تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
سامورایی‌ها در تهران

برنامه‌های فرهنگی سفارت ژاپن

شما هم امتیاز بدهید!

سفارت ژاپن در زعفرانیه تهران است و علاوه‌بر ارائه ویزا به مسافران تور ژاپن، برنامه‌های جالبی در زمینه‌های تبادل فرهنگی، علمی، اجتماعی، هنری و... دارد. اگر دوست دارید با فرهنگ ژاپن آن هم در فضای سفارت‌خانه آن آشنا شوید، این مطلب برای شماست.

سفارت ژاپن و تبادل فرهنگ

وظایف سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف تنها به صدور ویزا محدود نمی‌شود. بسیاری مواقع سفارتخانه‌ها علاوه بر کارهای اداری، برنامه‌های فرهنگی مختلفی را نیز ارائه می‌دهند تا افراد بتوانند با فرهنگ و هنر و دستاوردهای آن کشور آشنا شوند. سفارت ژاپن از جمله این سفارت‌خانه ها به شمار می‌رود که نقش مهمی در گسترش فرهنگ این کشور دارد. ژاپن به دلیل داشتن یک فرهنگ غنی و جلوه‌های هنری بسیار، در آسیا همواره موردتوجه بوده و برنامه‌های فرهنگی خاصی را در سفارت خود در نظر گرفته تا آشنایی با این فرهنگ و هنر به شکل قوی‌تری اتفاق بیفتد. اگر مسافر تور ژاپن هستید شاید بد نباشد پیش از تور خارجی خود از برنامه‌های فرهنگی ژاپن بیشتر بدانید و اگر توانستید در آنها شرکت کنید.

سفارت ژاپن جایی برای آموختن درباره فرهنگ، زبان و نکاتی درباره ژاپن نیز هست

سفارت ژاپن کجاست؟

  • آدرس سفارت ژاپن: تهران، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162، کد پستی1985693653
  • ساعت کار سفارت ژاپن: 8:30 الی 12:00، 12:45 الی 17:00 (جمعه و شنبه سفارت تعطیل می‌باشد)
  • تلفن سفارت ژاپن: 22660710(21)98+
  • فاکس: 22660747(21)98+
  • فاکس بخش کنسولی: 22660746(21)98+
  • پست الکتونیکی بخش کنسولی و امور مربوط به روادید (ویزا) سفارت ژاپن: consular@th.mofa.go.jp
  • فاکس بخش اطلاع‌رسانی و فرهنگی: 22660744(21)98+
  • سایت سفارت ژاپن
  • پست الکترونیکی بخش فرهنگی: infoeoj@th.mofa.go.jp
  • صفحه اینستاگرام: japaniniran
  • 29، 30 و 31 دسامبر 2024 سفارت ژاپن برای تعطیلات سال نو میلادی تعطیل است.

سفارت ژاپن در تهران خیابان زعفرانیه قرار دارد

برنامه‌های سفارت ژاپن

سفارت ژاپن هر ساله برنامه‌های مختلف و خدمات فرهنگی خاصی را برای علاقه‌مندان به فرهنگ این کشور تدارک می‌بینند. این برنامه‌ها کمک می‌کند تا افراد برای سفر به این کشور شوق بیشتری داشته باشند و یا اگر می‌خواهند در تور خارجی ژاپن شرکت کنند از این کشور پیش از سفر بیشتر بدانند. شاید برای بسیاری از مسافران پیش از شرکت در تور ژاپن جالب باشد که با این برنامه‌های فرهنگی آشنا شوند و حتی در صورت امکان در آنها شرکت کنند.

برنامه‌های فرهنگی ژاپن توسط سفارت به شکل مستقیم یا در قالب «بنیاد ژاپن» که یک بنیاد فرهنگی نیمه‌دولتی است انجام می‌شود. در ادامه به معرفی برنامه‌های این بنیاد و سفارت می‌پردازیم تا اگر در تور خارجی ژاپن شرکت می‌کنید، اطلاعات کاملی از این کشور داشته باشید.

برنامه‌های فرهنگی بنیاد ژاپن

 این بنیاد تبادلات فرهنگی بین ژاپن و سایر کشورها را هدف‌گیری می‌کند و در زمینه‌های زیر از متقاضیان دعوت به شرکت در برنامه‌های خود را دارد:

  • تبادل فرهنگی و هنری

بنیاد ژاپن برنامه‌های مختلفی را در نظر دارد تا به شناساندن جنبه‌های مختلف هنر و فرهنگ ژاپنی در کل دنیا بپردازد. این بنیاد همچنین بر همکاری و تولید مشترک آثار در جهت ترویج شبکه‌سازی و توسعه منابع انسانی در حوزه‌های هنری و فرهنگی، تمرکز دارد. بنیاد ژاپن تلاش دارد تا با اعزام و دعوت از متخصصین در این زمینه‌ها بتواند به نشر فرهنگ و هنر ژاپنی کمک رساند.

  • زبان ژاپنی (تحصیل در خارج از کشور)
    برای اینکه بنیاد ژاپن بتواند به یادگیری آسان‌تر آموزش زبان ژاپنی کمک کند زیرساخت‌ها و محیط لازم را برای آموزش زبان ژاپنی در خارج از کشور فراهم می‌کند. به‌علاوه این بنیاد با فعالیت‌های مختلفی همچون اعزام متخصصان زبان ژاپنی و بررسی نحوه آموزش زبان ژاپنی، به ترویج آموزش زبان ژاپنی بر اساس موقعیت کشورها و مناطق مختلف می‌پردازد.

بخش فرهنگی سفارت ژاپن کلاس‌های آموزش زبان ژاپنی را در بسیاری از کشورها برگزار می‌کند

  • مطالعات ژاپنی و گفتگوی بین‌المللی
    در برنامه‌هایی که برای گسترش مطالعات ژاپنی و گفتگوی بین‌المللی در نظر گرفته شده بنیاد ژاپن به حمایت و ترویج مطالعات ژاپنی در خارج از کشور می‌پردازد. در این برنامه‌ها بنیاد به ترویج گفتگو در مورد مسائل مشترک بین‌المللی و توسعه منابع انسانی می‌پردازند که نقش مهمی در گفتگوها و مبادلات آتی دارند.

تور ژاپن

چگونه می‌توان در برنامه‌های فرهنگی ژاپن شرکت کرد؟

علاقه‌مندان به شرکت در برنامه‌هایی بنیاد ژاپن، باید به صفحه بنیاد ژاپن در وب‌سایت سفارت این کشور مراجعه کنند. در این وب‌سایت افراد می‌توانند برنامه‌های متنوعی را که برای علاقه‌مندان طراحی شده بررسی کرده و با توجه به حوزه کاری خود برنامه مناسبی را جهت شرکت انتخاب کنند. بنیاد ژاپن در زمینه‌های زیر از افراد علاقه‌مند حمایت می‌کند:

  • حمایت از ترجمه و نشر آثار ژاپنی
  • بورسیه بنیاد ژاپن در جهت پژوهش در هنر ژاپن
  • حمایت از نمایشگاه‌های خارج از کشور در جهت معرفی هنر و فرهنگ ژاپن
  • برنامه آموزش زبان ژاپنی ویژه متخصصان رشته‌های فرهنگی و دانشگاهی
  • برنامه حمایتی از سازمان‌های فعال در زمینه آموزش به زبان ژاپنی
  • برنامه آموزشی برای معلمان زبان ژاپنی به شکل حضوری و یا به شکل آنلاین
  • برنامه بورسیه مطالعات ژاپنی بنیاد ژاپن در خارج از کشور
  • کمک‌هزینه برای پروژه‌های مطالعات ژاپنی توسط سازمان‌های خارج از کشور ژاپن

مسابقات فرهنگی ژاپن

جدای از برنامه‌های بنیاد ژاپن مسابقات مختلفی نیز توسط وزارت امور خارجه ژاپن برگزار می‌شود که افراد عادی و مسافران تور ژاپن می‌توانند در آنها شرکت کنند. باید توجه داشت برای شرکت در این برنامه‌ها بازه زمانی وجود دارد و باید در مهلت مقرر آثار خود را به آنها ارسال نمود و یا در آنها شرکت کرد. از جمله این مسابقات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراخوان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی مانگا
  • بورس تحصیلی «مونبوکاگاکوشو» برای علاقه‌مندان به تحصیل در ژاپن در چهار مقطع تحصیلی

سفارت ژاپن بورس‌های تحصیلی گوناگونی را در سایت خود معرفی می‌کند

تور خارجی

سایر برنامه‌های فرهنگی سفارت ژاپن در ایران

جدای از برنامه‌ها و مسابقاتی که با آنها اشاره شد برای توسعه و گسترش فرهنگ ژاپنی خدمات و فعالیت‌های دیگری نیز توسط این سفارت در ایران ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان از گزینه‌های زیر گفت:

امکان استفاده از کتابخانه سفارت ژاپن

کتابخانه سفارت ژاپن دارای کتاب‌های مختلفی در زمینه زبان، ادبیات، علوم‌انسانی، هنرهای ژاپنی و...  است. این سفارت از محققین و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا پس از ثبت‌نام در کتابخانه از گنجینه کتاب‌های آن استفاده کنند. اتفاقی که شاید به‌اندازه یک تور خارجی جذاب باشد.

آزمون سنجش توانایی زبان ژاپنی

یکی دیگر از فعالیت‌های سفارت ژاپن همکاری برای آزمون سنجش توانایی زبان ژاپنی در ایران است که افراد واجد شرایط می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. اگر مسافر تور خارجی ژاپن شده‌اید و با زبان ژاپنی آشنا هستید این گوی و این میدان!

تماشای رایگان و آنلاین فیلم‌های ژاپنی

از دیگر فعالیت‌های سفارت ژاپن که شاید برای مسافران تور ژاپن پیش از سفر به این کشور جالب باشد تماشای رایگان و آنلاین فیلم‌های منتخبی است که از طریق وب‌سایت JFF Theatre با زیرنویس پخش می‌شوند. در این وب‌سایت انواع فیلم‌های سینمایی، سریال، مستند و تئاتر به‌صورت دوره‌ای به‌روز می‌شوند و همه افراد از جمله مسافران تور ژاپن می‌توانند به شکل رایگان به دیدن آنها بنشینند.

معرفی دانشگاه‌های ژاپن

در طول سال برنامه‌های مختلفی جهت معرفی دانشگاه‌های شهرهای مختلف ژاپنی برگزار می‌شود. افراد می‌توانند پیش از برگزاری آنها با توجه به اطلاع‌رسانی‌های این سفارت در اینستاگرام، در آنها شرکت کنند.

سفارت ژاپن و تور ژاپن

بیشتر سفرها از سفارتخانه کشور مقصد آغاز می‌شوند. در واقع برای ورود به بسیاری از کشورها نیاز به حضور در سفارت خانه‌ها و دریافت ویزای آنها است. جدای از کارکرد اصلی سفارتخانه‌ها بخشی از تمرکز آنها به معرفی جلوه‌های فرهنگی و هنری کشورشان باز می‌گردد. سفارتخانه ژاپن یکی از این سفارتخانه‌ها است که به شکل هدفمند برنامه‌های متنوعی را برای آشنایی با فرهنگ و هنر ژاپن در طول سال برگزار می‌کند. شرکت در این برنامه‌ها پیش از سفر با تور ژاپن می‌تواند ایده مناسبی برای آشنایی با این کشور غنی باشد.

قبل از تور ژاپن می‌توانید در سایت سفارت ژاپن اطلاعات خوبی درباره این کشور به‌دست بیاورید

اگر مسافر تور خارجی ژاپن هستید می‌توانید ماه‌ها قبل از سفر با دنبال کردن صفحه اینستاگرام سفارت ژاپن و شرکت در برنامه‌های این کشور درک عمیق‌تری از فرهنگ و تاریخ این کشور غنی داشته باشید و به این ترتیب با دید بازتری به این کشور سفر کنید.

اگر مشتاق سفر با تور ژاپن هستید یا دوست دارید برای قیمت تور خارجی بدانید، می‌توانید اطلاعات لازم را در مورد این تور خارجی از مشاوران آژانس گردشگری دالاهو دریافت کنید.



1403/06/20 | کد مطلب: 5067
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.