تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

خلخال تا اسالم

43 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 1,799 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 73 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

 

خلخال تا اسالم کجاست؟

تور اسالم تا خلخال تور نفس کشیدن در هوایی زلال و پاک و تمرین دادن چشم‌ها به دیدن مناظر شگفت‌انگیز یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است. این تور شما را به دل مسیرهای پیاده‌روی سرسبز و بکری می‌برد که نظیرش را در کمتر جایی در داخل کشور می‌توان دید.
تور اسالم تا خلخال شما را از غرب گیلان و بخشی از شهرستان تالش و اسالم، به خلخال در جنوب اردبیل می‌رساند و مسیری را در برابر چشمانتان ترسیم می‌کند که تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد.
نقطه صفر پیمایش و کوه‌پیمایی این تور داخلی روستای «اندبیل» است و مسیر ادامه پیدا می‌کند و از میان روستاهای کوچک و خاصی می‌گذرد. این مسیر به «رؤیایی‌ترین جاده ایران» معروف است که از یک طبیعت کوهستانی و ییلاقی آغاز می‌شود و در هر پیچ‌وخم شگفتی‌های متفاوتی همچون جنگل، جلگه و دشت‌های پرگل را در مقابل چشمانتان به نقش می‌کشد.
جنگل‌های تالش از جمله دیدنی‌هایی هستند که در طول مسیر خواهید دید. این جنگل با حدود ۱۵۰ نوع درخت، گونه‌های جانوری متنوع و جست‌وخیز آهوان و گذر بزها تصویری کارت‌پستالی در ذهنتان نقش می‌کند. در طول مسیر روستاهای مختلفی نیز وجود دارد که یکی از آنها روستای «ناو» است و شاید جذاب‌ترین آنها باشد. این روستا با آب‌وهوای کاملاً معتدل، دشت‌های پر از گل اطراف و کلبه‌های دو رنگ فضای بی‌نظیری را برای تجربه زندگی روستایی برایتان رقم می‌زند. در میان راه و در مسیر روستای ناو تا «دریابن» آبشاری به همین نام می‌تواند مدتی شما را در طراوت خود و صدای غرشش غرق کند. این آبشار با ۳۰ متر ارتفاع و طبیعت زیبای اطرافش یکی از زیباترین منظره‌ها در طول پیمایش است.
مسیر تور اسالم تا خلخال سرتاسر زیبایی و شگفتی است و می‌تواند تجربه‌ای تکرارنشدنی از یک پیمایش را برایتان رقم بزند.

مسیر تور خلخال تا اسالم

برای رسیدن به نقطه مبدأ و آغاز پیمایش، مسافران تور داخلی با وسیله نقلیه اتوبوس به سمت خلخال حرکت خواهند کرد. از آنجا پیمایش با حرکت به سوی روستای «اندبیل» آغاز خواهد شد و ادامه می‌یابد. در مسیر ما با هم آشنا می‌شویم، بازی می‌کنیم و فرصتی برای لذت بردن از مسیر داریم.

بهترین فصل سفر به خلخال تا اسالم کی است؟

شاید بی‌اغراق نباشد که بگوییم مسیر خلخال تا اسالم در همه فصل‌ها دیدنی‌های خاص خود را دارد. اگر بخواهید برای دیدن دشت‌های پرگل برنامه‌ریزی کنید و طبیعت زیبای این منطقه را در زیباترین شکلش ببینید پس حتماً در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در تور اسالم تا خلخال شرکت کنید. این منطقه در فصل تابستان نیز به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات هوای خنکی دارد و همین مسئله باعث می‌شود در تابستان نیز مقصد مناسبی برای تور داخلی باشد.

جاهای دیدنی خلخال تا اسالم کجاست؟

جدای از مسیر پیمایش تور اسالم تا خلخال مسافرانی که با ماشین به این مقصد سفر می‌کنند دیدنی‌های دیگری نیز پیش رو دارند. در این منطقه «ییلاق لرزره» با دشت بزرگ و سبز رنگ و گل‌های رنگارنگش یکی از جاهایی است که می‌توانید به سراغش بروید. «دریاچه سرآگاه» با آب زلال و آسمان و جنگلی که در آغوش گرفته یکی از جاهای زیبای دیگری است که باید به آن سر بزنید. دریاچه «نئور» با عمقی در حدود ۵ متر یکی از زیبایی‌های دیگر است که می‌توانید در مسیر اسالم تا خلخال از آن دیدن کنید. «دشت شقایق» در طول این مسیر نیز یکی از زیباترین مکان‌هایی است که می‌توانید در ماه اردیبهشت تا خرداد به آن بروید و لذت بودن در میان شقایق‌ها را از نزدیک لمس کنید.
روستای «خوجین»، ییلاق «متش» و «گردنه الماس» نیز از دیگر دیدنی‌هایی هستند که می‌توانید شانس دیدن آنها را در سفر خود به این منطقه داشته باشید.

غذاهای محلی تور خلخال تا اسالم چیست؟

در تور داخلی اسالم تا خلخال و در کلبه‌هایی که اقامت می‌کنید شانس خوردن غذاهای محلی مردم این منطقه را خواهید داشت. ازآنجایی‌که اسالم در استان گیلان قرار گرفته غذاهای سنتی و محلی گیلان همچون «باقلاقاتق»، «ترش تره»، «نازخاتون»، «میرزاقاسمی» و «انار بیچ» از جمله خوشمزه‌هایی هستند که امکان چشیدن طعمشان را خواهید داشت. چون بخش دیگری از سفر شما به اردبیل می‌رسد از غذاهای محلی اردبیل همچون «پیچاق قیمه»، «باسترماپلو»، «آش دوغ» و «ساج کباب» اگر توانستید حتماً مزه کنید.

چه وسایلی برای شرکت در تور خلخال تا اسالم برداریم؟

برای این پیمایش باید حتماً کفش کوه‌پیمایی و یک کوله مناسب به همراه داشته باشید. در کوله خود حتماً یک عدد کیسه‌خواب، قمقمه آب و لوازم شخصی و ضروری را قرار دهید. به دلیل اینکه بیشتر مسیر در ارتفاعات می‌گذرد حتماً یک دست لباس گرم نیز با خود ببرید. بهتر است یک دوربین عکاسی مناسب نیز حتماً به همراه داشته باشید تا بتوانید از زیبایی‌های مسیر تا می‌توانید عکس بیندازید.

سفر به خلخال تا اسالم برای چه کسانی مناسب است؟

سفر با تور داخلی اسالم تا خلخال برای افراد بالای ۱۸ سال امکان‌پذیر است. افرادی که در این تور داخلی شرکت می‌کنند باید در نظر داشته باشند که در روز اول تور اسالم تا خلخال حدود ۸ ساعت کوه‌پیمایی در شیب زیاد و در روز دوم حدود ۳ ساعت راهپیمایی در شیب متوسط خواهند داشت. با توجه به میزان کوه‌پیمایی و پیاده‌روی بسیار مهم است که افراد توانایی بدنی خود را حتماً پیش از سفر با این تور داخلی در نظر بگیرند.

خلخال تا اسالم را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور اسالم تا خلخال دالاهو یک تور دو و نیم روزه است و فرصت کافی را برای یک پیمایش کامل و دیدن جاذبه‌های مسیر به افراد می‌دهد.

در سفر به خلخال تا اسالم کجا بمانیم؟

مسافران تور اسالم تا خلخال دالاهو در یک کلبه روستایی اقامت خواهند داشت و تجربه خاص و جذابی را از اقامت در یک کلبه روستایی به دست خواهند آورد. برای افرادی که به شکل شخصی سفر می‌کنند اقامت در خانه‌های روستایی و کلبه‌های چوبی امکان‌پذیر است و از طرفی می‌توان در طول مسیر چادر زد. افرادی که از جاده می‌خواهند عبور کنند، می‌توانند در اقامتگاه‌ها و ویلاهای در مسیر و نزدیک روستاها بمانند.

قبل از تور خلخال تا اسالم بدانید

بسیار مهم است مسافران این تور داخلی نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشند:
• در طول مسیر پیمایش به دلیل نبود آنتن امکان استفاده از تلفن همراه در بسیاری نقاط امکان‌پذیر نیست؛ به همین دلیل مسافران نباید به‌هیچ‌وجه از هم‌سفران خود فاصله بگیرند.
• مسافرانی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند حتماً باید به مسیر آشنا باشند یا با راهنما به منطقه بروند.
• به دلیل طولانی بودن مسیر و عدم دسترسی به لوازم الکتریکی وجود یک پاوربانک در کوله‌پشتی پیشنهاد می‌شود.
• امکانات اقامت در کلبه‌های محلی محدود است و این مسئله را در نظر داشته باشید.
• به دلیل ارتفاع زیاد این منطقه دمای هوا حتی در تابستان سرد است و باید لباس مناسب به همراه ببرید.
• جاده اسالم تا خلخال پیچ‌درپیچ است و دره‌های عمیقی دارد. مسافرانی که به شکل شخصی و با ماشین راهی این منطقه می‌شوند باید با سرعت بسیار پایین و ایمن حرکت کنند.
• در طول مسیر اسالم تا خلخال هیچ پمپ‌بنزینی وجود ندارد و باید حتماً با باک پر راهی این جاده شوید.

سوغات و صنایع‌دستی جاده خلخال تا اسالم

افرادی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند و از این جاده می‌گذرند در طول مسیر طناب‌های بسیاری را می‌بینند که بین درختان بسته شده‌اند و صنایع‌دستی این منطقه را می‌فروشند. از جمله این صنایع‌دستی می‌توان به پیراهن‌های گلدار زنانه، انواع سبد، حصیر و زنبیل اشاره کرد. در روستاها نیز امکان خرید محصولاتی‌ همچون میوه‌های محلی و عسل‌های ناب کوهی وجود دارد که می‌توانید از این محصولات نیز برای عزیزان خود به یادگار بیاورید.

نسخه انگلیسی تور اسالم به خلخال: Asalem to Khalkhal a path to the paradise


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "خلخال تا اسالم"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
محدثه
1401/12/17 17:59
خبرم کن کی تور هست
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/12/21 15:25
دوست عزیز
سلام

بالای این قسمت می توانید در بخش خبرم کن مشخصات خود را وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/05/26 09:15
در حال حاضر تور و برنامه‌ای برای سفر به جنگل اسالم و خلخال دارید؟ متشکر از راهنمایتون
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/05/27 11:43
دوست عزیز
سلام

بله داریم. در حال حاضر تورهای خلخال تا اسالم روی وبسایت ما قرار گرفتن و می‌توانید تاریخ‌های اجرای این تور را ملاحظه بفرمایین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/04/31 21:24
سلام خسته نباشید میخاستم بپرسم ما میخواستیم بریم به شهرستان یعنی خلخال میشه بگید که راه باز است یا خیر ممنون .
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/05/02 11:06
دوست عزیز
سلام

ما بریا تورهای خودمان که برگزار می‌کنیم هر بار تا لحظه سفر از منطقه استعلام می کنیم و مجور میگیریم. اگر تغییری در شرایط ایجاد شود حتما به مسافران اطلاع خواهیم داد. متاسفانه نمی دانیم برای سفر با ماشین شخصی هم همین شرایط برقرار هست یا خیر.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/09/28 21:57
با سلام ... خوشبختانه چند سالی است در این منطقه زندگی میکنم و از طبیعت بکر و بی نظیر آن استفاده میبرم‌... جای دوستان گردشگر خاااالی
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/29 11:16
دوست عزیز
سلام

خوش به حال شما، از آب و هوای خوب لذت ببرید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1397/08/02 10:25
لطفا عکس پاییز از این برنامه را در صورت امکان بگذارید
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/08/14 12:26
دوست عزیز، سلام
ممنون از پیشنهاد خوب شما.
با تشکر.

در حال حاضر تور خلخال تا اسالم نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر