تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

صربستان

27 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور صربستان را برای سفر می‌پسندم؟

برای بسیاری از گردشگران ممکن است سؤال باشد که آیا صربستان را برای سفر می‌پسندم؟ در جواب باید گفت صربستان منطقه‌ای پرطرف‌دار در اروپا محسوب می‌شود و بیشتر افراد این کشور را برای سفر می‌پسندند. در هنگام بازدید از صربستان می‌توانید ترکیبی از فرهنگ سنتی و زندگی امروزی را در کنار طبیعت بی‌نظیر مشاهده کنید. در بلگراد می‌توانید در شهری محصور در میان دو رود بزرگ قدم بزنید و از دیدن معماری بسیار زیبا، موزه‌ها، کلیساها و... لذت ببرید. اگر قصد طبیعت‌گردی دارید شهری به نام «نوی ساد» را می‌توانید برای دیدن انتخاب کنید تا مدهوش زیبایی طبیعت آن شوید. اگر به معماری قلعه‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید به دیدن قلعه‌های بسیار معروف صربستان بروید و حسابی شگفت‌زده شوید. این کشور برای بیشتر افراد چیزی در چنته دارد و می‌تواند افراد به دنبال تجربه‌های مدرن و تجربه‌های سنتی را کاملاً سر ذوق آورد.

کشور صربستان کجاست؟

کشور صربستان با نام رسمی «جمهوری صربستان» یک کشور اروپایی محسوب می‌شود که در مرکز جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است. این کشور همسایگانی همچون مجارستان در شمال، «جمهوری مقدونیه» و «مونته‌نگرو» در جنوب، رومانی و بلغارستان در شرق و کرواسی و «بوسنی و هرزگوین» در غرب دارد. پایتخت صربستان شهر «بلگراد» است که در حدفاصل رودخانه‌های «دانوب» و رود «ساوا» قرار گرفته است. مذهب مردم در این کشور ترکیبی از ارتودکس، کاتولیک و مسلمان است و زبان رسمی این مردم «صربی» است که بخشی از زبان «اسلاوی» محسوب می‌شود.

 

پرواز با تور صربستان چگونه انجام می‌شود؟

پروازها با تور صربستان به پایتخت این کشور یعنی بلگراد منتهی می‌شوند. خطوط پروازی مختلفی همچون پگاسوس، ایران‌ایر، قشم ایر، لوفتهانزا و... این پرواز را ارائه می‌دهند. درصورتی‌که پرواز ایرانی و مستقیم باشد طول آن چیزی در حدود ۴ ساعت است، پروازهای خارجی با توجه به توقف در مسیر طولانی‌تر خواهند بود.

آیا تور صربستان ویزا می‌خواهد؟

برای سفر با تور صربستان شما نیاز به ویزای توریستی خواهید داشت و برای دریافت این ویزا نیاز به تهیه مدارکی دارید. جهت آگاهی از این مدارک و روند صدور ویزا برای صربستان می‌توانید با مشاوران آژانس مسافرتی دالاهو مشورت کنید و یا صفحه «ویزای صربستان» را مطالعه نمایید تا یک تور خارجی جذاب را تجربه کنید.

 

بهترین زمان برای سفر با تور صربستان کی است؟

آب‌وهوا در صربستان در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها گرم و مرطوب است و این کشور بارندگی‌های متعددی را در طول سال تجربه می‌کند. اگر می‌خواهید گرمای مطلوبی را تجربه کنید زمان تور صربستان را در ماه تابستان در نظر بگیرید. اگر قصد اسکی‌کردن در این کشور را دارید ماه ژانویه برای شما زمان مناسب‌تری است.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور صربستان چیست؟

جاذبه‌های صربستان فراوان‌اند و شما می‌توانید در گوشه‌گوشه این کشور جاذبه‌های بسیاری را برای بازدید پیدا کنید. در قدم اول و در شهر بلگراد زمانی را به قدم زدن در شهر و دیدن خیابان‌ها، کلیساها، موزه‌ها و پارک‌ها اختصاص دهید. به شهر نوی ساد بروید و از زیبایی حفاظت شده آن و معماری و فضای شهری خاصش لذت ببرید. زمانی را به دیدن رود دانوب اختصاص دهید و در بلگراد یا نوی ساد زیبایی‌های آن را از نظر بگذرانید. «قلعه کاله‌مگدان» و «قلعه پترووارادین» از جاهای دیدنی دیگری هستند که اگر به معماری خاص علاقه دارید باید به سراغشان بروید. اگر اهل تاریخ هستید به موزه یوگسلاوی و موزه «نیکولا تسلا» حتماً سر بزنید. «دهکده درونگراد» که فیلم مشهور «زندگی معجزه است» به کارگردانی «امیر کاستاریکا» در آن فیلم‌برداری شده از دیگر جاهایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید.
در مطلب «۱۴ جاذبه صربستان که حتماً باید ببینید» می‌توانید بیشتر از جاذبه‌های تور صربستان بدانید.

