تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

پارک امیران (امیرگان) استانبول کجاست؟

24 رای   شما هم امتیاز بدهید!

احتمالا تا حالا پارک‌های بی‌شماری را دیده‌اید اما چندتای آن‌ها مانند باغی هزار رنگ دلبری می‌کنند؟ کدام یک بیش از 120 نوع گیاه رنگارنگ دارند؟ در استانبول، پارکی است که در زیبایی مثال ندارد. موسم بهار، با رویش لاله‌های رنگارنگ زیبایی آن دوچندان شده و مکانی برای جشنواره و فستیوال گل می‌شود. این پارک امیرگان نام دارد و محلی برای تفریح بومیان استانبول و گردشگران به شمار می‌رود. 

پارک امیرگان کجاست؟

پارک امیرگان (Emirgan Park Istanbul) در قسمت اروپایی استانبول، در محله‌ای به همین نام و در منطقه سریر واقع شده است. این پارک وسعتی حدود 470 هزار متر مربع دارد و قدمت آن به قرن 17 میلادی بر می‌گردد. 

امیران (امیرگان)، باغی رنگارنگ از 120 نوع گونه گیاهی در استانبول ترکیه است.

در پارک امیران (امیرگان) چه می‌بینیم؟

امیرگان باغی رنگارنگ از 120 نوع گونه گیاهی است. درختانی مثل درخت کاج، صنوبر، بید، لیمو و سدروس به زیبایی در پارک امیرگان دلبری می‌کنند. دو تالاب مصنوعی تماشایی و 3 عمارت به رنگ‌های زرد، صورتی و سفید در این پارک دیده می‌شود. امکانات متعددی مثل رستوران، کافه، میز پیک نیک و مسیرهای پیاده روی برای گردشگران و مردم محلی در پارک امیرگان تدارک دیده شده که اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

پارک ملی امیران (امیرگان) چرا خاص است؟

آنچه بیشتر از هر چیز پارک امیرگان را منحصر به فرد کرده گونه‌های متنوع گیاهی و رنگارنگ است. همین موضوع سبب شده یکی از فستیوال‌ها و رویدادهای مهم ترکیه در این باغ برپا شود: جشنواره بین‌المللی گل لاله. این جشنواره از سال 2005 هر سال، در فصل بهار و ماه آوریل برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان بسیاری از سراسر جهان می‌پذیرد. پارک امیرگان علاوه بر مناظر زیبا از قدمت طولانی نیز برخوردار است و تاریخ آن نیز حرفی برای گفتن دارد.

عمارت‌های پارک امیران (امیرگان)

عمارت‌های پارک امیرگان در سال 1860، در زمان «خدیوا اسماعیل پاشا» ساخته و در سال نیز 1970 بازسازی شد.

عمارت زرد: عمارت چوبی‌ای که معماری سنتی عثمانی به خوبی در آن مشهود است. این عمارت در مرکز پارک دمورگان رو به بسفر است و در گذشنه کاربرد مهمان‌خانه را داشته است. داخل عمارت دکوراسیون منحصربه فردی دارد و کنده‌کاری‌ها و رنگ‌های به کار رفته در این عمارت تماشایی‌اند.

عمارت صورتی: این عمارت نیز خانه‌ای عثمانی است که با رنگ صورتی در پارک امیرگان، خودنمایی می‌کند. در گذشته، این عمارت برای مراسم عروسی کاربرد داشته و امروزه در روزهای آخر هفته، به کافه تغییر کاربری داده است.

عمارت سفید: این عمارت دوطبقه به سبک نئوکلاسیک، در نزدیکی عمارت زرد ساخته شده. کافه و رستوران‌های متعددی در این عمارت دیده می‌شود.

آنچه بیشتر از هر چیز پارک امیرگان را منحصر به فرد کرده گونه‌های متنوع گیاهی و رنگارنگ است.

بهترین زمان بازدید از پارک امیرگان چه زمانی است؟

هر روز بین ساعت‌های 7:00 صبح تا 23 می‌توانید از این پارک بازدید کنید. بازدید از این پارک رایگان است. 

چطور به سمت پارک امیرگان برویم؟

کنار تنگه بسفر و محله امیرگان مکانی است که پارک تماشایی امیرگان واقع شده است. از ایستگاه کاباتاش می‌توانید سوار اتوبوس 25E شده و تا پارک امیرگان بروید. باغ آتاتورک و قسمتی از جنگل بلگراد در نزدیکی پارک امیرگان قرار دارد. می‌توانید بازدید از این جاذبه‌ها را نیز در برنامه‌تان قرار دهید.

 



1398/08/06 | کد مطلب: 4631
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.