تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

روسیه

24 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور روسیه را برای سفر می‌پسندم؟

تور روسیه، سفری با جاذبه‌های متنوع است. سرزمینی که برای دوستداران تاریخ و فرهنگ، موزه‌ها، کاخ‌ها، خانه‌های تاریخی، خیابان‌های شگفت‌انگیز و داستان‌های متفاوتی دارد. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، بی‌شک اقلیم متفاوت و نزدیکی روسیه به قطب شمال، برایتان بسیار جذاب خواهد بود. تور روسیه برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند نیز محدودیتی ندارد و جاذبه‌های خوبی را برای سرگرم شدن کودکان نیز پیدا خواهید کرد.

روسیه کجاست؟

روسیه در عرض‌های بالای جغرافیایی واقع شده است و بیش از 17 میلیون کیلومتر، وسعت دارد. اگرچه بیشتر مناطق روسیه خالی از سکنه است اما، شهرهای پیشرفته و بسیاری زیبایی را می‌توان در تور روسیه، برای بازدید پیدا کرد. روسیه از جمله کشورهایی است که بخشی از خاک آن در اروپا و قسمت دیگر آن در آسیاست. مسکو، پایتخت روسیه در بخش اروپایی آن قرار دارد و بیش از 12 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. بیش از 80 درصد از جمعیت روسیه، از تبار روس هستند. اکثر مردم، غرب کشور را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. تراکم جمعیت در روسیه بسیار پایین است و نرخ رشد جمعیت هم تقریبا به صفر، نزدیک شده.
از منظر سیاسی، روسیه از حوالی قرن هجدهم و با اصلاحات تزار پتر کبیر شروع به قدرت گرفتن کرده است. تا جایی که در سال‌های 1917 تا 1991 اتحاد جماهیر شوروی مانند یک امپراتوری عظیم، بر بخش‌های بزرگی از جهان حکومت کرد. حالا نیز فدراسیون روسیه، از معدود کشورهای تاثیرگذار در مناسبات جهانی است.

 

پرواز به روسیه چگونه است؟

برای تور روسیه، می‌توانید با پرواز مستقیم تهران-مسکو خودتان را به این کشور برسانید. شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، آنادولوجت، فلای‌دبی و ماهان این پرواز را انجام می‌دهند. مدت این پرواز حدود 4 ساعت است. علاوه بر مسیر پروازی مستقیم، شما می‌توانید از تهران به دبی بروید و از آنجا نیز خودتان را به روسیه برسانید. این مسیر زمان بیشتری را می‌طلبد و گاهی هزینه آن نیز بالاتر خواهد شد.

ویزای روسیه چگونه است؟

ویزای روسیه از نوع توریستی است و دارنده آن اجازه کار و اقامت در روسیه را ندارد. برای این ویزا باید اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، یک قطعه عکس، رزرو قطعی هتل و رزرو قطعی بلیط را داشته باشید. ویزای فوری روسیه بین 3 تا 5 روز کاری صادر می‌شود. ضمنا اگر ویزای تجاری می‌خواهید، دالاهو در این زمینه نیز می‌تواند کمک‌تان کند. برای اطلاعات بیشتر، صفحه ویزای روسیه را ببینید.

 

بهترین فصل تور روسیه

روسیه کشور پهناوری است و آب‌و‌هوای آن نیز تحت تاثیر این جغرافیا، بسیار متغیر است. اما آنچه که بهترین فصل سفر به روسیه را تعیین می‌کند، هدف شما از سفر است. اگر می‌خواهید پدیده شب‌های سفید روسیه را ببنید باید اواخر بهار به این کشور بروید. اگر دوست دارید در هوایی معتدل، از دیدن شهرها و موزه‌ها لذت ببرید، تابستان را انتخاب کنید. در نهایت اگر عاشق آسمان شب هستید و می‌خواهید به نظاره شفق‌قطبی بنشینید، در زمستان با تور روسیه دالاهو همراه شوید.

تجربه همسفران
شما می‌توانید 178 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 11 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های گردشگری روسیه

مسکو مملو از جاذبه‌هایی است که می‌توانید روزها برای دیدنش وقت بگذارید. میدان سرخ، پارک الکساندر، موزه کرملین، گشت در خیابان تورسکایا، ساختمان تئاتر بولشوی و غیره از جاذبه‌های این شهر است. برای شنیدن تاریخ روسیه به شهر یِکاتِرینبورگ بروید؛ افسانه‌های معدنچیان و تب طلا تا اعدام خاندان رومانوف‌ها را در این شهر بشنوید. می‌توانید بالای مرکز تجاری ویزوتسکی بروید و کل شهر را زیر پای‌تان ببینید. در روسیه این امکان وجود دارد که مرز بین اروپا و آسیا سوار قطار شوید و از میان سیبری، جنگل تایگا و رودخانه‌ها گذر کنید. برایتان جذاب نیست این همه زیبایی را از کوپه قطار ببینید؟

فستیوال و جشن های مهم روسیه

روسیه در هر فصل و موقعیتی، میزبان جشن‌ها و فستیوال‌هایی مهم است. جشنواره ماسلنیتسا در پایان زمستان و در ستایش آغاز بهار برگزار می‌شود. جشنواره گوزن شمالی که با اسکی و مسابقات مهیجی برگزار می‌شود، جشنواره ماسک طلایی که ادای احترام به تیاتر و هنر نمایش در روسیه است و جشنواره روز پیروزی، از جمله مهم‌ترین رویدادهای این کشور هستند.

 

شکم‌گردی در روسیه

در سفر به روسیه فرصت چشیدن طعم‌های تازه را از دست ندهید. روسیه برای همه سلیقه‌ها غذاهای بینظیری دارد. روس‌ها معمولا مرغ را در جشن‌ها می‌پزند و نان از مهم‌ترین خوراکی‌هایی است که باید سر میز باشد. اگر جزو آن کسانی هستید که به خوردن سوپ علاقه دارند، سوپ بُرش، سوپ کلم و سوپ آکروشا را حتما امتحان کنید. ممکن است بیف استراگانف را در رستوران‌های ایران چشیده باشید؛ این غذا در رستوران‌های روسیه طعم دیگری دارد. چشیدن آن را از دست ندهید.جذاب‌ترین غذای روسیه گلابچی نام دارد. ظاهر این غذا شبیه دلمه کلم است. با چشیدن این غذا ممکن است عاشقش شوید. این موارد تنها گوشه کوچکی از غذاهای خوشمزه روسی هستند.

 

قبل از سفر به روسیه بدانید

با توجه به وقایع جنگ اوکراین، گردشگران می‌پرسند که آیا روسیه امن است؟ اگرچه هنوز سرنوشت جنگ مشخص نشده است اما بخش‌های گردشگری روسیه بدون تعطیلی فعال هستند و گرشگران از تمام جهان به آن سفر می‌کنند.
در تور روسیه حتما سری به ایستگاه‌های مترو این کشور بزنید. خط متروی این کشور یکی از قدیمی‌ترین خطوط حمل‌ونقل ریلی در جهان است. در روسیه به سراغ سوغاتی‌فروشی‌ها نیز بروید و اگر دوست داشتید عروسک ماتریوشکا معروف روسی را بخرید. علاوه بر این عروسک می‌توانید کلاه زمستانی روسی، چکمه‌های زیبا، خاویار، سنگ‌های قیمتی و... را نیز از این کشور به یادگار بیاورید.

هزینه‌های تور روسیه

علاوه بر هزینه‌های تور روسیه، بنابر شیوه سفرتان، ممکن است هزینه‌های دیگری نیز داشته باشید. مثلا اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید حدود 140 روبل یا تقریبا 1/60 دلار بپردازید. یک چیزبرگر در روسیه تقریبا 130 روبل است و یک غذای معمولی در رستوران تقریبا 800 روبل یا حدود 9 دلار هزینه دارد. برای کسب اطلاعات دقیق درباره تمام هزینه‌های سفر به روسیه می‌توانید وب‌سایت Numbeo.com را نیز ببینید.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل