تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

راهنمای خرید در استانبول

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در سفر به هر منطقه‌ای خرید کردن جزوی از جاذبه‌های آن سفر برای‌تان محسوب می‌شود، استانبول، بهشت سفرهای شما خواهد بود. چرا این شهر به مراکز خریدش مشهور است؟ در استانبول کجا خرید کنیم؟ بازار استانبول و خیابان‌های معروف برای خرید در استانبول کدامند؟ در استانبول چطور ارزان خرید کنیم؟ این مطلب راهنمای خرید شما در استانبول خواهد بود و تکنیک‌هایی برای خرید ارزان در بازارهای استانبول را به شما می‌گوید.

تور رایگان بافت قدیم استانبول

پاتوق‌های خرید استانبول کجا هستند؟

بازار بزرگ استانبول

یکی از بزرگترین و شلوغ ترین بازارهای استانبول، گرند بازار یا بازار بزرگ است. این بازار بزرگ با ۶۱ خیابان مرتبط است و بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه دارد. حتی اگر قصد خرید در استانبول نداشته باشید بسیار حیف خواهد بود اگر به استانبول سفر کنید و گشتی در این بازار نزنید. از آن‌جایی که این بازار بسیار بزرگ است گشت و گذار در آن و جستجوی مغازه‌های مورد نظر شاید برای‌تان گمراه کننده باشد و وقت زیادی از شما بگیرد، از این رو می‌توانید از اپلیکیشن گرند بازار (Grand Bazaar) کمک بگیرید. در مطلب «بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) کجاست؟» نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری از این بازار به دست آورید.

گشتو گذار در بازار بزرگ استانبول را از دست ندهید.

بازار ادویه

همانطور که از نامش پیداست عمده مغازه‌های این بازار به ادویه‌ها تعلق دارند. مردم این شهر به ادویه در غذاهای‌شان اهمیت زیادی می‌دهند و این بازار نیز گواه این موضوع است. اگر می‌خواهید از عطر ادویه سرمست شوید و چشمان‌تان پر از رنگ‌های دلربای‌شان شود راهی این بازار شوید. برای رسیدن به این بازار کافی است از بازار بزرگ استانبول که بیرون آمدید، به منطقه ایمنونو بروید و بازار ادویه یا میسیر کارشیشی را پیدا کنید که به بازار مصری نیز معروف است. در مطلب «بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟» درباره این بازار می‌توانید بیشتر مطالعه کنید و عکس‌های بیشتری ببینید.

عطر بازار ادویه استانول مدهوش‌تان می‌کند.

خیابان استقلال در محله بی اوغلو

خیابان استقلال یک خیابان بی ماشین است که در آن فقط با پای پیاده را تراموا می‌توانید حرکت کنید. سرتاسر این خیابان پر از مغازه‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و هتل است. می‌توانید ساعت‌ها در طول این خیابان قدم بزنید و هر چه را که می خواهید از برندهای معتبر دنیا خرید کنید. این خیابان یکی از مکان‌های محبوب برای خرید در استانبول است.

گشت و گذار در خیابان استقلال عضو جدانشدنی سفر استانبول خواهد بود.

منطقه نیشانتاشی

منطقه تسویکیه در نیشانتاشی بهترین مکان برای دوستداران مد و فشن است. تمام برندهای زیبا و معتبر ترکی و بوتیک‌های متعدد در این منطقه وجود دارند. اگر در مواقع غیر حراجی به این مغازه‌ها مراجعه کنید قیمت‌ها ثابت خواهد بود و جایی برای چانه زدن وجود ندارد. در این منطقه مرکز خریدی به همین نام نیز وجود دارد. در مطلب «مرکز خرید نیشان تاشی کجاست؟» می‌توانید درباره آن بیشتر بدانید.

منطقه نیشانتاشی پر از مغازه‌های برندهای معروف است.

مراکز خرید

استانبول پر از مراکز خرید متنوع در مناطق مختلفی است که برخی حتی شهرت جهانی دارند. در میان لیست نام بهترین مراکز خرید استانبول نام  مرکز خرید جواهر در شیشلی، ایستینیه پارک و کانیون می‌درخشد. اگر دنبال مراکز خرید ارزان استانبول هستید مطلب « 10 مرکز خرید ارزان ترکیه» راهنمای شما خواهد بود.

مرکز خرید جواهیر یکی از مراکز پرطرفدار استانبول است.

5 ترفند برای خرید ارزان در بازارهای استابول

1. زمان مناسب خرید

همانند دیگر شهرهای بزرگ دنیا بازارهای استانبول نیز همیشه شلوغ است. برای اینکه کمتر با این شلوغی مواجه شوید پیشنهاد می‌کنیم در روزهای وسط هفته و صبح زود تا پیش از ناهار به خرید در استانبول بپردازید.

2. صبوری در خرید

قیمت یک جنس در مغازه‌های مختلف متفاوت خواهد بود. در لحظه اولی که کالایی را دیدید آن را نخرید و  قیمت‌ها را به خاطر بسپارید و کمی در بازار بچرخید. ممکن است در مغازه دیگری همان کالا را با قیمتی کمتر از مغازه ای که در آن هستید پیدا کنید.

3.مشتاق نباشید!

اگر از کالایی خوشتان آمد و خواستید بر سر قیمت با فروشنده مذاکره کنید، خود را مشتاق آن کالا نشان ندهید. از مهم ترین نکاتی که برای خرید در استانبول باید در نظر بگیرید این است که هر چه بیشتر خود را مشتاق نشان دهید، بیشتر برای آن جنس پول خواهید داد. هر چقدر که بیشتر قدم بزنید و به راه خود ادامه دهید، قیمت‌ها پایین تر خواهد آمد. در حقیقت فروشنده وقتی ببیند شما کمتر علاقه‌مند هستید، قیمت کمتری برای آن کالا خواهد گفت.

4. رازی که نباید به فروشنده بگویید!

 اگر می‌خواهید در استانبول کالایی را به قیمت کمتری بخرید، در همان لحظه اول قیمت پایین به فروشنده نگویید. فروشنده پس از کمی صحبت با شما متوجه قیمت مد نظرتان می‌شود و در نهایت به همان قیمت یا نزدیک به آن قیمت کالایش را به شما می‌فروشد.

5. رفت و آمد ارزان به بازارها

یکی از راه‌های رفت و آمد ارزان به مراکز خرید و بازارها استفاده از استانبول کارت است.  با این کارت‌ها به قیمتی مناسب می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید. در مطلب «استانبول کارت چیست؟» درباره قیمت و نحوه خرید این کارت می‌توانید مطالعه کنید. اگر به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز علاقه ندارید و در عین حال دنبال رفت و آمدی ارزان هستید مطلب «اپلیکیشن‌های کاربردی برای رفت و آمد در ترکیه» به شما اپلیکیشن‌های تاکسی یاب معتبر استانبول را معرفی می‌کند. مطلب  راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول نیز شما را برای رفت و آمد ارزان و آسان در استانبول راهنمایی ‌می‌کند.

استفاده از استانبول کارت یک راه ارزان برای رفت و آمد ارزان است.

تور رایگان تکسیم تا پل گالاتا



1397/11/16 | کد مطلب: 4430
برچسب‌ها: استانبولترکیه
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.