تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دیدار با نورهای جادویی در مورمانسک

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

مورمانسک یکی از شهرهای روسیه است اما نه چیزی شبیه به مسکو یا سنپترزبورگ! یک شهر در نزدیکی قطب که آسمانش میزبان شفق‌های قطبی یا همان نورهای جادویی است، بعضی مردمش با سورتمه‌هایی که سگ‌های هاسکی آن‌را می‌کشند جابه‌جا می‌شوند و دالاهو نیز به‌زودی قرار است توری را برای چندمین بار به مقصد آن برگزار کند. اگر عاشق مقاصد جدید و تجربه‌های نو هستید، این مطلب را از دست ندهید.

تور روسیه به مقصد مورمانسک

ایستگاه‌های مترو عمیق و زیبا، کلیساهای رنگارنگ، هزاران ساختمان تاریخی، مجسمه‌های سنگی باشکوه و موزه‌های بسیار بزرگ... احتمالا شما را به یاد آخرین کسی بیاندازد که خاطرات تور روسیه خود را برای شما تعریف کرده است؛ اما واقعیت این کشور شگفت‌انگیز، چیزی فراتر از تاریخ دو شهر زیبای مسکو و سنت‌پترزبورگ است! شاید باور کردنی نباشد، اما در میان تورهای خارجی کشورهای تاریخی و سرد، تور روسیه یکی از محبوب‌ترین‌ها نزد طبیعت‌گردان است! این سرزمین سرد، محل پدید آمدن یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جهان یعنی شفق‌های قطبی است.

در تور روسیه دالاهو قرار است به مورمانسک، شهر شفق‌ قطبی زیبا برویم

پدیده‌ای طبیعی که شاید کمتر از آن بدانید اما سالانه هزاران نفر در آرزوی دیدن آن به شهر مورمانسک روسیه سفر می‌کنند. اما شفق‌های قطبی تنها جاذبه‌ی گردشگری مورمانسک نیستند! تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا با بهترین جاذبه‌های این مقصد متفاوت گردشگری روسیه بیشتر آشنا بشوید. شهری که شاید داستان ملکه برفی و قلعه یخ زده‌اش هم از آن الهام گرفته شده است.

 

تور روسیه

مورمانسک (Murmansk) کجاست؟

تمام مناطق بالای مدار جغرافیایی عرض 66 درجه را به اصطلاح شمالگان می‌نامند. این مناطق شامل کشورهای مختلفی از جمله روسیه شده که مورمانسک توریستی‌ترین شهر آن است. بیشتر مسافران و گردشگران برای شرکت در تور شفق قطبی، به این شهر می‌آیند. معمولا سفر به استان مورمانسک از طریق پروازی به طول 3 ساعت از فرودگاه مسکو انجام می‌شود. این شهر روسیه حداقل از یک قرن پیش مسکونی شده است. در اینجا از جاهای دیدنی مورمانسک روسیه گفته‌ایم که تنها در تور روسیه دالاهو می‌توانید آنها را ببینید.

مورمانسک شهری در شمال روسیه و منطقه شمالگان است

مجموعه بناهای یادبود مورمانسک

در طول دوران جنگ شهر مورمانسک همانند یک سد در برابر آلمان‌ها مقاومت کرد و به شهر قهرمان شهره گشت. به همین دلیل یاد بودهای تاریخی فراوانی را در این می‌توان مشاهده کرد. یکی از معروف‌ترین این بناها مجسمه زیبای سربازی است که به آلیوشا مشهور است. این مجسمه 35 متری که بخش جدایی ناپذیر بازدیدهای شهری مورمانسک است در سال 1974 ساخته و تبدیل به نماد این شهر شده است. یاد بود کشته شدگان زیر دریایی روسی، یاد بود ملوان، یادبود ماهیگیران و... از دیگر المان‌های این شهر در تور روسیه هستند.

از زمان جنگ جهانی، بناهای یادبود و مجسمه‌هایی در مورمانسک روسیه ساخته شده است

تماشای شفق قطبی

بی‌تردید نخستین هدف هر مسافری در یک تور خارجی به مقصد سرزمین شمالگان، دیدن شفق قطبی است. همان‌طور که می‌شود از نام‌شان حدس زد، شفق‌های قطبی نورهای رنگارنگ طبیعی، حاصل برخورد ذرات باردار الکترونیکی خورشید با جو زمین هستند که در این منطقه جغرافیایی، شب‌های زمستان قابل مشاهده می‌باشند؛ هرچند گاهی کمی شانس هم برای دیدنشان لازم است. برای مشاهده آن‌ها، بهتر است به مناطقی که بیشتر برگزارکنندگان تورهای شفق قطبی می‌روند، بروید یا با تور روسیه دالاهو همراه شوید. 

مورمانسک از بهترین مناطق برای دیدن پدیده شفق قطبی در تور روسیه است

عبور از جاده مورمانسک تا تریبرکا

تریبرکا نام روستایی کوچک و قدیمی در بخش شمالی شبه جزیره کولا است که از طریق جاده‌ای زیبا از مورمانسک قابل دسترس است. این جاده شگفت‌انگیز هرچند بسیار زیبا است اما به دلیل شرایط جغرافیایی و سرمای به شدت زیاد و یخبندان بسیاری از اوقات عبور از آن غیر ممکن بوده و مسیر بسته می‌شود. اما در تور روسیه دالاهو ما به ساحلی زیبا برای دیدن نهنگ‌ها خواهیم رفت.

ساحل تخم اژدها در تریبرکا

شاید با شنیدن این نام حسابی تعجب کنید و یا سریال خاندان اژدها و جنگ‌های آنها بیوفتید. اما این نامی است که بازدیدکنندگان برای ساحلی زیبا در تریبرکار انتخاب کرده‌اند. این ساحل که در نزدیکی روستای تریبرکا قرار گرفته دارای سنگ‌های گرد و صیقلی زیبایی است که به دلیل ابعاد بزرگشان بسیاری آن‌ها را شبیه به تخم‌های اژدها می‌دانند. برای رسیدن به این ساحل از کنار جاده بایستی با پرداخت 1000 روبل روسیه، از اسنومبیل‌های مخصوص استفاده کنید تا دوشواری و خطرات قدم زدن در مسیر لغزنده را کمتر به جان بخرید. در تور روسیه دالاهو با امنیت کامل شما را به این ساحل می‌رسانیم.

ساحل تخم اژدها از دیدنی‌های تور روسیه دالاهو است

روستای یخی مورمانسک

برف و یخ تنها ابزاری که با هنر بهترین مجسمه‌سازان روسی تبدیل به یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های گردشگری منطقه شمالگان روسیه شده است. در بیشتر تورهای روسیه، برنامه بازدید از این مجسمه‌های یخی که دیگر تبدیل به یک دهکده کوچک در منطقه کیروفسکِ مورمانسک شده، گنجانده می‌شود. نکته جالب این مجموعه این است که هرسال با موضوعی جدید در آغاز فصل زمستان دهکده از نو ساخته می‌شود. این جاذبه به ویژه برای کودکان می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

مردم روستای سامی روسیه

در نزدیکی مورمانسک یک اکولوژ طبیعی و روستایی قدیمی وجود دارد که مردمان آن از نژاد سامی هستند. در اسناد مذهبی و تاریخی، سامی‌ها از نوادگان حضرت نوح شمرده شده و خود را از نوادگان آن پیامبر می‌دانند. نژاد و فرهنگ‌های متفاوت آن‌ها، این روستا را به یک دهکده توریستی تبدیل کرده که مسافران زیادی را برای چشیدن غذاهایشان، شنیدن داستان‌ها و دیدن مراسم‌هایشان به آنجا می‌کشاند. یکی از جالب‌ترین رسم‌های مردم این روستا برگزاری یک بازار بزرگ میان قبیله‌ای است که به منظور آشنایی جوانان با یکدیگر و شکل‌گیری مراسم ازدواج است.

در تور روسیه دالاهو به بازدید از روستای سامی‌ها خواهیم رفت

مراکز نگهداری گوزن‌های مناطق قطبی

از گذشته‌های دور یکی از پیشه‌های مردمان قبایل سامی پرورش گوزن شمالی بوده است؛ از همین روی اگر به این منطقه آمدید، بازدید از مراکز نگهداری و پرورش گوزن‌ها را از دست ندهید. دیدن این حیوان دوست‌داشتنی از نزدیک و غذا دادن به آن‌ها تجربه فوق‌العاده لذت بخشی در تور خارجی خواهد بود.

تور خارجی

کلبه‌های شیشه‌ای ایگلو مورمانسک تور روسیه

مکانی را تصور کنید که هوا بیش از منفی 30 درجه باشد و شما در میان کلبه‌ای شیشه‌ای گرم و راحت بدون حس کردن کمی سرما با تمام امکانات رفاهی همانند حمام و دستشویی با آب گرم، راحت استراحت کنید و منظره برفی بیرون را تماشا کنید.

داخل ایگلوهای تور روسیه، با امکانات کامل و شرایط مناسب برای اقامت در منطقه سردسیر است

ایگلوها یا همان کلبه‌ای تمام شیشه‌ای در میان جنگل‌های پوشیده از یخ قرار گرفتند که تجربه‌ی یک شب اقامت در آن‌ها هیچگاه از یادتان نخواهد رفت.

کلبه‌های شیشه‌ای تور روسیه دالاهو بهترین جا برای دیدن شفق قطبی است

محل پرورش سگ‌های هاسکی روسیه

در روستایی نزدیک به ایگلوهای شیشه‌ای شما می‌توانید از نزدیک سگ‌های منطقه سرد یا همان نژاد هاسکی را ملاقات کنید. در این منطقه با کمک مربی‌های تور خارجی می‌توانید به هاسکی‌ها غذا بدهید و حتی از تجربه سورتمه‌سواری با این سگ‌ها لذت ببرید. این سگ‌ها با چشمان رنگی بسیار زیبا، بی تردید شما را مجذوب خود خواهند کرد.

کشتی یخ شکن لنین

سال‌ها پیش کشتی لنین، شناور در اقیانوس منجمد شمالی بود اما با امروز 30 سال است که در بندر مورمانسک پهلو گرفته و تبدیل به یک موزه عجیب برای بازدیدکنندگان شده است. از این کشتی به عنوان نخستین کشتی یخ شکن هسته‌ای جهان یاد می‌شود. درون این کشتی 13 طبقه تمام امکانات زندگی از رستوران گرفته تا درمانگاه و اتاق عمل جراحی وجود دارد که بی‌شک دیدن آن در تور خارجی روسیه می‌تواند جالب باشد.

سخن آخر

تور خارجی آن هم به مقصدی جذاب مانند مورمانسک تجربه‌ای است که باید با یک تیم حرفه‌ای آن‌را تجربه کنید. چراکه قرار است به منطقه‌ای متفاوت قدم بگذارید و به جاهای دیدنی روسیه که کمتر کسی درباره آنها می‌داند، سر بزنید. اگر عاشق طبیعت، آسمان شب و کشف مقاصد نو هستید پیشنهاد می‌کنیم در تور روسیه دالاهو شرکت کنید و یکی از خاص‌ترین پدیده‌های دنیا یعنی شفق قطبی را نیز ببینید.

اگر عاشق جاذبه‌های جدید هستید تور مورمانسک روسیه دالاهو را از دست ندهید

 



1403/06/02 | کد مطلب: 5050
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.