تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

12 سفر آبی جذاب که نباید از دست بدهید

24 رای   شما هم امتیاز بدهید!

خاص‌ترین سفرهای آبی دنیا

در بسیاری موارد قایق‌ها و کشتی‌ها بهترین و گاهی تنها وسیله سفر برای گشت و گذاری جانانه در یک مقصد مسافرتی هستند. در زیر به 1 نمونه از این سفرها اشاره می‌کنیم که وبسایت معتبر LonleyPlanet.com آنها را معرفی کرده است.

 

تور خارجی

خلیج هالونگ در ویتنام

یکی از 19 جاذبه ویتنام که حتما باید ببینید و از بهترین مکان‌ها برای تجربه سفر آبی این خلیج است. خلیج هالونگ که چشم‌انداز شگفت‌آوری که از اقیانوس دارد، از مناظر طبیعی زیبای جهان است. این خلیج در کنار بیش از 2000 جزیره آهکی ساخته شده که در اندازه و شکل‌های مختلف هستند. در این جزایر کوچک غارهایی در طول زمان به جود آمده که بی شک از قسمت‌های دیدنی‌ و هیجان‌انگیز سفر آبی به این خلیج است. همچنین، دریای نزدیک آن کم عمق و محل زندگی بیش از 1000 گونه موجود آبزی است. از چشم‌انداز جنگل‌های جزایر و نوای زیبای پرندگان مختلف در این منطقه هم نباید غافل بود. در این خلیج می‌توانید انواع سفر آبی از سفرهای لوکس، سفرهای با رنج قیمت متوسط، سفرهای روزانه (با قایق مردم محلی) تا کایاک سواری را تجربه کنید. 

خلیج هالونگ درکنار بیش از 2000 جزیره آهکی ساخته شده است.

رودخانه آمازون در آمریکای جنوبی


آمازون طولانی‌ترین رودخانه جهان است که از ارتفاعات Peruvian تا نزدیکی Belém در برزیل ادامه دارد. جریان این رودخانه 12 برابر تندتر از رودخانه می سی سی پی است و حدود یک پنجم آب جهان در آن جریان دارد. این رود که از کشورهای مختلف و از میان جنگل‌ سرسبز آمازون می‌گذرد؛ از بهترین گزینه‌های برای سفر آبی است. می‌توانید بر روی یک قایق کوچک و آرام بنشینید و بین مانائوس و بِلِم در برزیل و یا بین ترینداد و گایارامران در بولیوی سفر کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. حتی در برخی مسیرها امکان دیدن حیات وحش آمازون هم وجود دارد. انوع کشتی‌ها برای سفردریایی در رودخانه آمازون از لوکس تا معمولی و با ظرفیت‌های مختلف وجود دارند. معمولا سفر آبی در این مسیرها بین 4 تا 6 روز طول می‌کشد.

رود آمازون که از کشورهای مختلف و از میان جنگل‌ سرسبز آمازون می‌گذرد؛ از بهترین گزینه‌های برای سفر آبی است.

جزایر مالدیو

کشور مالدیو از جزایر اقیانوس هند است که در جنوب غربی کشور هند قرار گرفته. مالدیو از 1192 جزیره کوچک در میان آب‌های فیروزه‌ای رنگ تشکیل شده که تنها 202 جزیره آن مسکونی‌اند. این کشور به دلیل چشم‌انداز زیبای اقیانوس، امکانات غواصی و هتل‌های آبی‌اش همواره مورد توجه گردشگران بوده است. با سفر به این کشور برای رفتن از جزیره‌ای به جزیره دیگر هم به سفر روی آب نیاز دارید. در طول سفر آبی خود بین جزایر می‌توانید به تماشای دلفین‌ها و شنای ماهی‌ها بپردازید. در مالدیو می‌توانید سفر آبی با کشتی‌های بزرگ یا کایاک‌های کوچک را تجربه کنید. 

مالدیو از 1192 جزیره کوچک در میان آب‌های فیروزه‌ای رنگ تشکیل شده است.

رودهای نروژ

بیش از یک قرن است که مسیر آبی Hurtigruten، دهکده‌ها و شهرهای ساحلی مختلف در نروژ را به یکدیگر متصل کرده است. همه ساله چندین کشتی مدرن از Bergen به سمت Kirkenes حرکت کرده و پس از رسیدن به آنجا دوباره باز می‌گردند. این سفر آبی 11 الی 12 روز طول می‌کشد. درطی این سفر از 34 بندر عبور می‌کنید. از دیدنی‌ترین قسمت‌های این سفر آبی، منظره خورشید نیمه شب در جزایر فوق‌العاده زیبای اطراف رودخانه است. همچنین از صومعه‌های قرون وسطایی و شهرهای با معماری مدرن را نباید فراموش کرد. هزینه سفر آبی در این مسیر معمولا گران است.

از دیدنی‌ترین قسمت‌های این سفر آبی، منظره خورشید نیمه شب در جزایر فوق‌العاده زیبای اطراف رودخانه است.

رودخانه فرانکلین در استرالیا

اگر اهل هیجان و سفر به مناطق چالش برانگیز هستید، رودخانه فرانکلین بهترین گزینه سفر روی آب برای شماست. قایقرانی در آب‌های خروشان رودخانه فرانکلین برای افراد جسور یک سفر آبی چالش برانگیز و البته دلپذیر است. این منطقه بکر جزئی از منطقه میراث جهانی تاسمانیا (Tasmania) است. محدوده‌ای حفاظت‌شده که محل زندگی گیاهان قدیمی و جانوران بومی است. ماه‌های دسامبر تا مارچ می‌توانید از طریق رودخانه کالینگ وود به منطقه دسترسی داشته باشید. سفر آبی در رودخانه فرانکلین حدود 8 تا 14 روز طول می‌کشد و مخصوص قایقرانان حرفه‌ای است. دسترسی قایقرانان به این رودخانه غیرقابل پیش‌بینی (با توجه به طغیان‌های گاه و بیگاه آن)، از طریق رودخانه کالینگ وود، در 49 کیلومتری پل دِروِنت، است. آن‌ها در رودخانه کالیلنگ وود سفر آبی خود را آغاز و در رودخانه گُردُن آن را به پایان می‌رسانند. لازم به ذکر است که باید از قبل اطلاع دهند تا در مقصد به استقبال‌شان بیایند.

اگر اهل هیجان و سفر به مناطق چالش برانگیز هستید، رودخانه فرانکلین بهترین گزینه سفر روی آب برای شماست.

پارک استانی کیتیکو (Quetico) در کانادا


پارک کیتیکو با وسعت 4800 کیلومتر مربع به دلیل داشتن مسیر قایقرانی به طول  1500 کیلومتر شهرت بسیاری دارد. پارو زدن در سطح شیشه‌ای آب‌های زلال اونتاریوی شمالی، شما را ناخواسته غرق در طبیعت بکر و دست‌نخورده کانادا خواهد کرد. در این منطقه، می‌توانید در کنار قایقرانی، کمپ بزنید و به تماشای رفت‌وآمد گوزن‌های شمالی در کنار آب بنشینید؛ یا ماهیگیری کنید. همچنین امکان استفاده از تورهای همراه با راهنما در داخل و خارج از پارک برای گردشگران فراهم است.

پارو زدن در سطح شیشه‌ای آب‌های زلال اونتاریوی شمالی، شما را ناخواسته غرق در طبیعت بکر و دست‌نخورده کانادا خواهد کرد.

تالاب‌های کلارا در هندوستان


شبکه‌ای از تالاب‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌ها در حاشیه ساحل کلارا وجود دارد که مکان جذابی برای کاوش ایجاد کرده است. سفر آبی در این منطقه با قایق‌های ساده چوبی انجام می‌گیرد. این قایق‌ها از دریاچه‌های کم‌عمقی که درختان نخل آن‌ها را احاطه کرده و عبور می‌کنند. در مسیرشان در زیر سایه درختان از هوای خنک لذت ببرید و به تماشای تورهای ماهیگیری بنشینید. سفر 8 ساعته با کروزهایی که بین Alappuzha تا Kollam حرکت می‌کنند، بین گردشگران محبوب است. همچنین در این مسیر، کروزها در محل زندگی یکی از روحانیون زن هند به نام Matha Amrithanandamayi توقف می‌کنند.

شبکه‌ای از تالاب‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌ها در حاشیه ساحل کلارا وجود دارد که مکان جذابی برای کاوش ایجاد کرده است.

 

رودخانه میل‌فورد در نیوزیلند


برای فهمیدن اینکه چرا میل‌فورد در میان رودهای جزیره جنوبی نیوزلند بیشترین بازدید کننده را دارد؛ نیازی به پیشروی زیاد در این آن نیست. دیوار‌های شیب‌دار آن که گاهی با قطرات باران خیس می‌شوند؛ سکوت و آرامش این منطقه را حفظ کرده‌اند. سفر آبی در این رودخانه حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد و از لنگرگاهی که تنها 5 دقیقه با پارکینگ اتومبیل‌ها فاصله دارد، شروع می‌شود. برای سفرتان قایق‌های پارویی یا موتوری را انتخاب کنید. در سفر آبی در میان دره‌های دیدنی و حیرت‌انگیز این منطقه، به دنبال تماشای حیات وحش منحصربه‌فرد آن مانند hoiho و پنگئون چشم زرد باشید. سفرهای آبی شبانه نیز ارزش امتحان کردن را دارند. این نوع تورها تمام مسافت 22 کیلومتری رودخانه را طی می‌کنند و در نهایت و در می‌توانید با قایق پارویی خود را به ساحل برسانید.

سفر آبی در رودخانه میل‌فورد حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.

جزایر یونان


کشور یونان، با داشتن بیش از 1400 جزیره‌، بیشترین خط ساحلی را در میان کشورهای اروپایی دارد. بنابراین در سفر آبی خود در یونان می‌توانید مناظر طبیعی مختلف را مشاهده کنید: از جزیره سرسبز و نیمه گرمسیری آیونیِن (Ionian) و جزایر شمال شرقی دریای اژه  گرفته تا صخره‌های عاری از پوشش گیاهی و آفتاب سوخته سیکلاد (Cyclades). هر جزیره سرویس قایقرانی مخصوص به خود را دارد. این سرویس‌های قایقرانی از قایق‌های بسیار بزرگ که در مسیرهای اصلی حرکت می‌کنند و قایق‌های کوچک و قدیمی برای رفتن به مرداب‌ها و مناطق دنج و دور افتاده تشکیل شده‌اند.

 کشور یونان، با داشتن بیش از 1400 جزیره‌، بیشترین خط ساحلی را در میان کشورهای اروپایی دارد.


خلیج دیسکو در گرینلند

شهر ایلولیسات (Ilulissat) در مرز 40 کیلومتری خط ساحلی قرار گرفته که روزانه حدود 20 میلیون تن یخ تولید می‌کند. بی‌شک سفر آبی میان قطعات یخ تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. کشتی‌های غول‌پیکر در اطراف این خلیج حرکت می‌کنند، در حالی‌که بیشتر بدنه آن‌ها در آب و یخ فرو رفته است. تور اپراتورهای بسیاری تورهای سفر روی آب را با تجهیزات کامل در این خلیج ارائه می‌دهند. می‌توانید در این تورها شرکت کرده و از مناظر زیبای خلیج دیسکو دیدن کنید.

سفر آبی میان قطعات یخ تجربه‌ای هیجان‌انگیز است.

جزیره گالاپاگوس در اکوآدور


با سفر آبی در جزیره گالاپاگوس، در فاصله 1000 کیلومتری اکوادور، بکرترین تجربه‌ زندگی‌تان را رقم بزنید. اینجاست که می‌توانید با شیرهای دریایی شنا کنید، بینی‌تان را به نوک پنگوئن‌ها نزدیک کنید و کنار پرنده‌های دریایی پا آبی بایستید. از قایق‌های کوچک پاروئی گرفته تا کشتی‌های کروز بزرگ برای ارائه یک تجربه بی‌نظیر سفر آبی به مسافران آماده‌اند. سفر روی آب‌های این منطقه از  3 روز تا 3 هفته متغیر است.

ینجاست که می‌توانید با شیرهای دریایی شنا کنید.

کانال‌های آمستردام

آمستردام پایتخت کشور زیبای هلند است. ویژگی منحصربه‌فرد این شهر عبور کانال‌های آبی از درونش است. یکی از کوتاه‌ترین سفرهای آبی‌تان را می‌توانید در این شهر امتحان کنید. با قایق‌ها تمام شهر را کاوش کنید و از معماری زیبای قرن هفده خانه‌های شهر لذت ببرید.

ویژگی منحصربه‌فرد آمستردام عبور کانال‌های آبی از درونش است.

 



1391/07/29 | کد مطلب: 303
آیدا امینی‌فر

دانش آموخته ادبیات فرانسه، ارشد مدیریت جهانگردی، تورلیدر، عاشق مزه کردن غذاهای جدید، گشت‌وگذار و تماشای فیلم


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.