تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
از یک بسته نان تا اینترنت و تاکسی

همه هزینه‌های سفر به روسیه

تور خارجی روسیه یکی از سفرهای پرطرفدار به‌خصوص در اواخر بهار و فصل تابستان است. کشوری پر از زیبایی که جاذبه‌های متنوع و تجربه‌های بی‌نظیری را برای‌تان رقم خواهد زد. اگر قصد سفر به روسیه را دارید، یکی از مهم‌ترین سوالات این است که «برای تور روسیه چقدر پول ببریم»؟ در این مطلب برای‌تان از همه هزینه‌های تور روسیه بیشتر گفته‌ایم.

تور روسیه

تور روسیه چقدر هزینه دارد؟

سفر یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات موردعلاقه‌ی ما انسان‌ها است که برای هرچه بهتر انجام شدن، باید از پیش برای آن برنامه‌ریزی کنیم. برنامه‌ریزی برای سفر که بیشتر اوقات جزو فعالیت‌های دوست داشتی نیز به شمار می‌رود، در بخش‌های مختلفی تقسیم و انجام می‌شود. طبیعتا نخستین گام برنامه‌ریزی سفر انتخاب مقصد است؛ اما مهم‌ترین آن نیست!
 
برای تور روسیه تقریبا هر روز حدود 50 دلار نیاز دارید
یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی پیش از سفر، برآورد هزینه و بودجه‌ی مورد نیاز آن سفر است. شما به عنوان یک مسافر باتوجه به توان مالی خود باید مقصد سفر را انتخاب کرده و برای رفع نیازهای خود در آن مکان، ارز کافی به همراه داشته باشید. برای انجام این کار نیاز است از پیش اطلاعاتی را راجع به هزینه‌های مختلف در کشور مقصد به دست آورید. در این مقاله ما با بررسی هزینه‌های مختلف یک مسافر در کشور روسیه، کار برنامه‌ریزی مالی را برای مسافران روسیه آسان‌تر کرده‌ایم؛ پس اگر قصد سفر به کشور زیبا و پر زرق و برق روسیه را دارید، بهتر است به هیچ عنوان، خواندن مقاله‌ی پیش رو را از دست ندهید. فعلا این را به‌یاد داشته باشید که بنابر بررسی‌ها شما برای هرر وز سفر به روسیه حدود 50 تا 70 دلار، پول لازم دارید.
 

واحد پول روسیه چیست؟

بی‌تردید یکی از نخستین گام‌های آشنایی با یک کشور، آشنایی با واحد پول آن است. روبل (Ruble) نام رسمی و رایج واحد پول روسیه است. این واحد پول با علامت اختصاری ₽  و کد RUB نمایش داده می‌شود. کوچک‌ترین اسکناس این واحد پول 5 روبلی و درشت‌ترین آن 5000 روبلی است و از سکه به ندرت استفاده می‌شود. در تاریخ نگاشتن این مقاله یعنی خرداد ماه 1403، هر واحد روبل روسیه معادل 0.11 دلار آمریکا و 6400 ریال ایران است. اکنون پس از آشنایی با واحد پول روسیه، در ادامه مقاله به بررسی هزینه‌های مختلفی که یک مسافر در سفر خود با آن رو به رو است، خواهیم پرداخت. 
واحد پول روسیه روبل است و نرخ مناسبی در برابر ریال دارد.
 

چگونه روبل روسیه تهیه کنیم؟

بهترین روش تهیه ارز هر کشور، مراجعه به صرافی‌های معتبر در کشور خود یا کشور مقصد است. پیشنهاد ما همواره تهیه مقداری ارز، پیش از آغاز سفر است؛ اما بعد از شروع سفر نخستین مکانی که می‌توانید از آن ارز تهیه کنید، فرودگاه کشور مقصد است. پس از فرودگاه، هتل‌ها، مراکز تجاری بزرگ و خیابان‌های توریستی مرکز شهر نیز از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها صرافی‌های معتبری را پیدا کنید.
 

