تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دریاچه بایکال (روسیه)

25 رای شما هم امتیاز بدهید!

تورخارجی

 

آیا تور دریاچه بایکال را برای سفر می‌پسندم؟

تور دریاچه بایکال برای افرادی که به دنبال کشف نقاط جدیدی در سفر خود هستند یک تور بسیار جذاب خواهد بود. دریاچه بایکال مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی بسیار خاص را به مسافران این تور خارجی هدیه می‌دهد. این دریاچه زیستگاه حدود 2000 گونه بسیار خاص از حیوانات به شمار می‌رود که ۸۰ درصد آنها در هیچ جای دیگر کره زمین زندگی نمی‌کنند. یکی از مشهورترین این حیوانات «نرپا» (Nerpa) نام دارد که تنها فک آب‌های شیرین روی سیاره زمین است. همچنین خرس‌های قهوه‌ای و گرگ‌ها نیز در نزدیکی این دریاچه زندگی می‌کنند.
زندگی گیاهی و جانوری این دریاچه نیز بسیار غنی است. حدود صدها گونه گیاهی بر روی سطح یا نزدیکی این دریاچه زندگی می‌کنند که برای افراد علاقه‌مند به گیاه‌شناسی یک گنج در دسترس به شمار می‌روند. در این دریاچه همچنین حدود ۵۰ گونه ماهی از هفت خانواده مختلف زندگی می‌کنند که از پرتعدادترین آنها می‌توان به گونه «گوبی» اشاره کرد.
به سراغ پرندگان اگر بخواهیم برویم باید بگوییم که ۳۲۰ گونه مختلف از پرندگان در این منطقه شناسایی شده‌اند و فرصتی بی‌نظیر به افراد علاقه‌مند به پرندگان برای پرنده‌نگری می‌دهند.
این دریاچه در کنار تمام شگفتی‌های خود در ماه‌های تابستان به کوهنوردان و دوستداران ورزش‌های آبی امکان تجربه تفریحات مختلفی را می‌دهد. در فصل زمستان نیز فعالیت‌هایی همچون سورتمه‌سواری، اسکی و اسکیت برای مسافران تور خارجی ممکن است.

دریاچه بایکال کجاست؟

دریاچه بایکال در آسیای مرکزی، به طور تقریبی در مرکز اوراسیا، در قسمت جنوبی سیبری شرقی در جمهوری «بوریاتیا» (Buryatia) و در استان «ایرکوتسک» (Irkutsk oblast) قرار دارد. مساحت این دریاچه ۳۱.۵۰۰ کیلومترمربع با طول ۶۳۶ و عرض ۴۸ کیلومتر است. برای درک وسعت این دریاچه می‌توانید تصور کنید که این دریاچه کمی از کشور بلژیک بزرگ‌تر شمرده می شود. دریاچه بایکال توسط کوه‌های بلندی احاطه شده که تعدادی از آن‌ها در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری بالاتر از سطح دریاچه قرار دارند. این دریاچه عمری در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون سال دارد و عمق زیاد آن یعنی ۱۶۳۷ متر باعث شده که عمیق‌ترین دریاچه جهان باشد.
دریاچه بایکال را با نام «روسی اوزرو بایکال» (Russian Ozero Baykal) می‌شناسند. این دریاچه یکی از نقاط توریستی این منطقه به شمار می‌رود و هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند.

تور بایکال روسیه ویزا می‌خواهد؟

برای همراه شدن با تور خارجی دریاچه بایکال شما نیاز به ویزای توریستی روسیه خواهید داشت. برای تهیه این ویزا می‌توانید مدارک لازم همچون پاسپورت، عکس، فرم‌های تکمیل شده و... را به آژانس مسافرتی ارائه دهید تا جهت دریافت ویزای شما اقدام شود.

 

پرواز با تور دریاچه بایکال چگونه انجام می‌شود؟

مسافران تور خارجی دریاچه بایکال با استفاده از یک پرواز به مسکو خواهند رفت و از آنجا به شهر ایرکوتسک پرواز می‌کنند. خطوط هوایی مختلفی همچون ایرعربیا، فلای دبی، امارات و قطر ایرویز این پرواز را ارائه می‌دهند که همگی به شکل غیرمستقیم هستند و یک توقف در مسیر دارند.

تجربه همسفران
شما می‌توانید 265 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 15 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 15 آذر 1403
    • 8 روزه
    • 39,000,000 تومان + 1,250 دلار
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 20 دی 1403
    • 8 روزه
    • از 12,000,000 تومان + 1,200 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

بهترین زمان برای سفر با تور دریاچه بایکال کی است؟

دریاچه بایکال به نسبت مناطق اطرافش آب‌وهوای معتدل‌تری دارد. اگر در زمستان باقی نقاط سیبری به دمای منفی ۹۰ درجه می‌رسند دمای این منطقه چیزی در حدود ۲۱ درجه گزارش می‌شود.
بهترین زمان سفر برای شرکت در تور خارجی دریاچه بایکال به قصد شما از سفر باز می‌گردد. در تابستان در این منطقه بارندگی کم و دما به حدود ۱۸ درجه سانتیگراد است و به همین دلیل شلوغ‌ترین زمان این دریاچه به شمار می‌رود. در فصل زمستان بین ماه‌های دی تا نیمه‌های بهمن دریاچه تا عمق ۲ متری یخ می‌زند و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بر روی آن راه بروید و احساس راه رفتن بر روی یخ شیشه‌ای را تجربه کنید. اگر به دنبال فضای خلوت‌تر برای حضور در تور دریاچه بایکال می‌گردید از آغاز اردیبهشت تا اواسط تیر بهترین زمان است. در این بازه طبیعت این منطقه خیره‌کننده و آب‌وهوا نیز به نسبت پایدار است و می‌توانید دور از شلوغی از بودن در این منطقه لذت ببرید.

جاذبه‌های تور دریاچه بایکال چیست؟

جاذبه‌های تور دریاچه بایکال بسیارند و از حاشیه این دریاچه تا کیلومترها دورتر ادامه دارند. از طبیعت و پوشش گیاهی و جانوری این دریاچه بسیار گفتیم، حال باید کمی دورتر برویم و به جاذبه‌های دیگر تور دریاچه بایکال بپردازیم. دریاچه بایکال حدود ۴۵ جزیره دارد که دو جزیره بزرگ آن جزیره «اولخون» با مساحت حدود ۷۰۰ کیلومترمربع و «اوشکانی بزرگ» با حدود 9.4 کیلومترمربع هستند. مسافران تور خارجی دریاچه بایکال به دیدن جزیره اولخون خواهند رفت که شامل جنگل‌ها و مراتع بسیاری است و زیستگاه حیواناتی مانند خرس قهوه‌ای، آهو و طیف وسیعی از پرندگان به شمار می‌رود. یکی از نکات جذاب این جزیره فرهنگ شمنی مردم بومی این منطقه است. شمن‌ها در این منطقه اعتقاد دارند که با تماس با ارواح می‌توانند بیماری و درد افراد را تشخیص دهند و به درمان یا کاهش آن بپردازند.
در نزدیکی دریاچه بایکال شهر ایرکوتسک یکی دیگر از جاذبه‌های این تور خارجی به شمار می‌رود. این شهر با معماری کلیساهای بسیار زیبایش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. رودخانه «آنگارا» از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که دیدن آن نباید در تور دریاچه بایکال فراموش شود.

 

فستیوال‌ها و جشنواره‌های تور دریاچه بایکال

در سفر با تور خارجی دریاچه بایکال امکان دیدن برخی از فستیوال‌ها و جشنواره‌ها وجود خواهد داشت. از جمله جشنواره‌های معروف این شهر می‌توان به جشنواره بین‌المللی «بازی‌های نوردیک بایکال» اشاره کرد که شامل رویدادهای فرهنگی، جشن‌های سنتی روسی و بسیاری از مسابقات ورزشی است. یکی از جشنواره‌های دیگر این منطقه «جشنواره روزهای معنویت و فرهنگ شکوه روسیه» است که بهترین گروه‌های کشور در آن شرکت می‌کنند. برای علاقه‌مندان به هنر و فیلم شرکت در جشنواره فیلم بالکان می‌تواند بسیار جذاب باشد که نوزدهم تا بیست و سوم ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

شکم‌گردی و غذاهای تور بایکال چگونه است؟

بخش خوشمزه این تور خارجی بخش شکم گردی آن است. در این منطقه و در شهر ایرکوتسک غذاها و نوشیدنی‌های محلی خاصی وجود دارند که باید حتماً طعم آنها را چشید. یکی از نوشیدنی‌های مخصوص این منطقه «تاراسون» (Tarasun) نام دارد که یک ودکای شیر است. هیچ جشن خانوادگی در این منطقه بدون این نوشیدنی برگزار نمی‌شود.
«بووز» (Buuz) یکی دیگر از غذاهای سنتی این منطقه است که در واقع یک پیراشکی بخارپز سنتی مغولی و بوریاتی است و با گوشت‌هایی همچون گوشت گاو یا گوسفند پر می‌شود.
«راسولنیک» (Rassolnik) نیز یک نوع سوپ محبوب روسی به شمار می‌رود که باید آن را مزه کنید این سوپ در گذشته به عنوان غذا برای پادشاهان و اشراف تهیه می‌شد و بعدها به غذای مردم عادی تبدیل گشت.

 

نکات مهمی که باید پیش از سفر با تور بایکال در مورد آنها بدانید

بهتر است مسافران تور خارجی بایکال نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشند:
• در زمستان ازآنجایی‌که در بایکال به‌شدت باد می‌آید و هوا سرد است باید لباس‌های بادگیر و گرم مناسبی به همراه داشت تا در هنگام بازدید دچار مشکل نشد.
• برای ماه‌های گرم تابستان علاوه بر لوازم محافظت‌کننده در برابر آفتاب مانند کرم ضدآفتاب، عینک‌آفتابی و انواع کلاه یا دستمال سر، باید یک جلیقه یا ژاکت پشمی برای عصر و شب‌های سرد این منطقه به همراه داشت.
• در مراکز مسکونی حیوان وحشی دیده نمی‌شود با این وجود ممکن است گاهی خرس به این مکان‌ها نزدیک شود پس حتماً در نزدیکی گروه خود بمانید.
• سعی کنید در رستوران‌هایی غذا بخورید که به غذای آنها اطمینان دارید تا دچار مسمومیت نشوید.
• بدون وجود راهنما از کوه و صخره‌ها بالا نروید و دست به کاوش در مناطق بکر نزنید.
• برای عزیزانتان می‌توانید از سوغاتی‌های بایکال مانند چای سیبری، آجیل کاج و صدر بوداده، حرزهای سنتی بودایی و مجسمه‌های فک بایکال به یادگار بیاورید.

هزینه‌های جانبی تور دریاچه بایکال

در تور خارجی دریاچه بایکال در کنار هزینه‌هایی که در پکیج تور شما است هزینه‌های دیگری نیز دارید. هزینه یک وعده‌غذا در یک رستوران نه‌چندان گران در شهر چیزی در حدود ۴ تا ۵ دلار است. برای یک فنجان قهوه مانند کاپوچینو حدود ۲ دلار باید بپردازید. بلیط یک‌طرفه وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی چیزی در حدود نیم دلار است و تاکسی‌ها از دو دلار شروع می‌شوند و هر کیلومتر حدود یک دلار به آنها اضافه می‌گردد. برای خرید اینترنت ماهانه با امکان تماس و ۱۰ گیگابایت به‌علاوه داده، چیزی در حدود ۶ دلار باید پرداخت.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1403/05/13 11:46
سلام - تجربه سفر در مهرماه چگونه است؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/05/14 09:57
دوست عزیز
سلام

بهرحال وارد پاییز میشیم و احتمال بارندگی و کاهش دمای هوا وجود داره اما همچنان روسیه در تمام فصول سال تماشاییه و ازش استقبال میشه.

با تشکر از پیام شما

یاسین
1403/03/23 13:12
سلام من میخواهم روسیه بیرویم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/04/28 10:16
دوست عزیز
سلام

می توانید در تورهای گروهی روسیه ما شرکت کنید.

با تشکر از پیام شما