تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

مراکش

26 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور مراکش را برای سفر می‌پسندم؟

اینکه یک سفر تا چه میزان می‌تواند برای شما دوست‌داشتنی باشد به توقع شما از مقصد باز می‌گردد. مراکش کشوری است که در زمان ورود به آن با یک فرهنگ و تمدن اسلامی روبرو می‌شوید؛ هرچند این تصویر ابتدایی به‌مرور با رگه‌هایی از فرهنگ فرانسوی و معماری یونان باستان ادغام می‌شود.
مراکش ویژگی‌های خاصی دارد که قطعاً برای کسانی که به دنبال یک کشور خاص برای دیدن هستند، بسیار تماشایی است. شهرهای معروف مراکش مانند کازابلانکا، رباط، فز و مراکش هر کدام با ترکیب سنت و مدرنیته، تصویری تماشایی از یک کشور آفریقایی در مقابل چشمانتان نقش می‌کنند. همان‌طور که گفته شد در مراکش شما هم فرصت دیدن جاذبه‌های طبیعی را دارید هم می‌توانید از معماری متفاوت مراکش و فرهنگ جاری در این کشور دیدن کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا مراکش را برای سفر می‌پسندم مقاله‌ای به همین نام را مطالعه نمایید.

مراکش کجاست؟

مراکش که آن را در سازمان‌های بین‌المللی «موروکو» می‌خوانند در دورترین قسمت شمال غربی قاره آفریقا قرار گرفته است. این کشور از شمال با دریای مدیترانه و جبل‌الطارق، از غرب به اقیانوس اطلس، از شرق با الجزایر و از جنوب با سرزمین صحرای غربی هم مرز است. مراکش سال‌ها تحت نفوذ فرانسه بوده تا اینکه در سال ۱۹۵۶ استقلال خود را اعلام کرد. پایتخت این کشور شهر «رباط» است و بزرگ‌ترین شهر آن کازابلانکای معروف محسوب می‌شود. بیشترین جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند و زبانی که مردم با آن صحبت می‌کنند زبان «آمازیغی»، عربی و فرانسوی است.
«قبل از سفر به مراکش بخوانید» اطلاعات مهم دیگری را دررابطه‌با این تور خارجی در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

پرواز با تور مراکش چگونه انجام می‌شود؟

پرواز به مراکش به شکل مستقیم انجام نمی‌شود و در طول مسیر ممکن است یک یا چند توقف داشته باشید. با توجه به اینکه برنامه تور مراکش چگونه برنامه‌ریزی شده پروازها از تهران به سمت کازابلانکا یا شهر مراکش خواهند بود. بسته به اینکه از کدام خطوط پروازی در سفر استفاده شود طول پرواز بین ۱۳، ۲۱ و حتی ۴۷ ساعت نیز می‌تواند باشد.

تور مراکش ویزا می‌خواهد؟

برای سفر با تور مراکش مسافران نیاز به ویزای توریستی دارند. برای دریافت این ویزا مدارکی لازم است که باید حتماً آنها را تهیه کرد. به طور معمول آژانس ارائه‌دهنده تور مراکش امور به مربوط به ویزا را انجام خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب «ویزای مراکش را با دالاهو بگیرید» را مطالعه کنید یا با همکاران ما تماس بگیرید.

 

بهترین زمان برای سفر با تور مراکش کی است؟

در تابستان هوای مراکش بسیار گرم است و به همین دلیل بهترین زمان سفر با تور مراکش را فصل‌های بهار و پاییز می‌دانند. از اسفند تا خرداد و از شهریور تا آذر بهترین زمان برای سفر با تور مراکش است. اگر با گرما و ازدحام گردشگران مشکلی ندارید، می‌توانید در تابستان نیز به این کشور سفر کنید؛ اما باید بدانید هزینه بالاتری را باید بپردازید.

تجربه همسفران
شما می‌توانید 85 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 4 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور مراکش چیست؟

زمانی که با تور مراکش به این کشور سفر می‌کنید به شهرهای مختلف و منطقه‌های مختلف برای دیدن جاذبه‌های مراکش خواهید رفت. منطقه قدیمی شهر مدینه یکی از مهم‌ترین جاهایی است که به دیدن آن می‌روید. شهر مدینه بافت مدرنی دارد؛ اما بخش قدیمی آن کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک و بازارهای رنگارنگی برای خرید صنایع‌دستی و غرق شدن در رایحه عطر و ادویه‌جات دارد. برای علاقه‌مندان به معماری دیدن «مسجد حسن الثانی» که در کازابلانکا واقع شده و شهر تاریخی ولیلی (Volubbilis) را پیشنهاد می‌دهیم که خانه «اورفئوس» یکی از مشاهیر یونان در آن قرار گرفته است. حتماً به روستای شفشاون (chefchaouen) که در کرانه ساحل مدیترانه قرار گرفته و با رنگ آبی ساختمان‌ها و خانه‌هایش شهرت دارد نیز سر بزنید و در فضای آسمانی و بهشتی آن غرق شوید.
اگر اهل ادبیات هستید دیدن شهر «تنجه» را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. میدان «پتیت سوکو» در این شهر الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان در داستان‌هایشان بوده و کافه «دیترویت» شهر پاتوق نویسندگان و هنرمندان بسیاری محسوب می‌شده است. علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی نیز حتماً به «دره دادس» برای هایکینگ و «ارگ چبی» در صحرای بزرگ آفریقا برای شن سواری و شترسواری سر بزنید. در آخر نیز برای استراحت در سواحل شنی می‌توانید به «آگادیر» بروید و در تمیزی و سکوت سواحل آن تجدید قوا کنید.
مقاله «۱۶ جاذبه مراکش که باید حتماً ببینید» به شما کمک می‌کند تا بیشتر در مورد جاذبه‌های مراکش بدانید.

فستیوال‌ها و جشن‌هایی که در تور مراکش می‌توانید ببینید

شاید برای بسیاری از مسافران تور مراکش سؤال باشد که فستیوال‌ها و رویدادهای مهم مراکش کدام‌اند؟ شاید بتوان گفت در تمام طول سال در مراکش فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود که دیدن آنها تجربه خاصی در تور مراکش هستند. از جمله فستیوال‌های بسیار مهم در مراکش «فستیوال فس» یا فستیوال موسیقی جهان است. در این فستیوال افراد بسیار شناخته شده‌ای در دنیای موسیقی شرکت می‌کنند. فستیوال «موسم ازدواج» فستیوال جالب دیگری است که در مرکز یکی از روستاهای اطلس به نام «املچیل» برگزار می‌شود. در این فستیوال بربرها به دنبال شریک زندگی خود می‌گردند و می‌توان حدس زد که با چه فستیوال جالبی مواجه خواهید بود. «ماراتون مراکش» از دیگر برنامه‌هایی است که برای افراد اهل ورزش بسیار جالب است و اگر اهل آن هستید می‌توانید برای شرکت در آن خود را آماده کنید.

 

شکم گردی و غذاهای تور مراکش چگونه است؟

غذاهای مراکش که با مواد اولیه مراکشی و ادویه‌های مخصوص هندی پخته می‌شوند شما را به دنیای خاصی می‌برند. از جمله غذاهای خاص مراکش «باستیلا» است که آن را به شکل سنتی با کبوتر درست می‌کنند؛ اما در مراکش آن را با مرغ می‌پزند و با ادویه‌جات مزه‌دار می‌کنند. «تاجین»، «کِفتا»، و «رفیسا» از دیگر غذاهایی هستند که در مراکش بسیار معروف‌اند و طعم آنها را باید در تور مراکش بچشید. اگر اهل سوپ هستید حتماً چشیدن مزه «هریرا» را از یاد نبرید و به‌عنوان نوشیدنی چای نعنا را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید.
«خوردنی‌های مراکش را بشناسیم» اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای مراکشی به شما می‌دهد.

 

نکات مهمی که پیش از تور مراکش باید بدانید

- بسیاری از مسافران در هنگام ورود به مراکش احساس گلودرد می‌کنند که نشان از سرماخوردگی دارد. سرماخوردگی از بیماری‌های رایج در میان مردم مراکش است و بهتر است قبل از سفر واکسن سرماخوردگی یا آنفولانزا را بزنید.
- در مراکش باید به سنت‌ها و عقاید مردم بسیار احترام بگذارید؛ زیرا در صورت حرمت‌شکنی دچار مشکل می‌شوید.
- بهتر است زنان در هنگام سفر با تور مراکش حتماً از لباس‌های پوشیده استفاده کنند تا برایشان دردسری ایجاد نشود.
- برای خرید هر چیزی در مراکش حتماً قیمت آن را از چند فروشگاه یا فروشنده سؤال کنید.
- عینک‌آفتابی و کرم‌های ضدآفتاب را در طول سفر حتماً به همراه داشته باشید.
- اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید روغن آرگان، زیورآلات، ظروف سنتی طاجین، ادویه و لباس‌های سنتی را می‌توانید در نظر بگیرید.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر با تور مراکش

در مراکش غذا خوردن در یک رستوران متوسط و نه‌چندان گران چیزی در حدود ۴ تا ۶ دلار هزینه دارد. برای خوردن یک فنجان قهوه همچون کاپوچینو چیزی در حدود ۲ دلار و برای یک بطری آب تقریباً نیم دلار باید بپردازید. بلیت یک‌طرفه وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی حدوداً نیم دلار است. اگر می‌خواهید طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به‌علاوه داده را خریداری کنید چیزی در حدود ۱۰ دلار هزینه برمی‌دارد.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور مراکش نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر