تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

رستوران‌های ایرانی در ژاپن

تور شاید آرزوی خیلی از جهانگردان باشد اما بعضی به خاطر عادت نداشتن به غذاهای خام مثل سوشی یا غذاهای ژاپنی قید آن را می‌زنند. دالاهو برای این دسته از افراد خبر خوبی دارد. در تور ژاپن و شهرهایی مثل توکیو و یوکوهاما می‌توانید رستوران‌های ایرانی مطابق با ذائقه خودتان پیدا کنید. رستوران‌های ایرانی در ژاپن که دلتنگی شما را برای ایران و خانه از بین می‌برد تا با شادابی بیشتر سفر و تور خارجی را ادامه دهید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با ۵ رستوران ایرانی در ژاپن آشنا کنیم.

تور ژاپن

5 رستوران ایرانی در ژاپن

با افزایش تعداد گردشگران و مهاجران ایرانی در ژاپن، تقاضا برای غذاهای ایرانی اصیل در این کشور نیز رو به افزایش است. رستوران‌های ایرانی در ژاپن، فرصتی را برای مردم این کشور و سایر ملیت‌ها فراهم می‌کنند تا با طعم‌های گرم و ترکیب ادویه‌های ترش و تند غذاهای ایرانی آشنا شوند. البته که این رستوران‌ها برای گردشگران ایرانی در تور خارجی هم حس در خانه بودن را تداعی می‌کنند. در این مقاله، به معرفی ۵ رستوران ایرانی در ژاپن می‌پردازیم.
رستوران‌هایی که هریک جزو بهترین رستوران‌ها با منویی جذاب و خوشمزه فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارند. پس اگر از خوردن و امتحان کردن غذاهای ژاپنی خسته شده‌اید، به‌سراغ یکی از ۵ رستوران ایرانی در توکیو یا یوکوهاما در نزدیکی توکیو بروید. رستوران‌هایی که چندی از افتتاح آن‌ها نمی‌گذرد اما به یکی از پرطرفدارترین پاتوق‌ها برای امتحان کردن قرمه سبزی یا کباب ایرانی تبدیل شده‌اند. رستوران‌هایی که نماینده فرهنگ امپراتوری ایران برای ملتی است که دنیایی بسیار متفاوت با زندگی و سبک زندگی ما دارند.

1- رستوران بلبل با موسیقی زنده در تور خارجی

رستوران و غذاخوری بلبل (BolBol) برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و بلافاصله مهمانانش را به دنیای ایران و هند برد. فضای داخلی رستوران، مجلل اما دنج طراحی شده است. تمام کفپوش‌ها با فرش‌های قرمز لاکی پوشانده و میزهای غذاخوری بزرگ برای پذیرایی از افراد زیادی چیدمان شده‌اند. در واقع هر میز، نماد دورهمی افراد است و قرار نیست هیچ کسی اینجا در تنهایی یا سکوت، غذاهای ایرانی را امتحان کند. صاحبان رستوران بلبل در کوئینجی معتقدند که هر مناسبتی باید استثنایی باشد و فضای داخلی دقیقا همین تفکر را بازتاب می‌دهد.
خورشت مخصوص بلبل که با مرغ، گردو و سس انار درست می‌شود. همچنین قورمه‌سبزی، خورشت معطری که از گوشت گوسفند، جعفری و سبزی می‌پزند، محبوب ژاپنی‌ها و توریست‌هایی است که وارد این فضای خودمانی می‌شوند. برای تجربه غذاخوری ایرانی جذاب‌تر، قلیان‌های تنباکوی طعم‌دار رستوران بلبل را امتحان کنید. گاهی اوقات، شب‌های رقص هم وجود دارد که هرچند تداعی‌کننده رقص عربی یا هندی است اما حال‌وهوای رستوران را جذاب‌تر می‌کند.


این رستوران از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است. سرو غذا برای وعده ناهار از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ انجام می‌شود. خوشبختانه این رستوران ایرانی همه‌روزه باز است و هر زمان که در تور ژاپن شرکت کنید، می‌توانید یک وعده غذای ایرانی را در این فضا بخورید. همچنین قلیان و یک سینی چای هم بعد از غذا سفارش دهید. رستوران بلبل در یک بخش ویژه در توکیو به نام سوگینامی-کو (Suginami) قرار دارد. آدرس رستوران بلبل توکیو این است:
رستوران بلبل توکیو: ۳-۲-۱۵ کوئنجیکیتا، سوگینامی-کو (3-2-15 Koenjikita, Suginami-ku)

2- امکان صرف غذا در فضای باز در رستوران علاءالدین

اگر صرف غذا در فضای باز بیرون را می‌پسندید، در تور ژاپن رستوران ایرانی علاءالدین (Aladdin) را انتخاب کنید. علاءالدین حاصل زحمات یک رستوران‌دار ایرانی به نام اصغر کمستری است. او اولین غذاخوری ایرانی را در ژاپن و در زیرمجموعه رستوران‌های علی‌بابا افتتاح کرد. این رستوران قبلاً در راپونگی (Roppongi) قرار داشت؛ اما در دسامبر سال گذشته بسته شد. رستوران جدید در فاصله ۳ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه هیرو (Hiroo) در خط متروی هیبیا (Hibiya) توکیو قرار دارد. با اینکه رستوران جدید علاءالدین فضایی برای حداکثر ۴۱ نفر دارد و کوچکتر از محل قبلی است؛ اما همچنان روی کیفیت غذاهای خود مثل سابق تاکید می‌کند. علاءالدین در فضای باز هم میز و صندلی چیده است تا اگر در تور خارجی از فضای بیرون بیشتر دیدن کنید.


مطمئناً همه غذاهای اصلی ایرانی مانند کباب و خورش را در علاءالدین خواهید یافت و علاوه‌بر این، گزینه‌های سالم‌تری مانند سالاد هم منوی غذای شما را جذاب‌تر خواهد کرد؛ اما رستوران علاءالدین به‌خاطر زیرمجموعه‌بودن علی‌بابا، تمرکز ویژه‌ای بر غذاهای کبابی خود دارد. برای رفع خستگی در تور خارجی پیشنهاد می‌شود پس از صرف غذا، با قهوه رستوران علاءالدین از خود پذیرایی کنید. این رستوران از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر و ۵ عصر تا ۱۰ شب باز است.

آدرس رستوران علاءالدین توکیو: ۵-۱۴-۱۴ هیرو، شیبویا-کو (5-14-14 Hiroo, Shibuya-ku)

3- رستوران جام‌جم با سفارش آنلاین

اگرچه فضای رستوران جام‌جم (JameJam) کوچک است اما به منو و تدارکات خود می‌بالد. رستوران جام‌جم طعم غذاهای ایرانی را برای هر مناسبتی طراحی می‌کند؛ چه یک شام معمولی در وسط هفته یا مراسمی خاص‌تر مانند عروسی یا جشن تولد باشد.

در رستوران جام جم ژاپن می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را بچشید.

 

فقط کافی است درخواست خود را از صاحب و سرآشپز معروف این رستوران داشته باشید. سرآشپزی که بسیار گرم و مهمان‌نواز از شما خوش‌آمدگویی می‌کند.
سرآشپز کاروندی در هتل‌های ایران آشپزی را آموخته و سپس به ژاپن رفته است. منوی خوشمزه و دست‌پخت مخصوص او، غذاهای اصیل ایرانی مانند کباب کوبیده را با بهترین طعم برایتان سرو می‌کند. سرآشپز کاروندی، در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی ژاپن حضور داشته تا غذای ایرانی را به فرهنگ ژاپنی معرفی کند. در این رستوران غذاهای حلال بدون الکل سرو می‌شود.
پیشنهاد می‌دهیم غذای خورش مرغ رستوران با مرغ سوخاری و سس گوجه‌فرنگی مخصوص سرآشپز را در تور خارجی خود و رستوران جام‌جم امتحان کنید.

رستوران جام جم با غذاهای حلال و بدون الکل در ژاپن فعالیت می‌کند.


رستوران جام‌جم با مدیریت و آشپزی کاروندی، برای وعده ناهار از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و برای وعده شام از ساعت ۱۷ تا ۲۰ باز است. از مزیت‌های این رستوران دسترسی آسان به آن را می‌توان نام برد. جام‌جم فقط ۳ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه جی‌آر، استاک (JR Satake) در خط متروی چو لاین آساگایا (Chuo Line Asagaya Station) و ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه مینامی آساگایا (Minami Asagaya Station) در خط متروی مارونوچی (Marunouchi Line) توکیو دارد.
آدرس رستوران جام‌جم در توکیو: ۲-۲۰-۷ آساگایامینامی، سوهینامی-کو (2-20-7 Asagayaminami, Suhinami-ku)

تور خارجی

4- غذاخوری خارجی آرش با ترکیب غذاهای ایرانی-هندی

آرش اگزوتیک داینینگ (Arash Exotic Dining)، همان‌طور که از اسمش پیداست، یک رستوران ترکیبی ایرانی و هندی است که غذاهای ایرانی و تنوری سرو می‌کند. منوی غذاخوری کباب ترکی هم گنجانده شده تا نام غذاخوری خارجی برازنده رستوران آرش در توکیو باشد. هرچند برای شما مسافران تور ژاپن پیشنهاد می‌دهیم پا را فراتر از کباب ترکی گذاشته و به‌سراغ خورش‌های اصیل ایرانی این رستوران بروید؛ خورش‌های لذیذی مانند فسنجان در غذاخوری آرش شما را در کشوری غریب، به یاد ایران می‌اندازد.

رستوران آرش در ژاپن است و غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی را ارائه می‌کند


اگر فقط برای یک وعده غذای ایرانی وقت دارید، به پیشنهاد رستوران آرش در توکیو اعتماد کنید. غذایی مانند ماهیچه و باقالی‌پلو، خورش گوشت گوسفند با لوبیا، یا ست ایرانی مخصوص و برنج زعفرانی شامل سه نوع کباب گوشتی را برای میز غذاخوری خود برگزینید.
غذاخوری آرش یکی از ۵ رستوران ایرانی در توکیو، روزهای شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است. باقی روزها تغییر ساعت داشته و از ۱۱ تا ۳ بعدازظهر و پس از آن، از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۱ شب پذیرای مهمانان است.
آدرس غذاخوری خارجی آرش: ۳-۱-۱ میساکیچو، چیودا-کو (3-1-1 Misakicho, Chiyoda-ku)

5- رستوران کاسپین در یوکوهاما با رزرو قبلی

اگر در تور خارجی و سفر ژاپن، هوس بستنی سنتی ایرانی کردید، رستوران کاسپین (‌Caspian) مقصد شماست. کاسپین یک رستوران ایرانی اصیل با سرآشپز ایرانی در شهر یوکوهاما از مهمانانش پذیرایی می‌کند. این رستوران حدود ۱۰ دقیقه پیاده از ایستگاه ناماموگی (Namamugi) در خط «کیکیو» (Keikyu) یوکوهاما فاصله دارد. بیشتر منوی رستوران را هشت نوع کباب مختلف و بستنی سنتی تشکیل می‌دهد. هرچند رستوران سعی داشته تا تنوع را وارد منوی غذایی کند. به همین دلیل در کنار غذاهای ایرانی، غذاهایی مانند کاربونارا، پاستا پنه، گراتن، مینی پیتزا، سالاد کاب و بسیاری دیگر هم گنجانده است. به این ترتیب، برای گروه‌های توریستی با سلیقه‌های غذایی متفاوت، بهترین گزینه می‌شود و همه ذائقه‌ها را راضی نگه می‌دارد.

رستوران کاسپین ژاپن سه‌شنبه‌ها تعطیل است.


رستوران کاسپین روزهای آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه، از ساعت ۱۱ تا ۱۳ بعد از ظهر (آخرین زمان سفارش غذا: ساعت ۲:۳۰) و عصرها از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۱۰ شب پذیرای مهمانانش است. روزهای دوشنبه تا جمعه کاسپین از ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب باز می‌شود. آخرین بازه زمانی سفارش غذا در ساعت ۹ شب انجام می شود. این رستوران، روزهای سه‌شنبه تعطیل است.
رستوران کاسپین برای پذیرایی از مهمانان، نیاز به رزرو دارد که در تور ژاپن می‌توانید با مراجعه به سایت یا تماس با شماره تلفن
045-583-0708 رزرو خود را انجام دهید. در کنار رستوران پارکینگ هم پیدا خواهید کرد.

آدرس رستوران کاسپین: ۱۴-۷-۴ هیگاشیترائو، تسورومی-کو (4-7-14 Higashiterao, Tsurumi-ku)

سخن آخر

همه رستوران‌های ایرانی در ژاپن سعی در معرفی فرهنگ اصیل ایرانی به مردم ژاپن و سایر ملت‌ها دارند و از بهترین سرآشپزهای ایرانی استفاده می‌کنند. با افزایش تور ژاپن یا گردشگران و مهاجران ایرانی در کشور سامورائی، انتظار می‌رود که تعداد این رستوران‌ها افزایش یابد. همه این ۵ رستوران ایرانی در ژاپن یعنی رستوران جام‌جم، بلبل، علاءالدین، خارجی آرش و کاسپین منویی درخور ذائقه و سلیقه بالای ایرانی با ظاهری شکیل را به مهمانان‌شان هدیه می‌دهند. پس اگر در تور خارجی شرکت کردید و گذرتان به توکیو افتاد، برای رفع هوم‌سیک سری به یکی از این ۵ رستوران ایرانی بزنید. شما طرفدار کدام غذای ایرانی هستید؟ بین خورش و کباب، کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟



1403/03/24 | کد مطلب: 5025
مهلا نهاردانی
دانش‌آموخته رشته هنر و نویسنده‌ای مشتاق کسب آگاهی، از طریق مطالعه، تجربه فردی و مصاحبت با افراد مختلف
 
 
 


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.