تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آناپورنا، یکی از زیباترین مسیرهای کوه‌پیمایی در دنیا

نامش آناپورناست اما هندوها «خدایگان حاصلخیزی و زراعت» و در مقابل، برخی آن را «مرگبارترین کوهستان» می‌نامند؛ آناپورنا دهمین قله مرتفع جهان است و بسیاری از کوهنوردان رویای صعود به آن را در سر می‌پرورانند. البته آنچه بیشتر از هر چیز گردشگران را راهی نپال و آناپورنا می‌کند، مسیرهای مختلف کوهپیمایی و راهپیمایی در دامنه‌های آناپورنا است. این مسیرها واقعا حیرت‌زده‌تان خواهد کرد. می‌پرسید چطور؟ ادامه مطلب را بخوانید. 

تور نپال

قله آناپورنا نپال کجاست؟

بخش مهمی از رشته کوه‌ هیمالیا در نپال واقع شده. نپال با داشتن 14 قله مهم جهان، به بهشت کوهنوردان تبدیل شده است. یکی از این قله‌ها آناپورنا نام دارد که در غرب نپال قرار دارد. اولین بار در سال 1950 بود که یک تیم فرانسوی به رهبری موریس هرزوگ به قله آناپورنا صعود کردند. اما جدای از فتح قله که کاری بسیار سخت و تخصصی‌ست، در دامنه‌های آناپورنا مسیرهای مختلف پیاده‌روی و کوه‌پیمایی با درجه سختی‌های مختلف وجود دارد که حتی مبتدی‌ها هم می‌توانند با قدم گذاردن در این مسیر‌ها، تجربه‌ای تازه کسب کنند.

بخش مهمی از رشته کوه‌ هیمالیا در نپال واقع شده.

چرا مسیر کوهپیمایی آناپورنا را انتخاب کنیم؟

یکی از 15 جاذبه‌ای که در نپال باید ببیند، منطقه آناپورناست. مسیرهای کوهپیمایی در آناپورنا، از پرطرفدارترین مسیرهای کوهپیمایی نپال به شمار می‌روند. مسیرهایی از قبیل کمربند آناپورنا (۱۵ تا ۲۰ روز)، بیس‌کمپ قله آناپورنا (۱۰ تا ۱۵ روز)، پون‌هیل (۳ تا ۵ روز) و...؛ در این مسیرها، طبیعت بکر و اعجاب‌انگیز نپال خودنمایی می‌کند. دره‌های نیمه استوایی و سرسبز با دورنمای سفید پوش برفی، گل‌های ملی نپال، استشمام هوای تازه، روستا‌ها و قومیت‌های مختلف نپال را در مسیر کوهپیمایی نپال می‌توانید ببینید.

گل‌های ملی نپال در مسیر کوهپیمایی نپال.

در مسیر کوهپیمایی آناپورنا چه می‌بینیم؟

دامنه‌های آناپورنا، بکر، خوش آب و هوا، سرسبز و تماشایی است؛ همین موضوع سبب شده گردشگران بی‌شماری راهی این منطقه شده و اقامتگاه‌ها و امکانات متعددی در این مسیر شکل بگیرد. اوج جذابیت سفر به آناپورنا در مسیر آن خلاصه می‌شود. در مسیر کوهپیمایی آناپورنا ابتدا به روستاهای تماشایی با قومیت‌های مختلف خواهید رسید ه اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است جشن‌های مذهبی و قومی نیز در آنها برپا باشد. سپس دره‌های سبز و مزارع کشاورزی خودنمایی می‌کنند و گذشتن از پل‌های معلق بر فراز این مناظر هیجان سفر را چند برابر خواهد کرد. رفته رفته ارتفاعات سفیدپوش هیمالیا دیده می‌شود و چنان به قله آناپورنا نزدیک خواهید شد که ممکن است فکر کنید خواب می‌بینید؛ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی دامنه‌های آناپورنا سبب شکل‌گیری گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری شده است. یکی از این گیاهان، گل صورتی رودوندرون نام دارد و دیدن آن در فصل بهار شما را دست به دوربین خواهد کرد.

راه رسیدن به آناپورنا بکر، خوش آب و هوا، سرسبز و تماشایی است.

وسایل موردنیاز برای سفر به آناپورنا

از جمله وسایل مورنیاز برای سفر آناپورنا می‌توان به کفش کوه، کیسه خواب، پانچو یا بارانی، چراغ قوه، یک دست لباس گرم، کلاه پشمی، دستکش، قمقمه و... اشاره کرد.

میزان سختی مسیر چقدر است؟

در مسیرهای مختلف پیاده‌روی در دامنه‌های آناپورنا، روزانه بین ۴ تا ۷ ساعت پیاده‌روی در انتظار شما خواهد بود؛ اگرچه آنقدر مناظر مسیر جذاب است که از سختی مسیر می‌کاهد اما  با این حال برای انتخاب مسیر پیاده‌روی، توانمندی‌های خود را در نظر داشته باشید.

در مسیر کوهپیمایی آناپورنا چه بخوریم؟

در مسیر کوهپیمایی آناپورنا، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم خوردن مومو (MoMo) را از دست ندهید. مومو خمیر شکم پری است که با موادی مثل سبزیجات و گوشت طعم بی‌‎نظیری می‌گیرد. البته در مسیرهای کوهپیمایی آناپورنا، آنقدر گردشگر زیاد است که قطعا از غذاهایی که در این مسیر می‌توانید بیابید متعجب خواهید شد؛ از پنکیک‌های خوشمزه برای صبحانه تا استیک و پیتزای تنوری، برای شام...

بهترین زمان سفر به آناپورنا چه زمانی است؟

اکتبر تا نوامبر (مهر تا آذر) بهترین زمان سفر به آناپورنا است. در فصل پاییز، در مسیر کوهپیمایی آناپورنا، هوا مطبوع و آسمان صاف می‌شود. توجه داشته باشید این ماه‌ها شلوغ‌ترین زمان نپال هم خواهد بود. بنابراین برای اقامت باید از قبل اقامتگاه موردنظرتان را رزرو کنید. بهار نیز زمان مناسبی برای سفر به آناپورنا خواهد بود و فرصت بازدید از گل‌های صورتی رودوندرون را خواهید داشت. 

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، گزینه‌های مختلفی برای گشت و گذار در دامنه‌های آناپورنا وجود دارد که با توجه به زمانی که در اختیار دارید، می‌تواند از ۳ روز تا ۳ هفته را در آناپورنا بگذرانید. یکی از جذاب‌ترین (و البته کوتاه‌تری) مسیرهای پیاده‌روی در دامنه‌های آناپورنا، مسیر پول‌هیل (Poon Hill) است. سفر به پون‌هیل، با یک ساعت رانندگی از پخارا به نایپول (Nayapul) شروع می‌شود. مرتفع‌ترین نقطه این مسیر، ۳۲۰۰ متر ارتفاع دارد که از آنجا می‌توانید ۳ قله از بندترین قلل جهان را ببینید. قله دهالاگیری (۸،۱۶۷ متر، هفتمین قله مرتفع دنیا)، قله ماناسلو (۸،۱۵۶ متر، هشتمین قله مرتفع دنیا) و آناپورنا (۸،۰۹۱ متر، دهمین قله مرتفع دنیا)...

مناظر اطراف پون‌هیل



برای بازدید از این جاذبه، در

تور نپال

با دالاهو همسفر شوید.



1398/08/22 | کد مطلب: 3629
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.