تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

چرا در پاییز به ژاپن برویم؟

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

سفر به کشوری همچون ژاپن که یک مقصد فرهنگی غنی به شمار می‌رود در هر زمانی از سال فوق‌العاده است؛ با این وجود پاییز شاید جادویی‌ترین فصلی باشد که بتوان در تور ژاپن شرکت کرد. در این فصل هوا کمی خنک‌ اما همچنان آفتابی است و طبیعت به رنگ زرشکی، نارنجی و طلایی در می‌آید تا زیبایی حیرت‌انگیزی را به چشمان مسافران این تور خارجی ببخشد. اگر برای سفر با تور ژاپن در فصل پاییز هنوز در تردید هستید با این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که چرا در پاییز باید به ژاپن بروید.

پاییز ژاپن چگونه است؟

با اینکه ژاپن را به شکوفه‌های صورتی رنگ در بهارش می‌شناسند؛ اما پاییز ژاپن را نمی‌توان نادیده گرفت. ژاپن در پاییز پر از شگفتی رنگ‌ها و تفریحاتی است که در هیچ زمانی از سال نمی‌توان آنها را تجربه کرد. از دلایلی که باعث می‌شود تور ژاپن را در پاییز انتخاب کنید مواردی هستند که در ادامه به شما خواهیم گفت:

تور ژاپن در پاییز شبیه هیج جای دیگری نیست و بی‌شک نباید آن‌را از دست بدهید

تور ژاپن

طبیعت پاییزی ژاپن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تور ژاپن در پاییز بسیار پرطرف‌دار باشد دیدن جشن رنگ‌ها در میان‌برگ‌های ژاپن است. ژاپنی‌ها پاییز را شروع «کویو» (Koyo) (شاخ‌وبرگ) یا «مومیجی گاری» به معنای «شکار برگ‌های قرمز» می‌دانند.

پاییز در ژاپن شبیه یک افسانه است، قصه‌ای که از دیدنش سیر نمی‌شوید

در این فصل برگ درختان افرا به رنگ زرشکی، زرد و قهوه‌ای در می‌آید و درختانی همچون شاه‌بلوط، بلوط، راش، نارون ژاپنی و صنوبر در تمام مناظر با رنگ‌های زنده نگاه مسافران تور خارجی ژاپن را غرق رنگ می‌کنند. یکی از زیباترین جاهایی که می‌توان تجلی پاییز را در تور ژاپن دید پارک اونوما (Onuma) در «هاکوداته» (Hakodate) است که می‌توان در میان شکوه پاییز آن پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا قایق‌رانی را تجربه کرد.

ازدحام کمتر مسافران

اگرچه فصل معروف شکوفه‌های گیلاس یعنی فصل بهار یک زمان بسیار عالی برای شرکت در تور ژاپن است؛ اما باید در نظر داشت که این مسئله باعث سفر بیشتر مسافران به ژاپن و شلوغی بیش از حد مناطق توریستی می‌شود. اگر چندان به شلوغی در حین سفر علاقه ندارید می‌توانید پاییز را برای شرکت در تور خارجی ژاپن در نظر بگیرید و از جاذبه‌های معروفی مانند منطقه کوه فوجی، پارک نارا و معبد معروف «فوشیمی ایناری» در کیوتو در ازدحام کمتری لذت ببرید. البته توجه داشته باشید برخی از نقاط شناخته شده معروف مانند «تقاطع شیبویا توکیو» که ازدحام بخشی از موجودیت آنها هستند همچون همیشه شلوغ هستند.

تور ژاپن در پاییز خلوتر است و می‌توانید خیلی از جاهای دیدنی ژاپن را در آرامش ببینید

شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های پاییزی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تور ژاپن در پاییز پرطرف‌دار باشد فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی است که در این زمان در ژاپن برگزار می‌شوند. اکتبر و نوامبر مملو از جشن‌های مرتبط با فرهنگ غنی ژاپن است که قرن‌ها تاریخ را در خود دارند و لباس‌های سنتی، آیین‌ها و رقص‌های ژاپنی را به رخ می‌کشند.
«کیوتو» یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در پاییز است که در آن می‌توان برداشت محصولات پاییزی را به سبک ژاپنی دید و آن را جشن گرفت. یکی دیگر از جشن‌هایی که در کیوتو می‌توانید به تماشای آن بنشینید «جشنواره آتش کوراما» است. در این جشن می‌توانید به تماشای مردم محلی بنشینید که با مشعل‌های شعله‌ور و لباس‌های سنتی به سمت معبد «یوکی-جینجا» رژه می‌روند تا از ارواح استقبال کنند و در نهایت با یک آتش‌بازی بزرگ به این جشنواره خاتمه دهند.

تور ژاپن در پاییز تجربه‌های جذابی در جشن‌ها و فستیوال‌های خاص به‌شما خواهد داد


در شمالی‌ترین جزیره ژاپن یعنی «هوکایدو» نیز جشنواره برگ‌های پاییزی شهر «هاکوداته» (Hakodate) می‌تواند حسابی مسافران تور خارجی را شگفت‌زده کند. در این جشنواره مردم در پارک‌ها و باغ‌های شهر به این فصل زیبا ادای احترام می‌کنند و به مسافران تور خارجی فرصت می‌دهند تا در مسیرهای پردرخت گام بردارند و به موسیقی زنده گوش فرا دهند.
«فستیوال طناب‌کشی ناها» که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد از دیگر فستیوال‌هایی است که مسافران تور ژاپن در هنگام بازدید از جزیره «اوکیناوا» در ماه اکتبر می‌توانند شاهد آن باشند. در این جشن هزاران نفر از شرکت‌کنندگان در خیابان‌ها جمع می‌شوند تا طناب کاه برنج ماموت را بکشند که تقریباً 650 فوت امتداد دارد و وزن آن 43 تن است.

خوردن غذاهای ژاپنی پاییزی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تور ژاپن در فصل پاییز بسیار خاص باشد امکان خوردن غذاهای فصلی در این زمان است. خرمالو یا «کاکی» یکی از مواد اصلی غذاهای ژاپنی در ماه‌های پاییز است که در بسیاری از غذاهای ژاپنی می‌توانید طعم و مزه آن را بچشید.

پاییز یک فصل عالی برای شکم‌گردی در ژاپن است

شاه‌بلوط یا «کوری» از دیگر میوه‌های رایجی است که می‌توانید در تور ژاپن طعم آن را بچشید. قارچ «ماتسوتاکه» (Matsutake) (قارچ کاج) از دیگر خوراکی‌های لذیذ در این فصل است. این قارچ در ماه‌های پاییز برداشت می‌شود و آن را می‌توان در سوپ، به شکل کبابی یا حتی بخارپز با برنج میل کرد. سیب‌زمینی شیرین ژاپنی یا «یاکیمو» یکی دیگر از نمادهای کلاسیک پاییز در ژاپن است که به طور معمول با کره و نمک خورده می‌شود و طعم بی‌نظیری را در تور خارجی ژاپن برایتان خلق می‌کند.

تور خارجی

زمان مناسب برای هایکینگ

اگر اهل هایکینگ هستید در تور ژاپن فصل پاییز می‌توانید بهترین شرایط را برای پیاده‌روی در طبیعت خاص ژاپن داشته باشید. در این فصل می‌توانید از آبشار «شیرایتو» در نزدیکی کوه فوجی که یکی از زیباترین آبشارهای ژاپن محسوب می‌شود، دیدن کنید. «دره شگفت‌انگیز یاباکئی» (Yabakei) در نزدیکی شهر «بپو» از دیگر جاهایی است که می‌توانید لذت یک پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در فصل پاییز و در میان برگ‌های پاییزی داشته باشید.

طبیعت ژاپن در پاییز برای هایکینگ، پیاده‌روی و کوهنوردی عالی است

در این منطقه به دیدن صخره‌های سر به فلک کشیده و غارهای اسرارآمیز حتماً بروید که قدمت برخی از آنها به بیش از ۲ میلیون سال می‌رسد. پیاده‌روی در کنار آبشارهای زیبای «نونوبیکی کوبه» که آنها را «آبشارهای الهی» می‌نامند از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در پاییز ژاپن آن را تجربه کنید.

تجربه چشمه‌های آب گرم

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند تور خارجی ژاپن را در فصل پاییز بسیار خاص کند تجربه چشمه‌های آب گرم معروف ژاپن است. ژاپن به‌خاطر چشمه‌های آبگرم یا «اونسن» خود بسیار معروف است. بهترین زمان سال برای لذت بردن از این استخرهای آرامش‌بخش، ماه‌های خنک پاییزی است که آب‌های گرم و شفابخش در هوای مطبوع و طبیعت زیبای پاییز بیش از همیشه مزه می‌دهند. در تور خارجی ژاپن می‌توانید تجربه چشمه‌های آبگرم را در مناطق مختلفی داشته باشید. چشمه‌های آب گرم «ابوسوکی» (Ibusuki Onsen) یکی از این مناطق است که تجربه آب گرم در کنار دریا را به شما هدیه می‌دهد و «هوکایدو» با ۱۱ چشمه آب گرم مختلف با خواص معدنی متفاوت، یک تجربه بی‌نظیر از این چشمه‌های آب گرم را برای شما فراهم می‌کند.

فرصت‌های بی‌نظیر عکاسی در ژاپن

پاییز در ژاپن بهشت ناب عکاسان است. مناظر منقش با شاخ و برگ‌های زیبا، معابد عجیب‌وغریب قاب شده با رنگ‌های پاییزی و نور شفاف روز فرصت‌های بی پایانی را برای ثبت تصاویر شگفت‌انگیز به وجود می‌آورند.

عکاسی در ژاپن پاییزی را نباید از دست بدهید

برای ثبت عکس‌های زیبا در پاییز می‌توانید در تور ژاپن به سراغ یکی از مشهورترین قلعه‌های کشور در استان «آئوموری» بروید. قلعه نمادین «هیروساکی» که در اوایل دهه 1600 ساخته شده یک مکان دیدنی ژاپنی است که هم با شکوفه‌های گیلاسش در فصل بهار شناخته می‌شود و هم با درختانی که برگ‌های آنها به رنگ‌های قرمز، نارنجی و اخرایی درآمده‌اند.
همچنین می‌توانید به استان «یاماگوچی» سفر کنید و به سراغ «پل کینتایکیو» بروید که از ۵ طاق تشکیل شده و از روی رودخانه «نیشیکی» عبور می‌کند. این پل یکی از محبوب‌ترین مناطق برای انداختن عکس‌های پاییزی به شمار می‌رود که نباید در تور خارجی ژاپن از دستش بدهید. «پارک نارا» در جنوب کیوتو را فراموش نکنید که در کنار گنجینه‌های معماری، دیدن و عکس انداختن از گوزن‌های این پارک می‌تواند خاطره‌های جادویی برایتان بسازد.

تور ارزان ژاپن

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود مسافران در تور خارجی ژاپن در پاییز شرکت کنند کاهش هزینه‌های سفر در این زمان است. همان‌طور که گفته شد بهار فصلی است که بسیاری از مسافران به دلیل شکوفه‌های زیبای بهاری به این کشور سفر می‌کنند و این مسئله باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. پاییز با اینکه زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما ازدحام مسافران در آن کمتر است. همین نکته باعث می‌شود هزینه‌های پرواز و اقامتگاه‌ها معقول‌تر شود و مسافران گزینه‌های بهتری را از لحاظ قیمت در اختیار داشته باشند.

تور ارزان ژاپن در پاییز بهتر پیدا می‌شود، بلیط‌ها و هتل‌ها هم ارزان‌تر هستند

سخن آخر

ژاپن در هر فصلی تماشایی است و تجربه‌هایی غنی را برای مسافران تور خارجی ژاپن می‌سازد؛ اما فصل پاییز در ژاپن چیز دیگری است که باید از نزدیک آن را دید. در فصل پاییز ژاپن لباسی رنگارنگ از طبیعتی بسیار زیبا را به تن می‌کند و هوای مطبوع و جمعیت کمتر توریست‌ها باعث می‌شود مسافران تجربه‌ای غنی‌تر را در آرامش این کشور داشته باشند.
اگر می‌خواهید در تور ژاپن شرکت داشته باشید و ژاپن را در پاییز تماشا کنید مشاوران آژانس گردشگری دالاهو آماده پاسخگویی به سؤالات شما در مورد این تور هستند.



1403/06/07 | کد مطلب: 5056
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.