قبل از سفر به کشمیر بخوانید
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قبل از سفر به کشمیر بخوانید

قبل از سفر به هر منطقه‌ای لازم است آن منطقه را بشناسیم. اگر مقصد شما جایی خارج از ایران باشد، بهتر است قبل از سفر در مورد واحد پول، هزینه‌ها، وسایل حمل و نقل و موارد مشابه مربوط به آن کشور اطلاعاتی کسب کنید تا با خیال آسوده به آنجا بروید. در این مطلب می‌توانید در مورد نکات ضروری پیش از سفر به کشمیر به طور مختصر بخوانید.

تورکشمیر

بهترین زمان سفر به کشمیر هندوستان

اکثر مسافرهایی که به کشمیر سفر کرده‌اند بهترین زمان سفر به این منطقه را بین ماه‌های اردیبهشت تا پایان شهریور ماه می‌دانند.

آوریل تا ژوئن/ فروردین تا خرداد

این زمان فصل پرطرفدار کشمیر است. تعداد گردشگران داخلی در این فصل زیاد است و قیمت‌ها افزایش می‌یابد. اگر دوست دارید قبل از گرانی‌ها و در بهترین فصل، جاذبه های کشمیر را ببینید، با تور کشمیر دالاهو همراه شوید و به این منطقه رویایی سفر کنید.

جولای و آگوست/ تیر و مرداد

این ماه‌ها زمان مناسبی برای سفر به کشمیر هستند؛ در این فصل در برخی نقاط بارندگی وجود دارد. فصل حرکت زائرین به سمت معبد امرنات (Amarnath) نیز همین زمان است. دیدن این رسم مذهبی، می‌تواند از خاص‌ترین رویدادهایی باشد که تا به امروز با آن مواجه شده‌اید.

بهترین فصل دیدن کشمیر در بهار و اوایل تابستان است و اوج زیبایی این منطقه را به رخ می‌کشد

دسامبر تا مارس/ آذر تا اسفند

فصل اسکی در گلمرگ (Gulmarg). در این زمان در لداخ (Ladakh) فستیوال‌هایی برگزار می‌شود اما مسیر دسترسی برای گردشگران ندارد.

زبان مردم در کشمیر

مردم کشمیر به زبان کشمیری یا کاشر ((Koshur) صحبت می‌کنند. زبان‌های انگلیسی، اردو و هندی هم در این منطقه استفاده می‌شود. جالب است بدانید در کشمیر، برخی افراد فارسی می‌دانند و با این زبان بیگانه نیستند. چرا که از قرن‌ها پیش، ایرانیان به این منطقه رفت و آمد داشته‌اند و حتی مبلغ دین اسلام در بخشی از نواحی بوده‌اند.

ارز و پول در کشمیر

واحد پول کشمیر روپیه هندی (INR) است. دستگاه‌های ATM در اکثر شهرها در دسترس است. اما سعی کنید پول نقد هم همراه داشته باشد. کارت‌های اعتباری مرسوم در این منطقه مسترکارت و ویزا هستند. این کارت‌های اعتباری در تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، رستوران‌های سطح بالا و هتل‌های متوسط و سطح بالا پذیرفته می‌شود. همچنین معمولا برای پرداخت هزینه بلیت‌های هواپیما و قطار از کارت اعتباری استفاده می‌شود.

واحد پول کشمیر روپیه هندی (INR) است

تلفن موبایل و سیم‌کارت

برای استفاده از موبایل در کشمیر باید سیم کارت‌های محلی همین منطقه را تهیه کنید، زیرا همه سیم کارت‌های اعتباری کشور هند در کشمیر و جامو قابل استفاده نیست. اما سیم کارت‌های دائمی ‌این کشور در کشمیر و جامو هم کار می‌کنند.

کشمیر ساعت چند است؟

ساعت کشمیر یک ساعت از ایران جلو‎تر است. یعنی وقتی در ایران ساعت 12:00 ظهر است در کشمیر ساعت 13:00 است.

