تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ایلام

32 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 1,019 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 45 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور ایلام کجاست؟

تور ایلام سفر به استان و شهری را رقم می‌زند که قدمت آن به دوران پیش از اسلام و ساسانیان می‌رسد. ایلام را با القابی همچون «عروس‌زاگرس» و «سرزمین کوهستان‌های سرسبز» نیز می‌شناسند که نشان از طبیعت رویاییش می‌دهد. شهر فعلی ایلام در حدود سال ۱۳۰۸ در منطقه‌ای که «حسین آباد» نام داشته، احداث شده و در دوران قاجار به دستور والی این شهر «پشت کوه» نامیده می‌شده است.
ایلام بستر وقایع تاریخی مهمی بوده که از آن جمله کشته شدن «مهدی خلیفه عباسی» در این مکان بوده است. او که در هنگام شکار در مناطق اطراف شهر ایلام مجروح گشت در این منطقه به خاک سپرده شد؛ هرچند قبر او در سال ۱۳۴۳ مورد تخریب قرار گرفت.
نام امروزی ایلام به دستور رضاشاه در سال ۱۳۱۴ بر روی این منطقه گذاشته شد و دلیلش این بود که ایلام در دوره‌هایی بخشی از ناحیه تمدن باستانی «عیلام» بوده است.
استان ایلام در ناحیه کوهستانی و نیمه گرم و نیمه‌مرطوب قرار گرفته و از استان‌های جنگلی ایران به شمار می‌رود. تنوع آب‌وهوایی در شمال و جنوب این استان از نکات جذاب آن است. به‌طوری‌که در شمال آن اقلیم کوهستانی و در جنوب آن دشت‌های وسیع با تابستان‌های گرم شهره هستند.
بیشتر مردم ایلام را اقوام کرد تشکیل می‌دهند و پس از آنها اقوام لر بیشترین جمعیت این استان هستند. زبان مردم ایلام به کردی، لری، لکی و عربی تقسیم می‌شود که از میان آنها کردی در بیشتر شهرستان‌ها و عربی در کمترین شهرستان‌ها صحبت می‌شود.

مسیر تور ایلام

تور داخلی ایلام با وسیله نقلیه اتوبوس از تهران به سمت این استان راهی می‌شود. مسافرانی که می‌خواهند از وسیله‌های نقلیه دیگری همچون هواپیما استفاده کنند می‌توانند به شکل جداگانه خود را به شهر ایلام برسانند و از آنجا همراه تور دالاهو شوند. در مسیر ایلام ما با هم بیشتر آشنا می‌شویم. درباره مقصد و جاذبه‌ها صحبت می‌کنیم و فرصت‌هایی هم برای لذت بردن از مسیر خاص‌مان خواهیم داشت.

بهترین فصل سفر به ایلام کی است؟

به دلیل اینکه ایلام با حصاری از کوه‌های جنگلی احاطه شده آب‌وهوای معتدل کوهستانی دارد. برای دیدن سرسبزی و طبیعت زیبای استان ایلام فصل بهار و به‌ویژه اواخر فروردین و ماه اردیبهشت بهترین زمان سفر با تور داخلی ایلام به شمار می‌رود. ایلام هوای زمستانی سردی دارد و از طرفی به دلیل اینکه در فصل سرما امکان دیدن طبیعت سرسبز آن وجود ندارد، برای سفر پیشنهاد نمی‌شود.

جاهای دیدنی ایلام کجاست؟

در تور داخلی ایلام سعی می‌شود تا از بهترین جاذبه‌های این استان دیدن شود. از جمله دیدنی‌های ایلام می‌توان به «دریاچه دوقلوی سیاه‌گاو» اشاره کرد که همچون یک آکواریوم طبیعی در منطقه کوهستانی جلوه می‌کند. این دریاچه قدمتی چندین هزار‌ساله دارد و آب آن از طریق منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
«شهر باستانی سیمره» که بزرگ‌ترین محوطه تاریخی استان ایلام به شمار می‌رود از دیگر نقاط جذاب و دیدنی ایلام است. این شهر از نخستین آثار تاریخی ثبت شده این استان در آثار ملی به شمار می‌رود. این مکان تاریخی به عنوان «ماداکتو» نیز شناخته می‌شود؛ زیرا بنا بر شواهد، در دوره ساسانی بر روی ویرانه‌های شهر ماداکتو، پایتخت حکومت عیلامیان بنا شده است.
«تنگه کافرین» و قایق‌سواری در طبیعت بی‌نظیرش و «تنگ بهرام چوبین» که در فضای بین دو صخره و در دره‌ای قرار گرفته از دیگر دیدنی‌هایی هستند که باید در تور داخلی ایلام تجربه شوند. از دیگر جاذبه‌های شهر ایلام می‌توان به «تنگه ارغوان» ایلام که مهمان گل‌های ارغوان است و «آبشار سرطاف» ایلام که آب‌وهوای بسیار خوشی دارد، اشاره کرد. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه‌مندید «قلعه والی ایلام» که از دوران قاجار به یادگار مانده و قصر تابستانی یکی از اشراف‌زادگان قاجار بوده، نباید فراموش شود.

غذاهای محلی تور ایلام چیست؟

مسافران تور داخلی ایلام با رسیدن به این شهر خوشمزه‌های بسیار لذیذی را می‌توانند امتحان کنند. یکی از معروف‌ترین غذاهای معروف ایلام «ترخینه» است که یک نوع آش به شمار می‌رود و طعم بسیار لذیذی دارد. «خورش تره کوهی» که شباهت‌هایی به قورمه سبزی و قیمه دارد نیز از دیگر غذاهایی است که در تور داخلی ایلام باید مزه شود. اگر به یک غذای مجلسی چرب‌ونرم علاقه دارید «دنده پلو» با طعم لذیذ گوشتش بی‌نظیر است. طرف‌داران دسر و شیرینی نیز باید طعم «برساق» را در تور ایلام بچشند.
غذاهای دیگری همچون «آبگوشت بامیه»، «شله امیری»، «ماسوا» و «جگروز» از دیگر غذاهای محلی ایلام هستند که در صورت امکان باید حتماً در تور ایلام آنها را امتحان کرد.

چه وسایلی در تور ایلام برداریم؟

برای شرکت در تور داخلی ایلام بهتر است یک کفش پیاده‌روی مناسب و یک کوله یک‌روزه حتماً به همراه داشته باشید. دارو و لوازم شخصی، قاشق، چنگال و لیوان از دیگر لوازم ضروری برای این سفر هستند. همچنین توصیه می‌شود صندل طبیعت‌گردی، چراغ‌قوه، زیرانداز انفرادی، بالش گردنی، عینک‌آفتابی، فلاسک چای، بادگیر و ملحفه را نیز با خود به همراه ببرید.

سفر با تور ایلام برای چه کسانی مناسب است؟

کلیه افراد بالای ۷ سال می‌توانند در طول تور ایلام شرکت کنند. مسافران تور داخلی باید در نظر داشته باشند که در روز اول حدود ۳ ساعت و در روز دوم حدود 2 ساعت پیاده‌روی در شیب بسیار کم و در روز سوم حدود 2 ساعت پیاده‌روی در شیب ملایم خواهند داشت. این سفر پر از دیدنی‌های خاص و جاذبه‌هایی است که شبیهش را در جایی پیدا نخواهید کرد. تور ایلام فرصتی برای آشنایی با سرزمین کهن و مردمی است که در گذر روزگاران سخت زندگی کرده‌اند. اگر دوست دارید مقاصد بکر را ببینید و سفرتان نقشی در توسعه و بهبود کیفیت زندگی سرزمین‌ها داشته باشد، این تور دالاهو برای شماست.

ایلام را حداقل در چند روز بگردیم؟

اگر با تور ایلام به این شهرستان سفر می‌کنید سه روز زمان برای دیدن مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر کافی است. در این مدت می‌توانید به خوبی و در یک زمان مدیریت شده از مهم‌ترین آثار تاریخی ایلام دیدن کنید.

در سفر با تور ایلام در کجا بمانیم؟

در ایلام هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌آپارتمان‌های مختلفی وجود دارند. اگر با تور دالاهو به این استان سفر می‌کنید در یک اقامتگاه بوم‌گردی دو شب اقامت خواهید داشت. آژانس گردشگری دالاهو همواره سعی می‌کند بهترین اقامتگاه‌ها را برای اسکان مسافران در نظر بگیرد تا مسافران بتوانند در شرایطی مناسب به استراحت بپردازند.

قبل از تور ایلام بدانید

ایلام سرزمینی زیباست. اینجا جاذبه‌های زمین‌شناسی ویژه‌‌ای را خواهید دید و با فرهنگی خاص آشنا می‌شوید. در تور ایلام احترام به فرهنگ میزبان بسیار اهمیت دارد. نباید از هیچ جاذبه‌ای سنگ یا نگاره‌ای را بردارید. 

سوغات و صنایع‌دستی ایلام

در سفر با تور داخلی ایلام نباید سوغات و صنایع‌دستی این استان فراموش‌تان شود. از جمله صنایع‌دستی خاص ایلام به شکل بافته، جاجیم، گیوه، چیغ و حصیر هستند که می‌توانید برای خرید آنها در نظر بگیرید. اگر به دنبال خوراکی‌هایی به عنوان سوغاتی هستید می‌توانید به سراغ «بژی برساق»، «کاک»، «کله‌کنجی»، «نان ساجی» و «نان فطیر» بروید و یا روغن حیوانی و ترخینه را برای سوغاتی انتخاب کنید.

 

نسخه انگلیسی تور ایلام: Ilam


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "ایلام"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
آزادی
1401/12/06 23:41
سلامتورهای شما از مسیر شهرستان ایوان تردد نمی کنند؟هم اقامتگاه خوب هست و هم دیدنی های جذاب
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/12/15 15:52
دوست عزیز
سلام

حتما پیشنهاد شما به واحد عملیات دالاهو منتقل خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/02/26 19:08
درودها.به مناطق دیدنی ایلام میتونید آبشارهای دربند و مناطق باستانی تنگه دربند دریاچه سد سیمره تنگه کافرین سراب شهرستان دره شهر تنگه بهرام چوبین   کویر ابوغویر دشت عباس   تنگه راغوتن ایلام و... رو اضافه کنید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/02/27 09:14
دوست عزیز
سلام

حتما به واحد عملیات دالاهو اطلاع رسانی خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

مهرداد
1398/11/02 10:08
وقت بخیر امکان اضافه کردن حوضچه قیر دهلران در برنامه تون هست
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/11/03 09:13
دوست عزیز
سلام

این مورد را به واحد عملیات دالاهو منتقل خواهیم کرد و بررسی خواهد شد. از پیشنهاد شما ممنونیم.

با تشکر از شما

در حال حاضر تور ایلام نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر