تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دشت دریاسر

33 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 304 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 14 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور دشت دریاسر کجاست؟

تور دشت دریاسر شما را درست به وسط بهشتی زمینی می‌برد. این تور داخلی به شما اجازه می‌دهد ساعاتی فارغ از دنیای پرهیاهوی شهرها، در میان سبزی طبیعت و گل‌های زیبای بابونه تجدید قوا کنید. تور دریاسر، سفر به «بهشت اردیبهشت» است و نامی که به این دشت داده‌اند نشان می‌دهد که تا چه اندازه زیبایی‌های این دشت چشم‌نواز و تکرارنشدنی هستند.
دشت دریاسر که در نزدیکی جنگل‌های «دو هزار» قرار دارد همچون نگینی زرد رنگ با مخمل‌های بابونه‌اش در این منطقه خودنمایی می‌کند. این دشت بسیار زیبا در قسمت کوهپایه‌های البرز قرار گرفته و زیستگاه جانورانی همچون پلنگ ایرانی، گراز و «تشی» است.
این دشت در خود ده‌ها چشمه جوشان را جای داده که از میان سبزه‌ها به بیرون می‌جوشند. وجود این چشمه‌ها باعث می‌شود زمین در این منطقه همواره خیس و هوا پرطراوت باشد. در دشت دریاسر رودخانه‌ای نیز با صدای خود شما را مبهوت می‌سازد که از ارتفاعات «سیالان» سرچشمه می‌گیرد. در کنار همه این زیبایی‌ها، در فضای پشت این کارت‌پستال، وجود کوه‌های «سیاهکل»، «تنگ لات‌خان‌بن» و «کل‌طلا» و درختان زیبایی همچون ازگیل و آلوچه جنگلی تصویری رؤیاگونه به بهشت اردیبهشت می‌بخشند. آسمان شب و پرستاره این دشت زیبا از دیگر جاذبه‌های آن است که خواب را از چشم مسافران شب می‌رباید.
افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند، می‌توانند در کوه‌های بلند اطراف این دشت خود را به چالش بکشند. مسافران برای یک پیک‌نیک ساده و یا کمپ زدن نیز یکی از بهترین منطقه‌های طبیعی ایران را در اختیار خواهند داشت که تجربه بودن در آن را در هیچ جای دیگری تکرار نخواهند کرد.

مسیر تور دریاسر

مسافران تور داخلی دشت دریاسر از تهران با اتوبوس روانه دشت بابونه‌ها خواهند شد. این دشت در مسیر جاده دو هزار و پس از روستای «اسل محله» قرار دارد و برای رسیدن به آن نیاز به کوه‌پیمایی است. برای رسیدن به دریاسر همراهی با اتوبوس تور بهترین راه است. ما در این مسیر از مقصدو زیبایی‌هایش می‌گوییم، باهم گفتگو خواهیم کرد، بازی می‌کنیم و بیشتر و بهتر با همدیگر آشنا خواهیم شد.

بهترین فصل سفر به دشت دریاسر کی است؟

منطقه دشت دریاسر حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و همین مسئله باعث می‌شود مسافران بیشتر در فصول گرم سال به آنجا بروند. مهم‌ترین ویژگی این دشت یعنی گل‌های بابونه آن در اواسط اردیبهشت ماه گل می‌دهند و سرسبزی این منطقه در زیباترین شکل خود، در این زمان است. به مسافران پیشنهاد می‌شود که در فصل بهار و در محدوده ماه اردیبهشت به این مکان جادویی سفر کنند. هوای تابستان برای دیدن طبیعت این منطقه همچنان مناسب است. در پاییز جلوه دیگری از این دشت را در رنگ‌های نارنجی برگ‌ها خواهید دید و در فصل زمستان منظره برفی منطقه و هوای سرد آن تجربه متفاوتی برای شما خواهد ساخت.

جاهای دیدنی تور دریاسر کجاست؟

جاذبه‌های تور دریاسر فقط به این دشت زیبا ختم نمی‌شود. این منطقه در اطراف خود جاذبه‌های دیگری همچون «آب گرم فلکده» دارد که به دلیل نداشتن گوگرد و پاک بودن خود بسیار بین مسافران محبوب است.
کوه‌های تنگ لات‌خان‌بن که دشت دریاسر را احاطه کردند نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که می‌توان به سراغ‌شان رفت. کوه‌پیمایی در میان درختان آلوچه و ازگیل به مسافران تور داخلی امکان می‌دهد تا طبیعت را به شکل بهتری لمس کنند.
مسافران تور داخلی دریاسر دالاهو جدای از دشت دریاسر امکان دیدن روستای «هریجان» را که یک منطقه خوش آب‌وهوا در استان مازندران و کلاردشت است خواهند داشت. در این روستا آبشاری به نام هریجان دارد که باعث می‌شود مسافران بسیاری برای دیدن آن به سمت این روستا روانه شوند.

غذاهای محلی تور دریاسر چیست؟

یکی دیگر از بخش‌های جذاب سفر با تور دریاسر چشیدن طعم غذاهای شهرستان تنکابن در هنگام سفر با این تور داخلی است. در تنکابن می‌توانید غذاهای مختلف مازندرانی را بچشید. «نازخاتون» یکی از این غذاهای خوشمزه به شمار می‌رود که ماده اصلی آن بادمجان کبابی است. «کدو بره» از دیگر غذاهای مازندرانی است که از سیب‌زمینی، کدوی سبز، گوجه‌فرنگی، سیر و... در پخت آن استفاده می‌شود. «آغوز‌مسما» نام غذای دیگری است که گوشت اردک و گردو ترکیب اصلی آن هستند و می‌توانید طعم جدید و جالب آن را در شهر تنکابن بچشید

چه وسایلی برداریم؟

برای شرکت در تور داخلی دریاسر در قدم اول به همراه بردن یک کفش پیاده‌روی مناسب ضروری است. در کنار کفش حتماً یک کوله یک‌روزه به همراه قمقمه آب، کرم ضدآفتاب، بادگیر، لباس گرم و کلاه نقاب‌دار به همراه داشته باشید. به دلیل وجود چشمه و رودخانه در راه و امکان خیس شدن لباس‌ها، بردن یک دست لباس اضافه نیز ضرورت دارد. در محدوده دشت هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد و حتماً هر وسیله خاصی مانند دارو و لوازم شخصی را از یاد نبرید. اگر می‌خواهید در زیبایی طبیعت دشت دریاسر کمی استراحت کنید حتماً یک زیرانداز انفرادی با خود به همراه داشته باشید. افراد علاقه‌مند به عکاسی حرفه‌ای با بردن یک دوربین مناسب، مناظر زیبای بهشت اردیبهشت را از دست ندهید.

تور دشت دریاسر برای چه کسانی مناسب است؟

در روز اول برای رسیدن به دشت دریاسر حدود ۶ ساعت جنگل پیمایی و در روز دوم حدود ۴ ساعت دامنه گردی در شیب متوسط در انتظار مسافران خواهد بود. این دشت زیبا برای آنهایی که عاشق طبیعت بهاری، عکاسی میان گل‌ها و دیدن جاذبه‌های خاص و بکر هستند، عالی خواهد بود. با سفر به دریاسر می‌توانید دور از تنش و استرس زندگی شهری، روح‌تان را به طبیعت بسپارید.

دشت دریاسر را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور دریاسر دالاهو برای دو و نیم روز برنامه‌ریزی شده و از زمانی که مسافران به این دشت می‌رسند فرصت کافی را برای دیدن این دشت زیبا و طبیعت اطراف آن خواهند داشت.

در سفر به دشت دریاسر کجا بمانیم؟

جهت اقامت، افرادی که به کمپینگ کردن علاقه دارند بهترین فضا را برای این کار خواهند داشت و می‌توانند در این منطقه چادر بزنند. در اطراف این دشت، تنکابن با فاصله ۳۵ کیلومتری امکانات لازم را برای اقامت مسافران تور داخلی فراهم کرده است. در این شهر مسافران گزینه اقامت در هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و یا ویلاها را در اختیار خواهند داشت. مسافران تور دریاسر دالاهو در یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهر تنکابن اقامت خواهند داشت که استانداردهای لازم را برای یک اقامت مناسب و کامل دارد.

قبل از تور دریاسر بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشند:
• در محدوده دشت دریاسر هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد و به همین دلیل حتماً لوازم مورد نیاز و مواد غذایی لازم را با خود به همراه ببرید.
• حتماً کیسه‌زباله با خود به همراه داشته باشید و از آلوده کردن محیط و باقی گذاشتن هرگونه زباله‌ای در این دشت خودداری نمایید.
• پیاده‌روی تا دشت دریاسر کمی طولانیست و حتماً توانایی خود را برای این پیاده‌روی در نظر داشته باشید.

سوغات و صنایع دستی تور دریاسر

سفر شما هر چقدر هم که کوتاه باشد آوردن سوغات و صنایع‌دستی برای خود یا عزیزان‌تان می‌تواند خاطره این سفر را در ذهن شما و دیگران ثبت کند. از جمله محصولات کشاورزی تنکابن می‌توان به «آغوزکنا»، عسل، ماهی و چای این منطقه اشاره کرد. اگر به دنبال صنایع‌دستی این منطقه هستید مواردی همچون چوخا، جاجیم، کلاه‌پشمی، چادرشب و سفال می‌توانند به عنوان یک سوغات یا یادگاری از این سفر با شما همراه شوند.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "دشت دریاسر"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی
1402/01/13 11:22
چرا این تور رو ندارید ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/01/14 15:12
دوست عزیز
سلام

پیشنهاد شما به واحد عملیات دالاهو منتقل خواهد شد. برخی مقاصد با توجه به نبودن ساختار مناسب در مقصد مورد نظر امکان اجرا ندارد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/01/29 23:15
چرا این تور را ندارید ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/02/18 10:10
دوست عزیز
سلام
به محض فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در منطقه برای اجرای تور حتما این تور مجددا اجرا خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/02/18 00:07
سلام اونجا اگه کسی نتونه پیداروی کنه میشه از اسب و قاطر...استفاده کنه؟هست برای کرایه؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/02/19 12:38
دوست عزیز
سلام

متاسفانه چون مدتی هست که این تور را اجرا نداریم اطلاعاتی در مورد این منطقه نداریم.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/03/07 13:58
در روستای عسل محله قاطر هست
Mahdieh.v.96@gmail.com
1399/08/30 22:19
سلام مسيرش چطوريه؟سخته برا كسي كه اولين بار نيخواد براه؟شيب مسيرش تنده يا خير؟پا كوب داره؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/15 10:09
دوست عزیز
سلام

شیب مسیر متوسط هست و حدودا دو ساعت پیاده‌روی در مسیر دارد. ضمن اینکه مسیر پاکوب هم دارد.

با تشکر از پیام شما

محمد
1398/03/05 10:15
سلام. امكان كمپينگ در دشت وجود دارد؟ در كدام قسمت دشت توصيه ميشود؟
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/03/08 14:06
دوست عزیز، سلام
در این مورد اطلاعی نداریم. می‌توانید همسفر دالاهو در تور دشت دریاسر شوید. برای اطلاع از این تور به وب‌سایت دالاهو مراجعه کنید.
با تشکر از پیام شما
ناشناس
1402/02/31 00:16
بله امکان کمپ هست ۱۰۰٪
Saraaa
1398/02/17 13:24
عالییییییی،بهترین جایی بود که رفتم،خیلی قشنگه واقعا بهشته،امسال هم حتما می رم و به همه پیشنهاد میکنم که برن و تجربه کنن دریاسر رو
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور دشت دریاسر نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر