تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آبادان تا تشکوه

شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 135 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 12 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تور داخلی

 

تور آبادان و تشکوه

تور آبادان و تشکوه سفر به مدرن‌ترین شهر ایران و خاورمیانه در گذشته یعنی آبادان و به کنار یک کوه همیشه سوزان و جاویدان به نام تشکوه است. این تور داخلی مسافران را به دل شهری می‌برد که یکی از زیباترین شهرهای جنوب کشور و استان خوزستان به شمار می‌رود و آنها را به آتش تشکوه می‌رساند که از گذشته‌های دور تا به امروز می‌سوزد و گرما می‌بخشد.
آبادان شهر بندری استان خوزستان اگرچه نامش با جنگ گره خورده؛ اما امروزه تبدیل به یکی از جاذبه‌ها در جنوب کشور شده تا مسافران به دیدن زیبایی‌ها و قدمت آن بروند. آبادان قدمت بسیار طولانی دارد و اولین شواهد به دست آمده نشان می‌دهند که این منطقه توسط فرمانروای «سلوکیان» به نام «خاراکس اسپاسینو» نام‌گذاری شد و از آن زمان وجود داشت. در دوره اشکانیان و ساسانیان نیز رد پای آبادان در تاریخ دیده می‌شود. در دوران ساسانیان آبادان را «وهمن اردشیر» می‌نامیدند و نام رودخانه «بهمن شیر» از همان زمان به یادگار مانده است. این شهر پس از ورود اسلام «عَبادان» نامیده شد که معرب واژه‌ی «اُپاتان» به شمار می‌رود. اُپاتان به معنای نگهداری و پاسداری از آب بوده و همین نام نشان می‌دهد آب چه اهمیتی از گذشته تا امروز در این منطقه داشته است.
آبادان شهر اولین‌ها نیز به شمار می‌رود؛ زیرا انگلیسی‌ها حدود ۱۰۰ سال پیش به دلیل وجود پالایشگاه و مهاجران غیرایرانی اولین‌های پمپ‌بنزین، سینما و باشگاه‌های ورزشی را در این شهر ساختند.
فرهنگ و آداب‌ورسوم آبادان از دیگر بخش‌های جذاب این شهر است که همچنان در بسیاری از نقاط آن دیده می‌شود. آبادانی‌ها در مراسم ازدواج هنوز به سنت‌ها وفادارند. برگزاری مراسمی همچون تیراندازی و «یزله» و نواختن سازی چون «نی همبون» از جمله رسوماتی است که همچنان در آبادان دیده می‌شود.
در ادامه این سفر مسافران تور آبادان و تشکوه، به دیدن تشکوه خواهند رفت که یکی از شگفتی‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود. تشکوه یا «کوه آتشین» از جاذبه‌های گردشگری «رامهرمز» است که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. این کوه همواره می‌سوزد و علت آن گوگرد موجود در زمین و متصاعد شدن گاز طبیعی از زمین به سطح است که باعث شعله‌ور شدن آتش می‌شود. حجم گازهای متصاعد شده در اطراف این کوه به حدی زیاد است که ترکیب هوا را در این منطقه به هم ریخته و اجازه نمی‌دهد آتش دیگری در این منطقه به شکل دستی روشن شود.
سفر با تور آبادان و تشکوه می‌تواند مسافران را از دل جاذبه‌های شهری آبادان و فرهنگ و رسوم آنها به کنار شگفتی حیرت‌انگیزی ببرد که تا مدت‌ها گرمای آتش آن در وجود مسافران تور داخلی شعله خواهد کشید.

مسیر تور آبادان و تشکوه

برای راهی شدن به سمت آبادان مسافران این تور داخلی با اتوبوس سفر خواهند کرد. از آنجایی که امکان سفر با قطار و هواپیما به آبادان وجود دارد، می‌توان با این وسیله‌ها خود را به آبادان رساند و از آنجا همراه دیگر مسافران این تور داخلی شد.
بهترین زمان سفر با تور آبادان و تشکوه کی است؟
اقلیم آبادان اقلیمی تقریباً استوایی است و تابستان‌های گرمی دارد. به مسافران تور تشکوه و آبادان توصیه می‌شود برای تجربه یک آب‌وهوای مطلوب در فصل‌های پاییز و زمستان و اوایل بهار به این منطقه سفر کنند.

جاهای دیدنی تور آبادان و تشکوه کجاست؟

از جمله جاهای دیدنی که مسافران می‌توانند به دیدن آن بروند «مسجد رانگونی‌ها» است که ظاهری متفاوت از مساجد دیگر دارد و اهالی برمه در سال ۱۲۹۱ کلنگ ساخت آن را زدند. «بازار ماهی‌فروشان» از دیگر جاذبه‌های آبادان است که بهشت طرف‌داران غذاهای دریایی به شمار می‌رود و می‌توان انواع ماهی‌ها را در این بازار دید و خرید. «کلیسای سورت گاراپت» از دیگر جاهای دیدنی آبادان است که ارمنی‌های ساکن آبادان در آن به عبادت می‌پرداختند. از «اروندرود» زیبا نباید گذشت که تماشای موج‌های زیبای آن لحظاتی خاص را برایتان به خصوص در هنگام غروب آفتاب خلق می‌کند. «جزیره مینو» در آبادان که در زمان جنگ ایران و عراق حوادث بسیاری را به خود دیده از دیگر جاهایی است که می‌توانید به آن سر بزنید. در این جزیره می‌توانید در مهمان‌خانه‌های سنتی عرب‌ها که با نی ساخته می‌شوند غذاهای جنوبی را تجربه کنید.
مقام خضر نبی، سینما نفت، خانه‌های سازمانی شرکت نفت و موزه آبادان از دیگر دیدنی‌هایی هستند که می‌توانید در این تور داخلی به دیدنشان بروید.

غذاهای محلی تور آبادان و تشکوه چیست؟

غذا یکی از بخش‌های جذاب این تور داخلی است. از جمله غذاهای خوشمزه که می‌توانید در آبادان نوش جان کنید فلافل است. فلافل در واقع یک نوع غذای لبنانی است که در آبادان به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود؛ اما ماده اصلی آن نخود است. سمبوسه از دیگر خوشمزه‌هایی است که می‌توانید در آبادان طعم و مزه آن را بچشید و طعم تند این سمبوسه می‌تواند همیشه به یادتان بماند. قلیه‌ماهی را که با ترکیب ماهی کبابی، سبزی‌های مخصوص و تمبر هندی پخته می‌شود فراموش نکنید. «نافله» از دیگر غذاهای محلی مردم این منطقه است که گوش چرخ‌کرده و آرد گرم از جمله مواد اصلی آن هستند و آن را می‌توانید به شکل کوفته میل کنید.

 

چه وسایلی برای شرکت در تور آبادان و تشکوه به همراه داشته باشیم؟

برای شرکت در تور تشکوه و آبادان حتماً یک کفش مناسب به پا داشته باشید تا در هنگام پیاده‌روی و دیدن آثار تاریخی خسته نشوید. یک کوله‌پشتی به همراه ببرید و در آن لوازم شخصی، داروهای ضروری، لباس اضافه و کمی خوراکی و آب قرار دهید. برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب کلاه لبه‌دار، عینک‌آفتابی و کرم ضدآفتاب فراموشتان نشود.
اگر می‌خواهید از آبادان و آنچه بر این شهر و منطقه گذشته بیشتر بدانید کتاب‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به شکل آنلاین با خود به همراه داشته باشید و در طول مسیر کمی آنها را تورق کنید. در اپیزود ۸ «رادیو دور دنیا» به آبادان پرداخته شده که می‌توانید در طول مسیر به آن گوش دهید.

 

سفر با تور آبادان و تشکوه برای چه کسانی مناسب است؟

این تور داخلی مناسب تمام افرادی است که می‌خواهند مدرن‌ترین شهر ایران را در سال‌هایی نه چندان دور ببینند. این سفر به افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند ردپای جنگ را در دل شهرهایی با مردمان صبور کشف کنند و به آنها آفرین بگویند. این سفر اعجاز آتش تشکوه را نیز به شما هدیه می‌دهد و بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

آبادان را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور آبادان برای چند روز توسط آژانس گردشگری دالاهو برنامه‌ریزی شده است. در این زمان مسافران می‌توانند در فرصت کافی از تمام جاذبه‌های آبادان به راحتی دیدن کنند.

در سفر تور آبادان و تشکوه کجا بمانیم؟

در سفر با تور تشکوه و آبادان مسافران تور دالاهو در یک اقامتگاه مناسب خواهند ماند. این اقامتگاه شرایط مطلوبی دارد و مطابق استانداردهای آژانس گردشگری دالاهو انتخاب شده است. اگر به شکل شخصی به آبادان سفر می‌کنید می‌توانید در هتل، مسافرخانه‌ها یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی بمانید.

قبل از تور تشکوه و آبادان بدانید

مسافران تور داخلی آبادان باید نکته‌های زیر را در هنگام سفر در نظر داشته باشند:
• در هنگام سفر به این منطقه به عقاید و سنن مردم احترام بگذارید.
• از ریختن هرگونه زباله در محیط‌های شهری و مناطق تاریخی خودداری کنید.
• اگر به شکل شخصی به دیدن تشکوه می‌روید به دلیل اینکه تابلوهای راهنمای چندانی در مسیر وجود ندارد حتماً از افراد محلی کمک بگیرید.
• به بازدید از تشکوه زمان زیادی را اختصاص ندهید و بیشتر از ۱۵ دقیقه در آنجا نمانید؛ زیرا گازهای متصاعد شده در هوا می‌توانند باعث سردرد و تهوع شوند.

سوغات و صنایع‌دستی تور آبادان و تشکوه

در این تور داخلی می‌توانید از سوغات و صنایع‌دستی شهر آبادان برای عزیزانتان هدیه‌های جذابی بیاورید. جاروهایی که با برگ خرما درست می‌شوند یکی از سوغاتی‌های جالب شهر آبادان هستند. همچنین می‌توان انواع آثار حصیربافی مانند کلاه آفتابی، بادبزن، سبد نان و خورجین خرما را از این شهر خریداری کنید. خرما و ماهی‌های خوش‌طعم خلیج‌فارس را فراموش نکنید و اگر توانستید برای عزیزانتان بیاورید. سوغاتی‌های آبادان بسیارند و می‌توانید با خرید آنها گوشه‌ای از آبادان را در خانه خود یا عزیزانتان داشته باشید.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "آبادان تا تشکوه"




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل