تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

گیلده

47 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 882 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 35 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور گیلده و آبشار حویق

تور گیلده و آبشار حویق سفر به دل روستایی است که در میان درختان راش و ممرز قرار گرفته و صدای آرامش‌بخش رودخانه را همچون موسیقی متن به گوش مسافران می‌رساند. این تور داخلی سفر به دل منطقه «گیلده» است که یکی از زیباترین جنگل‌های دنیا یعنی جنگل‌های «حیران» را در دل خود جای داده است.

روستای گیلده از توابع شهرستان «آستارا» به شمار می‌رود. این روستا در فاصله کوتاهی از جنگل‌های مختلط «کاسپی هیرکانی» قرار گرفته و در میان طبیعت‌گردان به‌واسطه طبیعت بکر خود شهرت دارد. روستای گیلده مرکز دهستان «حیران» است و به دلیل نزدیک بودنش به گردنه حیران و منطقه «فندقلو» و «آب گرم علی داشی» شهرت بسیاری دارد.

روستای گیلده آن‌چنان با مناظر زیبای خود رؤیایی است که در آن چندین فیلم بلند و کوتاه ساخته شده که یکی از آنها فیلم «نوروز گلی» برنده «جشنواره لوموند فرانسه» به شمار می‌رود.

در روستای گیلده حدود ۱۳۳ خانوار ساکن هستند که به زبان ترکی آذری صحبت می‌کنند و از طریق کشاورزی، دامداری و گله‌داری روزگار می‌گذرانند. خانه‌های کاهگلی و درهای چوبی آنها در کنار زیبایی‌های طبیعت منطقه باعث جذاب‌تر شدن این روستا برای مسافران تور داخلی شده‌اند و حضور گردشگران را در گیلده افزایش داده‌اند.

دیدن آبشار حویق بخش دیگری از این تور داخلی است. این آبشار که با نام «آبشار زمرد» نیز از آن یاد می‌شود در دل جنگل حویق و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. این آبشار را به نام «آبشار دوقلو» نیز می‌شناسند؛ زیرا از دو آبشار تشکیل شده است. یکی از این آبشارها کوچک و پلکانی است که ارتفاع ۴ و ۸ متری دارد و آبشار دیگر در کناره سمت راست با ارتفاع ۱۵ متر با خروش بسیارش نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. مسیر رسیدن تا آبشار حویق که بخشی از جنگل‌های هیرکانی است به جذابیت این مسیر اضافه می‌کند. در این مسیر می‌توان درخت‌هایی همچون بلوط، آکاسیا، آلوچه، گردو و انار را مشاهده کرد و در زیبایی و آرامش این مسیر اندکی از زندگی پردود و دم شهری دور شد.

سفر با تور گیلده و آبشار حویق سفر به دل آرامش و زیبایی است که می‌تواند برای مسافرانی که به تنوعی در دل طبیعت نیاز دارند تجربه‌ای تکرارنشدنی باشد.

 

مسیر تور گیلده و آبشار حویق

مسافران تور آبشار حویق برای رسیدن به دل طبیعت زیبای این تور با اتوبوس راهی آستارا می‌شوند و از آنجا به سمت روستای گیلده می‌روند. روستای گیلده در نزدیک مرز ایران با کشور آذربایجان و در ۲۵ کیلومتری غرب شهر آستارا قرار گرفته است.

بهترین فصل سفر با تور آبشار حویق کی است؟

روستای گیلده در همه فصل‌ها دیدنی است؛ اما اگر مسافران بخواهند این منطقه را در زیباترین طبیعت خود ببینند باید فصل بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب کنند. در این فصل‌ها هوای این منطقه بسیار مطبوع است و مسافران می‌توانند طبیعت حیرت‌انگیز این منطقه را از نزدیک ببینند.

 

جاهای دیدنی تور گیلده کجاست؟

روستای گیلده و مناطق اطرافش سراسر دیدنی هستند. از زیبایی‌های این روستا برای مسافران تور داخلی گفتیم. جدای از روستای گیلده مسافرانی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند به دیدن گردنه حیران بروند که در جاده آستارا - اردبیل قرار دارد. این گردنه ۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به دلیل رسیدن تبخیر آب دریای خزر به آن در بیشتر موارد پوشیده از ابر و مه است. در این منطقه مسافران می‌توانند سوار بر تله‌کابین حیران شوند و در هنگام بالا رفتن از کوه طبیعت بی‌نظیر این منطقه را از نظر بگذرانند.

«تالاب استیل» یکی دیگر از زیبایی‌های این منطقه است که در جنوب آستارا قرار دارد. این تالاب یک تالاب آب شیرین به شمار می‌رود و زیستگاه بیش از ۸۰ گونه گیاهی و جانوری محسوب می‌شود. آبگرم «علی داشی» از دیگر دیدنی‌های این منطقه است که محلی‌ها به آن «مشه سوئی» می‌گویند. این آب گرم به دلیل خواص درمانی‌اش بسیار موردتوجه گردشگران تور داخلی قرار می‌گیرد.

آبشار زمرد حویق که از آن نام بردیم از دیگر دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود که توسط جنگل انبوهی احاطه شده است. در نهایت پس از دیدن این آبشار است که می‌توانید به خانه بازگردید.

 

غذاهای محلی تور گیلده چیست؟

در تور داخلی گیلده افراد می‌توانند طعم بی‌نظیر غذاهای محلی آستارا را بچشند. از جمله غذاهای محلی آستارا می‌توان به «لونگی مرغ و ماهی» اشاره کرد که یکی از غذاهای سنتی و اصلی مرزنشینان آستارا است. رب ازگیل شیرین و «رب آلوچه ترش یا رب انار» از جمله مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند که طعم عجیب و تازه‌ای به ماهی سفید یا مرغ شکم پر می‌دهند. «باستیرمای مرغابی» از دیگر غذاهای خوشمزه این منطقه است که از مرغابی با ترکیب مغز گردو، رب ازگیل و پیاز خرد شده تهیه می‌شود. بورانی پلو، چیغیرتما، آش دوغ و «نذیر چورک آستارا» از دیگر مزه‌هایی هستند که می‌توانید در رستوران‌های منطقه آستارا تمام آنها را بچشید.

 

چه وسایلی برای تور گیلده برداریم؟

مسافران تور داخلی گیلده پیش از هر چیز باید یک کفش مناسب پیاده‌روی به پا داشته باشند. یک کوله‌پشتی برای مسافران تور آبشار حویق لازم است تا بتوانند در آن لوازم شخصی، داروهای مورد نیاز و کمی خوراکی قرار دهند. ازآنجایی‌که مسافران به دیدن آبشار حویق می‌روند ممکن است بر اثر خیس شدن نیاز به تعویض لباس داشته باشند؛ پس یک‌دست لباس اضافه باید به همراه برده شود. اگر می‌خواهید مناظر رؤیایی تور گیلده را ثبت کنید پس به هیچ عنوان دوربین عکاسی را از یاد نبرید.

 

سفر با تور گیلده برای چه کسانی مناسب است؟

در تور آبشار حویق افراد بالای ۱۰ سال همگی می‌توانند شرکت داشته باشند. در روز اول مسافران تور داخلی حدود ۷ ساعت جنگل پیمایی در شیب متوسط و در روز دوم حدود ۲ ساعت جنگل پیمایی در شیب زیاد خواهند و باید با توجه به این فعالیت‌ها در تور آبشار حویق شرکت کنند.

گیلده را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور داخلی گیلده یک تور دو و نیم‌روزه است. در این مدت زمان مسافران تور داخلی می‌توانند از تمام زیبایی‌های این منطقه دیدن کنند و نیازی به زمان بیشتر نخواهند داشت.

در سفر با تور آبشار حویق گیلده کجا بمانیم؟

افرادی که با تور آبشار حویق آژانس گردشگری دالاهو به این منطقه سفر می‌کنند شب را در یک خانه محلی خواهند ماند. این تجربه می‌تواند برای بسیاری از مسافران تجربه‌ای دست‌اول از بودن در کنار مردم محلی و معاشرت با آنها باشد. مسافرانی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند کلبه‌های چوبی اهالی روستا را اجاره کنند و یا در شهرهای نزدیک مانند آستارا در هتل‌ها و اقامتگاه‌های دیگر بمانند.

قبل از تور گیلده بدانید

بهتر است مسافران این تور داخلی نکات زیر را حتماً در هنگام بازدید از این منطقه در نظر داشته باشند:

· ازآنجایی‌که روستای گیلده و مناطق اطرافش بسیار بکر هستند مسافران باید مراقب طبیعت این منطقه باشند. از ریختن هرگونه زباله و آسیب رساندن به طبیعت این منطقه باید به شدت خودداری کرد.

· افرادی که اقامت در خانه‌های محلی را انتخاب می‌کنند باید در نظر داشته باشند که امکانات این خانه‌ها به هیچ عنوان قابل قیاس با هتل‌ها نیست و نباید انتظار بالایی داشته باشند.

· بهتر است افراد از محصولات مردم محلی و صنایع‌دستی آنها خریداری کنند تا به این ترتیب به اقتصاد مردم این منطقه کمک شود.

سوغات و صنایع‌دستی تور گیلده

مسافران تور گیلده در هنگام سفر به این منطقه می‌توانند از محصولات کشاورزی و دامداری مردم روستا خریداری کنند. بیشتر مردم این منطقه به کشاورزی و گله‌داری مشغول‌اند و می‌توان فرآورده لبنی خاصی را از این مناطق خریداری کرد. همچنین صنایع‌دستی مردم این منطقه مواردی همچون گلیم، جاجیم، ورنی و مسند هستند که می‌توان از میان آنها انتخاب کرده و برای عزیزان به سوغاتی آورد.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "گیلده"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
فرزا د مرندی
1397/05/24 21:27
سلام من برای تور گیلده اخرین نفر بودم ثبت نام کردم اما هیچ رفرنسی رو نتونستم بگیرم برای پیگیری
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1397/05/27 20:01
نام شما در لیست قطعی همسفران ثبت شده است. همکاران دالاهو با شما تماس خواهند گرفت.
نیلوفر عظیمی
1393/07/07 14:15
سلام
متن رامتین و همینطور عکسها ما رو سر ذوق آورد و ثبت نام کردیم .
ممنون
پاسخ دهید...
دالاهو نیوز
1393/07/08 23:16
خوشحالیم از اینکه با ما همسفر شدید.
ناصر
1393/05/17 18:02
روستای گیلده از توابع اردبیل زادگاه پدریمه ابو هوای بسیار خوب و مراتع سر سبز وجنگلهای زیبا انسان را غرق در زیباییهای خلقت خداوند میکنه منم پیشنهاد میکنم هر کس که دوست دار ارامشه یه سری به گیلده بزنه. 25کیلومتر بعد از شهر زیبای استار
پاسخ دهید...
سهیلا پررفیق
1393/04/23 00:11
دوستان عزیز حالا که به روستای گیلده میرین بالاتر از اون به روستای چملر سر بزنین اون وقته که بهشت رو اونجا احساس میکنید
پاسخ دهید...
نیلوفر عبدالهی گیلده
1392/09/23 14:42
سلام
پدربزرگ من متولد این روستاست.خیلی جای باصفاییه
خدابیامرزتش...
پاسخ دهید...
صمد احمدنیا
1392/04/31 00:20
سلام به همه دوستان عزیز { روستای گیلده تکه ای از بهشت روی زمین است و واقعآ جای خیلی زیبا و دیدنی هستش باید بروید به آنجا تا از نزدیک مشاهده کنید } . ( شنیدن کی بود مانند دیدن )
پاسخ دهید...
سپهر مهاجری
1391/10/19 22:02
اره ما هم در ان جا ویلا داریم اولین ویلا مال ماست خیلی خوبه باغی به مساحت 3500 متر هست
پاسخ دهید...
حمیدرضا مهری خامنه
1391/07/23 20:23
lممنون از مطلب جالبت رامتین جان میخواستم اگر کروکی از مسیر داری در اختیارمون بذاری چون مسیر جنگلی هست احتیاج به gps نداریم؟
پاسخ دهید...
sadegh bakhtiaripor
1391/07/23 20:10
خوب بود رامتین جان...امیدوارم بزودی بریم این مسیرو با هم.من هم دوچرخه میتونم بیارم هم ماشین
پاسخ دهید...
رامتین علیپور
1391/07/23 13:54
فائزه جان ممنون.
مسیر راهپیمایی به خصوص دو ساعت اول مناسب دوچرخه سواری هست ولی علیرغم اینکه تمام مسیر توسط بعضی محلی ها با موتورسیکلت طی می شود ولی برای طی کردن مسیرهای باریک کنار دره توصیه نمی کنم مابقی راه را با دوچرخه طی کنید. البته من با توجه به اطلاع شما از دوچرخه سواری در طبیعت 2 ساعت اول را پیشنهاد میدم(بعضی جاها شیب 50، 60 درجه دارد).
پاسخ دهید...
فائزه شرفلی
1391/07/23 09:20
رامتین جان
خیلی خوب بود بسیار لذت بردم و حتما از اونجا بازدید خواهم کرد.
راستی این مسیر پیاده روی رو میشه بادوچرخه رفت؟
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور گیلده نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر