاصی را تجربه می‌کند و در بخش‌های مختلف خود به شکل‌های متفاوت این روز را جشن می‌گیرد. در گرجستان کریسمس در 7 ژانویه جشن گرفته می‌شود زیرا این کشور مانند کلیساهای ارتودوکس در روسیه از تقویم قدیمی جولیان تبعیت می‌کند.

گرجستان در کریسمس از زیباترین و ارزان‌ترین پیشنهادهای تور خارجی است


در روز کریسمس بسیاری از مردم به «علیلو» می‌روند و در خیابان به رژه می‌پردازند. پوشیدن لباس‌های خاص، حمل پرچم گرجستان و خواندن سرودهای مختلف و رقص و آواز از جمله برنامه‌هایی هستند که در روز کریسمس در گرجستان برگزار می‌شوند. یکی از نکات جالب در مورد کریسمس در گرجستان درخت کریسمس سنتی آنها به نام «چیچیلاکی» است که از چوب‌های خشک شده مانند شاخه‌های فندق یا گردو ساخته می‌شود. برای ساخت این درخت چوب این درختان را به شکل نوارهای مجعد بلند می‌تراشند و با بستن آنها به یکدیگر درخت کوچکی به وجود می‌آید که شکلی شبیه ریشه بلند و مجعد یک انسان دارد.
در گرجستان و در قسمت‌های مختلف این کشور برنامه‌های کریسمس با نورپردازی‌های درخشان، تزیینات مختلف و برنامه‌های مهیج برگزار می‌شود تا کریسمس به شکل خاطره‌انگیزی در ذهن مسافران تور خارجی ثبت شود.

تور کریسمس در تونس

تونس یکی از مقاصد گردشگری بسیار پرطرف‌داری است که امروزه مسافران بسیاری را به سمت خود دعوت می‌کند. این کشور اسرارآمیز آفریقایی با سواحل ماسه‌ای آفتابی، بقایای تمدن‌های قدیمی، مساجد اسلامی دیدنی و محله‌های مدرن ترکیبی عجیب را برای یک سفر در دل آفریقا به وجود می‌آورند. منطقه تاریخی کارتاژ در تونس، شهر رومی «بولا رجیا» با خانه‌های زیرزمینی و شهر «سیدی بوسعید» با ترکیب رنگ‌های سفید و آبی خود از جمله جاهایی هستند که می‌توان به دیدنشان رفت و سفر را در آفریقا به شکل دیگری تجربه کرد.
کریسمس در تونس با رنگ و بوی دیگری برگزار می‌شود. در تونس اگرچه کریسمس همچون بسیاری از کشورهای اروپایی شلوغ و پرهیاهو نیست؛ اما در هتل‌ها مراسم مختلفی برای مسافران تور خارجی تونس در نظر گرفته می‌شود. حضور در این مراسم می‌تواند شب کریسمس را به شبی به‌یادماندنی برای مسافران در سفر تونس تبدیل کند.

تور کریسمس امارات

امارات به دلیل نزدیکی به ایران و جاذبه‌های خود یکی از مهم‌ترین مقاصد تور خارجی به شمار می‌رود. این کشور با وجود کوچک بودن، از جزایر مصنوعی تا طبیعت شگفت‌انگیز، مکان‌های منحصربه‌فردی را به عنوان جاذبه گردشگری در خود گرد آورده تا بسیاری از مسافران تور خارجی را حیرت‌زده کند. از جمله جاذبه‌هایی که مسافران تور خارجی در امارات می‌توانند به سراغشان بروند برج خلیفه، باغ گل معجزه دبی، برج العرب، دهکده جهانی، آکواریوم دبی و «واحه القدره» هستند که هر کدام نوعی شگفتی به شمار می‌روند.

سفر به امارات در ایام کریسمس، به شما تجربه‌هایی جدید و متفاوت هدیه خواهد کرد


کریسمس در امارات با اینکه این کشور یک کشور مسلمان به شمار می‌رود یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که باعث می‌شود مسافران بسیاری تور خارجی کریسمس امارات را انتخاب کنند. حدود ۳۰ درصد از جمعیت مردم امارات مسیحی هستند که بیشتر آنها مهاجر به شمار می‌روند. با اینکه کریسمس دین مردم این کشور نیست؛ اما مراسم کریسمس در این کشور با شکوه خاصی برگزار می‌شود. در کریسمس می‌توان تزیینات کریسمس مانند درختان و بابانوئل‌ها را در مکان‌هایی مانند هتل‌ها، مغازه‌ها و مراکز خرید دید و یا به سراغ گران‌ترین درخت کریسمس جهان در هتل 5 ستاره «امارات پالاس» در ابوظبی رفت که تزیینات آن میلیون‌ها دلار ارزش دارد. کریسمس در دبی با اینکه جشن بومی مردم این منطقه نیست؛ اما با شکوه خاصی برگزار می‌شود تا این کشور یکی از بهترین مقاصد تور کریسمس باشد.

تور کریسمس قطر

قطر یکی از مقاصد گردشگری در نزدیک ایران است که مسافران بسیاری امروزه آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. این کشور با جاذبه‌هایی نظیر موزه‌های خاص، خانه‌های تاریخی، برج الخور و محوطه باستانی «الزباره» از جمله جاهایی است که می‌توان در آن به کشف تاریخ پرداخت و در دل صحراهای آرام و آسمان پرستاره آنها تفریحات بیابانی را تجربه کرد.

قطر در ایام کریسمس هوایی عالی برای گشت‌وگذار و دیدن جاذبه‌ها دارد


در قطر کریسمس در ۲۵ دسامبر جشن گرفته می‌شود. در این زمان گردشگران تور خارجی می‌توانند درخت‌های کریسمس زیبا را در هتل‌ها تماشا کنند و در جشن‌های مختلف با مراسم نورافشانی و بازارچه‌های پر از وسایل تزیینی، شکلات و کلاه بابانوئل شرکت داشته باشند.
جشن و تزیینات کریسمس از کریسمس تا شب سال نو در قطر ادامه دارد و باعث می‌شود شور و هیجان خاصی در این زمان در قطر برپا باشد. اگر به دنبال یک جشن کریسمس در نزدیکی ایران هستید تور کریسمس قطر را می‌توانید در نظر داشته باشید.

تور خارجی با دالاهو

یکی از تاریخ‌های بسیار جذاب در سال که در آن جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود زمان کریسمس است. کریسمس جشنی است که در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود و اگر این جشن هم‌زمان با سفر مسافران باشد لحظات خاطره‌انگیزی را به آنها هدیه می‌دهد. تور کریسمس از جمله تورهای خارجی به شمار می‌رود که برای تجربه کریسمس در برخی کشورها تدارک دیده شده و می‌تواند سفر به این کشورها را کمی متفاوت از یک سفرعادی کند.
اگرعلاقه‌مند به شرکت در تور کریسمس هستید می‌توانید یکی از مقاصدی را که در این مقاله از آنها نام بردیم انتخاب کنید و با مشورت با کارشناسان دالاهو یکی از بهترین تورهای خارجی را تجربه کنید.



1403/07/23 | کد مطلب: 5091
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.