تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

6 غذای نپالی که باید امتحان کنید!

مگر می شود به کشوری مانند نپال سفر کرد و از شکم‌گردی در آن به سادگی گذشت؟ ماده اصلی غذاهای نپالی برنج و آرد گندم است و ادویه‌ استو نپالی‌ها از ادویه‌های خاص و سنتی خودشان برای پخت غذا  استفاده می‌کنند و همین مساله سبب شده عذاهای نپالی عطر و طعم خاص و منحصر بفردی داشته باشند. دوست دارید بدانید غذاهای نپالی با ذائقه‌تان جور است یا خیر؟ این مطلب کاری می‌کند تا طعم غذاهای نپالی را قبل از خوردن آنها بچشید‍! 

 

تور نپال

غذاهای نپالی

  • یوماری، غذای خوش ترکیب نپالی

یوماری غذایی منحصربفرد در نپال است. این غذا را جمعیت نوار (Newar) که سالهاست در کاتماندو نپال ساکن هستند، تهیه می‌کنند. رسم خاندان نِوار این است که این غذا را در زمستان می‌پزند و معتقدند یوماری، سرما را می‌کشد! ظاهر این غذا کمی عجیب است و ماده اصلی آن آرد برنج است. داخل خمیر را با شیرینی‌های معروف نپالی مثل چاکو و خووآ پر می‌کنند. برخی‌ هم داخل یوماری را با عدس پر می‌کنند.

 

یوماری غذایی منحصربفرد در نپال است.

 

  • سامای‌باجی Samay Baji، ویژه جشن ها و میهمانی‌های نپال:

نپالی‌ها این غذا را در جشن‌ها و مراسم نپال و موقع دورهمی‌های‌شان می‌پزند. ماده اصلی این غذا برنج کوبیده شده است و دورچین‌های متنوعی در کنارش سرو می‌شود. معمولا این غذا در کنار لوبیای سیاه پخته، گوشت پخته، تخم‌مرغ آب‌پز و تکه‌های سیب‌زمینی تند و سرخ شده میل می‌کنند. گاهی کمی هم سبزیجات پخته به ان اضافه می‌شود و البته ادویه کاری را نمی‌تونا نادیده گرفت.

نپالی‌ها سامای باجی را در جشن‌ها و مراسم نپال و موقع دورهمی‌های‌شان می‌پزند

 

  • سل‌روتی Sel Roti، حلقه شیرین و خوشمزه نپالی:

یک شیرینی خوشمزه دایره‌ای شکل است که معمولا هنگام جشنواره تیهارTihar  آن را می‌پزند. یک خوردنی کاملا مقوی که از آرد برنج سرخ شده و شیرین درست می‌شود. قبلا این غذا را فقط می‌توانستید در رستوران‌های محلی پیدا کنید اما مدتی است که رد پای این غذای خوشمزه به رستوران‌های شیک و معتبر نپال هم رسیده است.

سل‌روتی شیرینی خوشمزه نپالی.

 

  • چاتاماری Chatamari، معروف به پیتزای نپالی:

از آن غذاها که حتما باید امتحانش کنید. یک جور پیتزای نپالی است. این غذا هم مانند بسیاری از غذاهای نپالی از آرد برنج درست می‌شود. برنج را با گوشت چرخ کرده، تخم مرغ و سبزیجات مخلوط می‌کنند.

 

پیتزا نپالی از آن غذاهاست که حتما باید امتحانش کنید..

 

  • دیدو Dhido، غذای سنتی نپالی‌ها:

حالا یک غذای سنتی نپال را به شما معرفی خواهیم‌کرد. غذایی که بیشتر در نواحی کوهستانی نپال پخت می‌شود جایی که برنج و گندم فراوان است. این غذا از نظر سنتی بودن چیزی شبیه به آبگوشت خودمان در ایران است.  "دیدو" از مخلوط کردن آب با آرد ذرت و گندم سیاه تهیه می‌شود. معمولا با سبزیجات محلی کاری، ترشی محلی یا گوندراک (Gundruk) که نوعی سبزی است و با آن یک سوپ عالی درست می‌کنند، سرو می‌شود. این غذا را هم در بسیاری از رستوران‌های نپالی خواهیدیافت.

دیدو بیشتر در نواحی کوهستانی نپال پخت می‌شود.

  • پوا Puwa، غذای شیرین نپالی:

 پوا یک غذای واقعی است! همان چیزی که شاید در نپال دنبالش باشید. این غذا معمولا در آیین‌های مذهبی نپالی و مراسم پوجا پخته می‌شود. پوا یک غذای شیرین با آرد برنج، کره و شکر است. می‌توانید آن را به تنهایی بخورید یا در کنارش یک فنجان شیر داغ نوش جان کنید.

پو آ معمولا در آیین‌های مذهبی نپالی و مراسم پوجا پخته می‌شود.

 



برای بازدید از این جاذبه، در

تور نپال

با دالاهو همسفر شوید.



1398/10/10 | کد مطلب: 3795
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
مینو منوچهری
1398/10/11 16:35
غذاهای نپالی برای کسایی که دوست دارن چیزای جدید امتحان کنن عالیه. وارد رستوران میشین بوی ادویه مخصوص و البته تند از همون دور میاد و حسابی گشنه میشین. خیلی خوبن این نپالیهاااا. بخصوص غذا تو برگ موز. :-)
پاسخ دهید...
صدرا sadra
1398/10/11 17:11
یعنی واقعا میشه غذاهاشونو خورد؟
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.