تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
از بستنی زیتون تا بستنی ماهی مرکب

20 بستنی عجیب در ژاپن

شما هم امتیاز بدهید!

خوراکی‌ها بخشی مهم از هر سفری هستند و بستنی بخش جذاب خوراکی‌ها به شمار می‌رود. هر کشوری با توجه به فرهنگ غذایی خود بستنی‌های مختلف و خاصی دارد و سفر بهترین زمانی است که می‌توان در آن بستنی‌ها را چشید و امتحان کرد. اگر سفر به مقصدی جذاب همچون ژاپن باشد بحث بستنی‌ها داغ‌تر است. ژاپن را به سرزمین مدرنیته و سنت می‌شناسند و این مدرنیته و سنت در صنعت غذا و بستنی این کشور نیز دیده می‌شود. اگر مسافر تور ژاپن هستید با این مقاله همراه شوید که می‌خواهیم در آن از ۲۰ بستنی عجیب در ژاپن بگوییم.

تور ژاپن

بستنی‌های خاص و عجیب در ژاپن

هیچ چیز جذاب‌تر از خوردن یک بستنی آن هم پس از فعالیت و گشت‌وگذار در یک کشور خارجی نیست. طعم‌های متفاوت بستنی به همراه خنکی این خوراکی لذیذ باعث می‌شود افراد بسیاری به دنبال بستنی‌های خاص در کشور مقصد باشند. اگر در تور خارجی ژاپن شرکت کرده‌اید و می‌خواهید با بستنی‌های این کشور آشنا شوید حتماً لیست ۲۰ بستنی عجیب در ژاپن را بخوانید:
تور ژاپن با بستنی‌های عجیبش خاص‌تر می‌شود
 

بستنی رامونه (نوشابه ژاپنی) / Ramune (Japanese soda)

یکی از بستنی‌های خاص و عجیب ژاپن که می‌توانید در تور خارجی این کشور به سراغش بروید بستنی «رامونه» است. رامونه یک نوشیدنی بسیار محبوب ژاپنی است که طعم شیرینی دارد. نوشیدنی رامونه را به شکل بستنی نیز به تولید می‌رسانند که طعم بسیار محبوبی برای بچه‌ها دارد؛ اما بزرگسالان نیز می‌توانند از خوردن آن بسیار لذت ببرند.
رامونه نوشیدنی محبوب ژاپنی است که بستنی آن‌را هم پیدا می‌کنید
 

بستنی ژاپنی شیراسو/ Shirasu

«شیراسو» ماهی‌های سفید کوچکی هستند که به شکل غذا در بخش‌های مختلفی از ژاپن خورده می‌شوند. بستنی شیراسو یکی از بستنی‌های خاص ژاپن است و خوردن آن به افرادی توصیه می‌شود که در زمینه غذا ماجراجو هستند. این بستنی در مغازه‌های منتخب «کاماکورا» و «انوشیما» قابل خریداری است که روی آن با ماهی‌های ریز کوچک سفیدرنگ شیراسو تزیین می‌شود.
بستنی ژاپنی با تزیین ماهی می‌خواهید؟ شیراسو را امتحان کنید
 

بستنی ژاپنی گیوزا/ Gyoza

«گیوزا» نوعی پیراشکی ژاپنی است که داخل آن را به طور معمول با گوشت  و سبزیجات پر می‌کنند. بستنی گیوزا در واقع خمیر این پیراشکی است که داخل آن با بستنی پر شده و شکلی متفاوت از بستنی‌های همیشگی را به مسافران تور خارجی می‌دهد.
گیزوا نوعی پیراشکی است که داخلش را پر از بستنی می‌کنند

بستنی ژاپنی آدزوکی (لوبیاقرمز ژاپنی) / Adzuki (Japanese red beans)

اسم این بستنی نشان می‌دهد که تا چه اندازه می‌تواند برای مسافران تور ژاپن جدید و خاص باشد. از لوبیاقرمز ژاپنی در این بستنی استفاده شده و همین مسئله باعث می‌شود طعمی متفاوت از بستنی‌هایی داشته باشد که مسافران تور خارجی تابه‌حال امتحان کرده‌اند.
بستنی ژاپنی آدزوکی از لوبیای قرمز درست شده است

بستنی ژاپنی انگور مسقطی درخشان/ Shine Muscat grape

این بستنی با اینکه اسمی کمی عجیب دارد؛ اما بستنی ساده و خوشمزه‌ای است که از انگوری به همین نام به تولید می‌رسد. اهمیت این بستنی در انگوری است که از آن در تولید این بستنی استفاده می‌شود. این انگور برای اولین بار در سال 1980 در ژاپن کاشت و پرورش داده شد و جزو میوه‌های لوکس آنها به شمار می‌رود. همین موارد نشان می‌دهند که چرا این بستی خاص و دوست‌داشتنی است و نباید خوردن آن را فراموش کرد.
بستنی انگور ژاپن یک خوراکی لوکس و جذاب است

بستنی ژاپنی لوندر/ Lavender

خوردن این بستنی آن هم زمانی که مسافران تور خارجی از مزارع اسطوخودوس «فورانو» در مرکز «هوکایدو» دیدن می‌کنند می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. این مزارع در اطراف توکیو نیز وجود دارند و مسافران تور ژاپن می‌توانند طعم این بستنی با اسانس اسطوخودوس را بدون رفتن به هوکایدو در این مزارع بچشند.
گل‌های زیبای لوندر در بستنی تور ژاپن هم درخشان هستند

بستنی ساکورا (شکوفه گیلاس) / Sakura (cherry blossom)

بله درست خوانده‌اید! در تور ژاپن می‌توانید بستنی ساکورا که همان معنای شکوفه‌های گیلاس را می‌دهد امتحان کنید. این بستنی در بهار که شکوفه‌های گیلاس جوانه می‌زنند با رنگ صورتی خود می‌تواند ترکیب عجیبی در کنار دیدن شکوفه‌های گیلاس بسازد. بستنی ساکورا طعم ملایمی دارد و به مسافران تور ژاپن به‌خصوص در فصل بهار خوردن آن توصیه می‌شود.
بستنی شکوفه گیلاس را فقط در ژاپن پیدا می‌کنید

بستنی ژاپنی انبه میازاکی/ Miyazaki mango

یکی از بستنی‌های لوکس ژاپنی که می‌توان در تور خارجی ژاپن آن را چشید بستنی انبه میازاکی است. این بستنی را می‌توان در استان میازاکی خورد و به نظر بسیاری از افراد می‌تواند بهترین بستنی انبه‌ای باشد که افراد می‌توانند طعم آن را بچشند.
یک بستنی انبه ژاپنی در هر فصلی می‌چسبد

بستنی آمائو (توت فرنگی ژاپنی) / Amaou (Japanese strawberries)

بستنی «آمائو» درست است که از توت فرنگی تهیه می‌شود؛ اما توت فرنگی ژاپنی به کار رفته در آن با توت فرنگی‌های بخش‌های دیگر دنیا متفاوت است. بستنی آمائو از توت فرنگی‌ای درست می‌شود که عمدتاً در «فوکوئوکا» رشد می‌کنند و به دلیل اندازه و طعم غنی خود شناخته شده است. خاص بودن این توت فرنگی باعث می‌شود که طعم و مزه این بستنی توت فرنگی برای مسافران تور خارجی طعم دیگری باشد.

تور خارجی

بستنی توت فرنگی ژاپنی را نباید از دست بدهید

بستنی ذرت/ Corn

شاید اسم این بستنی نیز برای بسیاری از افراد عجیب باشد. بستنی ذرت همان‌طور که نامش نشان می‌دهد از ذرت شیرین تهیه می‌شود و خوردن آن را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که به ذرت علاقه دارند. 
بستنی ذرت از عجیب‌ترین خوراکی‌های این لیست است

بستنی ژاپنی برنج/ Rice

یکی دیگر از بستنی‌های عجیب ژاپنی بستنی با طعم برنج است که مسافران تور ژاپن می‌توانند طعم آن را بچشند. این بستنی را در «آکیتا» که به دلیل برنج باکیفیتش شناخته می‌شود، می‌توانید پیدا کنید. طعم این بستنی می‌تواند برای علاقه‌مندان به بستنی کمی جدید و جالب باشد.
بستنی برنج بین ژاپنی‌های محبوبیت بالایی دارد

بستنی جوهر ماهی مرکب/ Squid ink

یکی دیگر از بستنی‌های عجیب ژاپنی بستنی جوهر ماهی مرکب است. طعم منحصربه‌فرد این بستنی را فقط در «فوکوی» می‌توانید بچشید. این بستنی برخلاف بستنی شیراکو ظاهر معمولی‌تری دارد و همین مسئله باعث می‌شود مسافران تور خارجی با جرئت بیشتری به سمت خوردن آن بروند.
اهل خوراکی‌های عجیب و غریب هستید؟ پس بستنی جوهر ماهی مرکب را از دست ندهید

بستنی روغن زیتون/ Olive

تصور اینکه یک بستنی طعم روغن زیتون بدهد شاید بسیار عجیب باشد؛ اما در ژاپن چیزی عجیب نیست. این بستنی در «شدوشیما» (جزیره‌ای در سواحل کاگاوا که تولیدکننده پیشرو روغن زیتون در ژاپن است) یک بستنی معمولی به شمار می‌رود. طعم این بستنی جدید و عجیب است و فقط دوستداران روغن زیتون می‌توانند در تور ژاپن طعم این خوشمزه را بچشند.
یک بستنی جذاب ژاپن می‌تواند شما را یاد باغ‌های سبز زیتون بیاندازد

بستنی ژاپنی سس سویا/ Soy sauce 

این بستنی هم اسم عجیبی دارد و از سس سویا تهیه می‌شود. سس سویا در ژاپن به عنوان یک غذای اصلی در نظر گرفته می‌شود و انواع مختلفی دارد و بستنی آن یکی از عجیب‌ترین محصولات جانبی سس سویا به شمار می‌رود.
تلفیق سس سویا و بستنی فقط در ژاپن پیدا می‌شود

بستنی آمازاک/ Amazake

این بستنی با نام عجیب خود از نوشیدنی شیرین برنجی بدون الکل یعنی «آمازاک» تهیه می‌شود. بستنی آمازاک به سختی در فروشگاه‌های مواد غذایی قابل خریداری است؛ اما آن را می‌توان در فروشگاه‌های «واگاشی» خریداری کرد. طعم این بستنی نیز می‌تواند برای مسافران تور ژاپن طعمی جدید و خاص باشد.
آمازاک نوشیدنی خاص ژاپن است که اگر خوش‌شانس باشید، بستنی آن‌را هم پیدا می‌کنید

بستنی پیاز/ Onion

شاید نام این بستنی چیزی شبیه شوخی باشد؛ اما این شوخی در ژاپن یک واقعیت است. شما می‌توانید در استان «هیوگو» طعم بستنی پیاز را بچشید. تجربه طعم بستنی پیاز شاید در کمتر جایی از دنیا  به دست آوردنی باشد و به همین دلیل باید این فرصت را در تور خارجی ژاپن مغتنم بشمارید.
بستنی پیاز از عجیب‌ترین طعم‌ها در تور ژاپن است

بستنی نمک/ Salt

یکی دیگر از عجیب‌ترین طعم‌های بستنی در ژاپن بستنی نمک است. این بستنی در واقع بستنی شیری اما با دو یا سه برابر نمک است و می‌تواند برای مسافران تور خارجی که به طعم‌های شور و شیرین علاقه دارند یک گزینه خوشمزه برای انتخاب بستنی باشد.
 

بستنی ژاپنی سوبا (گندم سیاه) / Soba (buckwheat)

بستنی نودل گندم‌سیاه یکی از بستنی‌هایی است که طعم خاص و شگفت‌انگیز آجیلی با کمی تلخی دارد. برای خوردن این بستنی شاید کمی به زحمت بیفتید؛ زیرا آن را تنها در  محله‌های سنتی و ایستگاه‌های کنار جاده‌ای در مناطق روستایی می‌توانید پیدا کنید.
بستنی گندم سیاه ژاپن را از دست ندهید

بستنی واسابی/ Wasabi

واسابی یک گیاه هست که از ریشه آن چاشنی تندوتیز ژاپنی را تهیه می‌کنند. بستنی واسابی طعم تند این گیاه را دارد و آن را می‌توان در سراسر ژاپن به راحتی پیدا کرد. چشیدن طعم این بستنی نیز می‌تواند برای بسیاری از مسافران تور خارجی خاص و عجیب باشد.
بستنی واسابی از ریشه یک گیاه با همین نام آماده می‌شود

بستنی هیبیسکوس/ Hibiscus

یکی دیگر از بستنی‌های عجیب ژاپن این بستنی است که از گل «هیبیسکوس» تهیه می‌شود و با رنگ صورتی یا قرمزش می‌تواند دل شما را ببرد. این بستنی طعم ترش و گلی دارد و خوردن آن می‌تواند یکی از تجربه‌های عجیب و جالب برای مسافران تور خارجی باشد.
در تور ژاپن می‌توانید بستنی‌هایی که با گل‌ها درست شده‌اند را بچشید

سخن آخر

کشور ژاپن در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، با غذاها و خوراکی‌های خود نیز می‌تواند مسافران تور ژاپن را شگفت‌زده کند. یکی از مهم‌ترین خوراکی‌های ژاپنی بستنی است که در تنوع بالایی در این کشور به تولید می‌رسد و مزه‌هایی عجیب‌وغریب را به افراد اهل ماجراجویی در طعم‌ها و مزه‌ها ارائه می‌کند. اگر مسافر تور ژاپن هستید نام ۲۰ بستنی عجیب ژاپنی را به‌خاطر بسپارید تا بتوانید در این کشور طعم‌های جدیدی را کشف کرده و به خانه بیاورید.
در تور ژاپن از چشیدن طعم‌های جذاب غافل نباشید
در صورت علاقه به سفر با تور ژاپن می‌توانید اطلاعات لازم را از همکاران ما در آژانس گردشگری دالاهو دریافت کنید.


1403/05/21 | کد مطلب: 5046
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.