تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

غار کتله خور تا خرقان

33 رای شما هم امتیاز بدهید!

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

غار کتله خور تا خرقان کجاست؟

در یک سفر یکروزه قرار است از قزوین بگذریم، معماری بی‌نظیر سلجوقی را ببینیم، در ادامه، راه‌مان را به سمت زنجان ادامه دهیم و یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین غارهای کشورمان را ببینیم.

رفتن به غار کتله خور یک ماجراجویی جذاب است.

چرا غار کتله خور تا خرقان خاص است؟

گذر از مسیری کوتاه اما پر از جاذبه هر اهل سفری را وسوسه می‌کند تا کوله بارش را ببندد و راهی سفر شود. سفری کوتاه اما پربار که شما را به دل تاریخ سلجوقی می‌برد و کشف غاری در دل کوه شما را حسابی هیجان‌زده می‌کند.

در غار کتله خور تا خرقان چه می‌بینیم؟

برج‌های سلجوقی خرقان

در نزدیکی قزوین، دشتی وسیع وجود دارد که دو برج آجری در آن خودنمایی می‌کنند. این برج‌‌ها در فاصله کمی از هم قرار دارند. اولین چیزی که با نزدیک شدن به برج‌ها نظر شما را جلب می‌کند تزیینات آجری آن‌ها است. این تزئینات با آجرهای کوچک و با ظرافت و نظم خاصی کنار هم چیده شده‌اند؛ برج‌های هشت ضلعی، که ستون‌های مدوری دور تا دور آن‌ها چیده شده و گنبدی بر فرازشان قرار دارد. از در مستطیل شکل که وارد شوید پله‌ها شما را به سمت بالا هدایت می‌کنند. از شکل ظاهری این برج‌ها مشخص است که یکی از آن‌ها قدیمی‌تر است. این برج‌ها تفاوت‌های دیگری هم دارند. اگر به این منطقه سفر کردید تفاوت‌های این دو برج سلجوقی را برای‌مان بگویید.

تزئینات برج‌های سلجوقی خرقان بسیار زیباست.

مقبره پیر تاکستان

مسیر بعدی شما جنوب تاکستان است. اینجا قرار است از دیگر شاهکارهای آجرکاری سلجوقی دیدن کنیم: مقبره پیر تاکستان. تاکستان از قدمتی طولانی برخوردار است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد. مقبره پیر تاکستان یکی از آن‌هاست. سادگی و در عین حال استحکام و تزئینات این بنا را منحصر به فرد کرده است. شکل کلی مقبره پیر تاکستان ساده است و گنبدی بر فراز آن قرار دارد. سبک آجرکاری و سفال‌های کشف شده آن به دوران سلجوقی باز‌ می‌گردد.

مقبره پیر تاکستان در اوج سادگی بسیار زیباست.

غار کتله خور

طلوع آفتاب پشت غار؛ این منظره را در انتهای غار کتله خور می‌توانید ببینید. کتله یعنی کوه و منظور از خور همان خورشید است. این غار در نزدیکی شهرستان خدابنده قرار دارد. غار کتله خور در تعدد طبقات و شکل قندیل‌ها بی‌نظیر است. قندیل‌های غار کتله‌ خور رنگ روشنی دارند و اشکال مختلفی به خود گرفته‌‌اند. بخش‌های مختلف غار متناسب با همین شکل‌ها نام‌گذاری شده‌اند. می‌گویند این غار 7 طبقه دارد که فقط 3 طبقه آن کشف شده است. این بخش‌ها به سه بخش تفریحی، ورزشی و فرهنگی تقسیم می‌شوند.

 

مناظر زیبای غار کتله خور.

 

کی به غار کتله‌خور تا خرقان برویم؟

بهترین زمان سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان است. در این فصول، اگر مجهز سفر کنید، می‌توانید سفری راحت داشته باشید و از تنفس هوای تازه و تماشای مناظر بکر لذت ببرید.

در سفر به غار کتله‌خور تا خرقان با خود چه چیزهایی ببریم؟

برای سفر یکروزه کوله سبکی بردارید و لوازم شخصی و ضروری‌تان را در آن بگذارید. کفش راحتی از ملزومات هر سفر است. عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و لباس گرم از وسایل پیشنهادی ما برای سفر به غار کتله خور تا خرقان است.

در آخر یادمان باشد محافظ زیبایی‌های این طبیعت باشیم و چیزی جز ردپای مهربانی به جا نگذاریم؛ کیسه زباله به همراه داشته باشیم تا در صورت لزوم از آن استفاده کنیم.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی
1397/09/30 21:03
سلام و درود به هم کشوریهای عزیزودوست داشتنی ای کاشهمه مردم میتونستن جاهای خوب و دوست داشتنی روببینن ولی متاسفانه از90میلیون جمعیت 7میلیون میتونن سفرهای خوب داشته باشن مابقی همه زیرخط فقرزندگی میکنن این مطالب دوست داشتنی ودیدن ازتاریخ خوب کشورعزیزمان ایران حق همه است ای کاش همه میدیدن
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/10/01 15:40
دوست عزیز، سلام
بله این منطقه بسیار زیباست.

در حال حاضر تور غار کتله خور تا خرقان نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر