تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

موزه رحمی کوچ استانبول

استانبول به جز مکان‌های تاریخی پر از روایتش، سواحل شنی جذاب و مراکز خرید رنگارنگش موزه‌های دیدنی و متنوعی را در دل خود جای داده است. موزه راحمی (رحمی) کوچ نیز یکی از موزه‌های دیدنی این شهر است. اگر می‌خواهید بدانید در تور استانبول،  موزه رحمی کوچ ارزش رفتن دارد یا نه، مطلب زیر را دنبال کنید.

تاریخچه موزه رحمی کوچ:

سال 1994 یکی از ثروتمندان استانبول، شخصی به نام رحمی کوچ تصمیم می‌گیرد کلکسیونی که از وسایل حمل و نقل جمع کرده و آنها را به موزه تبدیل کند. او علاقه فراوانی به ماشین‌های کلاسیک داشت و طی سالها نسبت به جمع کردن‌شان تلاش کرد. او در سال 1991 بنای موزه را تهیه کرد و در دسامبر 1994 نهایتا موزه را افتتاح کرد.  رحمی کوچ موزه‌ای با محوریت تاریخچه حمل و نقل است. در موزه رحمی کوچ استانبول  شما انواع وسایل حمل و نقل از ماشین و موتور سیکلت تا انواع قایق و کشتی، هواپیما را مشاهده خواهید کرد. در این موزه شما وسایل حمل و نقلی را می‌بینید که از زمان حکومت عثمانیان به یادگار مانده‌اند. موزه رحمی کوچ از سه قسمت تشکیل شده؛ یک بخش آن فضای داخلی موزه، یک بخش فضای باز و هیجان انگیزترین قسمت آن اسکله هاسکوی است.

در موزه رحمی کوچ چه می‌بینیم؟

 

وسایل حمل و نقل روی زمین:

در ساختمان اصلی موزه انواع خودروها و اتومبیل‌های لوکس و آنتیک از سراسر دنیا را خواهید دید. این ماشین‌ها با رنگ‌های خیره کننده‌شان جذب‌تان خواهند کرد. اشیای این موزه از کشورهای مختلف جمع آوری شده. بعضی اتومبیل‌های این موزه را شاید تا به حال در جای دیگر ندیده باشید؛ زیرا بعضی از آنها دست ساز و در تعداد کم تولید شده‌اند. این موزه عاشقان خودرو را دیوانه خود خواهد کرد. موزه رحمی کوچِ استانبول خانه ماشین‌های قدیمی و کلاسیک از سراسر دنیاست، از این رو با قدم زدن در آن سفری به تاریخ خواهید داشت و خیالتان میان ماشین‌های رنگارنگ به پرواز در می‌آید. علاوه بر آن انواع ماشین‌های مسابقه، اسپرت و کوپه نیز در گوشه گوشه آن دل شما را خواهد ربود. یک موضوع جالب دیگری که در ساختمان اصلی خواهید دید، شبیه سازی‌هایی در زمینه صنعت است. مثلا می‌توانید کارکرد انواع موتورهای بخار قدیمی و مراحل تولید روغن زیتون را تماشا کنید.

در ساختمان اصلی موزه شما انواع خودروها و اتومبیل‌های لوکس و آنتیک از سراسر دنیا را خواهید دید.

سفری به زیر آب:

 یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های موزه رحمب کوچ یک زیر دریایی قدیمی است که در اسکله هاسکوی قرار گرفته و بخشی از موزه رحمی کوچ است. برای بازدید از این زیر دریایی هر نیم ساعت توری برگزار می‌شود که در آن یکی از افسرهای بازنشسته این زیردریایی توضیحات جالبی در مورد تاریخچه آن و قسمت‌های مختلفش می‌دهد. در آخر بازدیدتان نیز گواهی نامه‌ای مبنی بر بازدید از این زیردریایی به عنوان سوغاتی به بازدیدکنندگان اهدا می‌شود.

 یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های موزه یک زیر دریایی قدیمی است که در اسکله هاسکوی قرار گرفته.

فضای باز موزه رحمی کوچ:

 قسمت فضای باز موزه خانه انواع هواپیماهای جنگی قدیمی، هواپیماهای ملخ دار، لوکوموتیوها، خودروها و وسایل کشاورزی قدیمی است.

 

لوکوموتیوهای قدیمی شما را به وجد خواهند آورد.

در موزه رحمی کوچ هر وسیله حمل و نقلی که فکرش را کنید یافت می‌شود.

چطور به موزه رحمی کوچ برویم؟

پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی استانبول هستید حتما سری به موزه رحمی کوچ بزنید. برای رسیدن به آن باید به حومه هاسکوی، ساحل شمالی منطقه شاخ طلایی بروید. البته خاطرتان باشد که این موزه دوشنبه‌ها تعطیل است. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از موزه همراه خود کارت موزه استانبول ببرید تا ورودیه را با تخفیف پرداخت کنید.

شعبه دوم موزه رحمی کوچ کجاست؟

در سال 2005 موزه رحمی کوچ در ابعاد کوچکتری در آنکارا ساخته شد. در این موزه مانند شعبه اصلی آن وسایل حمل و نقل از ابعاد مینیاتوری تا ابعاد واقعی نگهداری می‌شود.



1398/06/13 | کد مطلب: 4637
برچسب‌ها: استانبولترکیه
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.