تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فیلم جاذبه‌های سریلانکا

یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان که با ساحل‌های بسیار زیبا و فرهنگ و تاریخ غنی خود گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، سریلانکا نام دارد. این کشور در جنوب آسیا و هند قرار گرفته و از بیش از ۱۰۰ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. جزایر و سواحل سریلانکا از شهرت بالایی برخوردارند؛ هرچند که دیدن بناهایی حجیم و مرموز و همچنین مجسمه‌های بودای غول‌پیکر از دیگر جاذبه‌های سریلانکا محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید در سواحل زیبا به استراحت بپردازید، بناهای باشکوه را ببینید و یا هیجان دیدن سوسمارها و کروکدیل‌ها را از نزدیک تجربه کنید، تور سریلانکا را فراموش نکنید.

تور سریلانکا


جاذبه‌های سریلانکا

شاید واقعاً سخت باشد که بخواهیم تمام جاذبه‌های سریلانکا را معرفی کنیم. این کشور دیدنی‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود شما دوباره بخواهید تور سریلانکا را برای دیدن همه آنها تکرار نمایید. در ادامه با تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های سریلانکا آشنا می‌شوید:

پل ۹ قوسی سریلانکا

یکی از نمادی‌ترین دیدنی‌های سریلانکا پل ۹ قوسی (Nine Arch Bridge) است. این پل در شهر کوچک کوهستانی «الی» قرار گرفته و چشم‌اندازی بسیار زیبا از اطراف را ارائه می‌دهد. اطراف این پل را فضاهای سرسبز و مزارع چای دربرگرفته‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند حرکت قطارها را از روی پل تماشا کنند و از زیبایی‌های اطراف پل لذت ببرند. این پل در روزهای اولیه گسترش راه‌آهن در سریلانکا ساخته شده است. به دلیل اینکه سازه آن بدون استفاده از فولاد و فقط با سیمان، سنگ و آجر ساخته شده، قابل‌توجه بسیاری از افراد معمار می‌باشد.

میهینتال (Mihintale) جاذبه تور سریلانکا

میهینتال کوهی در نزدیکی شهر Anuradhapura است. قله آن برای جامعه بودایی اهمیت معنوی زیادی دارد. اعتقاد بر این است که در بالای این کوه یک راهب بودایی به نام «ماهیندا» با پادشاه Devanampiyatissa ملاقات کرده و در نتیجه آن بودیسم به این کشور راه یافته است.
راهب ماهیندا پادشاه را تحت‌تأثیر صلح‌آمیز بودن آموزه بودایی و طبیعت آرام آن قرار داده و پادشاه در نتیجه آن از جنگ دست کشیده و صلح را در سراسر کشور گسترش داده است. چندین ساختار مذهبی و تاریخی چشمگیر در کوه میهینتال و اطراف آن وجود دارند و سالانه صدها زائر از این مکان دیدن می‌کنند.

اوناواتونا (Unawatuna) جاذبه سریلانکا

این ساحل شنی سفید در شهر ساحلی کوچک Unawatuna مکانی عالی برای استراحت است. در این منطقه برای علاقه‌مندان اسنورکلینک و غواصی امکانات لازم وجود دارد تا از صخره‌های مرجانی نزدیک ساحل دیدن کنند. در اوناواتونا دیدن ماهی‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌های فراوان بسیار عادی است که می‌تواند برای افراد سرگرم‌کننده باشد. غذاخوری‌های کنار ساحل نیز فرصت مناسبی را برای چشیدن طعم غذاها به افراد شکم گرد می‌دهند.

گال ویهارایا جاذبه تور سریلانکا

«گال ویهارایا» یک مکان معروف بودایی محسوب می‌شود. این مکان به دلیل غارهای فراوان و مجسمه‌های بزرگ بودا که برخی از آنها در قرن دوازدهم بر روی صخره‌ها حک شده‌اند، مشهور است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن گال ویهارایا به شهر باستانی «پولونارووا» بروند. امروزه گال ویهارایا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های زیارتی سریلانکا است.

پارک ملی اودا والاو (Udawalawe) جاذبه گردشگری سریلانکا

یکی از مکان‌هایی که در آن شما می‌توانید فیل‌های بسیاری را ببینید، این پارک ملی است. در کنار فیل‌ها، طاووس، شغال، گاومیش آبی، تمساح، میمون و گوزن نیز در این منطقه پرسه می‌زنند. در این پارک ملی می‌توانید با سافاری کردن لذت بیشتری از بودن در کنار حیوانات ببرید. این منطقه از سمت شمال با رشته‌کوه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌هایی که علفزارها و جنگل‌های پای کوه‌ها را در آغوش گرفته‌اند، احاطه شده و به همین دلیل تنوع زیستی بالایی دارد.

پارک ملی اودا والا از دیدنی‌های سریلانکا است

معبد غار دامبولا در تور سریلانکا

معبد «غار دامبولا» یک مکان مقدس بودایی است. بیش از 80 غار در این منطقه ثبت شده‌اند، اما پنج غار معروف آن دارای مجسمه‌ها و نقاشی‌های چشمگیر هستند. قدمت برخی از غارها به 1000 سال قبل از میلاد می‌رسد، زمانی که سریلانکاهای ماقبل تاریخ در آنها زندگی می‌کردند. اگر قصد بازدید دارید، باید قبل از ورود به معبد، شانه‌ها و پاهای خود را بپوشانید و کفش‌ها را در بیاورید.

میریسا (Mirissa) در تور سریلانکا

میریسا بهترین اقامتگاه ساحلی سریلانکا محسوب می‌شود. ساحلی طولانی و زیبا که با درختان نخل بلند آویزان و رستوران‌ها و هتل‌های مدرن احاطه شده است. در رستوران‌های میریسا غذاهای سبک غربی با قیمت مناسب سریلانکا ارائه می‌شوند. صخره طوطی از جاذبه‌های این مکان است که درست در کنار ساحل قرار دارد. این صخره دارای پلکان کوچکی است که با بالارفتن از آن مناظر زیبایی از اقیانوس و خط ساحلی را می‌توان دید.
سفرهای یک‌روزه میریسا شامل تماشای نهنگ، غواصی و موج‌سواری است. «ولیگاما» (Weligama) که تنها چند کیلومتر با میریسا فاصله دارد، یکی از بهترین سواحل سریلانکا برای یادگیری موج‌سواری است. می‌توانید به این منطقه نیز بروید و عصر هنگام در کلوپ‌های ساحلی به خوش‌گذرانی بپردازید.

معبد دندان در سریلانکا

«معبد دندان» مکانی بسیار مقدس محسوب می‌شود؛ زیرا حاوی یکی از دندان‌های بودا است. افسانه‌ها حاکی از آن است که این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته شد و سپس از هند به سریلانکا قاچاق شد. پس از محاصره پادشاهی، این دندان در موهای یک شاهزاده خانم پنهان شد تا در سریلانکا باقی بماند. پس از این کش و قوس‌ها، تلاش‌های زیادی برای سرقت یا ازبین‌بردن دندان انجام شد که همگی ناموفق بودند. امروزه دو بار در روز، مراسم «پوجاها» برای بزرگداشت این دندان برگزار می‌شوند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که نگاهی گذرا به دندان درون محفظه آن داشته باشند.

معبد دندان بودا در سریلانکا است

قله آدم در تور سریلانکا

یکی دیگر از جاذبه‌های این کشور که در تور سریلانکا باید به آن سر بزنید «کوه آدم» یا «قله آدم» است. در این کوه جای پای سنگی دیده می‌شود و یک صومعه بودایی در قله آن قرار دارد. بسیاری از بودایی‌ها تصور می‌کنند این جای پا رد پای بودا است، مسیحیان گمان می‌کنند که این رد پا جای پای آدم و هندوها آن را متعلق به شیوا می‌دانند.
این منطقه یک مکان محبوب برای زیارت، به‌ویژه در شب‌های ماه کامل است. برای رسیدن به بالای کوه و دیدن جای پا، از طریق یک پلکان شیب‌دار که شامل بیش از 5000 پله است باید بالا رفت. در مسیر بسیاری از غرفه‌های چای و فروشگاه‌های مواد غذایی به‌عنوان مکان‌های استراحت قرار داده شده‌اند. اکثر مردم پیاده‌روی خود را از ساعت 2:30 بامداد آغاز می‌کنند تا در زمان طلوع خورشید به قله برسند.

خلیج آروگام در تور سریلانکا

خلیج آروگام یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای افراد موج‌سوار است؛ هرچند به افراد موج‌سوار در سطح پیشرفته یا متوسط توصیه می‌شود در این منطقه به تفریح بپردازند. جدای موج‌سواری، تماشای بسیاری از فیل‌ها و طاووس‌ها در کنار جاده، درست خارج از شهر ممکن است که هیجان خاصی دارد. نوار اصلی خلیج آروگام مملو از رستوران‌ها و هتل‌هایی است که در آن‌ها می‌توانید از غذاهای سنتی سریلانکا گرفته تا صبحانه‌های کامل انگلیسی را نوش جان کنید.

قلعه گاله جاذبه سریلانکا

«گاله» یکی از شهرهای مهم سریلانکاست که در آن افراد می‌توانند مناظر منحصربه‌فردی را تماشا کنند. قلعه گاله در این شهر قرار گرفته که منطقه اطراف آن دارای جاده‌های سنگ‌فرش شده و غذاخوری و کافه‌های متعدد است. یکی از جاذبه‌های این منطقه تماشای غروب آفتاب در این منطقه است که می‌تواند برای بسیاری از مسافران بسیار رؤیایی باشد.

پارک ملی یالا جاذبه گردشگری سریلانکا

در پارک ملی یالا مناظری بسیار جذاب از حیات‌وحش را خواهید دید. در این پارک ملی تعداد بسیار زیادی پلنگ دیده می‌شود که کمتر نقطه‌ای در جهان دارای این تراکم از این حیوانات است. اگرچه پلنگ‌ها جاذبه اصلی اینجا هستند، اما فیل‌ها، خرس‌های تنبل و کروکدیل‌ها را نیز می‌توانید از نزدیک ببینید.

قلعه صخره‌ای سیگیریا در سریلانکا

یکی از جاذبه‌هایی که در سریلانکا نباید از دست بدهید قلعه صخره‌ای «سیگیریا» است. این قلعه بر روی یک صخره که ۲۰۰ متر از سطح زمین بالا آمده و قله‌ای مسطح دارد، قرار گرفته است. برای رسیدن به قلعه مسافران از راه‌پله‌های شیب‌دار باید استفاده کنند. در طول مسیر می‌توانند نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی را ببینند و در نهایت با رسیدن به قله، بقایای یک تمدن باستانی، از جمله آثار یک قصر و صومعه را مشاهده کنند.

همان‌طور که می‌بینید تنوع جاذبه‌های سریلانکا آن‌قدر زیادند که افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند تور سریلانکا را دوست داشته باشند. برای افراد اهل ورزش‌های آبی، طبیعت، حیات‌وحش و فرهنگ و تمدن، سریلانکا نقطه‌ای بکر و پرجاذبه است. در سفر به این نقطه از آسیای شرقی شما می‌توانید نگاهی تازه به فرهنگ و طبیعت اطرافتان داشته باشید و این تجربه یکی از اندوخته‌های سفر به سریلانکا است.



1398/06/05 | کد مطلب: 2938
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.