تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

10 نوشیدنی محبوب در ژاپن

شما هم امتیاز بدهید!

نوشیدنی‌های ژاپنی در طعم و مواد اولیه، بسیار متفاوت با دیگر نوشیدنی‌های جهان هستند. در بعضی از آنها، برنج استفاده شده، انواع چای را دارند و نسل جدید هم ذائقه عجیبی در نوشیدنی پیدا کرده است. اگر به‌دنبال کشف مزه‌های جدید هستید و می‌خواهید بدانید در ژاپن چه نوشیدنی‌هایی را می‌توانید امتحان کنید، این مقاله از دالاهو را از دست ندهید.

نوشیدنی‌های معروف ژاپنی

جغرافیا، فرهنگ و طرز تفکر مردم یک سرزمین می‌تواند شیوه‌ی تغذیه آنها را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر بخواهیم یک سرزمین را بشناسیم و در عین حال یک تجربه جدید داشته باشیم، چشیدن غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند اطلاعات خوبی به‌ما بدهد. ژاپن نیز به‌خاطر تاریخ و آنچه که برآن گذشته، غذاها و نوشیدنی‌های جالبی دارد. خوشمزه‌هایی که اگر درآنها عمیق شوید، می‌توانید تور ژاپن را با شگفتی بیشتری درک کنید. حالا در اینجا برای‌تان از ده نوشیدنی گفته‌ایم که در ژاپن باید حتما امتحان‌شان کنید.

تور ژاپن

چای ماچا

شاید شانس چشیدن چای ماچا را به‌تازگی داشته‌اید اما اصل آن‌را باید در تور ژاپن امتحان کنید. جایی که ماچا را از قرن‌ها پیش شناخته و آن‌را استفاده می‌کنند ماچا به شکل پودر سبز رنگی است که برای تبدیل شدن به نوشیدنی آماده سازی خاصی را پشت سر می‌گذارد که بسیار جذاب است.

ماچا برای افراد دیابتی بسیار مفید است. می‌تواند باکتری‌های خوب روده را تقویت کند و نقش مهمی در کاهش کبد چرب داشته باشد. در ژاپن علاوه بر چای، از ماچا در کلوچه، بستنی، کیک و موارد دیگر هم استفاده می‌کنند که خود تجربه‌ی جالب دیگری است.

طعم ماچا قوی و کمی تلخ است و اگر برای اولین‌بار آن‌را در یک جای خوب امتحان کنید؛ عاشقش می‌شوید.

چای ماچا یک نوشیدنی پرخاصیت در ژاپن است.

نوشیدنی کالپیکو

کالپیس یا کالپیکو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ژاپنی  است. بافت خامه‌ای و طعم ملایم این نوشیدنی، مقاومت در برابر آن برای هر کسی سخت خواهد کرد. کالپیس اولین نوشیدنی ژاپنی است که از اسید لاکتیک ساخته شده و از سال 1919 پرفروش بوده است.

این نوشیدنی در اصل یک نوشابه بود، اما در حال حاضر تغییرات زیادی دارد. به‌همین دلیل می‌توانید نوشابه، آب و حتی بستنی Calpis را در قفسه سوپرمارکت‌های ژاپن پیدا کنید.

کالیپس یک نوشیدنی ژاپنی با بافت خامه‌ای و خیلی خاص است

نوشیدنی آمازاک، اکسیر ژاپنی

اگر نام آمازاک را نشنیده‌اید، در تور ژاپن این نوشیدنی مغذی و خوشمزه را به تجربه‌های خود اضافه کنید. آمازاک یک نوشیدنی برنج تخمیر شده سنتی ژاپنی است که در سال‌های اخیر به عنوان یک غذای فوق‌العاده، محبوبیت پیدا کرده است. این نوشیدنی نه تنها طعم شگفت‌انگیزی دارد، بلکه دارای مزایای سلامتی متعددی نیز هست. ماده اصلی در این نوشیدنی ژاپنی، برنج پخته شده است که سپس با آب و نوع خاصی از قالب به نام کوجی مخلوط می‌شود. سپس مخلوط، به مدت چند ساعت تخمیر می‌شود و به آنزیم‌های قالب اجازه می‌دهد تا کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در برنج را به قندهای ساده تجزیه کنند. این فرآیند نوشیدنی را الکلی نمی‌کند و به بدن آسیب نمی‌رساند.

آمازاک یک نوشیدنی تخمیری اما غیرالکلی ژاپن است که با برنج آماده می‌شود

چای جو

همانطور که می‌دانید، چای برای مردم ژاپن اهمیت زیادی دارد. برای همین چای‌های جالبی را در تور ژاپن پیدا خواهید کرد. اما چای جو جایگاه ویژه‌ای در این لیست دارد. این نوشیدنی که از جو برشته ساخته شده است، طعمی بسیار متعادل و کمی تلخ دارد. بنابراین، حتی می‌توانید آن را به جای آب بنوشید.

طعم این چای در تمام طول سال عالی است و در زمستان گرم و در تابستان سرد سرو می‌شود. شما می‌توانید این نوشیدنی ژاپنی خاص را تقریبا در هر خانواده، در سوپرمارکت و کافه‌ها پیدا کنید. یادتان باشد چای جو فاقد کافئین است. بنابراین، نوشیدن آن‌را به‌عنوان یک خوراکی سالم، درنظر داشته باشید.

چای جو طعمی جالب دارد و در تور ژاپن به بدن‌تان انرژی زیادی می‌دهد

کنسرو قهوه

یک فنجان قهوه قبل از یک روز پرمشغله برای بسیاری ضروری است. خیلی‌ها می‌گویند بدون قهوه روزشان شروع نمی‌شود و ممکن است سردرد شوند.

نوشیدن قهوه در راحتی آشپزخانه لذت بخش است و نیازی به انکار آن نیست. اما گاهی اوقات، زمانی که تقریباً برای هر دقیقه برنامه‌ریزی کرده‌اید، در سفر هستید و زمان کافی برای آماده کردن قهوه ندارید، کنسرو قهوه ژاپنی برای‌تان دلچسب می‌شود.

قهوه کنسرو شده همیشه در همه جای ژاپن در دسترس است. ماشین‌های خودکار دارای طیف گسترده‌ای از قهوه مثل دوپیو، موکا، کاپوچینو و... هستند تا تجربه‌ای عالی در تور ژاپن داشته باشید.

در تور ژاپن هرجا هوس قهوه کردید می‌توانید کنسرو آن‌را پیدا کنید

نوشیدنی رامونه

اگر بخواهیم از نوشیدنی‌های نمادینی که مردم در کافه‌ها و خانه‌های ژاپنی می‌نوشند صحبت کنیم، نمی‌توانیم از رامونه بگذریم.

بطری این نوشیدنی شکل بسیار غیر معمولی دارد و مکانیزم باز کردن ممکن است تا حدودی چالش برانگیز باشد اما بی‌شک این تجربه در تور ژاپن برای‌تان جالب خواهد بود.

رامونه دقیقا همان چیزی است که در طول یک روز گرم تابستانی به آن نیاز دارید. این نوشیدنی ژاپنی که گازدار و با طعم و عطرهای میوه‌ای است، معمولا مورد پسند همه قرار می‌گیرد.

رامونه در برخی جشنواره‌های ژاپن نیز به‌وفور سرو می‌شود و خود مردم فکر می‌کنند که این نوشیدنی بیش از هر چیزی بازتاب ژاپن واقعی است.

رامونه نوشیدنی پرطرفدار ژاپن است که باز کردن بطری آن حسابی سرگرم‌تان می‌کند

تور خارجی

آب میوه‌های ژاپنی

صنایع غذایی در ژاپن بسیار قدرتمند و جذاب هستند. پس عجیب نیست که آنجا بتوانید آبمیوه‌های عجیب و غریبی را امتحان کنید. از آب هلوی سفید گرفته تا میوه‌های استوایی، با طعمی قوی در تور ژاپن پیدا می‌شود. این آبمیوه‌ها گاهی به‌شکل ترکیبی هم در دستگاه‌های فروش خودکار قرار می‌گیرند که خود شما را مهمان تجربه‌ی دیگری خواهند کرد. این پیشنهاد به‌خصوص برای آنهایی که دنبال نوشیدنی سالم دوست دارند یا با می‌خواهند تجربه سفر به ژاپن با کودک خود را داشته باشند، کارایی بسیاری خواهد داشت.

آبمیوه‌های ژاپن تنوع و ارزش غذایی قابل توجهی دارند

سودا لیمو

نوشابه‌ای با طعم لیمو همان چیزی است که مردم ژاپن با لذت فراوان آن‌را می‌نوشند. این نوشابه لیمو که یک گزینه عالی برای روزهای گرم است، طعمی غنی و طبیعی دارد. علاوه بر این، مقدار ویتامین C این نوشیدنی ژاپن برابر با 50 لیمو است!

سودا لیمو اولین بار در سال 1984 در سوپرمارکت‌ها ظاهر شد و از همان موقع یکی از نوشیدنی‌هایی بود که بیشتر مردم آن‌را دوست داشتند

به لطف پوشش رسانه‌ای، انیمه و فرهنگ عامه ژاپن می‌توانید در تور ژاپن سودا لیمو را در هرجایی پیدا کنید.

ویتامین سی یک بطری سودای لیمو ژاپنی معادل با 50 لیمو است

چای سنتی ژاپنی کوبوچا یا کامبو

این نوشیدنی ژاپن با استفاده از گرانول‌های کامبو خشک شده که با نمک آسیاب شده‌اند، تهیه می‌شود. کوبوچا یک نیروگاه تغذیه‌ای مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند ید و آنتی اکسیدان‌ها است. برخی از ژاپنی‌ها معتقدند این نوشیدنی به پیشگیری از سرطان، ارتقای سلامت قلب و عروق و حتی کاهش جذب چربی در روده کمک می‌کند. این چای در کره و چین نیز آماده می‌شود. اما ژاپنی‌ها به آن ارادت دیگری دارند. اگر در سال نو با تور ژاپن سفر کنید می‌بینید که مردم ژاپن به‌مناسب آمدن سالی جدید چای کامبو یا کوبوچا را می‌نوشند.

چای کوبوچا ژاپنی یک سوغاتی عالی برای مسافران تور ژاپن است

چای شکوفه گیلاس

ژاپن کشور شکوفه‌های پررنگ و زیبای گیلاس است. جشنواره‌های متنوع، جشن‌های زیبا و رویدادهای جالبی که همگی به شکوفه گیلاس مربوط هستند، تور ژاپن را جذاب‌تر می‌کنند. این چای با نگهداری شکوفه‌های گیلاس در نمک و سرکه آلو درست می‌شود. طعم شور آن در ژاپن رایج است. از این چای بیشتر برای جشن‌ها و مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود. ساکورا یا شکوفه گیلاس در باور بومی یک داروی ضد پیری و سفید کننده پوست است و ژاپنی‌ها آن‌را خیلی دوست دارند.

چای شکوفه گیلاس یک نوشیدنی پرطرفدار و بسیار جذاب در تور ژاپن است

سخن آخر

در این مقاله برای‌تان از 10 نوشیدنی پرطرفدار در ژاپن گفتیم. علاوه‌براین‌ها، نوشیدنی آلواورا، نوشابه‌های انرژی‌زا و چای‌های طبیعی دیگری را نیز در ژاپن پیدا می‌کنید که طعمی قوی و جذاب دارند. معمولا این نوشیدنی‌های برای سلامتی مزایای فراوانی دارند و می‌توانید آنها را به‌عنوان سوغاتی نیز به خانه ببرید. امیدواریم در تور ژاپن دالاهو بتوانید بهترین تجربه‌ها را داشته باشید و طعم‌هایی جدید و متفاوت را بچشید.



1403/05/11 | کد مطلب: 5042
برچسب‌ها: شکم‌گردی
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.