تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ییلاق هلودشت تا میلاش

30 رای شما هم امتیاز بدهید!

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تور داخلی

ییلاق هلودشت تا میلاش کجاست؟

تور هلودشت سفر به یک طبیعت سرسبز و دلنشین در ییلاقی به همین نام است. این تور داخلی شما را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان در شهرستان «املش» می‌برد و به شما اجازه می‌دهد در زیبایی یک طبیعت بکر اندکی از شلوغی‌های زندگی روزمره فاصله بگیرید.

ییلاق هلودشت همچون بهشتی زمینی است که باید در طبیعت و آب‌وهوای مطبوعش تجربه‌های جدیدی به دست آورید. این منطقه با مناظر زیبا و آب‌وهوای بی‌نظیر همچون بهشتی در میان ابرها است که در بسیاری از روزهای سال به شما اجازه می‌دهد بودن در دل ابرها را تجربه کنید.

هلودشت را به نام «هالی دشت» نیز می‌شناسند که به گیلکی «هلیودشت» یا «هلی دشت» خوانده می‌شود. این ییلاق در جنوب دهستان «لات لیل» شهرستان املش قرار دارد و در سال‌های قبل به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان املش انتخاب شده است. هلودشت در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و به دلیل آرامیدن در رشته‌کوه‌های البرز آب‌وهوای خنک و دلپذیری دارد.

ییلاق هلودشت به پوشش گیاهی و جانوری متنوع خود نیز شناخته می‌شود. در جنگل‌های هلودشت درختانی همچون راش، ممرز و بلوط بسیارند و می‌توان درختان گردو و فندق را نیز لابه‌لای آنها دید. از گونه‌های جانوری این منطقه نیز می‌توان به شغال، خرس، روباه، گرگ، گوزن و آهو اشاره کرد. پرندگانی همچون دارکوب، قرقاول و کبک نیز این منطقه را برای زندگی کردن انتخاب کرده‌اند.

روستای هلودشت که در این منطقه قرار دارد از جمله دیدنی‌هایی است که باید سراغش رفت. این روستا با جشن‌های محلی خود شناخته می‌شود که هر ساله به اجرا درمی‌آیند. یکی از این جشن‌ها مراسمی به نام «نوروز بل» به معنی «آتش نوروزی» است که در نیمه مرداد و به مناسبت شروع سال دیلمی برگزار می‌شود. در این جشن شعرخوانی، رقص و موسیقی در جریان است و مردان به رقص مشغول و زنان در خانه نان محلی می‌پزند. برپا کردن آتش جزو مهمی از این مراسم به شمار می‌رود تا از شدت برف و سرما در این منطقه کاسته شود.

در تور داخلی هلودشت سفر به کنار آبشار «میلاش» نیز ممکن است. این آبشار با ارتفاع ۲۵ متری و عرض ۸ متری خود و با طبیعت سرسبز اطرافش شما را به دنیایی می‌برد که زندگی شهری از آن بسیار فاصله دارد. صدای آب، صدای پرندگان و بازی باد در لابه‌لای شاخ و برگ درختان معاشرت با طبیعتی است که در این منطقه می‌تواند جسم و روحتان را تازه کند.

 

مسیر تور هلودشت

هلودشت در انتهای جنوبی روستای لات لیل و در شهرستان املش قرار دارد. مسافران تور داخلی با اتوبوس از سمت تهران به سمت لاهیجان و رودسر روانه می‌شوند تا در نهایت سفر خود را با آبشار میلاش آغاز کنند و از آنجا به دیدن هلودشت بروند.

 

بهترین فصل سفر با تور هلودشت کی است؟

منطقه هلودشت در تمام طول سال زیبا و تماشایی است؛ اما به دلیل اینکه در منطقه کوهستانی قرار گرفته بهار و تابستان بهترین زمان برای شرکت در تور هلودشت است. آب‌وهوای مطبوع و معتدل این منطقه در فصل بهار و تابستان سفر با این تور داخلی را حسابی لذت‌بخش می‌کند.

 

جاهای دیدنی هلودشت کجاست؟

جاهای دیدنی هلودشت از همان شروع مسیر در مقابل چشمان شما جان می‌گیرند. از هلودشت و سفر به میان ابرها و زیبایی‌های مسیر جنگلی‌اش بگذریم باید به سراغ جاهای دیدنی دیگر آن برویم. از آبشار میلاش گفتیم که از ارتفاع ۹ متری به پایین می‌ریزد و در دل سنگ‌های پایین خود استخری پر آب و لبریز را ایجاد می‌کند. در این آب مسافران علاقه‌مند به آب‌تنی و شنا می‌توانند کمی به آب بزنند. «خصیب دشت» یا «خصیل دشت» از دیگر جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود که مناظر بدیعی دارد. در مسیر حرکت هلودشت به سمت این منطقه پوشش گیاهی کم‌رنگ می‌شود و مراتع سرسبز در مقابلتان زیبایی خود را جلوه‌گر می‌سازند.

چشمه آب‌معدنی «لوزان» در ییلاقات اطراف املش از دیگر دیدنی‌های تور هلودشت است که امکان دیدن آن نیز وجود دارد.

 

غذاهای محلی تور هلودشت چیست؟

در املش و روستاهای این منطقه مسافران تور داخلی می‌توانند طعم غذاهای خوشمزه محلی را نیز بچشند. از جمله غذاهای محلی املش می‌توان به «چغرتمه مرغ»، شوید فسنجان ماهی، ماهی مالاتا، جعفری قرمه، خورشت «ته بیران» و مرغ ترش گیلانی اشاره کرد که طعم بی‌نظیری دارند. بسیاری از این غذاها از جمله غذاهای گیلانی هستند که شاید مسافران تور داخلی طعم و مزه آنها را در بخش‌های دیگر این استان چشیده باشند.

 

چه وسایلی برای تور هلودشت برداریم؟

مسافران تور داخلی باید حتماً یک کفش مناسب پیاده‌روی در این سفر به پا داشته باشند. برای قرار دادن لوازم شخصی، دارو و یک دست لباس گرم بهتر است یک کوله‌پشتی نیز به همراه ببرید. به دلیل اینکه به دیدن آبشار میلاش می‌روید باید حتماً یک لباس ضد رطوبت یا یک لباس اضافه به همراه ببرید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. برای ثبت زیبایی‌های این منطقه دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید تا همیشه با دیدن این عکس‌ها بتوانید زیبایی این منطقه را در ذهنتان مرور کنید.

 

سفر به هلودشت برای چه کسانی مناسب است؟

در این تور داخلی مسافران بالای ۷ سال می‌توانند شرکت داشته باشند. در روز اول این سفر مسافران حدود 1 ساعت پیاده‌روی در شیب ملایم و در روز دوم حدود 2 ساعت پیاده‌روی در شیب بسیار کم در انتظار مسافران تور هلودشت است. با توجه به این میزان پیاده‌روی افراد باید در این تور داخلی شرکت کنند.

 

هلودشت را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور داخلی هلودشت آژانس گردشگری دالاهو یک تور دو روزه است. در این دو روز مسافران فرصت کافی خواهند داشت تا از تمام جاذبه‌ها و دیدنی‌های این منطقه دیدن کنند.

 

در سفر با تور هلودشت کجا بمانیم؟

مسافران تور داخلی هلودشت که با آژانس دالاهو به این سفر می‌روند شب را در یک خانه محلی می‌گذارنند. این خانه محلی با توجه به استانداردهای آژانس دالاهو برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده و می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر را از یک اقامت محلی به مسافران بدهد. افرادی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند در خانه‌های روستایی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا سوئیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد اقامت کنند. کمپ کردن نیز در این منطقه ممکن است فقط باید تجهیزات کافی را به همراه داشته باشید.

 

قبل از تور هلودشت بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی پیش از این سفر موارد زیر را به یاد داشته باشند:

· سفر با تور هلودشت سفر به یک منطقه بکر است. مسافرین باید حتماً کیسه زباله به همراه داشته باشند و از ریختن هرگونه زباله در این منطقه خودداری کنند.

· باید توجه داشت برنامه‌های اعلام شده در تور هلودشت با توجه به شرایط آب‌وهوایی و سایر عوامل محیطی یا فنی ممکن است جابه‌جا شوند.

· اقامت در خانه‌های محلی با توجه به امکانات این منازل باید در نظر گرفته شود و مسافران نباید انتظار امکانات هتل‌ها را در این اقامتگاه‌ها داشته باشند.

 

سوغات و صنایع‌دستی تور هلودشت

در این تور داخلی مسافران می‌توانند از سوغات و صنایع‌دستی املش به عنوان یادگاری با خود به خانه بیاورند. از جمله صنایع‌دستی مردم این منطقه چادرشب، لباس‌های محلی، دست بافته‌های پشمی، گلیم و نمد هستند. از خوردنی‌های این منطقه نیز می‌توان به فندق املش، عسل کوهی، چای املش و گل‌گاوزبان اشاره کرد که می‌توانند هدیه‌هایی طبیعی و دوست داشتی برای عزیزانتان باشند.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

سفرهای ییلاق هلودشت تا میلاش رو دیدی؟

1

ییلاق هلودشت تا میلاش

11 مرداد 1403
مشاهده سفر