تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کاریابی در ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور را دارید، نکاتی هست که باید بدانید. کاریابی در ترکیه چندان راحت نیست؛ برای یافتن کار در ترکیه باید زیاد تحقیق کنید و فریب وعده‌های دروغ را نخورید. در این مطلب در مورد شرایط و تخصص‌های لازم برای کاریابی در ترکیه بخوانید.

کاریابی در ترکیه

اگر با این تصور که ترکیه کشوری ارزان است قصد مهاجرت دارید، باید بگوییم اشتباه می‌کنید؛ بسیاری از محصولات از جمله اقلام خوراکی در ترکیه قیمتی دو برابر ایران دارند و شما برای زندگی در ترکیه باید درآمد کافی داشته باشید. 

پیدا کردن کار در ترکیه بسیار دشوار است. جوانان ترک در استخدام، اولویت دارند؛ چنانچه کارفرما باید به ازای هر کارمند خارجی، 5 کارمند ترک استخدام کند. هم‌چنین نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالاست. همه این‌ها دلایلی هستند که روند کار پیدا کردن در کشور ترکیه را برای اتباع خارجی دشوار می‌کنند. 

کارفرما باید به ازای هر کارمند خارجی، 5 کارمند ترک استخدام کند.

داشتن تخصص برای کار پیدا کردن در ترکیه

تجربه و تخصص کافی برای یافتن کار در ترکیه الزامی است. به ویژه تخصص‌هایی که در کشور ترکیه وجود نداشته یا کمتر وجود داشته باشند. پس اگر در حرفه خود متبحر هستید کاریابی در این کشور برای‌تان راحت‌تر خواهد بود. البته این نکته را مورد توجه قرار دهید که هنگام مصاحبه آزمونی از شما گرفته می‌شود تا میزان تخصص و تجربه شما سنجیده شود. در مطلب شرایط کار و درآمد در استانبول در مورد این موضوع بیشتر بخوانید.

تجربه و تخصص کافی برای یافتن کار در ترکیه الزامی است.

اهمیت زبان در کاریابی ترکیه

بدون شک یکی از شرایط یافتن کار دانستن زبان ترکی است. ترک‌ها در زبان انگلیسی زیاد مهارت ندارند و دانستن زبان ترکی برای کار پیدا کردن  در ترکیه ضروری است.

نکات مهمی که باید بدانید

شاید تبلیغات زیادی در رابطه با کار در ترکیه دیده باشید. اما توجه داشته باشید که این تبلیغات با کلاهبرداری همراه نباشد. برای کاریابی در ترکیه تحقیقات زیادی انجام دهید و گول وعده‌های دروغ را نخورید. بسیاری از شرکت‌ها با کارفرماها هماهنگ می‌کنند و با گرفتن هزینه‌های گزاف از افراد جویای کار، آن‌ها را فریب می‌دهند؛ چنانچه به آن‌ها وعده کار می‌دهند و بعد از مدتی آن‌ها را از سرکار اخراج می‌کنند. در نهایت به شکایات و حقوق آن‌ها رسیدگی نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق واتس‌اپ نیز با ما در ارتباط باشید.

 



1397/09/18 | کد مطلب: 4308
برچسب‌ها: ترکیه
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
Kamran
1398/01/23 20:05
با سلام و عرض ادب من 30 سالمه و فوق دیپلم ماشین ابزار دارم و حدود 5 سال سابقه کار در شرکت ماموت در رابطه با تضمین کیفیت و کیفیت دارم ولی الان حدود 1 ساله دارم مدارک ارایشگریو کامل میگیرم و به صورت حرفه ای کار میکنم که مدارک از رلیانس فرانسه هست میخواستم بپرسم شرکت شما برای پیدا کردن کار در ترکیه م
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/01/27 17:27
دوست عزیز، سلام
این مطلب فقط برای اطلاع از شرایط کاریابی در ترکیه نوشته شده است.
با تشکر از پیام شما
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.