تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

رفتینگ در ترکیه

ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. چراکه برای علاقه‌مندان به تاریخ، تفریحات ساحلی، ماجراجویی و عاشقان خرید گزینه‌های بی‌شماری دارد. در این مطلب از ماجراجویی در ترکیه خواهیم گفت؛ رفتینگ در رودخانه‌های خروشان ترکیه شما را به اوج هیجان می‌رساند. پیشتر در مطلب «رفتینگ چیست؟» در مورد این ورزش پرهیجان گفتیم. در این مطلب در مورد بهترین رودخانه‌های ترکیه برای رفتینگ خواهیم گفت.

برای رفتینگ در ترکیه کجا برویم؟

ترکیه کشور رودخانه‌های خروشان است. این رودخانه‌ها آب کافی، سرعت و دمای مناسبی برای رفتینگ دارند. با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات در آب‌های خروشان ترکیه می‌توانید حس ترس و لذت را با هم تجربه کنید. برای ماجراجوایی در آب‌های خروشان ترکیه کدام مقصد را انتخاب می‌کنید؟

رفتینگ در آنتالیا

برای رفتینگ در آنتالیا باید از رودخانه کوپرولو (koprulu) سراغ بگیرید. این رودخانه در پارک ملی‌ای به همین نام واقع شده است؛ رودخانه کوپرولو از میان مناظر سرسبز و فوق‌العاده می‌گذرد و در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزد. در آب این رودخانه می‌توانید شاه‌ماهی خاکستری و قزل آلای خال‌خالی ببینید. در اطراف‌تان نیز گونه‌های نادر گیاهی و حیات وحش خواهید دید. پل باستانی رومی بر فراز رودخانه، بلوک‌های قدیمی و باستانی از جمله مناظر زیبای دیگر این مسیر هستند. 

 رودخانه کوپرولو از میان مناظر سرسبز و فوق‌العاده می‌گذرد و در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزد.

رفتینگ در ریزه

ریزه یکی از شهرهای زیبای شرق ترکیه است. اگر دوست دارید طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه را ببینید، حتما رودخانه فیرتینا (Firtina) را ببینید. این رودخانه مسیری دو کیلومتری را میان طبیعتی خیره‌کننده می‌گذراند. تماشای زمین‌های چای و پل به جا مانده از زمان عثمانی لذت رفتینگ در این رودخانه را بیشتر می‌کند. فصل تابستان و بهار برای رفتینگ در این رودخانه بسیار مناسب است. هم‌چنین کوهستان کاچکار در نزدیکی این رودخانه واقع شده که مکانی فوق‌العاده برای کوهنوردی است. کوهنوردی در کوهستان‌‌های زیبای این منطقه و رفتینگ در رودهای خروشان آن را از دست ندهید.

ریزه یکی از شهرهای زیبای شرق ترکیه است. اگر دوست دارید طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه را ببینید، حتما رودخانه فیرتینا (Firtina) را ببینید.

رفتینگ در موغله

موغله جای دیگری در ترکیه است که می‌توانید رفتینگ را تجربه کنید. این منطقه در نزدیکی فتحیه واقع شده است. رودخانه دالامان (ِDalamn) در این منطقه به آب‌های شفاف فیروزه‌ای و خروشانش مشهور است. رودخانه دالامان دو مسیر برای رفتینگ دارد که با توجه به اینکه مبتدی یا حرفه‌ای هستید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای رفتینگ در این رودخانه به سمت جنوب غربی ترکیه بروید.

ودخانه دالامان (ِDalamn) در این منطقه به آب‌های شفاف فیروزه‌ای و خروشانش مشهور است.

رفتینگ در مرسین

اگر مقصدتان جنوب ترکیه است سری به رودخانه گوکسو (Goksu) در استان مرسین بزنید. تابستان که از راه برسد آب و هوای این منطقه بی‌مانند می‌شود. تنوع گیاهی و حیات وحش مرسین در این فصل به اوج خود می‌رسد. رودخانه گوکسو حدود 260 کیلومتر طول دارد و مکانی مناسب برای رفتینگ است.

رفتینگ در آرتوین

در شمال شرقی ترکیه جایی در استان آرتوین، یکی از سریع‌ترین رودخانه‌های جهان وجود دارد: رودخانه coruh. این رودخانه در مرز گرجستان و ساحل دریای سیاه واقع شده است. با رفتینگ در این منطقه هیجان‎زده خواهید شد و از دیدن حیات‌وحش، صخره‌ها و چشم‌اندازهای اطراف به وجد خواهید آمد.

 رودخانه آرتوین در مرز گرجستان و ساحل دریای سیاه واقع شده است.



1397/11/21 | کد مطلب: 4435
برچسب‌ها: ترکیه
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.