تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

شهر بازی ویالند و مرکز خرید اسفانبول

اسفانبول کجاست؟ آیا تا به حال نام اسفانبول به گوش‌تان خورده؟ اشتباه نکنید؛ منظورمان استانبول نیست، همان اسفانبول را می‌گوییم. شما را با یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های موضوعی اروپا آشنا خواهیم‌ کرد. پارک موضوعی، یا «تِم پارک»، مرکزی تفریحی است که برای رفاه حال بیشتر کاربران طراحی شده و چیزی بین شهربازی و پارک معمولی است. این پارک‌ها معمولا حول موضوع یا تِم خاصی شکل می‌گیرند. در اسفانبول چه جاذبه‌هایی خواهید دید؟ چرا اسفانبول خاص است؟ 

تورگشت خرید استانبول

اسفانبول کجاست؟

اسفانبول در محله یشیل پینار در استانبول قرار دارد. برای رسیدن به آن از راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. اتوبوس، مترو و حتی تاکسی‌هایی به صورت رایگان از ایستگاه‌ها و در ساعت‌های مشخصی از شهر استانبول به مقصد پارک اسفانبول حرکت می‌کنند.

چرا اسفانبول خاص است؟

  1. اسفانبول در دنیا، و البته در ترکیه، تنها پارک موضوعی یا تِم پارک است که مراکز خرید، سینما، رستوران، شهربازی و امکانات دیگری را یک جا جمع کرده است.
  2. سرمایه‌گذاری کلانی روی این پارک انجام شده، حدود 650 میلیون دلار. از سال 2013، درهای این مکان تفریحی به روی گردشگران باز شده است.
  3. در بخش مراکز خرید اسفانبول، شما می‌توانید در محوطه‌ای با مساحت حدود 600 هزار متر مربع قدم بزنید و از مراکز خرید و مغازه‌هایی بازدید و خرید کنید که هم در فضای باز و هم در فضای سر پوشیده قرار گرفته‌اند.
  4. تقریبا اکثر برندهای معروف دنیا در زمینه پوشاک و غیره در AVM پارک اسفانبول هستند. بنابراین، در هر رده سنی و با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید انتخاب دلخواه‌تان را انجام دهید.
  5. در مراسم ستاره اروپا، در سال 2016، اسفانبول در میان 800 پارک موضوعی در اروپا بین 10 پارک برتر قرار گرفت و همین موضوع اسفانبول را بیش از پیش خاص می‌کند.

در اسفانبول چه چیزهایی خواهیم دید؟

1. بازی‌های اسفانبول:

ترن هوایی، جت اسکی، چرخ فلک و رفتینگ در دریای خروشان، که نام بازی آن وایکینگ است، از وسایل بازی پرطرفدار در ویالند (بخش شهربازی اسفانبول) هستند. در وایکینگ، سوار بر وسیله‌ای مانند کشتی از ارتفاع 15 متری رها شده و روی ریلی که در میان آب است فرود می‌آیید. راستی! اگر موقع بازی وایکینگ خیس شدید، اصلا نگران نباشید چون با 2 لیر می‌توانید از وسایل خشک‌کن داخل پارک استفاده کنید.

رفتینگ در دریای خروشان که نام بازی آن وایکینگ است

خوب است بدانید 27 وسیله بازی جذاب در انتظار شما و فرزندان‌تان است.

2. کنسرت در فضای باز:

در تاریخ‌های مختلف در اسفانبول، کنسرت خوانندگان محبوب نسل جوان ترکیه برگزار می‌شود. با خرید بلیط می‌توانید از حدود ساعت 18:30 در این کنسرت‌ها شرکت کنید و، علاوه بر لذت بردن از موسیقی و آواز خوانندگان در این شب، از هوای مفرح استانبول در فضای باز سالن کنسرت نیز استفاده کنید.

اجرای موسیقی زنده در فضای باز.