مقدار ارز مسافرتی برای سفر به روسیه

طبق قوانین کشور ایران، هر مسافر می‌‎تواند یک بار در سال مبلغ مشخصی ارز را با نرخ مشخص شده توسط بانک مرکزی دیافت کند. نرخ و مقدار این ارز با توجه به کشور مقصد و نوع سفر، در هر سال متفاوت است اما معمولا مسافر مبلغ کمتری را نسبت به بازار آزاد می‌پردازد. در خرداد ماه 1403 برای سفرهای سیاحتی همانند سفر به کشور روسیه، به هر مسافر تعداد 500 دلار یا 500 یورو پرداخت می‌شود.
 

تور خارجی

هزینه ویزا روسیه

ایرانیان برای ورود به بسیاری از کشورهای دنیا نیازمند تهیه روادید یا ویزای آن کشور هستند. برای دریافت این مجوز ورود، بایستی مبلغی را به سفارت کشور مقصد پرداخت کرد که این هزینه با توجه به کشور مورد نظر شما متفاوت است. تعرفه دریافت ویزای روسیه برای شهروندان ایرانی طبق جدول سفارت روسیه به شرح زیر است:
هزینه‌ ویزای  توریستی یک بار ورود 110 دلار -  هزینه‌ ویزای توریستی یک بار ورود اضطراری 160 دلار
هزینه ویزای توریستی چندبار ورود  190 دلار - هزینه ویزای توریستی چندبار اضطراری ورود  290 دلار
ویزای روسیه بر اساس تعداد ورود شما می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد
 

هزینه اقامت در روسیه

کشور روسیه برای مسافران با بودجه‌های متفاوت، امکان اقامتی آسان و راحت را فراهم می‌‎کند. فرقی ندارد که قصد اقامت در هتل 5 ستاره دارید یا مهمان‌خانه‌ای کوچک را ترجیح می‌دهید؛ در هر دو حالت گزینه‌های مناسبی پیش روی شما است. به صورت میانگین هزینه‌ی اقامت برای 2 نفر در یک هتل 3 ستاره خوب همراه با صبحانه بین 90-150 دلار خواهد بود. برای اقامت ارزان‌تر، ما به شما استفاده از هاستل‌های روسی را پیشنهاد می‌دهیم که بسیاری از آن‌ها در آسمان‌خراش‌های مسکو قرار گرفته‌اند. قیمت این هاستل‌ها از 20 دلار برای یک نفر شروع می‌شود. هتل‌های کپسولی مرکز شهر با قیمت 15 دلار برای هر نفر، از دیگر گزینه‌های اقامت شما در تور روسیه است. اگر همراه با دالاهو در تور خارجی روسیه شرکت کنید، لازم نیست نگران رزرو اقامگاه باشید، دالاهو از قبل همه کارها را کرده و شما می‌توانید فقط از سفرتان لذت ببرید.
 

هزینه تاکسی و اتوبوس در روسیه

چانه زنی بر سر قیمت‌های تاکسی در روسیه مرسوم نیست بنابراین بهترین روش برای اطمینان از یک قیمت منصفانه استفاده از شرکت‌های تاکسیرانی رسمی همانند UBER یا Yandex است. این تاکسی‌ها با توجه به زمان و مسافت مقصد، قیمت منصفانه‌ای را به شما پیشنهاد خواهد داد.
در تورر وسیه می‌توانید از سرویس تاکسی‌های اینترنتی مثل اوبر استفاده کنید.
 
اما بدون شک راه‌های ارزان‌تری نیز برای جابه‌جایی شما در روسیه وجود دارد و آن چیزی نیست جز متروهای مشهور این کشور. زیبایی و معماری این مترو‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ به علاوه شما برای طی کردن هر تعداد ایستگاه تنها کافی است 55 روبل بپردازید، بنابراین استفاده از متروهای کشور روسیه نه تنها تجریه‌ای متفاوت را برای شما خواهد داشت بلکه در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. 
مترو در روسیه یک جاذبه توریستی و راهی سریع برای جابه‌جایی است.
 

هزینه خوراک در روسیه

برآورود هزینه‌ی خوراک تا حد بسیاری به رژیم غذایی هر شخص بستگی دارد بنابراین تخمین مبلغ مشخصی برای تهیه غذا در این مقاله کار آسانی نخواهد بود؛ بنابراین ما تنها به بیان هزینه‌ها در سطح متوسط برای مسافرانی که به روسیه سفر می‌کنند خواهیم پرداخت؛ اما شما‌ می‌توانید هزینه‌های خود را با انتخاب رستوران‌های لوکس و یا خوردن غذاهای خیابانی تا حد بسیاری کاهش و یا افزایش دهید.
 
در تور روسیه می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های بسیار جذابی را بچشید.
هزینه 1 لیتر آب معدنی 50 روبل
هزینه یک لیوان قهوه 60 روبل
هزینه صبحانه برای هر نفر حدود 160 روبل
هزینه یک وعده ناهار یا شام همراه با نوشیدنی 600 روبل
این نکته قابل ذکر است که بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا همانند مکدونالد، استارباکس و... دیگر در این کشور شعبه‌ای نداشته و مسافران باید از رستوران‌های مشابه محلی استفاده کنند.
می‌توانید در تور روسیه دسر و بستنی‌های خیلی خوشمزه را با قیمت مناسب بخرید.
 

هزینه اینترنت در روسیه

تابلوهایی با زبان روسی و کم‌تر پیدا شدن کسی که مسلط به زبان انگلیسی باشد باعث شده نیاز به اینترنت برای مسافران بیش از هر کشور دیگری در روسیه احساس شود؛ به همین دلیل خرید سیمکارت و تهیه اینترنت جزو مهم‌ترین اقدامات اولیه مسافران است. شما برای تهیه سیمکارت بعد از ورود به خاک روسیه انتخاب‌های متعددی خواهید داشت. یکی از این موارد استفاده از Holafly Data SIM card است. این سیمکارت به قیمت 40 دلار بدون نیاز به مدرک خاصی به مدت ده روز فعال بوده و نیاز توریست‌ها را برطرف می‌کند.
اگر تمایل به استفاده از سایر اپراتور‌های روس را داشته باشید به صورت میانگین هزینه‌ای حدود 300-400 روبل را بابت دریافت پکیج‌های مختلف مکالمه و اینترنت بپردازید. اگر این مبلغ برای‌تان گران است حتما قبل از سفر وضعیت رومینگ تلفن خود را بررسی و فعال کنید.
 

هزینه ورودیه جاذبه‌های گردشگری تور روسیه

یکی از هزینه‌های مهمی که پیش از سفر باید برای آن بودجه‌ای اختصاص دهید، هزینه‌ی خرید بلیت‌های ورودی امکان گردشگری است. خوشبختانه بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهرهای توریستی روسیه، نیازی به تهیه بلیت ورودی ندارند. خیابان‌ها، میدان‌ها و حتی پل‌ها در شهرهایی چون مسکو و سن‌پترزبورگ خود یک جاذبه‌ی گردشگری به شمار می‌روند که ساعت‌ها می‌شود از دیدن آن‌ها لذت برد؛ اما این مسئله به این معنا نیست که بتوان از دیدن داخل بعضی از ساختمان‌ها منصرف شد. به‌ویژه ساختمان موزه‌های این کشور. در ادامه قیمت تهیه بلیت ورودی برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای شما آورده شده است تا بتوانید برای بودجه‌بندی سفر خود در تور روسیه، بهتر برنامه‌ریزی کنید، البته که اگر با دالاهو سفر کنید، بشی از ورودیه‌ها با تور است.
 
