تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آشنایی با پروازهای ایران به ترکیه

سفر با تور ترکیه به دلیل نزدیک بودن این کشور به کشورمان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین سفرهایی است که می‌توان با تور خارجی تجربه کرد. از طرف دیگر تنوع راه‌های رسیدن به این کشور باعث شده ترکیه کشور محبوبی برای سفر باشد. یکی از راه‌های سفر با تور ترکیه راه هوایی است که امروزه توسط شرکت‌های هواپیمایی متفاوتی ارائه می‌شود. برای بسیاری از مسافران شاید انتخاب نوع پرواز و ایرانی یا خارجی بودن آن سؤال باشد. در ادامه به معرفی خطوط هوایی مختلف می‌پردازیم تا بتوانید در این مورد بهتر تصمیم بگیرید.

تور ترکیه

انواع پرواز ایران به ترکیه

تعداد پروازهای روزانه بین ایران و ترکیه بسیار زیاد است. از ایران و از شهرهای بزرگ همچون تهران، تبریز، مشهد، ارومیه، و شیراز به مقصد شهرهای مختلف ترکیه همچون آنکارا، استانبول، آنتالیا و ازمیر به شکل روزانه و یا هفتگی پرواز انجام می‌شود. از جمله پروازهای ایران به ترکیه می‌توان به پروازهای ترکی، پروازهای ایرانی و پروازهای کشورهای امارات و قطر اشاره کرد. هر کدام از این پروازها ویژگی‌هایی دارند که باید در هنگام انتخاب در نظر گرفته شود. در ادامه با این پروازها بیشتر آشنا می‌شوید.

برای سفر به ترکیه پروازهای متنوعی از ایران وجود دارد

پرواز با ایرلاین ترکی به کشور ترکیه

خطوط هوایی ترکیه امکان یک سفر راحت را به این کشور امکان‌پذیر کرده‌اند. بلیط پرواز با این خطوط هوایی به دو شکل چارتری و سیستمی عرضه می‌شوند که افراد می‌توانند با توجه به بودجه خود آنها را خریداری کنند. از جمله معروف‌ترین خطوط هوایی ترکیه که در انواع تور خارجی ترکیه نیز از آنها استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیش ایرلاین/ Turkish Airlines

یکی از پروازهای بسیار محبوب که در تور ترکیه از آن بسیار استفاده می‌شود پرواز «ترکیش ایرلاین» است که در سال ۱۹۳۳ افتتاح شده است. این ایرلاین چهارمین شرکت بزرگ هواپیمایی دنیا از لحاظ مسیرهای پروازی و سومین ایرلاین بزرگ اروپا پس از «ایرفرانس» و «لوفتانزا» از لحاظ جابه‌جایی مسافر است. ترکیش ایرلاین از مسیر تهران به استانبول و بالعکس، به شکل روزانه پرواز دارد. همچنین از شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز نیز مسافران می‌توانند با این پرواز به شکل مستقیم به استانبول بروند.

ماوی گوک / Mavi Gök

اگر مسافر تور خارجی آنتالیا هستید می‌توانید از خط هوایی «ماوی گوک» استفاده کنید. این خط هوایی به‌صورت هفتگی ۲ پرواز در مسیر تهران به آنتالیا و بالعکس دارد. مسافران تور خارجی آنتالیا باید بدانند که پرواز ماوی گوک به آنتالیا، یک توقف نیم‌ساعته در فرودگاه شهر «کایسری» دارد و در مدت این توقف مسافران تور ترکیه از هواپیما پیاده نمی‌شوند.

آنادولوجت / AnadoluJet

این ایرلاین مشهور زیر مجموعه شرکت هوایی ترکیش به شمار می‌رود. قیمت ارزان بلیط‌های این خط پروازی باعث شده که بسیاری از مسافران تور خارجی آن را انتخاب کنند. از ایرلاین «آنادولوجت» می‌توان از تهران به شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، آلانیا و دنیزلی رفت. همچنین از ارومیه با این خط پروازی می‌توان به استانبول سفر کرد.

فری برد / Freebird Airlines

«فری برد» در مسیر ایران به ترکیه به شکل روزانه و یا هفتگی پرواز دارد. مسافران تور ترکیه می‌توانند در مسیرهای تهران به استانبول و آنتالیا، و اصفهان به آنتالیا و استانبول از این خط هوایی استفاده کنند.

پگاسوس / Pegasus

«پگاسوس» یکی دیگر از خطوط هوایی معروف ترکیه است که بسیاری از مسافران تور خارجی با آن آشنا هستند. ویژگی مهم این شرکت هوایی قیمت ارزان بلیط‌های آن است و به همین دلیل سیستم کیترینگ ندارد. درصورتی‌که مسافران بخواهند در هواپیما غذا صرف کنند باید برای آن هزینه بپردازند. برای رفتن از تهران به استانبول و آنتالیا، و از تبریز به استانبول و آنتالیا می‌توان از خط هوایی پگاسوس استفاده کرد.

پگاسوس از پروازهای ترکی به مقصد ترکیه است

پرواز با ایرلاین ایرانی به ترکیه

مسافران تور خارجی که می‌خواهند با خطوط پروازی ایرانی در تور ترکیه شرکت کنند، می‌توانند از ایرلاین‌های ایرانی که به شرح زیر هستند بلیط خود را خریداری نمایند:

قشم ایر / Qeshm Air

این شرکت هواپیمایی از سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرده و در بسیاری از مسیرهای داخلی و خارجی خدمات خود را ارائه می‌دهد. «قشم ایر» به شکل هفتگی به ترکیه پرواز دارد و در دو کلاس اکونومی و بیزینس پرواز خود را ارائه می‌دهد. مسافران تور ترکیه جهت رفتن به شهر استانبول و بازگشت از آن می‌توانند از پرواز قشم ایر استفاده کنند.

ماهان / Mahan Air

شرکت هواپیمایی «ماهان» از دیگر شرکت‌های قدیمی است که از سال ۱۳۷۱ آغاز به کار کرده و یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های ایرانی محسوب می‌شود. یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های ایرلاین ماهان به مسیر پروازی تهران به استانبول و بالعکس متعلق است. مسافران تور خارجی ترکیه می‌توانند از خط ماهان برای رفتن به استانبول و آنکارا به شکل روزانه استفاده کنند. بلیط‌های این خط هوایی در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به فروش می‌رسد.

ماهان ایر از بهترین خطوط پروازی برای تور ترکیه است

ایران ایر / Iran Air

پرواز «ایران ایر» که کار خود را با نام هواپیمای ملی ایران «هما» در سال ۱۳۲۵ آغاز کرد از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران به شمار می‌رود. مسافران تور خارجی ترکیه می‌توانند پرواز موردنظر خود را در دو کلاس اکونومی و بیزینس به شکل چارتری و سیستمی از این خط پروازی خریداری کنند. در حال حاضر می‌توان در مسیرهای تهران به آنکارا و تهران به استانبول از خطوط هوایی ایران ایر استفاده کرد.

ایران ایر تور / Iran Airtour

«ایران ایر تور» از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. با استفاده از خط هوایی ایران ایر تور می‌توان از تهران به استانبول و ازمیر و همچنین از تبریز به استانبول و ازمیر به شکل روزانه و هفتگی سفر کرد.

آسمان / Iran Aseman Airlines

شرکت هواپیمایی «آسمان» از سال ۱۳۵۹ آغاز به کار کرده و از جمله خطوط قدیمی و خوشنام پروازی ایران به شمار می‌رود. با استفاده از خطوط هوایی آسمان می‌توان سفرهای داخلی و خارجی را تجربه کرد. مسافران تور ترکیه می‌توانند در مسیر تهران یا ارومیه به استانبول از ایرلاین آسمان بلیط خود را خریداری کنند. هواپیمایی آسمان فقط کلاس پروازی اکونومی را ارائه می‌دهد و دسترسی مسافران به صندلی‌های راحت و وعده‌غذایی رایگان از ویژگی‌های آن است.

معراج / Meraj Airlines

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. خط هوایی معراج تنها ایرلاین داخلی به شمار می‌رود که کابین فرست کلاس برای مسافران خود تدارک دیده است. مسافران تور ترکیه می‌توانند در مسیر ایران به ترکیه به شکل روزانه بلیط خود را از این شرکت هواپیمایی خریداری کنند.

پرواز با ایرلاین‌های خارجی به ترکیه

جدای از پروازهای متعلق به ترکیه و ایران برخی از خطوط پروازی خارجی نیز جهت سفر به کشور ترکیه پروازهایی را ارائه می‌دهند. تنوع بالای خدمات ارائه شده در این خطوط هواپیمایی و ایمنی بالای ناوگان هوایی آنها باعث محبوبیت و انتخاب این شرکت‌های هواپیمایی شده است. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین این خطوط آشنا می‌شوید:

امارات / Emirates

شرکت هواپیمایی «امارات» یکی از معروف‌ترین خطوط هوایی به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شده است. مسافران تور ترکیه می‌توانند از پروازهای امارات به سمت ترکیه در سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس استفاده کنند. پرواز از تهران به استانبول با این خط هوایی به شکل هفتگی انجام می‌شود و در میانه راه یک توقف کوتاه در کشور امارات دارد و سپس مسافران را به استانبول می‌رساند.

ایر عربیا / Air Arabia

برای سفر به کشور ترکیه از این هوایی نیز می‌توان استفاده کرد. مسافران تور ترکیه باید بدانند که پرواز از طریق این خط هوایی به شکل مستقیم نیست و پس از یک توقف چندساعته در فرودگاه «شارجه» به کشور ترکیه خواهند رسید. این خط هوایی در حال حاضر از تهران، شیراز و مشهد به استانبول پرواز دارد.

فلای دبی / flydubai

این شرکت هواپیمایی به شکل هفتگی پروازهایی را از ایران به سمت کشور ترکیه ارائه می‌دهد. مسافران تور خارجی باید در نظر داشته باشند که تمام پروازهای این ایرلاین یک توقف کوتاه در فرودگاه دبی خواهند داشت و پس از آن به کشور ترکیه عازم می‌شوند. مسافران خارجی ترکیه از شهرهای تهران، شیراز، مشهد و اصفهان می‌توانند با خط هوایی «فلای دبی» به استانبول سفر کند.

قطر ایرویز / Qatar Airways

«قطر ایرویز» از دیگر خطوط پروازی است که مسافران تور خارجی می‌توانند با استفاده از آن از تهران و مشهد به استانبول، آنتالیا و ازمیر سفر کنند. پرواز با این خط هوایی نیز به شکل مستقیم نیست و پس از یک توقف در فرودگاه «دوحه» مسافران عازم مقصد موردنظر می‌شود.

قطری از پروازهای خارجی برای رفتن از ایران به ترکیه است

کویت ایرویز / Kuwait Airways

یکی دیگر از خطوط هوایی خارجی «کویت ایرویز» است که پروازهای مختلفی را به مقاصد مختلف دنیا دارد. با استفاده از این خط هوایی مسافران از تهران و مشهد می‌توانند به استانبول سفر کنند. این پرواز نیز به شکل مستقیم نیست و مسافران از تهران به فرودگاه کویت رفته و پس از یک توقف کوتاه عازم شهر استانبول می‌شوند.

سخن آخر

آشنایی با پروازهای ایران به ترکیه برای مسافران تور خارجی که عازم این کشور هستند بسیار لازم است. آشنایی با این پروازها کمک می‌کند تا مسافران تور خارجی بتوانند با توجه به نیازشان پروازی متناسب با بودجه خود را خریداری کنند. امروزه خطوط هوایی ترکیه، خطوط هوایی ایرانی و برخی خطوط هوایی خارجی، پروازهای مختلفی را به مقصد شهرهای ترکیه ارائه می‌دهند و مسافران می‌توانند پرواز موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب کرده و خریداری نمایند.

تور ترکیه با پروازهای گوناگون از ایران انجام می‌شود



1399/07/27 | کد مطلب: 4565
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
آرش
1400/12/26 13:12
به جز تهران، تبریز و کرمانشاه و مشهد هم به استانبول پرواز دارند.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/01/06 12:01
دوست عزیز
سلام

ممنون برای ارسال اطلاعات.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.