3. غذا و نوشیدنی:

حتما پس از گشت و گذار در اسفانبول احساس گرسنگی یا تشنگی خواهید داشت. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اسفانبول آماده پذیرایی از شما هستند. چه طرفدار فست فود باشد چه عاشق غذاهای سنتی ترکیه، می‌توانید غذای باب طبع‌تان را بپیدا کنید. کافی شاپ وایکینگ در اسفانبول هم آماده سرو انواع نوشیدنی است.

گشت با ترن در ایسفانبول.

4. مغازه‌های اسفانبول:

برای ایجاد تنوع بین بازی و سرگرمی‌‎تان می‌توانید سری به مغازه‌های اسفانبول بزنید و برای عزیزان‌تان سوغات و هدیه بخرید. انتخاب قدم زدن برای خرید در فضای باز یا بسته با شماست چون مغازه‌های اسفانبول هم در فضای باز هستند و هم بسته. نکته جالب اینکه اینجا مانند اکثر مراکز خرید به صورت طبقاتی نیست، در یک فضای مسطح و دو طبقه می‌توانید به بهترین برندها دسترسی داشته باشید. 

 

گشت و گذاری در ایسفانبول.

به وقت خرید در ایسفانبول.

5. در اسفانبول به سینما بروید

در سینمای اسفانبول بیش از 10 فیلم و کارتون مختلف نمایش داده می‌شود. علاوه بر فیلام‌های ترکی، فیلم‌های روز سینمای آمریکا یا هند نیز نمایش داده می‌شوند. در ضمن، سینمای اسفانبول امکان نمایش فیلم‌های سه بعدی را دارد و در بعضی سانس‌ها فیلم‌ها به صورت سه‌بعدی پخش می‌شوند.

6. در باغ وحش اسفانبول قدم بزنید

 در جنگل اسفانبول (ویالند) می‌توانید حدود 100 گونه جانور را بینید. نزدیک به 400 حیوان در این جنگل نگهداری می‌شوند. برخی از گونه‌ها در حال انقراض هستند. اینجا تمام تلاش‌‎شان را انجام می‌دهند تا به بهترین شکل از حیوانات داخل باغ‌ وحش نگهداری شود. با رفتن به این چنگل حمایت مادی و معنوی خود را نشان خواهید داد و به مسئولان این پارک در نگهداری بهتر از این حیوانات کمک خواهید کرد. 

باغ وحش ایسفانبول پر از موجودات دوست‌داشتنی است.

هر چند سال حیوان جدیدی به پارک اضافه می‌شود. یکی از این گونه‌ها سقنقورهای زبان‌ آبی است که سال 2014 در همین جنگل به دنیا آمده. در سال 2015 هم یک ایگوآنا به خانواده جنگل اسفانبول اضافه شده است. تماشای این پارک را از دست ندهید. 

 7. زندان در اسفانبول!

بازی زندان در اسفانبول مخصوص کسانی است که طرفدار ژانر وحشت در فیلم‌های سینمایی هستند. از این بازی و تجربه هیجان در آن لذت خواهید برد. تونل وحشت در انتظار شماست. با دوستان‌تان حتما سری به این تونل بزنید. 

بازی زندان پر از هیجان و ترس است.

8. سافاری در اسفانبول

در تاریکی وارد مسیر سافاری خواهید شد. این مسیر پر است از المان‌های وحشتناک. قدم در تاریکی بگذارید و تا دیدن روشنایی بر ترس خود غلبه کنید. هیجان سافاری در پارک اسفانبول را نباید از دست داد. 

سافاری وحشت در ایسفانبول.

9. روز من چطور بود؟

این عنوان مربوط به حرکت جالبی است که در اسفانبول انجام می‌شود. این کار نخستین بار در ترکیه انجام شد و اسفانبول تنها جاییست که پوشش داده شده است. قضیه از این قرار است: قبل از ورود با پرداخت مبلغی مشخص یک دستبند به دست شما بسته خواهد شد. سپس در وسایل مشخصی بدون اینکه خودتان آگاه باشید از شما عکاسی و فیلمبرداری می‌شود و شما می‌توانید هنگام خروج در صورت تمایل عکس و فیلم خود را تحویل بگیرید. خنده‌ها و لحظات شادتان در اسفانبول را ثبت کنید.



1397/05/30 | کد مطلب: 1445
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.