تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آبشار جلسنگ و اسپی آر

32 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 15 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 1 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

آبشار جلسنگ و اسپی آر کجاست؟

آبشار جلسنگ و اسپی آر از زیبایی‌های طبیعی استان مازندران و شهرستان سوادکوه هستند. این آبشارها در سوادکوه شمالی و در منطقه لفور قرار دارند. برای دیدن آنها باید از دل جنگل‌های انبوه بگذرید. بعد از یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز، صدای آبشارها به گوش‌تان می‌رسد و منظره تماشایی‌شان جلوی چشم‌تان خودنمایی می‌کند.

چرا آبشار جلسنگ و اسپی آر خاص است؟

جلسنگ و اسپی آر جزو آبشارهای منحصر به فرد مازندران و لفور به شمار می‌روند. قرار گرفتن این آبشارها در میان جنگل‎های هیرکانی و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری از دلایل علاقه طبیعت‌گردان و گردشگران به این آبشارهاست. زیبایی و آرامش این منطقه و هیجانی که برای رسیدن به آبشارها باید تجربه کنید بدون شک تجربه‌ای به یادماندنی برای‌تان خواهد ساخت.

قدم زدن در میان جنگل‌های هیرکانی تجربه منحصر به فردی خواهد بود.

در آبشار جلسنگ و اسپی آر چه می‌بینیم؟

ثبت خاطرات سفر به آبشار جلسنگ از ابتدای جاده شروع می‎شود، با عبور از میان جنگل‌های سرسبز و زیبا ادامه پیدا می‌کند و با رسیدن به آبشار به اوج می‌رسد. برای دیدن این آبشار باید از جنگلی با درختان زیبا و سر به فلک کشیده عبور کنید. در این سفر خودتان را برای یک جنگل‌پیمایی جانانه آماده کنید. اما نگران نباشید، با دیدن آبشار تمام خستگی راه از تن‌تان بیرون می‌رود. آب خنکی به صورت‌تان بزنید و از دیدن مناظر تماشایی و شنیدن صدای آرامش‌بخش آبشار لذت ببرید. آبشار اسپی آر در زیبایی چیزی کم از جلسنگ ندارد. برای رسیدن به این آبشار باید از پلی عبور کنید که هیجان سفرتان را بیشتر می‌کند. به این ماجراجویی چشم‌اندازهای منحصر به فرد را هم اضافه کنید. حس لذت‌بخشی که با تماشای منظره‌های زیبا از بالای پل دارید بعد از پیاده‌روی و با دیدن آبشار صخره‌ای اسپی آر کامل می‌شود.

مسیر زیبای آبشار جلسنگ.

آبشار رفیع جلسنگ به وجدتان خواهد آورد.

 مسیر آبشار اسپه یار پر از مناظر طبیعی دلرباست.

 شنیدن نوای دلنشینش آبشار اسپه یار خستگی تمام هفته را از تن‌تان می‌رباید.

کِی به آبشار جلسنگ و اسپی آر برویم؟

هر زمانی که به آبشار جلسنگ و اسپی آر سفر کنید منطقه‌ای بی‌نظیر و تماشایی خواهید دید، اما بیشتر گردشگرها فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند. اوایل پاییز و تا وقتی که هنوز سرمای هوا از راه نرسیده هم زمان خوبی برای دیدن این آبشارهاست. اما یادتان باشد حتما با راهنمای حرفه‌ای یا کسانی به این منطقه بروید که راه را می‎شناسند و می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.

در سفر به آبشار جلسنگ و اسپی آر چه چیزهایی با خود ببریم؟

برای رفتن به آبشار جلسنگ و اسپی آر سبک سفر کنید. حتما کفش مناسب پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بپوشید، زیرا مسیر پیاده‌روی و جنگل‌پیمایی در پیش دارید. حتما می‌دانید هر گردشگر حرفه‌ای برای چنین سفرهایی باتوم به همراه دارید. چون قرار است کنار آبشار بروید، لباسی به همراه داشته باشید که در برابر رطوبت شما را محافظت کند. بد نیست یک دست لباس اضافه هم با خودتان بردارید.
و اما نکته‌ آخر: آبشار جلسنگ و اسپی آر منطقه‌ای بکر و جزو گنجینه‌های طبیعی ایران است، مراقب زیبایی این منطقه باشیم و حتما کیسه‌ زباله همراه ببریم. یادمان باشد چز ردپای مهربانی و صدای خنده چیزی در طبیعت به جای نگذاریم، و جز عکس‌های زیبا و خاطرات و تجربه‌های به یادماندنی و باارزش چیزی با خودمان برنگردانیم.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

سفرهای آبشار جلسنگ و اسپی آر رو دیدی؟

1

آبشار جلسنگ و ییلاقات گشنیان

21 شهریور 1403
مشاهده سفر