تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور از اهمیت سیاسی و اداری برخوردار است. این شهر هم‌چنین به لحاظ دانشگاهی و تحصیلی همواره مورد توجه محصلان بوده است. زندگی آسان، کم هزینه و وجود دانشگاه‌های معروف در آنکارا باعث شده بسیاری از دانشجویان تحصیل در دانشگاه‌های آنکارا را انتخاب کنند. دانشجویان، بخشی از جمعیت عمده آنکارا را تشکیل می‌دهند. در ادامه با برترین دانشگاه‌های آنکارا آشنا شوید. 

تور ترکیه

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

آنکارا بزرگ‌ترین شهر ترکیه بعد از استانبول است که افراد بسیاری برای دیدن جاذبه‌های این شهر در قالب تور خارجی ترکیه به آن سفر می‌کنند. دانشگاه‌های برتر آنکارا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند که تعداد دانشگاه‌های خصوصی در آن بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است. برای بسیاری از مسافران تور خارجی ترکیه پس از دیدن دانشگاه‌های این شهر شاید جالب باشد که از این مراکز معتبر آموزشی بیشتر بدانند. در ادامه تعدادی از معتبرترین دانشگاه‌های آنکارا را که ممکن است مسافران تور ترکیه با آنها مواجه شوند، معرفی خواهیم کرد:

دانشگاه فنی خاورمیانه / Middle East Technical University

یکی از دانشگاه‌هایی که ممکن است در هنگام تور ترکیه آن را ببینید «دانشگاه فنی خاورمیانه» است. این دانشگاه همان‌طور که نامش نشان می‌دهد بر علوم مهندسی و طبیعی تأکید دارد. دانشگاه فنی خاورمیانه از بهترین دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ به تأسیس رسیده است. در این دانشگاه دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و این دانشگاه پذیرای دانشجوی بین‌المللی از ۶۵ کشور دنیا است.

دانشگاه حاجت تپه

یکی از دانشگاه‌های دولتی آنکارا که ممکن است در تور ترکیه با آن مواجه شوید دانشگاه حاجت تپه است. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده، ۱۴ مؤسسه، دو مدرسه، یک هنرستان و ۱۰۵ مرکز تحقیقاتی و کاربردی است. این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ آغاز کرده و یکی از بهترین‌های ترکیه محسوب می‌شود.

دانشگاه آنکارا / Ankara University

بسیاری از مسافران تور ترکیه به‌احتمال بسیار زیاد با دانشگاه آنکارا در طی سفر خود روبرو می‌شوند. این دانشگاه اولین دانشگاهی بوده که پس از تشکیل نظام جمهوری در سال ۱۹۲۳ تأسیس شده است. دانشگاه آنکارا در ابتدا با رشته و دانشکده حقوق شروع به کار کرد و رفته‌رفته توسعه یافت به‌طوری که امروز ۱۷ دانشکده دارد. امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی در این دانشگاه فراهم است و همین مسئله از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی و مهندسی انرژی از جمله رشته‌های پرطرف‌دار این دانشگاه هستند.

دانشگاه قاضی/ Gazi Üniversites

این دانشگاه در سال ۱۹۲۶ به عنوان یک دانشگاه دولتی توسط «آتاتورک» تأسیس شد. هدف تأسیس این دانشگاه تربیت ‌معلم بود؛ اما در سال ۱۹۸۲ دانشکده‌های کشاورزی، مهندسی، اقتصاد، فنی و... به آن اضافه شدند. دانشگاه قاضی دارای دبیرستان و کالج‌های حرفه‌ای در مناطقی همچون چانکایا، اوستیم، پولاتلی، کیزیلای، و بیپازاری آنکارا است که در تور ترکیه امکان دارد با آنها روبرو شوید.

دانشگاه بیلکنت/ bilkent University

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های آنکارا که ممکن است افراد در تور خارجی ترکیه با آن مواجه شوند دانشکده «بیلکنت» است. این دانشکده در سال ۲۰۱۶ در لیست ۴۱۱ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و در حال حاضر رتبه سوم را در ترکیه و رتبه چهل و ششم را در آسیا دارد. این دانشگاه اولین دانشگاه خصوصی ترکیه به شمار می‌رود که دارای سه پردیس مرکزی، شرقی و میانه است.

دانشگاه آتیلیم/ Atilim

دانشگاه «آتیلیم» یکی از بهترین دانشگاه‌های آنکارا است. این دانشگاه رتبه جهانی ۶۰۱ را دارد. دانشگاه آتیلیم در سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد و یکی از دانشگاه‌های خصوصی آنکارا به شمار می‌رود. مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند عبارت‌اند از معماری، مدیریت، روابط بین‌المللی، طراحی محصولات صنعتی و...

دانشگاه کانکایا / Cankaya University

دانشگاه «کانکایا» یکی دیگر از دانشگاه‌های معروف ترکیه است که امکان دارد در تور ترکیه آن را ببینید. این دانشکده در سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد و تعامل خوبی با دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی دارد. زبان تحصیلی این دانشگاه ترکی است اگرچه واحدهای همچون حقوق، روابط‌عمومی، و تبلیغات به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. در این دانشکده می‌توان در رشته‌های معماری، هنر، حقوق، اقتصاد و مهندسی تحصیل کرد.

دانشکده باشکنت/ Başkent Üniversitesi

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که مسافران تور خارجی ممکن است با آن روبرو شوند دانشکده «باشکنت» است. این دانشگاه از سال ۱۹۹4 آغاز به کار کرده و زبان تحصیلی آن ترکی است اما در برخی از رشته‌ها به انگلیسی نیز ارائه می‌شود. از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند می‌توان به معماری، فرهنگ و ادبیات آمریکا، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی اشاره کرد.

دانشگاه ییلدیریم بیازیت / Yildirim Beyazit University

این دانشگاه دولتی دوره‌های متنوعی را در رشته‌هایی همچون مدیریت، مهندسی، علوم‌انسانی، علوم طبیعی و پزشکی ارائه می‌کند. بیشتر رشته‌ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این دانشگاه هر ساله پذیرای ۲۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی است.

دانشگاه TOBB ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در تور خارجی ترکیه ممکن است با آن مواجه شوید دانشگاه «توب» است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و یکی از دانشگاه‌های خصوصی آنکارا محسوب می‌شود. از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند می‌توان به رشته‌های حقوق، پزشکی و فناوری اشاره کرد. هدف این دانشگاه این است که بین دانشگاه و صنعت ارتباط درستی را فراهم کند و دانشجویان را برای مشاغل خود آماده سازد.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آنکارا

شاید برای بسیاری از مسافران تور خارجی ترکیه سؤال باشد که شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آنکارا چیست؟ شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این شهر با توجه به هر دانشگاه متفاوت است. داشتن مدرک دیپلم و زبان جزو شرایط عمومی این دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است شرایط اختصاصی دیگری همچون شرط معدل بالا یا قبولی در آزمون‌های ورودی را داشته باشند. تمام دانشگاه‌های دولتی آنکارا پس از آزمون‌هایی همچون «یوس» یا «اس ای تی» دانشجویان خود را انتخاب می‌کنند. درصورتی‌که دانشگاه‌های خصوصی به جز برخی از دانشگاه‌های سطح بالا، نیازی به آزمون ورودی جهت پذیرش ندارند.

سخن آخر

بسیاری از مسافران تور ترکیه زمانی که به این کشور و به‌خصوص آنکارا سفر می‌کنند با دانشکده‌های مختلف این کشور روبرو می‌شود. برای بسیاری از مسافران تور خارجی شاید سؤال باشد که دانشگاه‌های آنکارا چه سیستمی دارند و چگونه می‌توان به تحصیل در آنها ادامه داد. در قدم اول آشنایی مسافران تور خارجی با لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا بسیار مهم است که در این مقاله به آنها اشاره شد. آشنایی با این دانشگاه‌ها کمک می‌کنند تا افراد و به‌خصوص مسافران تور ترکیه بهتر بتوانند مسیر تحصیلی خود را مشخص کنند.
اگر برای دیدن دانشگاه‌های آنکارا کنجکاو هستید، می‌توانید در قالب تور ترکیه از آنها دیدن کنید. برای دریافت اطلاعات در مورد تور خارجی ترکیه می‌توانید با مشاوران آژانس گردشگری دالاهو تماس بگیرید.



1398/07/13 | کد مطلب: 4644
برچسب‌ها: ترکیه
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.