تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

محله بی اغلو استانبول کجاست؟

نام تکسیم، یکی از مهم‌ترین میدان‌های استانبول را احتمالا شنیده‌اید. تصویر تراموای قرمز رنگ، وسط خیابان مدرن و پرازدحام استقلال تداعی‌گر تکسیم است. از برج گالاتا چه؟ چیزی شنیده‌اید؟ همه این‌ها مناطق مهم استانبول هستند که در محله بی اغلو واقع شده‌اند. قدم زدن در محله بی اغلو به تنهایی می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای رفتن به این محله باشد. این محله یکی از اروپایی‌ترین محله‌های استانبول است که خاطرات خوشی را برای گردشگران می‌آفریند. 

تور دور ترکیه

محله بی اغلو (Beyoglu) استانبول کجاست؟

در مطلب «راهنمای محله‌ های استانبول ترکیه» اشاره کردیم که محله بی اغلو یکی از محله‌های مهم استانبول است. این محله در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و فضای مدرن و اروپایی آن همواره مورد توجه گردشگران بوده است. در گذشته، بسیاری از خارجیان مقیم این منطقه شدند و سازه‌های مدرن و اروپایی متعددی به جا گذاشتند. گفتنی است سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی نیز در این محله ساخته شده‌اند. در مورد محدوده دقیق محله بی‌ اغلو اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی تا انتهای منطقه کاراکوی را جزو بی اغلو می دانند ولی برخی چنین اعتقادی ندارند. 

محله بی اغلو استانبول در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و فضای مدرن و اروپایی آن همواره مورد توجه گردشگران است.

محله بی اغلو چرا خاص است؟

قرار گرفتن، میدان تکسیم، جاده استقلال و برج گالاتا و غیره در محله بی اغلو، این محله را به یکی از معروف‌‎ترین محله‌های استانبول تبدیل کرده است. از دلایل شهرت بی اغلو می‌توان به فرهنگی و تجاری بودن، دسترسی آسان و رستوران‌های ارازن و با کیفیت آن اشاره کرد. 

در محله بی اغلو چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

برج گالاتا: در محله بی اغلو، برجی به جا مانده از دوران قرون وسطی دیده می‌شود که نماد شهر استانبول به شمار می‌رود. از برج گالاتا می‌توانید نمای زیبای شهر استانبول و سواحل دریای مرمره را زیر پای‌تان ببینید. تماشای غروب استانبول در رستوران این برج را از دست ندهید. 

در محله بی اغلو، برجی به نام برج گالاتا به جا مانده از دوران قرون وسطی دیده می‌شود که نماد شهر استانبول به شمار می‌رود.

رستوران‌گردی در محله بی اغلو: رستوران و کافه‌های سنتی و اروپایی بی اغلو آنقدر در میان اهالی استانبول پرطرفدارند که این محله را به مرکز شکم‌گردی در استانبول تبدیل کرده. تراس کافه‌های محله بی اغلو اغلب رو به مناظر تماشایی بسفر و شاخ طلایی است. شکم‌گردی در محله بی اغلو برای کسانی به دنبال کاهش هزینه‌های سفرشان هستند، گزینه مناسبی است. در مطلب «5 رستوران ارزان و معروف محله بی اغلو» بیشتر بخوانید.

رستوران و کافه‌های سنتی و اروپایی بی اغلو آنقدر در میان اهالی استانبول پرطرفدارند که این محله را به مرکز شکم‌گردی در استانبول تبدیل کرده.

تفریحات شبانه در محله بی اغلو: محله بی اغلو در شب، جذابیت چشمگیری دارد. خیابان استقلال و خیابان نوی‌زاده در امتداد آن، شب‌ها زنده پر شور می‌شوند. خودتان را برای خوردن یک وعده خوشمزه غذا آماده کرده و راهی این خیابان‌ها در محله بی اغلو شوید.

 خیابان استقلال و خیابان نوی‌زاده در امتداد آن، شب‌ها زنده پر شور می‌شوند.

اقامت در محله بی اغلو: این محله به دلیل دسترسی مناسب و امکانات و جاذبه‌هایی که در خود دارد بهترین گزینه برای اقامت به شمار می‌رود. می‌توانید در یکی از هتل‌های این منطقه ساکن شده و از سفر خود لذت ببرید. در مطلب «بهترین مناطق برای رزرو هتل در استانبول» بیشتر بخوانید. 

سینماگردی در بی اغلو: یکی از تاریخی‌ترین سینماهای استانبول در محله بی اغلو واقع شده است. تماشای فیلم در سینمای اطلس، قدیمی‌ترین سینمای استانبول، تجربه بی‌نظیری خواهد بود.  

موزه‌گردی در محله بی اغلو: برای موزه‌گردی در محله بی اغلو می‌توانید به موزه هنر مدرن سر بزنید. این موزه در سال 2004، تاسیس و آثار هنرمندان معاصر بین‌المللی را به نمایش گذاشت. موزه معصومیت موزه دیگری است که در محله بی اغلو می‌توانید از آن بازدید کنید. این موزه توسط اورهان پاموک، نویسنده مشهور ترکی اداره می‌شود. این موزه در خانه‌ای قدیمی واقع شده و زندگی اشرافی استانبول را به تصویر می‌کشد. لوازم این موزه را خود اورهان پاموک جمع آوری کرده و در کتاب موزه معصومیت خود نیز به آن اشاره کرده. جالب است بدانید این موزه در سال 2014، بهترین موزه اروپا شناخته شد. موزه دیگری که در محله بی اغلو نباید از دست بدهید، موزه پرا است. معماری فرانسوی این موزه و فضای داخلی آن مورد توجه بازدیدکنندگان بوده است. 

موزه معصویمت در سال 2014، بهترین موزه اروپا شناخته شد.

خرید در محله بی اغلو: این محله پر از مغازه و پاساژهایی است که برای علاقه‌مندان به خرید مکانی فوق‌العاده به شمار می‌رود. در خیابان استقلال، می‌توانید از انواع برندهای معروف خرید کنید. 



1398/08/11 | کد مطلب: 4636
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.