در تور روسیه دالاهو برخی از ورودیه‌‌ها بر عهده دالاهو است.
کلیسای ناجی در خون: 500 روبل بلیت بزرگسال _ 50 روبل بلیت کودکان 7تا18 سال
برج ناقوس ایوان مخوف: 500 روبل
سیرک بزرگ مسکو:  از 6000 تا3000 روبل بلیت بزرگسال_ از  5000تا2000 روبل بلیت کودکان 3 تا 14 سال
موزه آرمیتاژ: ساختمان اصلی موزه 500 روبل (سایر ساختمان‌های نیاز به تهیه بلیت دوباره دارد.)
کلیسای کازان: 250 روبل بلیت بزرگسال _ 50 روبل بلیت کودکان 7 تا 18 سال
کاخ پترهوف: 2000 روبل
کلیسای جامع سنت ایزاک: 250 روبل بلیت ورودی به کلیسا و 150 روبل بلیت ورودی به کلوناد
موزه لنین و مقبره استالین: رایگان
 

هزینه‌های خرید سوغاتی در روسیه

هزینه‌ی خرید در روسیه کاملا بستگی به سلیقه و انتخاب‌های شما دارد. شما می‌توانید صنایع دستی‌های روسیه را از دست‌فروشان و مغازه‌های کوچک بخرید و یا به دنبال کالا‌های لوکس در پاساژ‌های بسیار شیک و لوکس مسکو باشید. اما بدون شک اگر در ایام کریسمس و جشن سال نو به روسیه سفر کنید می‌توانید از تخفیف‌های بسیار خوبی بهره ببرید. یکی دیگر از راهکارهای خرید ارزان‌تر‌ در روسیه، رفتن به فروشگاه‌های معاف از مالیات است. در این فروشگاه‌ها با دریافت فاکتور و برگه مالیات به هنگام خروج از کشور، در فرودگاه می‌توانید 18 درصد از مبلغ خرید خود را پس بگیرید. به صورت کلی میانگین قیمت پوشاک در روسیه به شرح زیر است:
شلوار جین: 6500 روبل _ پیراهن زنانه: 3500 روبل _ یک جفت کفش: 7000 روبل
در روسیه جشنواره‌های تخفیف خوبی برای خرید پیدا می‌کنید.
 

قیمت مایحتاج زندگی در روسیه

اگر به فکر اقامتی طولانی و یا زندگی دانشجویی در روسیه هستید بد نیست بدانید که قیمت‌ها در شهر‌های مختلف این کشور متفاوت است. برای مثال زندگی در سن‌پترزبورگ می‌تواند کمی ارزان‌تر از مسکو باشد. در ادامه قیمت برخی از اقلام ضروری را برای شما نوشته شده است تا خود بتوانید قضاوتی درست از هزینه زنندگی در روسیه داشته باشید. قابل ذکر است میزان کم‌ترین حقوق هر شخص در روسیه 26200 و بیش‌ترین آن463000 روبل است که می‌تواند محل تفاوت در تعیین قیمت تور روسیه و شرایط زندگی عادی مردم باشد.
قیمت 1 کیلو میوه: 100-80 روبل
قیمت 1 لیتر شیر: 80 روبل
قیمت یک جعبه تخم مرغ: 100-70 روبل
قیمت یک بسته نان: 60-40 روبل
قیمت 1 کیلو آرد: 70 روبل
یک کلیو میوه در روسیه حدود 80 تا 100 روبل است.

سخن آخر

پایتخت کشور روسیه مسکو، در گروه ارزان‌ترین پایتخت‌های جهان برای سفر به شمار می‌رود. این نکته را به یاد داشته باشید که این کشور برای سفر با هر بودجه‌ای امکانات خوبی را برای مسافران فراهم می‌کند. به صورت کلی هزینه یک هفته سفر را برای دو نفر می‌توان مبلغ 83000 روبل در نظر گرفت. طبیعتا این قیمت به صورت تقریبی بوده و با توجه به سبک سفر انتخابی شما می‌تواند کم‌تر یا بیش‌تر شود. سفر به روسیه می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی را برای شما بسازد که تا همیشه در ذهنتان جاودان بماند. برای اطلاع از هزینه تورهای روسیه و قیمت تور روسیه می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافرتی دالاهو در ارتباط باشید.
 


1403/03/05 | کد مطلب: 5010
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.