فستیوال‌ها و جشنواره‌های تور صربستان

شاید بی‌اغراق نباشد که بگوییم در این کشور سالانه ۸۰۰ فستیوال مختلف برگزار می‌شود. از میان این فستیوال‌ها آنهایی که مربوط به رویدادهای موسیقی، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی هستند علاقه‌مندان بسیاری دارند. این فستیوال‌ها به طور معمول در فصل تابستان مسافران را در قالب تور صربستان به سمت این کشور جذب می‌کنند.
از جمله فستیوال‌های موسیقی می‌توان به فستیوال «اگزیت»، «گوچا» و «نیشویل» اشاره کرد که طرف‌داران بسیاری دارند. «فستیوال عشق» در ماه اوت یک فستیوال رمانتیک در این کشور است و افراد بسیاری برای اجرای آثار و کارهای خود به آن دعوت می‌شوند. «فستیوال رقص بلگراد» از دیگر فستیوال‌های بسیار شاد صربستان است که هر ساله در ماه آوریل برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان بسیاری دارد. از دیگر فستیوال‌های صربستان می‌توان به چمن‌زنی در کوه «رایتسو»، فستیوال فیلم اروپایی «پالیچ»، و شب‌های «تشنیار» اشاره کرد که در تور صربستان و در صورت هم‌زمانی می‌توانید تجربه کنید.

 

شکم گردی و غذا در تور صربستان چگونه است؟

صربستان به غذاهای خود بسیار معروف است و در سفر با تور صربستان حتماً باید بخشی را به چشیدن مزه این غذاها اختصاص دهید. یکی از غذاهای معروف صربستان «چوپای» است که کبابی بسیار خوشمزه محسوب می‌شود و از گوشت چرخ‌کرده تازه تهیه می‌گردد. شنیسل یا «استیک کاراجوردی» از غذاهای معروف و اشرافی صربستان به شمار می‌رود که شامل گوشت گوساله یا خوک است. «موسی کا» غذای خوشمزه دیگری است که در آن گوشت در میان لایه‌هایی از سیب‌زمینی یا بادمجان قرار می‌گیرد و طعم بسیار لذیذی دارد. طعم این خوشمزه‌ها فراوان‌اند و باید در تور صربستان حتماً به سراغشان بروید.
در مطلب «بهترین غذاهای صربستان کدام‌اند؟» می‌توانید بیشتر در مورد خوشمزه‌های این کشور بدانید.

 

نکات مهمی که باید پیش از سفر با تور صربستان بدانید

در هنگام شرکت در تور صربستان نکات زیر را حتماً مدنظر داشته باشید:
- به دلیل اینکه صربستان جنگ‌هایی را از سر گذرانده در مورد مسئله کوزوو یا جنگ بوسنی و کرواسی و مواردی ازاین‌دست بهتر است با افراد صرب صحبت نکنید.
- اگر اهل گیاهخواری هستید در صربستان جای نگرانی نیست؛ زیرا امروزه بسیاری از رستوران‌ها بهترین غذاهای گیاهی را با قیمت مناسب برای شما سرو می‌کنند.
- سعی کنید در طول تور صربستان برای صرف غذا و قهوه به کافه و رستوران‌های محلی بروید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
- اگر به سیگار حساسیت دارید باید بدانید که در صربستان کمتر کافه‌ای را پیدا می‌کنید که در آن افراد سیگار نکشند، پس به این نکته توجه داشته باشید.

هزینه‌های جانبی هنگام سفر با تور صربستان

برای سفر با تور صربستان ممکن است نیاز به اطلاع از هزینه‌های جانبی داشته باشید. خوردن غذا در یک رستوران نه‌چندان گران در صربستان ۸ تا ۹ دلار برایتان خرج برمی‌دارد. برای خرید یک فنجان کاپوچینو چیزی در حدود ۲ دلار و یک بطری آب‌معدنی چیزی در حدود نیم دلار باید بپردازید. خرید بلیت یک‌طرفه حمل‌ونقل عمومی نیم دلار و طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به علاوه داده، حدود ۱۷ دلار هزینه دارد.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور صربستان نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر