تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

هالووین در ژاپن چگونه است؟

شما هم امتیاز بدهید!

هالووین از جشن‌های بسیار در معروف در آمریکای شمالی و بسیاری از نقاط دنیا است که با تاریخچه بیش از ۲۰۰۰ ساله خو،د طرف‌داران بسیاری دارد. این جشن هر ساله در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برگزار می‌شود و یکی از ترسناک‌ترین و جذاب‌ترین جشن‌هایی است که می‌توان در آن شرکت کرد. هالووین نه‌تنها در کشورهای غربی بلکه امروزه در کشورهای آسیایی نظیر ژاپن نیز برگزار می‌شود و سبک و سیاقی خاص دارد. در این مقاله از هالووین در ژاپن می‌گوییم تا اگر در زمان هالووین در تور ژاپن حضور داشتید، بیشتر درباره هالووین در ژاپن بدانید.

جشن هالووین از کجا آمده؟

جشن هالووین یکی از جشن‌های باستانی و مذهبی به شمار می‌رود. این جشن در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌گردد و آن را بیشتر با لباس‌های خاص و کدوتنبل‌های نارنجی‌رنگ حکاکی شده می‌شناسند. این جشن ریشه در جشنواره باستانی «سلتیک» موسوم به «سواین» (Samhain) دارد. در این جشن مردم برای دفع ارواح آتش بزرگی را در فضای باز روشن می‌کردند و لباس‌های مخصوص می‌پوشیدند. این جشن همواره آمیخته با جادو و خرافات بوده به‌طوری که در مراسم سلتیک و در هنگام چیدن میز شام صندلی‌هایی نیز برای ارواح در نظر می‌گرفتند. مردم سلت که در حدود ۲۰۰۰ سال پیش زندگی می‌کردند سال نو خود را در ۱ ماه نوامبر جشن می‌گرفتند و معتقد بودند در شب قبل از سال نو مرز بین دنیای زندگی و مرگ از بین می‌رود و ارواح مردگان به زمین باز می‌گردند.
این جشن باستانی ۴۳ سال پس از میلاد مسیح و زمانی که امپراتوری رم بخش بزرگی از قلمرو سلتیک را فتح کرد دگرگونی‌هایی را به خود دید. دو جشن رومی با جشن سنتی سلتیک تلفیق شدند و تغییراتی را در جشن سنتی به وجود آوردند. در سال ۱۰۰۰ پس از میلاد مسیح کلیسا دوم نوامبر را به عنوان «روز همه قدیسان» نام‌گذاری کرد تا یاد همه مردگان گرامی داشته شود.

احتمالا هالووین از 2000 سال پیش جشن گرفته شده و ریشه آن شباهت‌هایی با جشن‌های کهن ایرانی دارد

عصر قبل از روز همه قدیسان را که در واقع شب سنتی سواین در مذهب سلتیک بود «All-Hallows Eve» می‌نامیدند که به مرور به «Halloween» (هالووین) تغییر پیدا کرد.
امروز جشن هالووین در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود و نکته جالب این است که بسیاری معتقدند این جشن به جشن چهارشنبه‌سوری ایرانیان شباهت‌های بسیاری دارد. به اعتقاد بسیاری از ایرانیان باستان در شب چهارشنبه‌سوری ارواح مردگان به خانه‌های خود باز می‌گردند و روشن کردن آتش به این دلیل بوده تا ارواح بتوانند راه خانه خود را پیدا کنند.
هالووین در هر جای دنیا که برگزار شود چه آمریکای شمالی، چه اروپا و چه در کشوری چون ژاپن جذابیت‌های خاص خود را دارد و اگر در طول تور ژاپن بتوان آن را تجربه کرد تجربه‌ای جذاب‌تر را می‌تواند برای مسافران تور خارجی به وجود آورد.

هالووین در ژاپن

اگر مسافر تور ژاپن هستید و به شرکت در جشن هالووین علاقه دارید این مطلب برای شما است. یکی از جذابیت‌های سفر شرکت در فستیوال‌ها و جشن‌هایی است که در مقصد برگزار می‌شوند. هم‌زمانی جشن‌ها و سفر مسافران تجربه متفاوت‌تری را برای مسافران تور خارجی رقم می‌زند و جشن هالووین یکی از این فرصت‌ها است. هالووین با اینکه یکی از جشن‌های سنتی ژاپن نیست؛ اما حال و هوای خاصی دارد و می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز را برای مسافران تور ژاپن رقم بزند.
هالووین در ژاپن برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ و زمانی که «توکیو دیزنی‌لند» میزبان اولین رویداد هالووین بود تجربه شد و امروزه یکی از رویدادهای بزرگی است که در ژاپن جشن گرفته می‌شود.

در ژاپن هالووین به سبکی خاص و بیشتر به عنوان یک سرگرمی جشن گرفته می‌شود


جشن هالووین در ژاپن به شکل سنتی هالووین در سایر نقاط دنیا برگزار نمی‌شود و بسیاری از مردم ژاپن به شیوه سنتی آن اهمیت چندانی نمی‌دهند.

تور ژاپن

در ژاپن بیشتر توجه مردم در هنگام برگزاری این جشن بر روی لباس‌های هالووین است.
برای برگزاری مراسم هالووین بسیاری از افراد این شب را با خانواده یا دوستان سپری می‌کنند و یا به مهمانی‌ها در کلوپ‌های شبانه، بارها و تم پارک‌ها می‌روند. پوشیدن لباس‌های خاص یکی از علت‌های برگزاری هالووین در ژاپن است و مردم بیشتر علاقه دارند لباس‌های خاص بپوشند و با شرکت در مهمانی‌های خیابانی و دویدن با زامبی‌ها خوش‌گذرانی کنند.

برخی از مدارس و مهدکودک‌های ژاپن هالووین را با بچه‌ها جشن می‌گیرند


در مدارس ژاپن به‌خصوص در مهدکودک‌ها یا مدارس ابتدایی نیز هالووین با برنامه‌های خاصی جشن گرفته می‌شود. برنامه‌هایی همچون کشیدن نقاشی‌های مرتبط به هالووین، درست کردن یک لباس خاص و زیبا و ساختن زیورآلات دست‌ساز از جمله کارهای هستند که در مدارس انجام می‌شوند.

لباس‌های هالووین در ژاپن

همان‌طور که گفته شد لباس‌ها نقش مهمی را در اجرای هالووین در ژاپن دارند. بهتر است مسافران تور ژاپن با لباس‌هایی که در جشن هالووین در ژاپن به طور معمول پوشیده می‌شوند آشنا باشند تا بتوانند با خریدن آنها در این جشن شرکت کنند. لباس هالووین انواع مختلفی دارد. برخی از انواع لباس هالووین به شکل سنتی جلوه‌گر تصویر جادوگران، ارواح یا مومیایی‌ها هستند؛ اما برخی دیگر در ژاپن به شکل شخصیت مانگا یا انیمه مورد علاقه مردم ژاپن طراحی شده‌اند.
برای خرید انواع لباس هالووین می‌توان به فروشگاهی همچون Daiso and Donki (Don Quijote) اشاره کرد که انواع لباس هالووین و کالاهای مرتبط با این جشن را با قیمت مناسب می‌فروشند. همچنین می‌توان به سراغ فروشگاه‌هایی همچون Tokyu Hands یا Loft رفت که علاوه بر لباس‌ها و لوازم جانبی می‌توان لوازم‌آرایش هالووین را از آنها خریداری کرد و ظاهری ترسناک برای خود ساخت.

بهترین مهمانی‌های هالووین در ژاپن

شاید برای بسیاری از مسافران تور ژاپن سؤال باشد که در این تور خارجی برای شرکت در مراسم هالووین باید به چه مکان‌هایی مراجعه کنند. توکیو، اوزاکا و کاناگاوا شهرهای اصلی میزبان رویدادهای هالووین از جمله مهمانی‌ها، فلش موب ها و رژه‌ها هستند. توکیو مهم‌ترین جایی است که مراسم هالووین با شور و هیجان خاصی در آن برگزار می‌شود. در توکیو افراد بزرگسالی که لباس‌های خاص خود را پوشیده‌اند به مناطق عمومی همچون «تقاطع شیبویا» می‌روند و به جشن و شادی می‌پردازند. در این مراسم می‌توان در اطراف منطقه برگزاری قدم زد یا به مهمانی در کلوب‌های شبانه رفت و به این ترتیب جشن هالووین را در میان مردم ژاپن و در حین این تور خارجی تجربه کرد.
اگر با فرزند کوچک خود همراه تور ژاپن شده‌اید می‌توانید برای تجربه هالووین به تم پارک‌های معروف مانند توکیو دیزنی ریزورت یا «یونیورسال استودیو ژاپن» بروید.

در چند منطقه ژاپن جشن‌های هالووین برای مردم و مسافران تور ژاپن برگزار می‌شود


هالووین دیزنی از اواسط سپتامبر تا پایان اکتبر برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان را با رژه‌ها، نمایش‌ها و رویدادهای دیگر با مضمون هالووین سرگرم می‌کند. در این مکان پس از غروب خورشید شخصیت‌های دیزنی به نسخه‌های کمی ترسناک خود تبدیل می‌شوند و خیابان‌های دیزنی‌لند توکیو و «دیزنی سی توکیو» را به تسخیر خود در می‌آورند.
در یونیورسال استودیو ژاپن که در اوزاکا قرار گرفته افراد بزرگسال می‌توانند تجربه خاص‌تری داشته باشند. در طی مراسم هالووین بازی‌هایی همچون زامبی‌های خیابان و رقص زامبی‌ها در این مکان اجرا می‌شود و زامبی‌های وحشتناک افراد را تعقیب می‌کنند و با ترساندن آنها هیجان خاصی را به مسافران تور ژاپن می‌دهند.
اگر مسافر تور ژاپن آژانس گردشگری دالاهو هستید بهترین فرصت را در اختیار دارید تا به دلیل هم‌زمانی این سفر و مراسم هالووین، تور ژاپن را با هالووین در این کشور تجربه کنید.

مراسم هالووین در ژاپن در سال ۲۰۲۴

اگر مسافر تور ژاپن در پاییز هستید می‌توانید به در مکان‌های زیر که مراسم هالووین در آنها برگزار می‌شود سر بزنید:

شب‌های ترسناک یونیورسال استودیوز ژاپن

شب وحشت هالووین یکی از رویدادهای سالانه یونیورسال استودیو ژاپن است. در این برنامه مسافران تور خارجی انبوهی از زامبی‌ها را خواهند دید که در خیابان پرسه می‌زنند و همچنین در یک هزارتوی ترسناک گم خواهند شد تا هیجان بیشتری را تجربه کنند. برای شرکت در این مراسم باید بلیط را از قبل خریداری کرد تا بتوان بدون دغدغه در این مراسم هیجان‌انگیز شرکت داشت.
• تاریخ برگزاری: 6 سپتامبر (جمعه) - 4 نوامبر (یکشنبه)، 2024

تور خارجی

هالووین دیزنی در ریزورت دیزنی توکیو

یونیورسال استودیو به طور معمول رویدادهای مربوط به هالووین را برای بزرگسالان ارائه می‌کند و برای اینکه کودکانتان بتوانند هالووین را به سبک و سیاق خود تجربه کنند هالووین در دیزنی توکیو بهترین انتخاب است. در این مکان رژه هیجان‌انگیز با مضمون هالووین قابل مشاهده است و مسافران تور خارجی می‌توانند شخصیت‌های شرور و محبوب دیزنی را در کنار دوستان میکی موس ببینند. در دیزنی‌لند لباس‌ها، غذاها و نوشیدنی‌هایی با مضمون هالووین به فروش می‌رسند که می‌توانند کودکان شما را بسیار سرگرم کنند.
• زمان برگزاری: 1 اکتبر (سه شنبه) - 7 نوامبر (پنجشنبه)، 2024

جشنواره ایکبوکورو هالووین کاس پلی/ Ikebukuro Halloween Cosplay Festival

اگر مسافران تور خارجی ژاپن بخواهند بزرگ‌ترین رویداد هالووین در ژاپن را تماشا کنند باید به «ایکبوکورو» بروند. در این جشنواره بسیاری بازی‌کنندگان «کاس پلی» (افرادی که لباس‌های شخصیت‌هایی همچون مانگا، انیمه یا بازی‌های ویدئویی را می‌پوشند) دور هم جمع می‌شوند و مراسم هالووین را برگزار می‌کنند. مسافران تور ژاپن که علاقه‌مند به انیمه، مانگا و بازی‌های ژاپنی هستند از این رویداد بسیار لذت خواهند برد.
• تاریخ برگزاری: 28 اکتبر (شنبه) و 29 (یکشنبه) 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
• مکان: منطقه ایکبوکورو

هویس تن بوش/ Huis Ten Bosch

اگر مسافر تور خارجی ژاپن هستید و در ایام هالووین به ناکازاکی رسیده‌اید می‌توانید به تم پارک «هویس تن بوش» بروید و از برنامه‌های مخصوص هالووین در آن لذت ببرید. هویس تن بوش یک تم پارک هلندی در ناکازاکی است و برنامه‌های مختلفی مانند آتش‌بازی، انواع نمایش و غذاهای هالووینی را به افراد بزرگسال و کودکان ارائه می‌کند. همچنین در این مراسم می‌توانید از نمایش‌های رقص شبح‌وار لذت ببرید، تجربه اتاق‌های فرار را داشته باشید و با ارواح بی‌شماری روبرو شوید. همه امکانات برای یک ماجراجویی وحشتناک و سرگرم‌کننده برای مسافران تور خارجی ژاپن فراهم است.
تاریخ برگزاری: 13 سپتامبر (جمعه) - 4 نوامبر (دوشنبه)

در تور ژاپن آبان فرصت دیدن جشن هالووین در ژاپن را نیز دارید

مرکز تاما و سانریو پورولند/ Tama Center & Sanrio Puroland

مسافران تور خارجی ژاپن در توکیو و در مرکز تاما می‌توانند در رویداد هالووین که در 28 و ۲۹ اکتبر برگزار می‌شود و شامل مسابقه لباس هالووین است شرکت داشته باشند. در این مکان نورپردازی‌های زمستانی و تزیینات هالووین همچون نمایش کدوتنبل‌ها تصاویر جالبی را در مقابل نگاه مسافران تور خارجی ترسیم می‌کنند.
• زمان برگزاری: 28 اکتبر (شنبه) و 29 (یکشنبه)

تور ژاپن در آبان

یکی از فستیوال‌های مهم خارجی که با کدوتنبل‌های عجیب‌وغریب، لباس‌های خاص و گریم‌های مختلف برای بسیاری از افراد جذابیت دارد مراسم هالووین است. این مراسم امروزه در سراسر دنیا و همچنین در ژاپن با شور خاصی برگزار می‌شود. سفر با تور ژاپن در ایام هالووین یکی از فرصت‌های بی‌نظیر است تا مسافران بتوانند این فستیوال غربی را در دل کشوری شرقی تجربه کنند و در هیجان آن تجربه‌های بی‌نظیری را به دست آورند.
تور ژاپن در ایام هالووین توسط آژانس گردشگری دالاهو برگزار می‌شود و به مسافران فرصت خواهد داد تا بتوانند این فستیوال هیجان‌انگیز را در دل کشور ژاپن تجربه کنند. اگر علاقه‌مند به شرکت در تور خارجی ژاپن هستید می‌توانید اطلاعات این تور خارجی را از مشاوران آژانس گردشگری دالاهو دریافت نمایید.



1403/06/29 | کد مطلب: 5073
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.