هزینه‌های روزانه چطور است؟

بودجه پایین (کمتر از 3000 روپیه) 

اجاره تخت: 400 تا 600 روپیه

اتاق دوتخته در هتل مقرون به صرفه: 400 تا 700 روپیه

بشقاب غذا: 120 تا 300 روپیه

بلیت اتوبوس و قطار: 300 تا 500 روپیه

بودجه متوسط (4000 تا 9000 روپیه)

اتاق دوتخته هتل: 1500 تا 5000 روپیه

وعده غذایی در رستوران‌های متوسط: 600 تا 1500 روپیه

ورودیه اماکن تاریخی و موزه‌ها: 500 تا 1000 روپیه

هزینه تاکسی‌های محلی/اتوریکشا: 500 تا 2000 روپیه

بودجه بالا (بیشتر از 9000 روپیه)

اتاق در هتل دولوکس: 5000 تا 22000 روپیه

وعده غذایی در رستوران‌های سطح بالا: 2000 تا 5000 روپیه

قطارهای درجه یک: 1000 تا 8000 روپیه

اتومبیل کرایه با راننده: روزانه از 1800 روپیه به بالا

ورود به کشمیر

سرینگر و جامو فرودگاه‌های داخلی دارند.

فرودگاه سرینگر (Srinagar Airport): فرودگاه سرینگر یک فرودگاه همگانی و نظامی‌ است. این فرودگاه در شهر سرینگر هند قرار دارد و طول باند آن بیشتر از 3 هزار متر است. سرینگر، فرودگاهی تاریخی است و در زمان درگیری‌های مابین هند و پاکستان، توانست به عدم پیشروی نیروهای پاکستانی کمک کند. با اینکه محوطه فرودگاه کوچک بود، اما نقش آن پررنگ و اثرگذار ذکر می‌شود.

سال‌ها بعد، فرودگاه سرینگر کشمیر، تغییراتی را انجام داد تا بتواند حدود 4 میلیون مسلمانی که در دره کشمیر زندگی می‌کردند را به حج بفرستد. این کار باعث شد تا زمینه فرود پروازهای تجاری و گردشگری نیز فراهم شود.

این فرودگاه می‌تواند به 950 مسافر که همزمان در فرودگاه هستند خدمات رسانی کند. در این بین معمولا 500 مسافر خارجی و 450 مسافر داخلی، در نظر گرفته می‌شوند.

در 19 مارس 2021، اولین پرواز تجاری شبانه این فرودگاه به دهلی انجام شد. تا پیش از این پرواز، آخرین زمان پرواز در اینجا برای ساعت 17:45 عصر بود.

فر.دگاه سرینگر، فرودگاهی عمومی و نظامی.

فرودگاه جامو (Jammu Airport)): این فرودگاه هم یک فرودگاه عمومی و نظامی با یک باند آسفالت به طول بیش از 2 هزار متر است و در منطقه جامو در کشور هند واقع شده است. فرودگاه جامو، پارکینگ دارد و ماشین‌ها و اتوبوس‌ها برای بردن مسافران به شهر، در جلوی درب آن، مشغول به کار هستند. در تابستان سال 2021، قرار شد تا سرمایه‌گذاری جدیدی در این فرودگاه انجام شود و باندی جدید را برای این فرودگاه هند بسازند.

فرودگاه جامو در کشورهند.

با چه وسیله‌‌‌‌‌ای در کشمیر بگردیم؟

تاکسی و مینی‌بوس وسایل نقلیه اصلی در کشمیر به حساب می‌آیند و محلی‌ها بیشتر از آنها استفاده می‌کنند. اتوبوس و تاکسی‌های توریستی به راحتی در دسترس گردشگران هستند و بهترین گزینه برای رفتن به سریناگر هستند. اگر با دالاهو همسفر شوید و بخواهید جاذبه های گردشگری کشمیر را ببینید، تنها کافی است از سفرتان لذت ببرید و خاطرات خوش را به خاطر بسپارید. چرا که در تور دالاهو کشمیر لیدرهای حرفه‌ای همراه‌تان خواهند بود و شما را از نگرانی‌ها و دغدغه‌های سفر دور نگه می‌دارند.

 تاکسی یکی از وسایل نقلیه رایج در کشمیر است.



1397/03/29 | کد مطلب: 4133
برچسب‌ها: نکات سفر
سپیده اقتداری

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.