تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

همه چیز درباره فرودگاه توکیو

شما هم امتیاز بدهید!

فرودگاه کشور مقصد اولین نقطه‌ای است که مسافران با آن مواجه می‌شوند و به همین دلیل می‌تواند تأثیرات بسیاری را بر روی سفر افراد بگذارد. اگر مسافر تور ژاپن هستید اولین جایی که در این کشور به آن قدم می‌گذارید فرودگاه «هانه‌دا» است. این فرودگاه که از آن به نام فرودگاه بین‌المللی شهر توکیو یاد می‌شود یکی از دو فرودگاه اصلی این شهر به شمار می‌رود و به عنوان پررفت‌وآمدترین فرودگاه بین‌المللی این کشور شناخته می‌شود. اگر مسافر تور ژاپن هستید با این مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد این فرودگاه بین‌المللی بدانید.

فرودگاه بین‌المللی هانه‌دا

فرودگاه بین‌المللی هانه‌دا (Haneda)، فرودگاه بین‌المللی توکیو به شمار می‌رود. این فرودگاه در بیشتر عمر خود برای پروازهای داخلی در ژاپن استفاده می‌شد؛ اما در سال ۲۰۱۰ با راهانه‌دازی یک ترمینال بین‌المللی جدید، میزبان پروازهای بسیاری از سراسر ژاپن و جهان شده است.
فرودگاه بین‌المللی هانه‌دا برای اولین بار در سال ۱۹۳۱ با امکاناتی نظیر یک باند بتنی 300 متری، یک ترمینال کوچک و 2 آشیانه ساخته شد. این فرودگاه به‌مرور توسعه یافت تا امروزه شلوغ‌ترین فرودگاه قاره آسیا و چهارمین فرودگاه جهان از لحاظ میزان نقل‌وانتقال مسافران باشد.

تور ژاپن

ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی

اگر مسافر تور ژاپن هستید بهتر است در مورد ترمینال‌های مختلف این فرودگاه بیشتر بدانید:

فرودگاه بین‌المللی توکیو سه ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد

ترمینال 3 (ترمینال بین المللی)

ترمینال 3 در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد که ورود و خروج مسافران تور خارجی از آن امکان‌پذیر شده است. در ترمینال سه، بخش 1F به عنوان میدان ورودی، 2F لابی ورود، 3F لابی خروج، 4F ادو کو-جی و 5F با یک سکوی دید و شهرک پاپ توکیو دیده می‌شوند. همچنین مجموعه‌ای از مغازه‌ها و رستوران‌ها نیز در این ترمینال قرار گرفته‌اند تا افراد بتوانند در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.

ترمینال 1 و ترمینال 2 جهت سفرهای داخلی

این دو ترمینال در فرودگاه توکیو به پروازهای داخلی اختصاص دارند. خطوط هوایی ژاپن (JAL) از ترمینال 1 و خطوط آل نیپون ایرویز (ANA) از ترمینال 2 استفاده می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت ژاپنی مانند Skymark و StarFlyer نیز از هانه‌دا پرواز دارند.
در هر دو پایانه داخلی، سطح B1 محل ورود و خروج قطارها است. برای پروازهای داخلی مسافران باید به 1F لابی ورود یا 2F لابی خروج مراجعه کنند. در طبقات بالا ترمینال‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها قرار گرفته‌اند. همچنین در طبقات بالای هر ترمینال یک سکوی دیدبانی (5F برای ترمینال 2، 6F و R برای ترمینال 1) قرار دارند.

امکانات و خدمات فرودگاه بین‌المللی توکیو

زمانی که مسافران تور ژاپن به فرودگاه هانه‌دا وارد می‌شوند ممکن است نیازهای مختلفی داشته باشند. شناخت امکانات و خدمات فرودگاه به مسافران تور خارجی کمک می‌کند تا بتوانند در صورت نیاز سریع‌تر به سراغ امکانات موجود بروند.
فرودگاه هانه‌دا خدمات مختلفی را به مسافران تور ژاپن ارائه می‌کند تا مسافران این تور خارجی بتوانند تجربه دلپذیری را از بودن در این فرودگاه داشته باشند.

از جمله امکانات فرودگاه بین‌المللی توکیو برای مسافران تور ژاپن موارد زیر هستند:

پیشخوان اطلاعات: پیشخوان اطلاعات برای ترمینال‌های پروازهای داخلی و خارجی به شکل جداگانه طراحی شده و افراد می‌توانند اطلاعات لازم را از متصدی آنها دریافت کنند.

  • ایستگاه پلیس: در صورت بروز هر مشکلی افراد می‌توانند به ایستگاه‌های پلیس در هر سه ترمینال این فرودگاه مراجعه نمایند.
  • بانک و ATM: در بخش‌های مختلف فرودگاه بین‌المللی توکیو باجه‌های بانک و دستگاه‌های ای‌تی‌ام قرار دارند. در دستگاه‌های ای‌تی‌ام فرودگاه مسافران تور خارجی می‌توانند از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنند. مسافران تور ژاپن باید توجه داشته باشند که ساعت کاری این بانک‌ها و ای‌تی‌ام‌ها متفاوت است و در برخی ساعات روز ممکن است بسته باشند.
  • صرافی: برای تبدیل پول در بخش‌های مختلف فرودگاه هانه‌دا صرافی‌های مختلفی قرار دارند و مسافران تور ژاپن می‌توانند به راحتی ارزهایی مانند ین ژاپن، دلار آمریکا، یورو و یوان چین را در این صرافی‌ها تبدیل کنند.
  • بیمه مسافرتی: امکان بیمه کردن مسافران تور ژاپن در ترمینال‌های مختلف این فرودگاه امکان‌پذیر است و مسافران تور خارجی می‌توانند در بدو ورود به سادگی خود را بیمه کنند.

داخل فرودگاه توکیو می‌توانید امکانات رفاهی، درمانی و گردشگری را پیدا کنید

تور خارجی

از دیگر امکانات این فرودگاه برای مسافران تور ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که مسافران تور خارجی می‌توانند در ترمینال‌های مختلف از آنها استفاده کنند:

  • کلینیک
  • داروخانه
  • محل استراحت
  • محل نگهداری از چمدان‌ها
  • توالت
  • محل کشیدن سیگار
  • محل اجاره ماشین و اقامتگاه
  • پست
  • محل خرید کارت تلفن و کارت اینترنت
  • مکان‌های سرگرم‌کننده
  • مراقبت از حیوانات خانگی
  • محل عبادت
  • هتل
  • اینترنت رایگان
  • امکانات مناسب برای افراد دارای فرزند همچون محل بازی کودکان، پرستار کودک، اجاره کالسکه

مراحل ورود مسافران از کشورهای دیگر به فرودگاه بین‌المللی ژاپن

زمانی که مسافران تور خارجی از کشورهای دیگر وارد این فرودگاه بین‌المللی می‌شوند مراحل زیر در انتظار آنها خواهد بود:

قرنطینه

در صورتی که مسافری پیش از رسیدن به فرودگاه بیمار شده باشد ممکن است شرایط قرنطینه شامل حال او شود. اگر برگه ارزیابی سلامت، داخل پرواز به شما داده شده باید آن را تکمیل کرده و به ایستگاه قرنطینه تحویل دهید.

کنترل مهاجرت

در این مرحله باید پاسپورت و مدارک لازم را جهت بررسی امکان ورود به ژاپن به متصدی این بخش تحویل داد.

تحویل گرفتن چمدان

جهت دریافت چمدان‌های خود با توجه به خط‌هوایی و شماره پرواز باید به بخش تحویل بار رفت. اگر چمدان در این بخش تحویل داده نشد یا آسیب‌دیده بود باید برچسب چمدان خود را به کارکنان فرودگاه ارائه کرد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

قرنطینه حیوانات و قرنطینه گیاهان

با توجه به کشور و منطقه‌ای که از آن به ژاپن سفر کرده‌اید پروسه واردات در مورد ورود هرگونه گوشت، میوه، حیوان و گیاه پس از تحویل گرفتن چمدان لازم است.

بازرسی گمرک

در این مرحله باید چمدان خود را به این بخش برد و تمام لوازم خود را برای بازرسی ارائه داد.

ورود به لابی ورود

در این مرحله می‌توان صفحه نمایش اطلاعات را جهت بررسی گزینه‌های حمل‌ونقل برای رسیدن به شهر بررسی کرد و وسیله نقلیه مناسب را انتخاب نمود. اگر با تور ژاپن دالاهو به این سفر بروید، نگرانی از این بابت نخواهید داشت و تمام هماهنگی‌ها از قبل انجام شده است.

مراحل خروج مسافران در فرودگاه کشور ژاپن

پس از اینکه مسافران تور خارجی وارد ترمینال ۳ این فرودگاه بین‌المللی می‌شوند باید مراحل زیر را دنبال کنند:

ورود/ Check-in

مسافران تور ژاپن که می‌خواهند از این فرودگاه کشور ژاپن را ترک کنند در مرحله اول باید به باجه ایرلاین موردنظر خود که بلیط هواپیما از آن خریداری شده مراجعه کنند. در این مرحله با بررسی مدارک بلیط پرواز به مسافران تور خارجی داده خواهد شد.

فرودگاه توکیو مثل هر فرودگاه دیگری در دنیا بررسی وضعیت امنیتی دارد

بررسی وضعیت امنیتی

در این مرحله لوازمی که افراد قصد دارند به داخل هواپیما ببرند بررسی می‌شود. از مسافران خواسته می‌شود تا کت، تلفن همراه، رایانه شخصی، فلزات و وسیله‌های گران‌بها و... را روی سینی‌ها قرار دهند تا قبل از عبور از دروازه فلزیاب از دستگاه بازرسی اشعه ایکس عبور داده شوند. اگر زنگ خطر به صدا در آید، ممکن است کفش مسافر نیز چک شود. باید توجه داشت که کیف و بسیاری وسایل دیگر ممکن است بررسی شوند.
باید توجه داشت در تور ژاپن برای آوردن مایعات به داخل هواپیما محدودیت‌هایی وجود دارد. آوردن تمامی سلاح‌های کشنده مانند چاقو، چوب گلف و... به داخل هواپیما ممنوع است. مسافرانی که قصد حمل چاقو و وسایل شبیه آن را دارند باید چنین اشیایی را در داخل چمدان خود قرار دهند تا در هنگام تحویل دادن چمدان، به بخش بار هواپیما منتقل شود. در صورتی که در این مرحله لوازم خطرناکی همچون چاقو ضبط شود امکان دارد این وسیله‌ها از مسافر گرفته و دور انداخته شوند.

بازرسی گمرک

برای خروج از کشور ژاپن تشریفات گمرکی ضروری است. مشتریانی که حامل کالای خارجی یا وجه نقد معادل 1 میلیون ین و... هستند باید این موارد را در فرم‌های مشخص نوشته و به گمرک ارائه دهند تا مراحل گمرکی تکمیل گردد.

بازرسی خروج

برای این بازرسی مسافران تور ژاپن باید پاسپورت خود را آماده بگذارند تا مراحل خروج در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. به طور معمول در این مرحله مهر خروج به پاسپورت زده نمی‌شود و اگر فردی به این مهر نیاز دارد باید این مسئله را با متصدی گیت در میان بگذارد. پس از طی این مراحل مسافران تور خارجی می‌توانند به سمت گیت پرواز راهی شوند. اطلاعات در نزدیک‌ترین تابلوی اعلانات حک شده که مسافران تور ژاپن می‌توانند اطلاعات گیت پرواز را از روی آنها به دست آورند.

آیا امکان دیپورت مسافران خارجی از فرودگاه بین‌المللی ژاپن وجود دارد؟

در صورتی که مسافران تور خارجی ویزای خود را جهت ورود به این کشور به شکل قانونی دریافت کرده باشند می‌توانند بدون هیچ مشکلی به کشور ژاپن وارد شده و یا از آن خارج شوند. اقداماتی همچون ورود غیرقانونی، ارائه مدارک جعلی و انجام کارهای غیرقانونی می‌توانند باعث اخراج فرد از کشور ژاپن و حتی در مواقعی بازداشت فرد گردد.

تور ژاپن با دالاهو

از آنجایی که ورود و خروج مسافران از طریق فرودگاه کشور مقصد صورت می‌گیرد بسیار مهم است افراد با فرودگاهی که از طریق آن به کشور موردنظر وارد می‌شوند آشنا باشند. مسافران تور ژاپن از طریق فرودگاه بین‌المللی توکیو یعنی هانه‌دا وارد این کشور می‌شوند. این فرودگاه امکانات بسیاری دارد که افراد می‌توانند در بدو ورود و یا در هنگام خروج از امکاناتش استفاده کنند. شناخت فرودگاه مقصد و کارهایی که باید در هنگام ورود و خروج در این فرودگاه انجام داد کمک می‌کند تا افراد آرامش خاطر بیشتری در سفر داشته باشند.
اگر علاقه‌مند به شرکت در تور خارجی ژاپن هستید می‌توانید اطلاعات موردنظر در مورد این تور خارجی را از مشاوران آژانس گردشگری دالاهو دریافت کنید.



1403/06/11 | کد مطلب: 5061
برچسب‌ها: نکات سفر
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.